De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rittensport
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #31  
Old 31-10-2004, 17:51
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Weer een toffe rit daar in Kasterlee. De mist maakte het niet gemakkelijker maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Deel 1 viel voor ons goed mee. Niet fout gereden en we dachten dat we alle controles hadden gehad. Mis dus. 2 gemiste en 1 strafpuntje voor tijdsoverschrijding.
Toen we na deel 2 binnenkwamen en de uitslag van deel 1 bekend werd bleek dit te resulteren in een 9de plaats. Er was daar wel wat discutie aan de gang en er kwam een update van de uitslag. Gevolg: 10de plaats. Even later nog een update: => 11de plaats.
Deel 2: Zitten knoeien aan het begin van de ingetekende lijn en onderweg een nota fout gelezen.
Maar we konden steeds corrigeren en dachten dat de schade wel ging meevallen. Tot Stijn binnenkwam en ons er op wees dat nota's 61 en 62 van plaats waren verwisseld. En ik had dat niet gezien.
Gevolg 15de in deel 2.
Stijn zijn opmerkzaamheid plaatste hun wel op de 2de plaats in deel 2.
In de eindafrekening kaapten we een 10de plaats weg. Tevreden, maar er had meer in gezeten. Op naar de volgende.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #32  
Old 31-10-2004, 20:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Verslagje van onze rittensport-wedstrijd :

Ik kwam samen met Stijn toe in Kasterlee om 17.45 uur, zoals afgesproken. Blijkbaar waren we (wat Paddockers betreft) de eersten. Een tafel gereserveerd, en dan onze inschrijving gaan doen. Starttijd : 19.47 uur, terwijl de eersten startten om 19.00 uur. Verdorie, da's nog lang wachten!

Toen onze collega's Paddockers allemaal ingeschreven waren bleken we de allerlaatste starters van ons select Paddockers-groepje te zijn. Al lachend werd door Jan geopperd dat we hem wel zouden inhalen (wat we de vorige keer ook gedaan hadden maar wel ten koste van veel gemiste letters). Nu, Stijn en ik waren van plan om deze keer zeker niet te snel te rijden (wat door de mist eigenlijk ook wel onmogelijk was).

Toen we eindelijk mochten starten, controleerden we eerst of alle bolleke-pijl-vakjes in de juiste volgorde stonden. Na het Duvelrit-debacle gingen ze ons geen 2e keer liggen hebben! Maar alles stond mooi op zijn plaats, zodat we al begonnen te denken dat dit soort van valkuilen bij Titanic niet gezet werd...

Deel 1 van de rit ging vrij vlot, slechts één keer hebben we 2200 m moeten terugkeren om de juiste weg te vinden. Bij de ingetekende lijn moest er een dubbele lus gereden worden. We wisten we niet goed of we mochten "kruisen" of niet, en we hebben gekozen om dit niet te doen, in tegenstelling tot Werner en Johan (kwamen we uiteraard pas later te weten). Stijn was blijkbaar erg gerust in zijn beslissing, ik echter niet helemaal omdat we aan het begin van de lus met zo'n 8 auto's stonden na te denken en wij de enige waren die uiteindelijk voor onze oplossing kozen. We kwamen die 7 andere auto's allemaal in tegengestelde richting tegen op ons parcours. "Mmm, ofwel scoren wij hier zeer hoog ofwel gaan wij letterlijk en figuurlijk de mist in!", zo dachten we.

Na een tijdje kwamen we een tijdscontrole tegen waar een boel auto's stond te wachten op het ideale moment om in te klokken. Ik zeg tegen Stijn : "Ik reken rap uit op welk tijdstip wij moeten inklokken". Na enig rekenwerk kwam ik tot de vaststelling dat dat NU was. Dus rap naar de controlewagen gereden waar een Volvo Amazone stond in te klokken. Niet zo erg, ware het niet dat hij na het bekomen van zijn stempel zijn kaart begon te bestuderen zonder verder te rijden. Hij werd "weggejaagd" door de controleur en toen het onze beurt was sprong de klok juist 1 minuut verder. "20.34 uur?" vroeg de man. "Neem maar 20.33 uur" zei ik. En dat deed hij ook, omdat hij gezien had dat we er al een minuut stonden. Tof van die gast.

Enfin, na een 2-tal uurtjes zat deel 1 er op en we hadden er een vrij goed gevoel over. De afstand en de ideale tijd leken me zeker geen probleem, nu was het nog afwachten of we niet teveel letters gemist hadden en of onze dubbele lus goed of fout was.

In Hof ter Rielen aangekomen bleken we alweer helemaal alleen te zijn wat Paddockers betreft. Niet zo verwonderlijk als je weet dat onze collega's een half uur vóór ons reden en er maar een kwartier pauze voorzien was. Achteraf bleek echter wel dat minstens 2 teams nog nà ons deel 1 beëindigd hebben. Maar dat wisten we toen niet.

Goed, we beginnen aan deel 2. Een beetje met een gevoel van "eigenlijk is dit wat overbodig want die valstrik wordt hier toch niet gebruikt" controleerden we de volgorde van de bolleke-pijl-vakjes. En ja hoor : vakje 61 en 62 stonden in omgedraaide volgorde. Enkele uitroeptekens zouden ons behoeden van dat onheil.

De rit zelf verliep vlekkeloos op 900 m fout rijden na. Na ongeveer half koers zaten er 7 auto's achter mij die allemaal overtuigd waren van ons kunnen want ze staken ons niet voorbij maar bleven ons mooi volgen. Op een bepaald moment moesten we aan de T naar links, wat ik ook deed. Maar na 3 m ging de betonnen baan over in onverhard zodat die T eigenlijk geen T was en we naar rechts moesten (dat was door de mist echt niet te zien vanop de T). Die 7 wagens achter mij wilden me allemaal volgen en wij moesten achteruit. Dat was wel even ambetant, maar uiteindelijk konden we onze weg toch voortzetten met onze 7 "volgelingen" in ons kielzog.

Eens we terug in Hof ter Rielen waren bleken enkel Werner en Johan al terug binnen te zijn. Nochthans hadden we zeker niet te snel gereden want we waren slechts 5 minuten vóór onze ideale tijd binnen. De rest moest dus met problemen zitten, wetende dat ze een pak vóór ons vertrokken waren.

Toen werd de uitslag van deel 1 aan het uithangbord geplakt. Een beetje een tegenvaller : we waren slechts 19e met 1 strafpunt op tijd en 180 strafpunten op letters. 6 foute letters dus. Onze eerste gedacht was dat onze dubbele lus fout was maar een behulpzame organisator kwam eens luisteren wat ons dwars zat en verklaarde formeel dat zowel onze als Werner's oplossing volledig geldig waren. We moeten dus ergens anders fouten gemaakt hebben. 1 letter weten we zeker wat er fout gegaan is : we hebben een "A" als een "4" aanzien. Daar zal de mist wel voor iets tussen zitten. Maar nog steeds hadden we een goed gevoel bij deel 2. Daar was alles vlekkeloos verlopen vonden we.

Dit werd bevestigd door ons beste tussenresultaat dat we ooit behaald hebben : een 2e plaats in deel 2 met 1 strafpunt op tijd en 0 strafpunten op letters. 2e omdat de ploeg vóór ons volledig strafpuntenloos afgelegd had en uiteindelijk de wedstrijd ook gewonnen heeft.

In de algemene rangschikking klommen we op van een 19e naar een 14e plaats, wat ons toch wel tevreden stemde. En dat deel 2 doet ons natuurlijk hoop geven voor de toekomst : we trachten onze goede gewoonten te behouden en te leren uit onze fouten.

Tot een volgende keer!

Sennake en Raceboy.

PS : we hebben Jan inderdaad voorbijgestoken, maar niet omdat WIJ te rap waren deze keer
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 01-11-2004 at 12:05.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.