De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 14-01-2008, 18:53
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by straffe toebak View Post
Er waren veel duidelijkere verschillen tijdens de serie!
De GMC waar ze de meest spectaculaire (lees destructieve) stunts mee deden had enkele vierkante lichten vooraan. De normale Van heeft dubbele rechthoekige lichten zoals hierboven te zien.
Ja klopt helemaal. Ik bedoelde eigenlijk vooral de wagen die niet vernield werd. Logisch dat ze de crashes niet met een originele deden he. Bij de afleveringen van Knight Rider werden de KITT's ook met de regelmaat van de klok vernield. Dit waren ook vaak replica's of erop lijkende wagens...

Ik zie trouwens dat de gelinkte foto's niet meer werken. Geen probleem, zal ze de volgende keer zelf uploaden ipv linken en dan het copyright respecteren door de bron te vermelden. Nu ja, dat laatste had ik ook gedaan...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #17  
Old 17-01-2008, 23:39
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Iedere dag van deze week kon ik een uurtje of zo besteden aan deze kit. Het gaat dus langzaam maar zeker...

Eerst en vooral ben ik aangenaam verrast over de pasvorm van deze AMT-kit. Ik vreesde er wat voor maar het schuur- en paswerk valt goed mee. Een grote verrassing was vooral de verbredingsonderdelen voor de Van. Nooit gedacht dat die zo goed als perfect aansluiten. Helemaal geen grote kieren of zo, eenmaal het gelijmd is. En het leuke is dat ik niet eens met putty moet effen maken want op referentiefoto's zie je die onderdelen ook met een naadje zitten...

Hieronder zie je de voorzijde en bestuurderszijde die reeds klaar is. Ik hoop dat het interieur met chassis er nog in zal kunnen want je moet de body wat openrekken hiervoor. Vandaar ga ik de achterbumper pas op het laatst toevoegen, kwestie van het toch een beetje soepel te houden...





Speciaal voor mijn zoontje werd B.A.Baracus even in elkaar gedryfit. Robbe vond hem super, tot ie per ongeluk omviel en met zijn achterste omhooglag. Kijk naar de foto en je snapt meteen zijn uitspraak: "Ik zie zijn blote poepe !!"





Hieronder het onderstel dat nog volop onder construction is. Ik heb hier wel mijn twijfels over de achteras. Volgens mij gaan de wielen niet alle 4 op de grond rusten. Binnenkort eens dryfitten dus...



Straks de motor in primer zetten en waarschijnlijk ook de body...

To be continued....
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #18  
Old 18-01-2008, 00:00
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Speciaal voor mijn zoontje werd B.A.Baracus even in elkaar gedryfit. Robbe vond hem super, tot ie per ongeluk omviel en met zijn achterste omhooglag. Kijk naar de foto en je snapt meteen zijn uitspraak: "Ik zie zijn blote poepe !!"




Tja , wat maak je dan je zoontje wijs? Dat BA een strakke jeans draagt zeker?
ziet er allemaal veelbelovend uit hé
Reply With Quote
  #19  
Old 18-01-2008, 21:17
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Tjah, wat maak ik 'em wijs... Niets he, dat ik dat nog moet schilderen of zo...

Hieronder enkele foto's van de stand van zaken: motor en body staan in de witte primer.













Morgen haal ik de correcte kleuren op: "black" en "metallic charcoal"... Nu even wat tijd steken in enkele andere modellen...

Iemand trouwens een idee welke kleur dat laatste daar is, maw welke spuitbus van Tamiya of Motip/Duplicolor ik zou nodig hebben? Voor gewoon black lijkt me TS-14 Gloss black juist?? Maar diene andere.... Metallic houtskool in het schoon Vlaams... TS-40 dan maar??? Metallic black is dat... Misschien morgen eens navragen bij de modelbouwwinkel...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #20  
Old 18-01-2008, 21:29
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Morgen haal ik de correcte kleuren op: "black" en "metallic charcoal"... Nu even wat tijd steken in enkele andere modellen...

Iemand trouwens een idee welke kleur dat laatste daar is, maw welke spuitbus van Tamiya of Motip/Duplicolor ik zou nodig hebben? Voor gewoon black lijkt me TS-14 Gloss black juist?? Maar diene andere.... Metallic houtskool in het schoon Vlaams... TS-40 dan maar??? Metallic black is dat... Misschien morgen eens navragen bij de modelbouwwinkel...
Ik denk dat je met gun metal van Tamiya wel zééér dicht in de beurt zal zitten
Reply With Quote
  #21  
Old 20-01-2008, 11:06
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post
Ik denk dat je met gun metal van Tamiya wel zééér dicht in de beurt zal zitten
Zeer dicht ja, maar niet het correcte kleur. Ik heb een test ondernomen op wat plastic sheet. Hieronder zie je het resultaat. Volgens mij is het gewoon Glossy black langsonder en Metallic black boven de rode lijn. Oordeel zelf maar:



Later deze ochtend ga ik de eerste laag zetten. De motor kreeg ondertussen zijn laatste laag: Gun Metal. Het vreet echt aan me dat ik met zo'n mooi blokje niet meer doe. Maar uiteindelijk zal alles weggestopt zitten en zelfs van langsonder ga je amper nog wat zien. Misschien dat ik er een "gebruikte look" ga opzetten, maar meer zeker niet. Dus geen kabeltjes, kleurvariaties en dergelijke voor mij deze keer...



Tot zover deze lezing...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #22  
Old 20-01-2008, 12:22
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Volgens de referentiefoto's die je laat zien is de bovenkant toch gun-metal en de onderkant zwart.
Wat je wel kan doen is eerst de hele body zwart spuiten en daarna het bovenste gedeelte gun-metal, zodat deze donkerder uitvalt omdat hij een zwarte ondergrond heeft.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #23  
Old 20-01-2008, 12:30
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Volgens de referentiefoto's die je laat zien is de bovenkant toch gun-metal en de onderkant zwart.
Volgens mij zeg ik dat ook hoor alleen geloof ik niet dat het Gun Metal is. Uit de talrijke referentiefoto's zitten veel verschillen. Ik vind dat de bovenste kleur nauw aansluit bij het zwart dus moet ik naar metalic zwart omdat dit beter aanleunt... Ik wacht nog wel even met spuiten om nog eens goed te bestuderen...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #24  
Old 20-01-2008, 20:16
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Vandaag toch even dieper gegraven... Op modelbrouwers kreeg ik een site toegezonden met replica's op. Ook hier een verscheidenheid aan kleuren boven de rode lijn. Toch las ik dit:

Quote:

http://www.a-teamautos.co.uk/

The vans used were made by GMC, but In the show there was no mention of what model or specs the van had, and because so many vans were used for filming it's almost impossible to be specific.

The van was painted black below the red stripe and gunmetal grey above. Although many people remember it as just black.
We do know the van was fitted with:

Quad tipped exhaust
Bullbars
Side-steps
Wheel flares
Spot-lights
Exterior Sunvisor
Roof Wing/Spoiler
En op een andere site http://members.tripod.com/~GMC_VAN/vaninfo.html las ik:

Quote:
The van is a 1983 G-series customized by Universal Studios Prop Dept. The engine is a 350 cid with minor modifications done mainly the carburator and exhaust system. The wheels are turbine style 15" painted black with red accents with P235/65 15-front and P 275/65 15-rear. The main color is semi-gloss black-bottom, semi gloss dark gun metal grey metal flake-top with red striping. Other mod's include- quad headlight conversion, full front brushbar, fog/driving lights, exterior sun visor, quad square exhaust tips (each side in front of rear wheels), and custom made rear wing. Interior was custom-white naugahide bucket seats, shag carpet, and custom gun case in the back (Guns were Ruger Mini 14 stainless steel ranch model with side eject and paratrooper folding stocks-two were modified for full automatic). If you look carefully you'll see 3M grip tape all over the roof for scene's where stuntmen jumped onto it. It also had beefy shocks-air shocks in the rear-to improve handling. Scene's where it burns out were done by spraying bleach in front of and onto the rear tires which creates billowing grey smoke and helps it to spin the tires (it was'nt that powerfull, acheiving burnouts on pavement were difficult without help). The van (one of the six used for the show during its run), still sits-rotting on the Universal Back Lot-tires flat, paint faded, for tram tourists to photo-too bad.

Besluit.... Ik ga dus toch best Gun Metal plaatsen. Ik volg je raad even op Nismo om eerst het zwart te zetten en daarna te overspuiten met Gun Metal. Nu geven ze hierboven eerst Glossy zwart aan en de andere site Semi Gloss zwart... Ja zo kun je bezig blijven he. Het zal gewoon Glossy worden hoor !!

Grtzzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #25  
Old 21-01-2008, 12:27
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Besluit.... Ik ga dus toch best Gun Metal plaatsen. Ik volg je raad even op Nismo om eerst het zwart te zetten en daarna te overspuiten met Gun Metal. Nu geven ze hierboven eerst Glossy zwart aan en de andere site Semi Gloss zwart... Ja zo kun je bezig blijven he. Het zal gewoon Glossy worden hoor !!

Grtzzzz
Veel succes met het spuiten !
Ik ben benieuwd naar het resultaat!
Misschien als alles gespoten is , vernissen met semi gloss?

Ferrari Rules
Reply With Quote
  #26  
Old 26-01-2008, 19:36
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Even laten zien hoever ik sta:









Grtzzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #27  
Old 06-02-2008, 22:27
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Nadat ik dit weekend op de beurs zo goed als niks had gedaan, was het vandaag tijd om BA wat meer tevreden te stellen. Dit is het resultaat en verslag van de voorbije dag(en)...

Allereerst de moeite gedaan om eens de wielen te dryfitten. Als er nu iets is wat ik geleerd heb hier is dat je dit NU moet doen vooraleer je verder gaat met spuiten en schilderen. Ik had een grote vrees (sommigen hebben dit te Bissegem gezien) dat alles schots en scheef ging staan. De achteras stond er immers krom op... Wat bleek nu na het fitten?? Niets was minder waar: de vier pootjes (wielen) stonden netjes op de ondergrond...





Nu kon het spuitwerk beginnen. Het onderstel was af en moest helemaal in mat zwart komen. Eerst de primerlaag en dan de juiste lak. Ook de resterende kasonderdelen kwamen aan de beurt. De interieursstukken mochten ook mee de primer in. En aangezien het binnenste van deze Van ongeveer dezelfde kleur heeft, was dit meteen geslaagd...









Toen alles uitgehard was, kon ik enkele onderdelen aanpakken. Eerst de stoelen. Die zien er niet uit zo:





...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #28  
Old 06-02-2008, 22:27
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Dus bekliederen we dat met smoke om nadien als dat droog is, het teveel weg te poesten met revell cleaner en ten slotte de weatheringssetjes erop los te laten... Jammer genoeg zijn de foto's hier niet in daglicht (maar dat komt morgen)







Ten slotte mocht de kas afgeplakt worden om de eerste en tweede laag Gun Metal te ontvangen. Ik vind de kleur nog steeds niet volledig juist... Maar mijn geweten is gesust want op de gevonden filmcaps zie ik de bovenzijde ook zo bleek uitslaan... Oordeel zelf maar...





Voila, dat was het voor vandaag met deze Van. Morgen of vrijdag komt de volgende stap, hoop ik...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #29  
Old 06-02-2008, 22:41
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Goe bezig.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #30  
Old 06-02-2008, 23:04
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818


ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.