De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #31  
Old 06-02-2008, 23:23
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ik vraag me toch af waarom je eerst diepte aanbrengt op de zetel, en pas dan de hoofdkleur. Ik zou andersom werken: eerst de hoofdkleur, dan diepte aanbrengen en dan bijwerken met "drybrush / verweringssetjes / whatever-je-favoriete-methode" om wat leven in je model te krijgen.
Is er een specifieke reden waarom je zo hebt gewerkt?
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #32  
Old 07-02-2008, 00:26
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Ik vraag me toch af waarom je eerst diepte aanbrengt op de zetel, en pas dan de hoofdkleur. Ik zou andersom werken: eerst de hoofdkleur, dan diepte aanbrengen en dan bijwerken met "drybrush / verweringssetjes / whatever-je-favoriete-methode" om wat leven in je model te krijgen.
Is er een specifieke reden waarom je zo hebt gewerkt?
Euhm... Ik heb toch zo gewerkt? Zoals je kan zien op de foto: eerst de hoofdkleur (hier primer) dan met smoke de lijnen accentueren, daarna afwassen van het teveel en dan weatheringssetjes... Door de kleurverschillen op de foto wegens de belichting snap ik wel je verwarring... De laatste twee foto's zijn genomen met kunstlicht (lamp) terwijl de eerste in daglicht is (bij het raam)...

Grtzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #33  
Old 07-02-2008, 19:56
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
OK, ik denk dat ik het snap. De zetel is grijs, en niet bruin. Correct?
Afgaande op de eerste foto zou ik denken dat je de smoke rechtstreeks op de primer hebt aangebracht, en dan de bruine kleur van op de tweede foto erover heb aangebracht met de schminkdoos. Het (kunst)licht heeft me op een dwaalspoor gezet.

Ik rust mijn kaas...
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #34  
Old 07-02-2008, 22:11
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ja klopt, de zetels (en interieur) blijven in primerkleur omdat dit voldoende het kleur uit de Van benaderd. Het is trouwens moeilijk om uit te maken hoe het precies zat bij de vele screenshots... Maar door het kunstlicht lijkt het inderdaad een bruine kleur te zijn. De dagfoto's zijn voor morgen want vandaag zat ik de hele namiddag in Sun Parks, sauna-afdeling...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #35  
Old 08-02-2008, 14:40
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Voila, zo ziet ie er in het zonnetje uit... Ik vermoed dat ik de opstaande randjes nu met Tamiya Compound kan wegpoetsen??

Hieronder ook nog een foto van de zeteltjes in het zonlicht. Het kriebelt om ook eens van die Rangerdinges aan te kopen. Maar voorlopig is het budget al op... Nu sparen voor Jabbeke...





Grtzzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #36  
Old 10-02-2008, 01:09
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Vervolg van de werken vandaag: interieur afgewerkt, motorblok geplaatst, chassis in orde gebracht en de velgen op de banden gezet. Morgen volgen de decals voor de rode lijnen en dan kan ik komende week aan de aflakking en afwerking beginnen...









Voila, vragen staat vrij, opmerkingen ook. Ter info: de rest van het busje zal nog een extra laagje van de weatheringssetjes over zich krijgen zodat het wat gelijk is overal...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #37  
Old 10-02-2008, 01:53
Monogram Monogram is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2007
Location: Antwerp
Posts: 27
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Even wat foto's uploaden van de echte wagen. niet eenvoudig om vinden want er bestaan nogal wat replica's van. Ook in de tv-serie zelf trad wel eens een verschil op: wel of geen chromen handgrepen op de deur is een voorbeeld...

Ook zit de kit vol fouten. Zeker wat de kleur betreft. Ik kreeg twee raampjes vol chromen onderdelen waarvan zeker de helft al zwart moeten worden... Het bakje met ovenreiniger zal zijn werk hebben...
Well...dit zijn niet echt fouten, eerder onwetendheid van de huidige eigenaar van de Amt tooling, want als je verder in de kit kijkt vind je nog een grille en andere onderdelen van een Chevy van, want de kit dateerd van de vroege jaren '70, en had in die tijd de optie van een window of panel Van, met openende motokap, later werden deze opties teniet gedaan (wegens kwalitieits problemen) en in de jaren '80 werd deze versie uitgebraht, minus al de extra's en chrome van de huidige release.
Ik denk dat het enige dat echt fout is, het dash board is, maar what the heck...have fun with this little piece of history!!!
Reply With Quote
  #38  
Old 10-02-2008, 13:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Vervolg van de werken vandaag: interieur afgewerkt, ...

Voila, vragen staat vrij, opmerkingen ook.
Dan zal ik maar gelijk met de deur in huis vallen: ik ben eigenlijk wel serieus ontgoocheld over je interieur. Als je die foto bekijkt waar je de zetels langs achter ziet en het maagdelijke dashbord, had ik van jou toch wel iets meer verwacht. Het kan wel zijn dat je er weinig van gaat zien eens de body op het chassis staat, maar zo'n sinkmarks op je zetels, en zelfs geen enkel decalleke op je dashbord, vind ik erg poverkes. Dat kan echt wel beter

PS: staat je stuur ook niet ondersteboven?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #39  
Old 10-02-2008, 13:43
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Het kriebelt om ook eens van die Rangerdinges aan te kopen. Maar voorlopig is het budget al op...
Oeioei, is het zo erg? Zo'n potteke kost ocharme 5.5 euro...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #40  
Old 10-02-2008, 20:02
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Oeioei, is het zo erg? Zo'n potteke kost ocharme 5.5 euro...
Mjah, ik leg iedere maand een bepaald budget voor me vast om niet te gaan overdrijven op ebay. Maar geen nood, ik heb mijn stock eens nagekeken en 10 dozen mogen weg. Dat wil zeggen: nieuw budget en al wat sparen voor Jabbeke... Maar die prijs is inderdaad heel netjes. Misschien een potteke bij iemand van jullie bestellen om in Jabbeke over te kopen??

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Dan zal ik maar gelijk met de deur in huis vallen: ik ben eigenlijk wel serieus ontgoocheld over je interieur. Als je die foto bekijkt waar je de zetels langs achter ziet en het maagdelijke dashbord, had ik van jou toch wel iets meer verwacht. Het kan wel zijn dat je er weinig van gaat zien eens de body op het chassis staat, maar zo'n sinkmarks op je zetels, en zelfs geen enkel decalleke op je dashbord, vind ik erg poverkes. Dat kan echt wel beter

PS: staat je stuur ook niet ondersteboven?
Ik geef je dus volkomen gelijk. Gelukkig dat iemand het durft opmerken want elders haal ik alleen "oeh" en "ah" terwijl ikzelf ook niet echt tevreden ben. Maar...

Allereerst moet ik erbij vermelden dat de bouw van het busje niet echt uitnodigd tot superdetail. De reden hiervoor zijn de weinige ramen erin. Ik weet dat dit een zwak argument is (en je geeft het zelf ook aan) maar ik had helemaal geen zin in uren extra werk die je dan helemaal niet meer ziet. De zetels staan zo opgesteld dat je de achterzijde niet eens meer kan zien. Achterin het busje zitten al geen ramen meer... Die sinkmarks zijn dus absoluut onzichtbaar...

De decals... Mjah, die ontbreken dus ook... Geen decals voor de wijzertjes aanwezig! Akkoord dat het hier beter kan. Ik ga kijken of ik eventueel nog wat beter kan doen voor de wijzers. Maar ook hier heb ik weinig zin in veel detail want het is helemaal niet zichtbaar.

Het blijft zoals ik al zei een heel zwak argument maar voor deze filmwagen waarvan de binnenzijde amper te zien is, wil ik geen tijd stoppen in details die niet te zien zijn. Dan gebruik ik mijn tijd en geduld liever voor de buitenzijde. Die MOET echt wel heel goed zijn. Jammer genoeg laat AMT hier even een steek vallen wat betreft de uitlaat. Ik ga eens moeten nakijken hoe ik die ga aanpassen want die klopt totaal niet...

En mijn stuur zit inderdaad ondersteboven. Hoe slaag ik hier nu iedere keer opnieuw in?? Pfff, gelukkig kan ik het bijdraaien, thanks !!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #41  
Old 10-02-2008, 21:36
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
De carrosserie ziet er mooi uit, de stoelen... Ik heb het even moeten herlezen om me ervan te overtuigen dat het inderdaad weldegelijk zo gebeurd is. Grondlaag gespoten, smoke erin, en met thinner er weer afgedaan...

Dat je van de stoelen niets ziet, is zelfs geen slecht excuus, het is gewoon onjuist. De voorruit en zijruiten lijken me van een dusdanige grootte dat je de stoelen weldegelijk kan zien. En alles wat je ziet, zou toch moeten goed zijn. 't is niet omdat AMT er met zijn pet naar gooit, dat de bouwer dat dan ook maar moet doen.
Reply With Quote
  #42  
Old 10-02-2008, 21:56
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
De voorruit en zijruiten lijken me van een dusdanige grootte dat je de stoelen weldegelijk kan zien. En alles wat je ziet, zou toch moeten goed zijn.
Klopt, maar de achterzijde is onzichtbaar... Heb het daarnet nog eens gecontroleerd. Achteraan zitten geen open ramen, dus de achterzijde kun je niet zien... Geen nood, ik bewijs het binnenkort wel als body en chassis samenkomen.

Als je de rest van de stoel bedoelt, dan begrijp ik je wel. Ikzelf ben behoorlijk tevreden over het uitzicht ervan. De werkwijze was toch juist of zit het er wat te grof op dan? Ik kan nu nog aanpassen...

Het dashboard zal trouwens nog wat zwarte accenten krijgen. Ik ben druk bezig om een paar duizend screenshots te doorbladeren op zoek naar deftige interieurfoto's...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #43  
Old 10-02-2008, 22:51
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Klopt, maar de achterzijde is onzichtbaar... Heb het daarnet nog eens gecontroleerd. Achteraan zitten geen open ramen, dus de achterzijde kun je niet zien... Geen nood, ik bewijs het binnenkort wel als body en chassis samenkomen.

Als je de rest van de stoel bedoelt, dan begrijp ik je wel. Ikzelf ben behoorlijk tevreden over het uitzicht ervan. De werkwijze was toch juist of zit het er wat te grof op dan? Ik kan nu nog aanpassen...

Het dashboard zal trouwens nog wat zwarte accenten krijgen. Ik ben druk bezig om een paar duizend screenshots te doorbladeren op zoek naar deftige interieurfoto's...
Ik had het eigenlijk niet over de achterkant, maar eerder over de voorkant. Smoke gebruik ik vooral om schaduwen te leggen op wielen en eventueel op een motorblok, maar nooit om schaduwen te leggen op textiel, in gelijk welke vorm. Ik verkies hiervoor om het onderdeel in kwestie eerst met een donkerdere tint tov de gewilde eindkleur te verven/spuiten, om het daarna met de gewenste hoofdkleur redelijk zwaar te dry-brushen. De lichtere lichtschakeringen breng ik er dan achteraf nog op aan.

Immers, schaduwen op een zetel of ander stuk textiel kan je, denk ik, beter van onderuit opbouwen ipv de schaduwen er vanbovenaf in te steken. De overgangen zullen realistischer zijn.

Ik zou de interieurfoto's laten voor wat ze zijn. Ik snap het niet goed. Enerzijds ga je erg kort door bepaalde detailbochten terwijl je langs de andere kant veel tijd spendeert en dus verliest aan het zoeken naar iets wat je wellicht niet vinden kan. Misschien kan je je tijd beter spenderen aan het verzinnen van een persoonlijke interpretatie. Als die goed uitgevoerd is, zal er geen kat van wakker liggen.
Reply With Quote
  #44  
Old 11-02-2008, 13:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Misschien kan je je tijd beter spenderen aan het verzinnen van een persoonlijke interpretatie. Als die goed uitgevoerd is, zal er geen kat van wakker liggen.
Nu heb je mij DE tip gegeven die ik zocht (samen met Sennake) Even verduidelijken:

Die Ranger poeder, dat bestaat in meerdere kleuren meen ik gezien te hebben bij Nismo?? En uit de foto's die ik toch gevonden heb, kon ik opmaken dat de zetels bekleed zijn met een soort schapenwolletje... Als je dit samenvoegt, dan kun je hopelijk volgen? In Vlaamse taal: ik zet die zetels in zo'n poeder !!

Ik bestel gewoon zo'n potteke of twee bij iemand van jullie of rechtstreeks als ze dat zouden opsturen... En dan kan ik het interieur wel opwaarderen. Want zoals ik al zelf zei, was ik niet helemaal tevreden. het vrouwke overtuigde me al een stuk om het zo te laten. Mijn neef was zelfs heel duidelijk: "Steek daar toch gene tijd in, da ziede toch nie!!" Jullie wezen me op wat ik zelf ook voelde en door die feedback ben ik verder gaan nadenken... En tot een mogelijke oplossing gekomen...

Of zoals er wel vaker hier op de site staat: half werk is geen werk !!

Vanavond eens opsporen hoe ik aan zo'n pottekes geraak...


THANKSSSSSS
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #45  
Old 11-02-2008, 14:20
HF_INTEGRALE's Avatar
HF_INTEGRALE HF_INTEGRALE is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: In Flanders Fields
Posts: 365
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
... Ik ... het vrouwke ... Mijn neef ...
Hello Colonel John "Hannibal" Smith,

Dat wordt hier echt een Family-Van

TaTaTa Ta, TaTa Ta, TaTaTaTa Ta, ...

Regards,
Capt. H.M. "Howling Mad" Murdock

Last edited by HF_INTEGRALE; 11-02-2008 at 14:24.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.