De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #46  
Old 11-02-2008, 19:34
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by HF_INTEGRALE View Post
Capt. H.M. "Howling Mad" Murdock
Aha, vanaf nu gene Marcus meer, maar Murdock, nice !!


Om even mijn idee rond dat poeder te staven:



Grtzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #47  
Old 11-02-2008, 20:20
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Embossing-powder oftewel stempelpoeder:
Rangerink poeder is te verkrijgen bij Verschooten in Antwerpen, en ze versturen; http://www.verschooten.be/content/hobby

Andere merken zijn te verkrijgen in hobbywinkeltjes en daar waar ze teken- en schildersgerief verkopen, zoals Lucas Creativ; http://www.lucascreativ.be/ (er is er eentje in Kortrijk, in de Voorstraat 37)

Wel steeds vragen naar super-fijn.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 11-02-2008 at 20:25.
Reply With Quote
  #48  
Old 12-02-2008, 19:21
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Hmmm zo dichtbij en toch niet weten... Okey, komend weekend gaan we van dat extra fine embossing poeder gaan kopen...

THANKSSSSSS
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #49  
Old 12-02-2008, 21:46
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Hmmm zo dichtbij en toch niet weten... Okey, komend weekend gaan we van dat extra fine embossing poeder gaan kopen...

THANKSSSSSS
Misschien een domme vraag , maar waarvoor gebruik je dit poeder?
Reply With Quote
  #50  
Old 13-02-2008, 00:36
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post
Misschien een domme vraag , maar waarvoor gebruik je dit poeder?

Lees pagina 5 over Nismo' 350Z maar eens na, daarin staat dat ik met dat poeder de vloerbekleding heb nagebootst, alsook het stof rond het stuurwiel.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #51  
Old 14-02-2008, 21:08
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Hey Loeten ,
Misschien helemaal maar deze kon ik toch niet laten liggen .

je moet eens naar deze site gaan :
http://www.mastermovies.nl:80/indexx.php?p=dm_abeam

Daar vind je vast wel wat referentie
Reply With Quote
  #52  
Old 15-02-2008, 20:02
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Voila het poeder is binnen: Victoria reliëfpoeder white - potje van 25 ml voor 3,20 euro in een wikel met een lieve, jonge maar onwetende verkoopster ("Bestaat da in fijn en superfijn? Da weet ik nie zulle... Ken alleen dees potjes")

Vanavond gaan we dat eens uitproberen...

@ Ferrari: best leuk filmpje hoor !!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #53  
Old 17-02-2008, 21:07
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ben rustig bezig met "stofferen", zijde per zijde doen... Plus: ik zit wat speciaals te doen met de binnenzijde van het busje. Het interieur staat me niet aan en dus moet en wil ik meer... De foto's zeggen al iets, maar ik ga enkel nog maar de sluier wat oplichten...

Hier het poeder en de verfondergrond die ik gebruikt heb...



Rijkelijk bepoederen...



Afkloppen, alle zijden doen en laten drogen. Bijna klaar hier. Wie goed kijkt ziet nog wat tips voor het interieur...



En hier wat prutswerk met styreenplaatjes...





Waarschijnlijk hoor je hier meer over straks na NCIS. En anders ga je weer enkele dagen geduld moeten hebben...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #54  
Old 17-02-2008, 21:56
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Ziet er wel al goed uit zo.
Maar ik weet zeker dat de poeder uit het potteke van De Paddock veel veel fijner is heb deze van Viktoria ook liggen van ons vrouwtje en eens vergeleken met de super fine van Ranger ink en kwam tot de conclusie dat ze fijner was.
En nee die van Viktoria bestaat enkel in één soort poeder.
Maar moet wel zeggen goed bezig maat.
Grts Vinnie.
Reply With Quote
  #55  
Old 17-02-2008, 22:10
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post



Als ik het goed heb , dan zie ik hier dat je een achterbank aan het fabriceren bent.
Bij mijn weten is de achterbank in de Van niet uit 1 stuk , maar zijn dit 2 aparte zetels zoals de voorste 2...
Ik heb die serie heel veel gevolgd vroeger en ik ben er vrijwel zeker van...
Uit de andere foto's kan ik opmaken dat je de achterdeuren aan het maken bent en dat je er ramen zal insteken.Hier heb ik mijn twijfels of er wel degelijk ramen in zitten , ik dacht het niet. Dat is dan wel van wat ik kan opmaken van de foto's en aangezien je nog niet alles wilt ontsluieren...
Ik vind het tof dat je het interieur aanpakt en het poeder ziet er nu al super uit. Misschien een tip voor de rest:
achteraan in de Van aan de zijkant is er een werktafel met allerlei apperatuur zoals een bandopnemer met spoelen. Dat is dan als je zover wilt gaan met het interieur tenminste

ik ben super benieuwd wat je voor ons in petto hebt
Reply With Quote
  #56  
Old 17-02-2008, 22:55
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post
Als ik het goed heb , dan zie ik hier dat je een achterbank aan het fabriceren bent.
Bij mijn weten is de achterbank in de Van niet uit 1 stuk , maar zijn dit 2 aparte zetels zoals de voorste 2...
Ik heb die serie heel veel gevolgd vroeger en ik ben er vrijwel zeker van...
Ik ken de serie ook behoorlijk goed en heb nogal wat foto's doorspit de laatste weken. Op onderstaande foto kun je eerst die twee zetels zien die jij bedoelt.



Toch ken ik beelden waar er vaak drie mensen (Face, Amy en Hannibal) naast elkaar te zien waren. Dus achter die twee zetels moet nog iets staan... Op deze screenshots kun je zien dat er wél een soort van one-pieced bankje is. Het is evenwel niet helemaal duidelijk of het echt wel een zitbank is of wat anders...





Het is wel mijn bedoeling om ook die twee andere zetels erbij te zetten. maar ofwel moet ik die zelf scratchen, ofwel moet ik die van iemand kopen, ofwel uit een andere kit halen... Ik zie wel...

Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post
Uit de andere foto's kan ik opmaken dat je de achterdeuren aan het maken bent en dat je er ramen zal insteken. Hier heb ik mijn twijfels of er wel degelijk ramen in zitten , ik dacht het niet. Dat is dan wel van wat ik kan opmaken van de foto's en aangezien je nog niet alles wilt ontsluieren...
Hier ben ik wel zeker dat er ramen inzaten. Alleen waren ze geblindeerd en/of dichtgemaakt. Die zelfde referentiefoto's bewijzen dat:





Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post
Ik vind het tof dat je het interieur aanpakt en het poeder ziet er nu al super uit. Misschien een tip voor de rest:
achteraan in de Van aan de zijkant is er een werktafel met allerlei apperatuur zoals een bandopnemer met spoelen. Dat is dan als je zover wilt gaan met het interieur tenminste
Thanks !! Ik heb die "werkbank" een beetje in de planning staan, maar ik twijfel nog omdat het dryfitten niet zo eenvoudig is. Als het chassis in de body gepast wordt, dan moet ik die laatste wat opensperren (systeem zoals een Lancia Stratos) waardoor de kans op kraken, scheuren en dergelijke groot is...

Grtzzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)

Last edited by Loeten; 17-02-2008 at 22:58.
Reply With Quote
  #57  
Old 18-02-2008, 00:23
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik vind het een zeer gevaarlijk gebeuren, zo'n filmwagen trachten na te bouwen naar werkelijkheid. Het is namelijk zo dat filmwagens nooit of nooit slechts 1 origineel bezitten. Meestal is er een hele vloot identieke wagens waarmee opnames gefilmd worden, die dikwijls elk hun eigen karakteristieken hebben die overeenkomen met de scenes waarin ze meespelen; zo zullen er zeker een aantal Van's geweest zijn die een versterkt chassis hadden, andere Van's hadden zeker een zwaar opgevoerde motor, er waren er met ingebouwde camera's, enz, enz. Met zekerheid waren die Van's niet allemaal identiek, ook al omdat de serie over meerdere jaren gespreid opgenomen werd zodat er regelmatig een Van sneuvelde. Verder is het ook zo dat er ook scenes opgenomen zullen zijn in een mock-up (geen echte Van dus maar een decor).

Dit allemaal om maar te zeggen dat "de juiste" Van bouwen onmogelijk is, omdat er niet 1 origineel was dat je kan nabouwen. Dat is slecht nieuws omdat het de zaken een beetje ingewikkelder maakt en er altijd wel een foto zal bestaan van het origineel dat iets anders laat zien dan jouw model, maar het is ook goed nieuws omdat je op deze manier ook wel wat "dichterlijke vrijheid" hebt.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #58  
Old 18-02-2008, 12:10
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Bij deze Van zijn er uiteindelijk maar 6 van gebruikt, zonder rekening te houden met de stuntvans. Maar dat waren dan ook replica's van goedkope Fords en dergelijke meer. Geen dure GCM's dus...

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Dit allemaal om maar te zeggen dat "de juiste" Van bouwen onmogelijk is, omdat er niet 1 origineel was dat je kan nabouwen. Dat is slecht nieuws omdat het de zaken een beetje ingewikkelder maakt en er altijd wel een foto zal bestaan van het origineel dat iets anders laat zien dan jouw model, maar het is ook goed nieuws omdat je op deze manier ook wel wat "dichterlijke vrijheid" hebt.
Ik probeer adhv verschillende screenshots tot een goede eenheid te komen. Je kan dus inderdaad niet dé perfecte replica hebben. Maar met die foto's probeer ik steeds aan te tonen dat wat ik doe, wel te zien was, ooit... Vandaar mijn lange zoeken doorheen vele screenshots... Het zal het interieur alleen maar beter maken...

Natuurlijk kun je dan discussies hebben. Zo is er op een ander forum momenteel een zoektocht naar foto's van de uitlaat. Ook hier heb ik dus meerdere mogelijkheden, wat die "vrijheid" dus leuker maakt... Ik ga dus kiezen wat ik het leukste vind...

Thankssss voor de feedbackssss
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)

Last edited by Loeten; 18-02-2008 at 12:12.
Reply With Quote
  #59  
Old 18-02-2008, 14:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Zo is er op een ander forum momenteel een zoektocht naar foto's van de uitlaat.
Aha, je begint het te leren
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #60  
Old 18-02-2008, 20:00
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Aha, je begint het te leren


Niet alle leerkrachten zijn hardleers hoor, maar met een pb'tje had dat ene misverstand makkelijker opgelost geweest. Wist ik veel dat ik dit niet mocht. Maar no hard feelings guys !!

__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.