De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #61  
Old 02-03-2008, 01:26
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Tijd voor een updateje... Het was de afgelopen weken erg druk met het schoolfeest. De moeite die daarin werd gestoken (ik ben verantwoordelijk voor het decor) werd beloond met een prachtig optreden. Nu had ik weer wat meer tijd vrij om aan dit busje te werken.

Vandaag werden de decals erop gezet. Deze van AMT komen heeeeel makkelijk en vlug los in warm water, een seconde of drie hoogstens al... Met Sol werden ze makkelijk op hun plaats gezet. Er waren wel wat pasproblemen, maar niks om je druk over te maken. Kijk maar mee...









Eerder deze week had ik al de zetels en achterbank geplaatst. Hier moeten nog twee gelijkaardige zeteltjes gescratcht worden. Iets voor komende week dus... Op de foto's zul je merken dat de zijkanten onderaan niet zo perfect zijn, maar dit zie je niet meer, eens gemonteerd. Wel ga ik enkele stukjes nog moeten bijwerken. Ze vallen op de foto's extra goed op... De achterbank is dan weer wat te vuil uitgevallen, maar dit laat ik maar zo. Het steekt niet echt af, vind ik dan...







Ook de binnenwanden van het busje worden aangekleed. Ik gebruik primerkleur omdat dit zo te zien is in de scenes... De achterwand en één zijwand zijn alvast klaar. De kant waar wat meer aan te vinden is (kastje of zo) moet nog gebouwd worden, dit alles van styreenplaatjes.





Voila, tot zover deze lezing dan maar... Morgen krijgt het busje zijn vernislagen. Grtzzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #62  
Old 02-03-2008, 18:48
Fanza's Avatar
Fanza Fanza is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Wevelgem
Posts: 252
Ziet er prachtig uit.
Welke uitvoering je nu ook na maakt, iedereen zal hem uiteindelijk onmiddellijk wel herkennen !
Van: "Oh ja, das den dienen van ........ The A-team!"

Grtz
Fanza
Reply With Quote
  #63  
Old 02-03-2008, 23:47
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
de rode decals zijn goed gelukt. Succes bij het vernissen!
Reply With Quote
  #64  
Old 03-03-2008, 00:18
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Ziet er best goed uit
__________________
Reply With Quote
  #65  
Old 03-03-2008, 10:59
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Time fly's bye... al die memories komen weer naar boven
de kas ziet er heel mooi uit. Het interieur trouwens ook.
Reply With Quote
  #66  
Old 03-03-2008, 12:10
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Ik vind het ook best geslaagd tot nu toe...het is eens wat anders dan al die racewagens...

J.
__________________
Reply With Quote
  #67  
Old 24-03-2008, 17:39
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Tijdje geen tijd meer gehad maar nu schieten we weer in actie met de vakantie he... Afgelopen dagen heb ik mijn tijd gestopt in het verven van de achtergronden voor de lichten en heb ik de ramen met houtlijm geplaatst. Hiervan heb ik evenwel geen deftige foto's, maar die komen nog wel als het weer stopt met sneeuwen.

In de loop van deze week ga ik nog twee zeteltjes uit styreen scratchen en dan voorzien van poeder. Misschien komt die "kast" er ook nog in, maar dat ben ik nog niet zeker. Eerst zien hoeveel goesting er is om te bouwen dat je toch niet meer gaat zien (of amper dan).









Voila, op naar de volgende thread want ik zat niet stil dit weekend...
Straks dus een recentere foto plaatsen...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #68  
Old 24-03-2008, 21:18
bartmotte's Avatar
bartmotte bartmotte is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2006
Location: moerbeke
Posts: 272
Vind je body er al mooi bij staan. Je kleuren zijn goed geslaagd !
Reply With Quote
  #69  
Old 24-03-2008, 22:03
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by bartmotte View Post
Vind je body er al mooi bij staan. Je kleuren zijn goed geslaagd !

__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #70  
Old 24-03-2008, 22:20
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by bartmotte View Post
Vind je body er al mooi bij staan.
Thanks, sinds september ga ik met het vrouwke wekelijks tweemaal twee uur fitnessen. Daarbij komen ook nog spierversterkende oefeningen. Der zijn nu 11 kg af... Enkele meisjes uit de klas hebben het ook al opgemerkt.

Ow dat bedoelde je dus niet...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #71  
Old 24-03-2008, 22:38
bartmotte's Avatar
bartmotte bartmotte is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2006
Location: moerbeke
Posts: 272
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Thanks, sinds september ga ik met het vrouwke wekelijks tweemaal twee uur fitnessen. Daarbij komen ook nog spierversterkende oefeningen. Der zijn nu 11 kg af... Enkele meisjes uit de klas hebben het ook al opgemerkt.

Ow dat bedoelde je dus niet...
Als de vrouw begint met Yohurt te eten en te gaan fitnessen zou ik zeggen : OPPASSEN....
Reply With Quote
  #72  
Old 30-03-2008, 18:48
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by bartmotte;231173Als de vrouw begint met Yohurt te eten en te gaan fitnessen zou ik zeggen : [B
OPPASSEN[/B]....
Ah, het leuke is dat we samen gaan fitnessen hoor. Maar als men hele dagen aan mijn vrouwke vraagt of ze weer zwanger is (sommigen zeiden zelfs resoluut: allez, proficiat, nummer drie op komst??) terwijl dat buikje gewoon de "resten" waren van de vorige twee zwangerschappen dan kun je wel snappen dat ze er nood aan had. Ik ga als steun mee en geniet ook van de vorderingen... Als ik nu naar het zitje in het stadion van Club ga, dan kom ik niet meer bezweet en buiten adem aan. Voor alle duidelijkheid zit ik bijna helemaal bovenaan in de Noordtribune, kwestie van niet onverwacht in beeld te zitten (leerlingen zouden plezier hebben)....

Genoeg hierover nu... Vandaag heb ik ook eens wat moeite in dit model gestopt. Er ontbraken immers nog twee zeteltjes vanbinnen. Ik heb die dan maar uit plastic sheet zelf gemaakt. Ze zijn we wat dunnetjes, maar eenmaal het poeder erop zal dat waarschijnlijk meevallen. Dat gaan we dan morgen wel zien... Hieronder de werkwijze: uittekenen van de moeilijkste delen en dan alles samenlijmen... Voor mij zijn ze geslaagd. Ze zitten immers wat verder van de ramen en ik vrees dat ze maar weinig zichtbaar zullen zijn...





__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #73  
Old 19-04-2008, 16:49
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Even een stand van zaken meegeven. Heb al enkele weken geen tijd meer om verder te werken aan het busje. Ik heb wel nog enkele foto's van waar ik gekomen was. Je zal meteen ook zien waarom ik naast het tijdsgebrek ook weinig zin had om verder te doen. inderdaad, Murphy was langsgekomen. Hoewel ik het eigenlijk een beetje verwacht had ook... Die pasvorm van AMT is een kleine ramp... Volg even mee...

Eerst nog twee foto's van de zeteltjes. Ze waren dik in orde. Ze moesten enkel nog een kleine wash krijgen en de onderzijde moest zwart worden. blijkbaar heb ik hier geen foto's van... jammer...





Toen ik de body op het chassis wou plaatsen, merkte ik al gauw de pasproblemen op. Ik kende ze al van het dryfitten voor het spuitwerk, maar nu met het interieur erin was het nog meer wringen. Gevolg: een spiegeltje brak af. Gelukkig zonder erg. Direct erna gingen de ruitjes eruit. De houtlijm bleek niet sterk genoeg. Dus die werden opnieuw geplaatst met wat risico: secondenlijm. Geen problemen ware het niet dat er toch een vlekje zat op een zijruit. De boel er weer uit en hupse bijsnijden. Niet mis toch??







Toen kon de volgende wringpoging beginnen. Het kraakte en plooide maar leek goed te komen. Tot plots. DISASTER STRUCK !! De hele voorzijde scheurde letterlijk open !! En hoe meer ik alles op zijn plaats zette, hoe groter de gevolgen. Uiteindelijk kwam hij zo op mijn bureau in een hoekje te staan:





But, don't worry, we geven niet op. Ben daarnet al gestart met de restauratie. De neus werd geloopt, het onderstel komt wat hoger en meer vooruit te staan. Bij de achterwielen komt plastische chirurgie aan te pas. ik zie het dus weer compleet zitten. Alleen aan de voorruit zit een joekel van een spleet bij het dashboard. Ik kan er nog bij, maar weet nog niet hoe ik dit ga oplossen. Misschien wat stof of zo, geen idee...

Allez, das werk voor... Euhm... Niet vandaag, want ik vertrek zometeen naar de vomrselviering van mijn leerlingen. Hehe... Tijd dat het grote vakantie is hoor
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #74  
Old 19-04-2008, 22:39
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
Van pech weeral niet gespaard
Reply With Quote
  #75  
Old 23-04-2008, 18:58
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Zondag had ik tijd om dit probleem stap voor stap terug in orde te brengen. Eerst begon ik met de achterophanging. Alles losmaken, bijschuren (eigenlijk smelten...) en daarna weer vastzetten met secondenlijm. Als extra steuntje plaatste ik er nog een stukje styreen op.



Het duurde een tijdje vooraleer alles goed uitgelijnd geraakt en stevig genoeg was. Op één van de (buiten)foto's zie je dat het busje nog wat door zijn poten gezakt was. Dit euvel is ondertussen al aangepast.













De voorzijde werd dan aangepakt. Het hele voorste deel werd voorzichtig losgemaakt. Dit bleek moeilijker dan gedacht maar het lukte zonder extra schade. Dit was dus meeval. Voordeel was dat ik de losgekomen radiator ook weer kon vastlijmen. Ook hier een pluspunt dus. Zo ziet die voorzijde er dan uit.



De spleet tussen dash en ruit zal er wel blijven. Ik vond niks passends om op te vullen. Gelukkig valt ie ook niet erg op. Van vooraf zie je niks en van bovenaan ook niet veel door de reflectie in de ruit. Ik laat dit dus maar zo.

Daarnet heb ik de gril en het hele voorste deel er terug in gelijmd. Er zijn nog wel spleten die opgevuld zullen moeten worden. Verder is er amper reparatiewerk. Dit valt dus allemaal goed mee. De spleten zitten dan bovendien ook nog helemaal onderaan in de bumper. Door de zwarte kleur zal dat ook al gaan meevallen.

Oef, zo zie ik het weer zitten om verder te gaan. Grtzzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.