De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 12-03-2006, 15:08
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Mooie Pitstopoverwinning voor Alonso, die bewijst dat de Renault nog altijd de beste wagen op het veld is, en de Michelinband op raceniveau Bridgestone nog makkelijk voorblijft.

Zijn de grenzen voor dit seizoen al afgetekend ? Nee. Maar je kan toch al een voorzichtig gokje maken op het verdere seizoensverloop. Het wordt Renault vs. Ferrari met af en toe een prikje van Honda en McLaren. Renault vs. Ferrari, of beter gezegd Alonso vs. Schumacher, want beide teams maken er een jaarlijkse kunst van de wagens van de copiloten te laten stukgaan; Fisichella had z'n Hydraulics die wegvielen, Massa leek me bandenproblemen te hebben. Waar Schumacher tijdens de kwalificaties Alonso klopte voor de pole, werd Schumacher tijdens de race geklopt door Alonso op pitstopstrategie. Iets zegt me dat Renault op zaterdag een kleine misrekening maakte, waardoor we vandaag nog een strijd om P1 kregen. Want die fout maken ze volgens mij niet meer vanaf Sepang. Bovendien ook positief dat Alonso in de laatste stint niet zomaar eenvoudigweg wegreed van Schumacher. Zijn ze aan mekaar gewaagd ? Aan Ferrari het antwoord.


TOP:
-Alonso: propere race, goede strategie en terecht boos op achterliggers die in zijn 'winning rounds' voor hem uit bleven rijden. Ferrari geklopt op strategie, Brawn en co worden oud !
-Schumacher: heeft gedaan wat hij kon, en toont zich als de voornaamste rivaal voor Alonsos tweede titel.
-Button: Honda is sterk, maar nog niet sterk genoeg. Kan enorm evolueren doorheen het seizoen.
-Montoya: Ik zou nog een seizoentje bijtekenen bij McLaren. Als hij nu niet gaat tennissen, kan hij nog proper een constante binnen het team worden. Raikkonen heeft natuurlijk een mooie inhaalrace gemaakt, maar dat kon je al op voorhand verwachten.
-STR vs. Red Bull: beide teams zijn aan mekaar gewaagd, of dit nu als top van STR of als flop van Red Bull kan gezien worden, weet ik niet zo. Klien komt meer en meer in de verf te staan.
-Rosberg: Heeft in feite toch mooi stand gehouden en Coulthard uiteindelijk nog van z'n laatste punt beroofd en Klien mooi te pakken gehad. Mits wat leertijd kan Nico een Keke worden. Bovendien toch ook mooi van Williams; beide in de top 10, wat in ieder geval een stuk beter is dan de ex-partners BMW. En ze pakken zelfs de snelste rondetijd mee.
-Een flink aantal inhaalmaneuvers, wat de aandacht tijdens de race ten goede komt. Jammer wel dat het fenomeen van de pitstopraces nog altijd blijft bestaan.

FLOP:
-BMW.Sauber: onzichtbare race, buiten de BBQ van Villeneuve. Er is werk aan de winkel !
-Super Aguri: obvious. Het nieuwe Minardi. Sato zat zelfs aan 6 pitstops, nieuw record ?
-Midland: Het falende Jordanteam werd niet aan de wortel aangepakt en wat overblijft is een team dat de ambities moeilijk zal kunnen waarmaken. Albers al vroeg uit, Monteiro vertrekt enkel voor z'n record van 'meeste finishes' te verbeteren. Punten ? No way.
-Fisichella/Massa: De vloek van de 2de wagen, die Massa hopelijk niet erft.
-Toyota: Nachtmerrie weekend. Ralf en Jarno keren met hoofdpijn naar Sepang.
-Reed Barrichello mee ? En Scott Speed, wie is dat eigenlijk ? Ik heb die kerel zijn gezicht zelfs nog niet gezien ?

Conclusie: we zijn vertrokken voor een mooi seizoen, leuke race gezien met hier en daar al een mooi antwoord op enkele vragen. Volgende week al een nieuwe afspraak.

Finish
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-03-2006, 15:20
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
euhmm ik vindt dat kimi ook wel bij de 'top' hoort !!
de teams waarvan veel verwacht werd hebben het gedaan zo als ze moesten..
jammer dat schumi nie heeft gewonnen.. maja toch wel 8 punten en maar 2 achter op alonso..
Reply With Quote
  #3  
Old 12-03-2006, 15:21
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
Schumacher volledig terug, mooi om te zien is dat op het einde van de race de tijden exact het zelfde blijven met Alonso, dat wordt nog mooi voor de competitie dit seizoen.
Petje af voor Rosberg om als debutant 7e te eindigen, (net als Schumacher z'n 1e race Francorchamps '91 Jordan, hij viel toen wel uit met een kapotte motor) ,deze wordt nog eens wereldkampioen!!
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....
Reply With Quote
  #4  
Old 12-03-2006, 15:23
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Finish
Fisichella had z'n Hydraulics die wegvielen, Massa leek me bandenproblemen te hebben.
Massa sukkelde heel het weekend met rembalans. Op het einde van het rechte stuk, toen hij bijna in Alonso crashte, had hij veel te veel remdruk op de achterwielen waardoor die blokkeerden en spinde. De daarop volgende pitstop was een zwaar schande.

De betrouwbaarheid viel vandaag goed mee: Fisichella met hydraulische problemen, Villeneuve met eerste ontplofte motor, Ide met de te verwachten problemen en Coulthard die in het uitlooprondje stil valt.

Nico Rosberg was echt wel de revelatie van de race. 1 puntje minder Webber scoren, terwijl hij in het begin een extra stop moest doen om neus te vervangen.

Toch fantastisch dat de 3 titelkandidaten op het podium staan.

Last edited by gwyllion; 12-03-2006 at 15:30.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-03-2006, 15:28
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Finish
FLOP:
-Reed Barrichello mee ?
Ja, met een falende versnellingsbak (zonder 3de versnelling)
Reply With Quote
  #6  
Old 12-03-2006, 15:35
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Uitvallen in de uitloopronde mag je dan nog zonder penalty van motor wisselen? Of telt dat echt als gefinishte race? (als het de motor zou zijn he)
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #7  
Old 12-03-2006, 15:38
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ik denk dat we dit podium nog veel gaan zien dit jaar, al dan niet in een andere volgorde. Raikkonen, Schumacher en Alonso zijn veruit de besten van dit veld, en hebben ook de wagen om dit te bewijzen. Honda kan de titelkandidatenrol volgens mij niet waar maken, Button reed een sterke wedstrijd, maar eindigt toch op een halve minuut van een leidersduo dat constant in gevecht was met elkaar. Raikkonen liet ook wel een achterstand optekenen, maar die heeft natuurlijk veel tijd verloren in het verkeer. Als Montoya-fan begin ik eigenlijk wel te twijfelen. blijkbaar is hij enkel snel als hij risico's neemt, maar als hij zich wil bewijzen zal hij dat niet meer kunnen doen, waardoor hij (volgens mij) een heel anoniem seizoen tegemoet gaat, zeker naast een teamgenoot als Raikkonen.
Massa, Fisichella en Barrichello zijn duidelijk 2de viool-spelers. Al heb ik bij Massa meer de indruk dat hij zelf de fout heeft gemaakt. Ik weet niet waarom iedereen daar het grote talent in ziet, ik herinner mij van hem enkel zijn schuivers. Barrichello kon wel een mooi gevecht opzetten in het begin, maar eens Button er voorbij was, was het voorbij voor Barrichello.
Dat Torro Rosso en Red Bull aan elkaar gewaagd zijn, ligt gewoon aan het feit dat het eigenlijk 1 team is: Red Bull. meer moet je daar niet achter zoeken, geen top of flop.
Williams BMW is opgesplitst nadat BMW Williams ervan verweet van een slechte wagen gebouwd te hebben rond hun motor. Williams veegt BMW vandaag van de kaart. Wie had gelijk? dat is duidelijk. en wat een rit van Rosberg! die gaat duidelijk de papa achterna, die haalt wel eens een podium dit jaar, volgens mij. Webber was weer vrij anoniem, en trekt zijn lijn door van vorig jaar.
Toyota wou bevestigen dit jaar. daar zijn ze wonderwel zwaar in mislukt. in de beginfase lieten ze zelfs enkel Super Aguri achter hun. als ze weer podia willen halen, gaan ze toch hard moeten werken ze. en liefst zo snel mogelijk.

Super Aguri en Midland zijn een zege voor F1: zo halen ze een kwantitatief mooi veld. anders mochten ze achterwege blijven. Super Aguri straalde zelfs een nooit gezien amateurisme af naar F1-normen. je kan het vergelijken met Minardi qua snelheid, maar voor de rest zit het nog een paar klasses lager.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 12-03-2006, 15:49
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Maak dan van Midland maar de nieuwe Minardi (het logo komt overeen met dat van Minardi tijdens de jaren '99-'00) en klassificeer Super Aguri onder de Lola-Mastercard status
Het afschaffen van die leuke 107%-regel zorgt voor het bestaan van zulke teams. Edoch, als Suzuki het echt ernstig meent (en dat denk ik toch wel), dan zouden ze gewoon beter nu reeds moeten bezig zijn met een volledig nieuwe wagen voor het volgende seizoen. Want ik betwijfel het of ze dit seizoen ervaring gaan opdoen door pitcrews omver te kegelen en een maximum aan pitstops te maken.
En Midland vind ik toch wel het meest kleurloze team in de F1 momenteel.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #9  
Old 12-03-2006, 15:50
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Finish
FLOP:
-En Scott Speed, wie is dat eigenlijk ? Ik heb die kerel zijn gezicht zelfs nog niet gezien ?
Ik vind dat hij geen slecht debuut gemaakt heeft. Hij is voor de Toyotas en 5.5 sec achter Heidfeld. Zijn snelste ronde (1:34.464) is 1.5 sec sneller dan zijn teamgenoot Luizzi (1:36.084).
Reply With Quote
  #10  
Old 12-03-2006, 15:51
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Statistieken bewijzen achteraf dat mijn top-flops niet waterdicht zijn
Maar ik heb de kerel nooit in beeld gezien, zowel tijdens kwalifs als race. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij z'n best niet doet, maar goed
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-03-2006, 15:52
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Finish
En Midland vind ik toch wel het meest kleurloze team in de F1 momenteel.
misschien daarom hun livery
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 12-03-2006, 15:53
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2003
Location: Asse
Posts: 386
wat is er nu eigenlijk misgelopen tijdens de eerste pitstop van massa?
Zag er maar vrij chaotisch uit...
Reply With Quote
  #13  
Old 12-03-2006, 15:56
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Finish
TOP:
-Rosberg: Heeft in feite toch mooi stand gehouden en Coulthard uiteindelijk nog van z'n laatste punt beroofd en Klien mooi te pakken gehad. Mits wat leertijd kan Nico een Keke worden. Bovendien toch ook mooi van Williams; beide in de top 10, wat in ieder geval een stuk beter is dan de ex-partners BMW. En ze pakken zelfs de snelste rondetijd mee.
Button heeft op het einde een snellere ronde gereden:
  • Button 1:33.261
  • Rosberg 1:33.434
  • Schumacher 1:33.454
  • Raikonnen 1:33.664
  • Massa 1:33.954
  • Alonso 1:34.217
Reply With Quote
  #14  
Old 12-03-2006, 15:56
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
volgens mij kregen ze die achterband niet los, omdat er niet genoeg druk zat in de luchtpistolen? ze waren toch met die flessen bezig, en hebben een ander pistool gebruikt als hetgeen voorzien was voor die band
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 12-03-2006, 16:00
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Finish
Statistieken bewijzen achteraf dat mijn top-flops niet waterdicht zijn
Maar ik heb de kerel nooit in beeld gezien, zowel tijdens kwalifs als race. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij z'n best niet doet, maar goed
Het is natuurlijk de kunst om constant snelle tijden te rijden. En Luizzi heeft natuurlijk ook wel wat tijd verloren door rondjes te draaien
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.