De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 15-12-2007, 03:10
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
De Paddock Modelbouwer Van Het Jaar - Golden Spark Plug 2007

Het is ondertussen 3 jaar geleden dat het modelbouwgebeuren op De Paddock concrete vormen aannam en sedert die tijd ook als een echte club een eigen, maar toch nog steeds geïntegreerd, leven is beginnen leiden. Dit jaar zijn we dan ook regelmatig als modelbouwvereniging naar buiten getreden door deelnames aan diverse evenementen.

Daarom dat we besloten hebben om op het einde van ieder jaar een trofee als erkenning te geven aan die modelbouwer die zich gedurende het afgelopen jaar op een positieve manier heeft onderscheiden. De trofee hebben we de "Golden Spark Plug" gedoopt.

Om één en ander zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, hebben 3 modelbouwers, die ook actief zijn achter de schermen hier op het forum, een pre-selectie gemaakt van clubleden die in aanmerking komen - kortweg, de genomineerden. Tijdens de laatste vergadering van het jaar, zal aan ieder aanwezig clublid gevraagd worden om deel te nemen aan de verkiezing om op die manier de Modelbouwer van het jaar te kiezen uit de lijst van nominaties.

Het is niet de bedoeling om de beste modelbouwer in de bloemetjes te zetten, wel een manier om, van onzentwege, erkentelijkheid te betonen aan de uiteindelijke winnaar.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-12-2007, 03:14
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
De lijst van genomineerden zijn:

- Johny "Nismo" Vandeput
- Dominique "Dominique" Beerts
- Tom "Gulfie" Castermans

De criteria alsook de motivering van de nominaties zullen meegedeeld worden voor de verkiezing, zodanig dat iedereen ook weer waarom.

Last edited by Guido; 23-12-2007 at 00:22.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-12-2007, 23:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Tijdens de laatste modelbouwmeeting van het jaar, afgelopen vrijdag 21 september 2007, hebben we dus de uitreiking van de eerste De Paddock Modelbouw Golden Spark Plug georganiseerd.



De pre-selectie van de nominaties werd gedaan door 3 modelbouwers van het allereerste uur uit de club, en tevens ook actief achter de schermen van De Paddock, zijnde: Guy "Sennake" Golsteyn, Roeland "HHugo" Naessens en Guido "mezelf dus" Haesevoets. Hieronder vind je hun motiveringen.

Motivering van de nominaties:
Johny "Nismo" Vandeput
- Johny speelt een actieve rol op het forum. Hij laat al zijn modellen in opbouw zien en bouwt ook regelmatig zijn modellen. Hij post niet enkel in zijn eigen threads, maar neemt ook deel aan de andere discussies.
- Johny is ook een regelmatige deelnemer aan de avondvergaderingen. Hij neemt actief deel aan de discussies en stelt ook al eens iets voor. Hij laat zien hoe hij dingen doet maar limiteert zich niet tot dit. Hij staat immers ook open voor raadgevingen en tips, waardoor zijn modelbouwniveau gestaag omhoog gaat.
- Als Johny meegaat, brengt hij ook altijd een goeie selectie van zijn modellen mee naar tentoonstellingen en neemt ook al eens deel aan de wedstrijd.
- Gedurende gans het jaar hebben we steeds gebruik kunnen maken van Johny's materiaal (spiegels, lakens enz.), zelfs als hij er niet bij was.

Dominique "Dominique" Beerts
- Dominique is een vaste waarde op het forum, waar hij zowel actief post over eigen modellen, als ook in threads van andere mensen. Sterk punt daarbij is dat hij - als een van de meer ervaren modelbouwers op het forum - niet nalaat zijn modelbouwkennis te delen met de andere leden. Getuige daarvan de vele tips aan de minder ervaren modelbouwers.
- Aansluitend op het eerste punt: het schrijven van tutorials en how-to's, of meer algemeen het geven van tips of visies op indien zulke vragen gesteld worden.
- Vaste klant bij uitstappen en beurzen. Vaak is hij daarbij ook chauffeur van dienst.
- In het milieu gekend als de "Mish-mash" dealer.
- Dominique zal in de toekomst ook de statische website voor zijn rekening nemen.

Tom "Gulfie" Castermans
- Tom is zeer actief op het forum en post er regelmatig updates van zijn fantastische projecten. Hij is ook steeds bereid tot het geven van opbouwende kritiek in progress threads van collega modelbouwers, en draagt er op die manier toe bij dat het algemeen modelbouwniveau van de club in zijn geheel stijgt.

- Tom is ook een regelmatige deelnemer aan beursbezoeken en clubstanden, en heeft zich hiervoor dikwijls belangeloos ingezet als chauffeur van dienst. Hij heeft dikwijls goede ideeën om het presentatieniveau van de clubstand op te waarderen en is niet te beroerd om hierbij zelf de handen uit de mouwen te steken. Zo vervaardigde hij dit jaar eigenhandig en kosteloos de zeer mooie clubstand statieven met daarop het logo van de Paddock Modelbouw.

- In zijn zoektocht naar het perfecte materiaal voor de realistische weergave van modelonderdelen, slaagt hij erin ook andere Paddockers te betrekken om samen een beter materiaal of werkmethode op punt te stellen ten voordelen van alle clubleden. Hij zoekt en vindt oplossingen waarvan zijn collega's de vruchten kunnen en mogen plukken.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	gsa_01.jpg
Views:	270
Size:	169.7 KB
ID:	8559  

Last edited by Guido; 23-12-2007 at 00:02.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-12-2007, 23:53
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ieder lid, aanwezig op de avondvergadering, werd na het voorlezen van de motiveringen uitgenodigd om zijn stem uit te brengen. De diende te gebeuren door het toekennen van 3, 2 of 1 punt, waarbij 3 punten gingen naar de genomineerde die de meeste voorkeur genoot en 1 naar die met de minste voorkeur.

Na de stemming werden dan alle punten bij elkaar geteld en de nominatie met het meeste aantal punten achter zijn naam zou dan de winnaar van de Golden Spark Plug 2007 zijn.

De telling liet zien dat het een nek aan nek race geworden is en het laatste stembriefje moest uitsluitsel brengen. Dit gaf uiteindelijk de volgende rangschikking:

- Dominique: 25 punten
- Johny "Nismo": 24 punten
- Tom "Gulfie": 17 punten

Dominique Beerts werd hiermee dan ook uitgeroepen tot meest verdienstelijke modelbouwer van het jaar op De Paddock en is dan ook de terechte winnaar van de Golden Spark Plug 2007!!





Proficiat Dominique.

Verder willen we er ook benadrukken dat de overige 2 genomineerden net zo goed een proficiat verdienen, want genomineerd worden in de eerste plaats is al een teken van erkenning van het bestuur uit. Dus ook proficiat en dankuwel aan Johny en Tom!


Verder willen we van de gelegenheid gebruik maken om alle leden te bedanken voor alweer een fantastisch modelbouwjaar in clubverband. In 2008 gaan we "gewoon" (lees, op onze eigenwijze manier) op de ingeslagen weg verder.

Bedankt allemaal!!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	gsa_02.jpg
Views:	270
Size:	204.5 KB
ID:	8560   Click image for larger version

Name:	gsa_04.jpg
Views:	269
Size:	228.2 KB
ID:	8561  

Last edited by Guido; 23-12-2007 at 00:04.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-12-2007, 10:13
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ewel, een dikke proficiat aan Dominique !! Maar ook Gulfie en Nismo hadden het zeker verdiend. Je kan het zien aan de puntenuitslag. De motivatie voor hun nominatie was trouwens dik in orde. Ik ken deze mensen nu een tweetal jaar of zo en ze brachten me al heel veel bij. Dank hiervoor !!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #6  
Old 23-12-2007, 11:13
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Proficiat Dominique. Gemeend

Wat een objectieve beoordeling en motivatie van deze drie kandidaten. Een van de reden waarom het hier zo leuk vertoeven is, zo recht aan, recht toe altijd.

En tot slot dank aan de drie 'nominees'. Persoonlijk heb ik al heel wat opgestoken van deze mensen, doordat ze niet te beroerd zijn om hun ervaringen en bevindingen te posten.

Van een trage modelbouwer,

Nog eens, proficiat aan de winnaar en de twee ander genomineerden.
Reply With Quote
  #7  
Old 23-12-2007, 13:20
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerkapelle (NL)
Posts: 397
Hi Dominique

Gefeliciteerd! Nu weet ik zeker dat "mijn" Mini mooi en goed gemaakt is.

Doe zo verder! Ook aan alle anderen, want het is super om te zien hoe die modelletjes gemaakt worden
Reply With Quote
  #8  
Old 23-12-2007, 13:29
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
Vanharte gefiliciteerd
Reply With Quote
  #9  
Old 23-12-2007, 14:04
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Een dikke proficiat
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 23-12-2007, 18:16
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
van harte gefeliciteerd Dominique!
Het is je gegund!

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #11  
Old 23-12-2007, 19:08
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Ja Dominique, deze overwinning is je van harte gegund.

Tweede worden is meestal de meest ondankbare plaats om te eindigen, maar niet in dit geval, genomineerd worden is voor mij al een overwinning op zich, zeker in dit ondertussen bijna wereldberoemde/-beruchte clubke plezante modelbouwvrienden.
En jullie mogen gerust zijn, ook in de toekomst blijf ik mijn materiaal met plezier ter beschikking stellen.

Bedankt jongens
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-12-2007, 20:26
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Ook van mijne kant een dikke proficiat aan Dominique.
Maar ook aan Nismo & Gulfie proficiat.
Grts Vinnie.
Reply With Quote
  #13  
Old 23-12-2007, 23:46
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Inderdaad, wat wij allemaal opsteken van de genomineerden en ook van de andere statische modelbouwers stellen wij van Petit Spa zeer op prijs. De tips, ideeen en uitleg over sommige dingen hebben mij goed op weg geholpen. Wel, de bekers die ik heb van 'Best of Show' heb ik deels door jullie, waarvoor ik jullie zeer dankbaar ben

Proficiat aan de genomineerden en een dikken voor Dominique...

J.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 24-12-2007, 14:45
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Zoals al eerder vooraan in de thread genoteerd is genomineerd zijn op zich al een erkening voor de nodige (belangeloze) inzet ... al is het zeer makkelijk en vanzelfsprekend om voor deze bende 'plekkers' wat tijd vrij te maken en, de voor mij dan toch, zeer schaarse vrije momenten te delen.

Bedankt voor een fantastisch modelbouwjaar tussen een bende toffe mensen die ondertussen vrienden geworden zijn!

Ik zal het volgende jaar wat minder op de voorgrond treden. Niet dat het iets met de passie zelf te maken heeft maar een dikke promotie op het werk houdt in dat er weeral wat minder tijd vrij komt ...
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #15  
Old 24-12-2007, 21:16
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Bedankt voor véél te veel pluimen op 1 hoed. Ik amuseer me temidden van deze troep prettig gestoorden, en dan is het geen last om iets terug te doen, integendeel zelfs.
Zoals Johny en Tom -de andere genomineerden- het al aangebracht hebben: de nominatie op zich is al een hele prijs.

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Zoals al eerder vooraan in de thread genoteerd is genomineerd zijn op zich al een erkening voor de nodige (belangeloze) inzet ... al is het zeer makkelijk en vanzelfsprekend om voor deze bende 'plekkers' wat tijd vrij te maken en, de voor mij dan toch, zeer schaarse vrije momenten te delen.

Bedankt voor een fantastisch modelbouwjaar tussen een bende toffe mensen die ondertussen vrienden geworden zijn!
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Tweede worden is meestal de meest ondankbare plaats om te eindigen, maar niet in dit geval, genomineerd worden is voor mij al een overwinning op zich, zeker in dit ondertussen bijna wereldberoemde/-beruchte clubke plezante modelbouwvrienden.
Het plezantste aan deze bende is dat het effectief vrienden zijn geworden. Het klinkt misschien melig in deze kerstperiode, maar dat is voor mij het belangrijkste. We krijgen soms het verwijt dat we een vrij associale hobby hebben, dat we ons opsluiten in een klein kamertje aan een plaktafel en met de rest van de wereld geen contact houden. Wel, we hebben toch maar lekker het tegenovergestelde bewezen.



Quote:
Originally Posted by Yvonne View Post
Nu weet ik zeker dat "mijn" Mini mooi en goed gemaakt is.
Het is niet de beste modelbouwer die hier werd verkozen, dan moet je bij andere mannen zijn Maar wees gerust, alle begonnen projecten worden afgebouwd. Het is alleen wachten op enkele essentiële onderdelen. Maar ze zijn in de maak!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.