De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 21-03-2005, 11:06
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Raceverslag 1- Ztc- Gm Racing

Beknopt raceverslag (althans een poging tot!)
Zondag 20/03 training, Ik (Luc) startte als eerste want de wagen had nog niet gereden sedert...verleden jaar.
Exact 1 ronde heb ik kunnen doen,de motor viel toen stil en op het display kon ik "fuel pressure low" aflezen. Ik had wat sleutels aan boord en kon vaststellen dat de (nieuwe!!!!) hogedruk benzinepomp het begeven had.
Daar ging onze kostbare training! Dan maar een briefje maken om toestemming te bekomen te mogen starten aan de koersdirectie, dat kon vanuit de pitstraat.
Wij plaatsten terug de oude benzinepomp en dit was opgelost, bij het ontluchten van de remmen gebeurde terug iets ongelofelijk..., bij het verdraaien van het stuur kwam er éénklaps een olielek uit het reservoir van de servopomp...diagnose: een barstje in het plastiek reservoir welke deel uit maakt van de servopomp.- Na overleg met de mechaniekers is er toen besloten om de servopomp achterwege te laten om op deze manier te rijden, die hadden me verzekert dat de servopomp in ons geval een luxeprobleem was en geen noodzaak....zonder rekening te houden met onze sper!
Ik neem dus de start uit de pitstraat en meteen viel me het enorm zwaar en schokkig sturen op....een echte marteling in de korte draaien!
Toen ik op de klok keek was ik al een uurje aan het draaien en perste er soms rondetijden van 1'52" of 1'53" uit in deze configuratie.
Toen kreeg ik een zwart vlagje voor decibel (96,4 db), terecht want de wagen knalde er op los! - Na 1u20 rijden met één oog op de meetposten gericht, mij forceren om elke bocht min of meer behoorlijk te kunnen nemen, melde ik via de radio dat ik binnen kwam wegens uitgeput...normaal moest ik 2 uur rijden.
Ik dacht bij mezelf: Louisette als vrouw zal nooit dit stuur rondkrijgen.... gelijk had ik want na 10 minuten liet ze per radio weten dat ze binnenkwam, ze draaide rondetijden van 2'20"!
De mechaniekers hebben toen het plastiek van de servopomp toch min of meer kunnen dichtmaken door smelten en verschillende producten erop te doen en te tapen.
Eénmaal de servopomp er terug erop en na 40 minuten stilstand bleek dit te werken. - Louisette had door haar trage ronden (zonder servo) steeds moeten uitwijken voor vluggere deelnemers en had zodoende alle op de baan losliggend rubber op haar banden, zodoende hadden de banden weinig of geen grip meer, rondetijden van 2'03 waren slechts mogelijk voor haar (met servostuur) - Voeg daarbij nog met 1 uur race tegoed een 2 de zwarte vlag wegens decibels en exit race eraan toe en ik mag dit verslagje eindigen.
M'n excuses bij sommige andere teams voor m'n hoekige rijstijl tijdens het eerste uur, dit was dus te wijten aan het servostuur.
We hebben ons terug geamuseert als "zottekes" en kijk met vol verlangen uit naar het einde raceseizoen om te kunnen stoppen. - Helaas ben ik nu te ver geangageerd om dit te kunnen doen ...( sponsors, inschrijvingsgeld voor een jaar enz....)
"The day after" maandag 21/03 : amai m'n armen, schouders....meer dan 10 kg kan ik niet meer heffen !
Doei
LUC
GM RACING
Reply With Quote
  #2  
Old 21-03-2005, 11:13
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Lochristi
Posts: 411
Alé Luc, ge voelt weer dat ge leeft

Ja iedereen vertrok met hoge verwachtingen richting Zolder, met de steun van heel de Paddock, maar spijtig genoeg mocht het weer niet zijn.
Het moet toch eens keren hé.

Zeker nu we zo snelle sponsors op de wagen hebben.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-03-2005, 11:22
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
En ik maar duimen voor een goed resultaat en maar zwaaie naar Luc (in de Trainingen).

Véél succes voor de volgende wedstrijd.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 21-03-2005, 11:26
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Lochristi
Posts: 411
Quote:
Originally posted by ICEMAN
En ik maar duimen voor een goed resultaat en maar zwaaie naar Luc (in de Trainingen).
Dat zal dan toch ook maar 1 keer geweest zijn
Reply With Quote
  #5  
Old 21-03-2005, 11:33
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Jammer genoeg wel. Dacht al dat het aan men gezwaai lag.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 21-03-2005, 13:05
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey Iceman, nu kan ik zeker niet meer zwaaien....krijg met moeite m'n arm(en) nog naar omhoog wegens spierletsel.

Ps: Bij m'n raceverslag moet ik ook nog melden: (heb het niet durven doen wegens vrees voor ongeloof)
**Bij al deze bovenvermelde problemen komt er nog eens bij dat de wagen slecht afgeregelt was en slechts een schaduw was tegenover de perfectie van verleden jaar .... dit was zelfs zichtbaar met het blote oog, de wagen stond schuin op een rechte vloer ! .... zelfs het stuurwiel stond ongeveer 20° schuin !
Dit heeft me doen besluiten niet langer Eric (specialiteit uitlijning) in het team te bewaren... zulke fouten en met zo'n goede en lange voorbereiding zijn onvergeeflijk vind ik !
** Ook de gordels waren slecht geregelt, ik kon ze niet genoeg aanspannen en zat zodoende te los in de zetel.
Doei
Luc
Reply With Quote
  #7  
Old 21-03-2005, 17:09
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Luc, wat was dat knal geluid wat uit je wagen kwam? Verbeter mij als ik fout zit. Telkens je uit de Rea-bocht kwam hoorde ik een knal, kan ook van iemand anders zijn ze.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 21-03-2005, 17:33
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey Iceman,
Kwam weldegelijk van m'n wagen.... 2 mogelijkheden voor oorzaak.
1) Ofwel uitlaatlijn welke niet 100% dicht is, bij opzuiging van externe lucht kunnen er dergelijke knallen zich voordoen of:
2) Wij hebben sequentieel versnelling en bij het trekken aan de pook moet de ontsteking en inspuiting van benzine een fractie van een seconde onderbreken welke een ontkoppeling simuleert.... de inspuiting zal hoogst waarschijnlijk niet onderbreken dus ...bij terug ontsteking een teveel aan benzine welke de "oerknal" tot gevolg heeft.
Een vriend van ons team zei droogweg tegen onze teamchef Patrick: "haal luc binnen" waarom? vraagt Patrick waarna die antwoord: "Luc z'n koffer zal moeten leeggemaakt worden van alle konijnen welke hij geschoten heeft"
Het was echt niet te doen en de zwarte vlag was terecht.
Er moet echt werk gemaakt worden van die verdomde decibels, we zijn meer met demping bezig dan met de voorbereiding van de race zelf, dit kan toch niet?
Doei
Luc
Reply With Quote
  #9  
Old 21-03-2005, 19:03
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
Het kan alleen maar beter gaan vanaf nu, Luc. We duimen allemaal mee
Reply With Quote
  #10  
Old 21-03-2005, 21:05
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Zolder
Posts: 623
Ik zag je tijdens de training aan de binnenkant kanaalbocht stilstaan... 'k dacht lap daar heeft em weer prijs...
Maar ge hebt uiteindelijk in de race toch nog tot vrij lang kunnen rijden hé
__________________
http://www.m-s-e.be/
Reply With Quote
  #11  
Old 21-03-2005, 22:25
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Lucske ; kwa pech spannen jullie echt de kroon : ik zou een "geestenuitdrijver" eens een paar bezweringen over de auto laten uitspreken . Als't een troost mag zijn mijn armen zijn ook half lam van de nukkige...servopomp en wij zijn ook een paar maal...stilgevallen door een onozele masterswitch (na een half u race zijn we daar achter gekomen daarom zijn we uit voorzorg met u uit de pitstraat gestart omdat we niet zeker waren 'm gestart te krijgen) dat zit er NB voor de veiligheid op .
We kunnen misschien volgende keer de kosten van ne kiné delen...
Reply With Quote
  #12  
Old 21-03-2005, 23:48
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Aan pech komt op een gegeven moment een einde, anders is het geen pech meer... Indien de malchance blijft duren zijn er andere dingen mis
Reply With Quote
  #13  
Old 22-03-2005, 09:34
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Lochristi
Posts: 411
Quote:
Originally posted by B.V.S.
Ik zag je tijdens de training aan de binnenkant kanaalbocht stilstaan... 'k dacht lap daar heeft em weer prijs...
Maar ge hebt uiteindelijk in de race toch nog tot vrij lang kunnen rijden hé
Da was geen pech hé, Luc had gewoon een deal met de lokale politie om te mogen flitsen in de kanaalbocht. Vandaar de verdekte opstelling
Verwacht jullie maar aan wat sponsoring
Reply With Quote
  #14  
Old 22-03-2005, 10:58
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Ah, dat waren al die flitsen die over heel het circuit te zien waren.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 22-03-2005, 11:26
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Beste Bugalfa & Scapa enz...
Betreft Bezweerders en duiveluitdrijvers:
Volgens mij staat er ergens een klein miniatuurke van m'n wagen bij een "duistere sekte" welke met vodoo rituelen doorprikt wordt met naalden telkens we racen !
De capot van dit miniatuurke neemt eraf en moet zeker zéér gedétailleerd zijn want ze hebben de splinternieuwe benzinepomp en de servopomp doorprikt en terwijl ze toch bezig waren hebben ze ook een zakske bommekes in de uitlaat gestoken.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.