De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 03-06-2010, 18:58
Walter's Avatar
Walter Walter is offline
Kraftbayer
 
Join Date: Mar 2004
Location: Turnhout
Posts: 233
Liever een "ster" in mijn vooruit dan eentje om mee te rijden.
Ik heb het model gezien nu.
Je had er eventueel een perfecte ijsracer of belcar "ECHO" BMW van kunnen maken.
Maar dit is ook echt uniek.
Suces nog.
Mvg,
Walter

BMW...Kraftbayers!
Reply With Quote
  #17  
Old 04-06-2010, 10:47
Aerodyne's Avatar
Aerodyne Aerodyne is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2008
Location: @ junkyard
Posts: 26
Walter, dat is wel bescheiden zeg. De meesten willen liever 10 sterren in de voorruit dan 1 op de grille
Nadat bekend raakte dat tv uitzendingen via antenne zouden gestopt worden, ben ik overgeschakeld op digitaal (het kabeltijdperk heb ik overgeslagen) en kreeg de eerste paar weken een aantal zenders extra gratis w.o. MotorsTV.
Daar toonden ze altijd de Andros Trophée, eerlijk gezegd vond ik daar niet veel aan. Een paar gepensioneerde rally grootheden en een paar andere die tussen metershoge sneeuwmuren 6 of 8 rondjes rijden/glijden.
Een Belcar heb ik ook nooit live gezien. Echo ken ik wel, dat is/was een plaatselijk advertentiekrantje hier in de Vlaanders (à la Streekkrant), maar de combinatie van beiden???
Zoals gezegd in het begin van deze thread bouw ik bijna uitsluitend trucks en was ik een paar jaar geleden toen mijn kameraad nog crosste er redelijk dicht bij: ik stond altijd aan de ingang toen hij zijn eigen cross organiseerde, ik was af en toe in de werkplaats en ging af en toe ook eens kijken naar de cross.
Daarbij ben ik ooit gestart aan de Toyota MR2 crossauto van zijn broer.
En ik kan de auto's nadien nog op een truck plaatsen als lading...........
Reply With Quote
  #18  
Old 04-06-2010, 11:36
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Aerodyne View Post
Echo ken ik wel, dat is/was een plaatselijk advertentiekrantje hier in de Vlaanders (à la Streekkrant), maar de combinatie van beiden???
De sponsor 'Echo' op de BMW's tijdens de Belcar hadden wel niets te maken met dat streekkrantje hoor, het gaat hier om de in de wereld van de bouw toch wel bekende 'Echo welfsels'
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #19  
Old 04-06-2010, 11:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik heb trouwens een verzoek: zou het mogelijk zijn om eens een foto te posten van zo'n cross-BMW, zodat we een idee krijgen van waar je naartoe wil met je model?

Alvast bedankt!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #20  
Old 04-06-2010, 12:26
Aerodyne's Avatar
Aerodyne Aerodyne is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2008
Location: @ junkyard
Posts: 26
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
zou het mogelijk zijn om eens een foto te posten van zo'n cross-BMW
Senna, zie mijn eerste post:
Quote:
Originally Posted by Aerodyne View Post
Ik heb een kameraad die jaaaaaaren gecrosst heeft, en ik was veelal wel ergens in de buurt, helaas heb ik nooit foto's genomen, maar ik weet nog wel hoe een en ander in elkaar zat.
Daarmee gaan we het dus moeten doen, zoals ook al eerder gezegd: het is puur fantasie omdat ik de onderdelen toch liggen had behalve een volledig gietraam dat ontbrak, dus .......
Kan fantasie op dit forum niet misschien??? Moet alles werkelijk naar een voorbeeld nagebouwd worden?
Dan heb ik slecht nieuws voor jullie, want dit wordt het dus niet!!!
Reply With Quote
  #21  
Old 04-06-2010, 13:32
kejoba's Avatar
kejoba kejoba is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Heinenoord Holland
Posts: 30
Quote:
Originally Posted by Aerodyne View Post
Senna, zie mijn eerste post:

Daarmee gaan we het dus moeten doen, zoals ook al eerder gezegd: het is puur fantasie omdat ik de onderdelen toch liggen had behalve een volledig gietraam dat ontbrak, dus .......
Kan fantasie op dit forum niet misschien??? Moet alles werkelijk naar een voorbeeld nagebouwd worden?
Dan heb ik slecht nieuws voor jullie, want dit wordt het dus niet!!!
Ik hoop dat ik je laatste post verkeerd interpreteer.
Het komt over alsof je je aangevallen voelt en je moet verdedigen of iets?

Ik geloof dat Guy alleen vrijblijvend om een voorbeeldfoto vroeg.

Dat is het gevaarlijke van mail en forums, uit een tekst kan je nou eenmaal niet opmaken welke emotie en gevoel ermee samen gaat...

Het gaat er tenslotte om dat je lol hebt in het door jou te bouwen project....

Succes met je bouw!

Last edited by kejoba; 04-06-2010 at 13:35.
Reply With Quote
  #22  
Old 04-06-2010, 13:44
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Quote:
Originally Posted by Aerodyne View Post
Kan fantasie op dit forum niet misschien??? Moet alles werkelijk naar een voorbeeld nagebouwd worden?
Voor mij kan het alleszins, laat je maar eens volledig gaan.
Vind dit een tof projectje en dit thema is nog niet veel gezien. Ben zeer benieuwd wat je ervan gaat maken. En vooral, amuseer u eraan, 't is een hobby, hé.
De werken tot nu toe zien er alleszins al veelbelovend uit.
__________________
Reply With Quote
  #23  
Old 04-06-2010, 14:03
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by Aerodyne View Post
Senna, zie mijn eerste post:

Daarmee gaan we het dus moeten doen, zoals ook al eerder gezegd: het is puur fantasie omdat ik de onderdelen toch liggen had behalve een volledig gietraam dat ontbrak, dus .......
Kan fantasie op dit forum niet misschien??? Moet alles werkelijk naar een voorbeeld nagebouwd worden?
Dan heb ik slecht nieuws voor jullie, want dit wordt het dus niet!!!
Achteraan akkerslippers monteren en vooraan studs. En je gat inkorten Bij een BMW is dat toch maar overhang...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #24  
Old 04-06-2010, 14:07
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806



BMW M5
__________________
WRC-prono 2009 kampioen

Last edited by Bart.Vandecavey; 04-06-2010 at 14:12.
Reply With Quote
  #25  
Old 04-06-2010, 15:57
Aerodyne's Avatar
Aerodyne Aerodyne is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2008
Location: @ junkyard
Posts: 26
Ik zie elders op dit forum dat jullie een rally- of racewagen tot in detail nabouwen vooral wat betreft het uiterlijk, ik zit ook in een modelbouwclub waar sommigen een klein fortuin (in mijn ogen dan toch) spenderen aan extra decals en resin.
Dit wordt meer een budgetbouw.
Ik had de Compact body en een onvolledige 4deurs doos, dus waarom niet eens zot gaan doen?
Die 4deurs body doe ik daarna bij de Alpina B6 kit, als die dan een akkefietje heeft bij het spuiten is er nog een reservebody.
En ik had ook zoiets als de laatste foto van Bart in gedachten, daarom dat ik de neus al zo drastisch heb ingekort. Er is nog plaats genoeg voor het motorblok.
Achteraan weet ik het nog niet, een compact heeft niet veel achteraan, maar zoals hij nu is vind ik hem "te mooi".
Reply With Quote
  #26  
Old 04-06-2010, 16:44
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Aerodyne View Post
Senna, zie mijn eerste post:

Daarmee gaan we het dus moeten doen, zoals ook al eerder gezegd: het is puur fantasie omdat ik de onderdelen toch liggen had behalve een volledig gietraam dat ontbrak, dus .......
Kan fantasie op dit forum niet misschien??? Moet alles werkelijk naar een voorbeeld nagebouwd worden?
Dan heb ik slecht nieuws voor jullie, want dit wordt het dus niet!!!
Iedereen bouwt wat hij wil en zoals hij dat wil - dat is hier trouwens al vaker aan bod gekomen. Dus als iemand het stuur ter hoogte van de achterbank wil monteren en de koplampen op het dak, dan is dat toch prima. Zolang de bouwer er maar lol aan beleefd. Langs de andere kant wil dat ook zeggen dat diegene die tot de laatste schroef en kabel willen nabouwen, ook prima is bezig, zonder daarbij hoeven nagewezen te worden als dikke nek of wat anders.

Sennake houdt van details, dus dat hij naar referentiefoto's vraagt, mag toch geen verassing zijn. Het eerste stuk van je antwoord was dus eigenlijk voldoende geweest. De rest is er bij gesleurd om een onduidelijke reden.

Zoals in het echte leven ook geldt: wees vriendelijk en behulpzaam. De rest regelt iedereen best met zijn hond, vis of parkiet.



Ik zit al te wachten op de volgende update!
Reply With Quote
  #27  
Old 04-06-2010, 17:22
Aerodyne's Avatar
Aerodyne Aerodyne is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2008
Location: @ junkyard
Posts: 26
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Ik zit al te wachten op de volgende update!
Ik zal me zeker maar inhouden met updates?
Want straks zitten we op blz 3 en vraagt er weer iemand (die de voorgaande bladzijden niet leest misschien??) naar een of de voorbeeldfoto(s) terwijl er reeds bij de inleiding stond dat die er niet zijn............
Dus jongens: no hard feelings, maar beperk je niet tot prentjes kijken en lees aub de tekst van bij de start, dan weet je hoe en waarom van dit alles.
En nu:
Reply With Quote
  #28  
Old 04-06-2010, 18:43
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Aerodyne View Post
Ik zal me zeker maar inhouden met updates?
Want straks zitten we op blz 3 en vraagt er weer iemand (die de voorgaande bladzijden niet leest misschien??) naar een of de voorbeeldfoto(s) terwijl er reeds bij de inleiding stond dat die er niet zijn............
Dus jongens: no hard feelings, maar beperk je niet tot prentjes kijken en lees aub de tekst van bij de start, dan weet je hoe en waarom van dit alles.
En nu:
Voilà, dit gezegd en gelezen zijnde, verder werken.
Trouwens, je bent met een model bezig dat je zeer grote vrijheid biedt qua opbouw en zelfs algemeen uiterlijk. Ik kan me voorstellen dat die crosswagens allemaal van elkaar verschillen, en dat je geen 2 dezelfde wagens zult vinden. Wat trouwens ook zijn charme heeft.
Met andere woorden: laat je maar ne keer goed gaan en wees niet te gierig met je updates (ook al is het "slechts" tekst).
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #29  
Old 04-06-2010, 21:54
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
@ Aerodyne; Of je nu waarheidsgetrouw bouwt of niet , dat maakt hier niet veel uit. Als je mijn post ooit hebt gevolgd, dan weet je dat ik hier af en toe wel eens een tuninggeval of iets dergelijks laat zien.

Dus, waarom je inhouden, lekker ne cross-bmw bouwen, veel foto's maken zodat we je bouw kunnen volgen en U amuseren, meer moet dat niet zijn en zo is iedereen tevree.

Ik vind je project wel iets hebben, een bepaald model maken met juist datgene dat je op voorrad hebt, zonder bepaalde extra's zoals PE en dergelijke is immers ook een uitdaging.
En zo'n cross-auto bouwen heeft immers ook een voordeel, je spuitwerk moet immers niet van hoog niveau zijn dat je je haren erin kunt kammen.

Dus laat de updates maar komen, ik lees graag en kijk ook graag prentjes.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #30  
Old 04-06-2010, 23:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Aerodyne View Post
Ik heb een kameraad die jaaaaaaren gecrosst heeft, en ik was veelal wel ergens in de buurt, helaas heb ik nooit foto's genomen, maar ik weet nog wel hoe een en ander in elkaar zat.
Quote:
Originally Posted by Aerodyne View Post
Want straks zitten we op blz 3 en vraagt er weer iemand (die de voorgaande bladzijden niet leest misschien??) naar een of de voorbeeldfoto(s) terwijl er reeds bij de inleiding stond dat die er niet zijn............
Dàt stond er dus niet: er stond alleen dat jij nooit foto's genomen hebt. Dat wil nog niet zeggen dat je geen foto's in je bezit hebt (van iemand anders, of van het internet, of whatever). Ik heb wel degelijk al je posts gelezen, en het feit dat ik naar een voorbeeldfoto vraag wil alleen maar zeggen dat dit project me wel interesseert, maar dat ik er geen idee van heb (had nu, dank zij Bart) hoe zo'n cross-BMW eruit ziet. Maar goed, ik heb een antwoord gekregen op mijn vraag ondertussen, dus ik kijk al uit naar de updates, die wat mij betreft gerust mogen komen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.