De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Afgewerkte modellen
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 06-01-2010, 22:08
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Audi R8 'Firerods Custom's'

Een projectje wat ik eigenlijk al een tijdje geleden had afgemaakt, maar nog aan toe ben gekomen om eindfoto's van te maken.
Dus bij deze, de eindfoto's van een Audi R8 zoals ik hem in mijn optiek zou willen hebben. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de R8 niet mijn ding is en ik hem nooit zou willen. Maar het is de favoriet van mijn vriendinneke en ik heb het onderwerp gepakt om eens te oefenen met de airbrush. Dit is dan ook mijn 1e auto waar ik de carros geheel met de airbrush heb gespoten. Er zitten nog steeds wat foutjes in mijn verf-werk, maar ik begin er te geraken.



















Reply With Quote
  #2  
Old 06-01-2010, 22:08
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549


















Reply With Quote
  #3  
Old 07-01-2010, 01:54
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Nu is de R8 ook niet bepaald één van mijn favoriete sportwagens, maar het resultaat dat jij hier laat zien, mag ook best gezien worden.

Nu hadden sommigen van ons hem al gezien in Nieuwegein, maar nu kunnen ook anderen hem hier bewonderen.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-01-2010, 09:26
valie's Avatar
valie valie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Zwolle, Nederland
Posts: 84
Erik, toppertje! Ik verwacht ook niet anders van jouw . Ooit had ik een 1/43 Rothmans Porsche van jouw gevolgd en dat blijt mij altijd bij. Gefeliciteerd!
Reply With Quote
  #5  
Old 07-01-2010, 10:58
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Mooi model, maar als ik even streng doch rechtvaardig mag zijn:

ik zou de remschijven ofwel ingekleurd hebben om de verluchtingsgaten te accentueren, ofwel (nog beter) alle gaten uitgeboord hebben. Ik vind ook dat de remklauwen in een nogal vreemde hoek staan, vooral dan van het rechtsachter-wiel. In elk geval is het een andere hoek dan die van het linksachter-wiel en dat lijkt me onmogelijk...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 07-01-2010, 12:21
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Bedankt allen!

@Johny; ik zou zelf nooit een R8 willen. Er zit geen passie in deze wagens, het is mij te klinisch. Ik ben meer voor een Ferrari, alleen niet de huidige 'fashion-models'. Mijn laatste echte Ferrari was de 360 en de Enzo, daarna is het alleen maar slechter geworden.
Ik zie dat je niet zo heel ver van mij woont, weet je zo ook of er modelbouw bijeenkomsten zijn in 'onze' regio?

@Valie, ik heb nog nimmer een 1/43 gemaakt, dus ik twijfel of je de juiste voor je hebt, evenwel bedankt ;-)

@Sennake, je hebt gelijk voor wat betreft de inkleuring van de remmen. Toen ik de foto's had gemaakt in de studio, is dat mij ook gelijk opgevallen, blijft jammer dat ik er niet even een wasje over heb gedaan. Maar aldoende leert men
De voorremmen hadden gewoon onder een vaste hoek van 90 graden op het chassis moeten staan, enkel lijkt dit een beetje verzakt.
Achter is bewust op een 45 graden hoek naar onderen gezet, dit wordt vaker toegepast en schijnt het duiken wat tegen te werken. Ik heb even bij het model gekeken, maar zoals ik het kan zien, hebben beide achterwielen de remmen in vrijwel dezelfde hoek.
Reply With Quote
  #7  
Old 07-01-2010, 13:21
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Erik Olijnsma View Post
................................


Ik zie dat je niet zo heel ver van mij woont, weet je zo ook of er modelbouw bijeenkomsten zijn in 'onze' regio?

..........................................
Hou onze afdeling "meetings" maar in de gaten, wij organiseren een maandelijkse bijeenkomst in "De Kluis" in Bolderberg (Zolder), in de buurt van Circuit-Zolder.
Normaal gezien is dat elke 3de vrijdag van de maand, maar onze voorzitter moet de nieuwe data nog plaatsen. Dus als ik me niet vergis is dat 15 januari '10 en we beginnen eraan om 20 uur.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-01-2010, 13:40
valie's Avatar
valie valie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Zwolle, Nederland
Posts: 84
Quote:
@Valie, ik heb nog nimmer een 1/43 gemaakt, dus ik twijfel of je de juiste voor je hebt, evenwel bedankt ;-).
O, sorry, maar ik heb ooit zo een bouwverslag van een Porsche gevolgd van ene "ErikO" op een andere forum, dus dacht ik dat jij dezelfde was. Maar, het is wel een heel mooie bouw. Goed gedaan.

Last edited by Sennake; 07-01-2010 at 20:45.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-01-2010, 19:40
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Ik had deze al in Nieuwegein gezien, een heel mooie paintjob.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 19-01-2010, 22:43
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
thanks en zoveel zijn er niet van Erik O.'s, ik denk wel dat je mij ermee bedoelt, maar ik ken geen 1/43 Porsche.., raar.

@Johny, ik zal eens langswippen, Zolder is zeker te doen. Wellicht in maart/april?
Reply With Quote
  #11  
Old 20-01-2010, 09:29
valie's Avatar
valie valie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Zwolle, Nederland
Posts: 84
Erik, jij heb gelijk. Dat was een andere, maar ik ben nu zijn naam kwijt. Hij is ook zo een detailer en purist zoals Sennake en de andere hier op deze forum.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.