|
|
|||
|
|||
Inkleuren van naden
Men ziet vaak dat enkele leden vooral bij auto’s hun deur en koffer naden eigenlijk alles waar een naad is zwart maken, ik weet het is al beschreven in dit forum maar kan het niet terug vinden…ben bezig met een Toyota Corolla Wrc deze is nu volledig afgespoten in het WIT en zou nu graag enkele tips willen hebben hoe ik dat het best kan doen op witte lak want op deze kleur ziet men toch snel alles..welke verf je gebruikt en met welk product je het bij werkt als men er naast zit…
Thx |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Er zijn verschillende methodes.
De 2 meest gebruikte zijn:1) met sterk verdunde verf, 2) met een stift de panneellijnen inkleuren. Ik zou in ieder geval eerst het model een laklaag geven. Op die manier zal je steeds kunnen corrigeren zonder dat je met producten aan je eigenlijke kleurlaag raakt. Je werkt steeds op de laklaag. Dat beschermt ook je decals. De methode van de verdunde verf: je neemt wat verf waarvan je denkt dat die kleur past als panneellijn. Neem geen zwart op een wit model. Dan zou ik eerder naar grijs gaan, omdat anders je lijn te scherp wordt. Neem heel donkerrood bij een lichtrode wagen. Enfin, je snapt waar ik naar toe wil. Die verf verdun je sterk tot je bereikt dat hij qua dikte begint te lijken op verf die je verdunt voor je airbrush, maar waarbij je licht hebt overdreven met verdunner. Zoiets als de dikte van kokende olie moet je bereiken. Dat kan je dan met een penseeltje voorzichtig in de panneellijn laten vloeien. De delen waar je op knoeit kan je gewoon afvegen met een propere pluisvrije doek, al dan niet gedept in een klein beetje terpentine. De methode van de stift: opnieuw de juiste kleur kiezen en je panneellijnen natrekken. Opkuisen terug als hierboven met wat terpentine. Als ik me niet vergis heeft Rotring zulke stiften in assortiment. Er is hier op het forum al heel wat geschreven rond die stiften. Ik hoop dat dit je wat verder helpt. Als je nog vragen hebt, just shoot!
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Je gebruikt dus dezelfde als ik, deze dus:
Ze zijn wel watervast, maar als je net na je fout wat wrijft met een nat doekje, dan krijg je het ook nog weg hoor... Grtzzz |
|
||||
|
||||
OK, het was dus Staedtler, en niet Rotring zoals ik hierboven aangaf. Sorry.
|
|||
|
|||
Hey, bedankt he jongens t'is proberen waard
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|