De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 8 votes, 5.00 average.
  #151  
Old 27-08-2015, 12:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by bestbalsakits View Post
1. In het decal van de haspengouw rally plaat op de motorkap, zit een lichte blauwe streep. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat daar eigenlijk tekst staat of zo, en niet gewoon een blauwe streep. Weet iemand of ik gelijk heb, of niet? En als er tekst staat, wat staat er dan? Mss heeft iemand een foto die duidelijkheid verschaft?
Ik denk ook dat het gewoon een blauwe streep is hoor.

Quote:
Originally Posted by bestbalsakits View Post
2. In de ovale sticker op het voorste spatbord, staat: Gr. B.
Boven deze tekst staat nog tekening/tekst. Ik zoek wat er precies staat. Ook hier is een foto misschien makkelijkst.


Er staat iets als "Pectro" of zo. De foto toont ook het lettertype.

Quote:
Originally Posted by bestbalsakits View Post
In de afbeelding hieronder heb ik de betreffende decals omlijnd... hopelijk vind je het niet erg Guy dat ik één van jouw afbeeldingen gebruik...
Tuurlijk niet Wim; we zijn er om elkaar te helpen eh
Attached Images
File Type: jpg groep_b.jpg (563.4 KB, 1118 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #152  
Old 27-08-2015, 14:35
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: gingelom
Posts: 526
Dacht dat er : EUROPEAN RALLYCHAMPIONSCHIP stond in de blauwe lijn

Last edited by Big attack; 27-08-2015 at 14:40.
Reply With Quote
  #153  
Old 27-08-2015, 16:09
bestbalsakits bestbalsakits is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 16
allemaal, bedankt alvast voor de input...

Blauwe lijn als gewoon blauwe lijn: blijf ik toch wel twijfelachtig vinden, zeker ook na de foto door nisma gepost. Als ik in die foto de 'blauwe lijn' bekijk, vind ik die niet egaal genoeg om gewoon blauwe lijn te zijn.
Trouwens, blauwe lijn past ook grafisch totaal niet in het plaatje.

tekst: European Rallychampionship, zou juist kunnen zijn voor 1984, ik had vroeger namelijk ook al deze foto gevonden:


Maar... heb geen referentie gevonden dat haspengouw rally meetelde voor 1985 versie.

Nu, ik heb liever dat een tekst die ik doe fout is, dan een blauwe lijn die fout is ;-))

Andere logo: Pectro, zou dat Pedro kunnen zijn? Vind nl niks terug ivm Pectro. Ook quasi niet ivm Pedro trouwens, lol. Wel 'petrorally', een link via youtube: https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...u-8BD3SzoHjhMA
Maar verder is dat ook doodlopend spoor...

We zoeken verder.
Wim

edit: foto is blijkbaar verwijderd door autosportforum.be.
Sorry 'mannen van autosportforum'.
Wie wil kijken, hij staat nog in hun thread, hier (halverwege de pagina): http://www.autosportforum.be/showthr...m-1986/page452
Hopelijk mag dit wel van 'mannen van autosportforum'

Last edited by bestbalsakits; 27-08-2015 at 16:45.
Reply With Quote
  #154  
Old 27-08-2015, 16:43
bestbalsakits bestbalsakits is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 16
ik ben er trouwens ook niet van overtuigd dat de BELGA Team logos een zwarte omlijning hebben...
Die zwarte lijn is er niet op de pakjes cigaretten zelf, en ze zit ook niet op de (promotie) stickers uit die tijd. Volgens mij zijn die er maar gekomen doordat de afbeeldingen die als .jpg worden aangeboden op internet, allemaal een compressie hebben ondergaan, en om bij een beperkt aantal bytes het contrast tussen rode achtergrond en witte tekst groot genoeg te maken/houden, trekt die compressie het contrast tussen de voor- en achtergrondkleuren op door een meer contrastrijke, donkere kleur toe te voegen. En dan lijkt het dat er een zwarte lijn rondom zit, maar het is niet zo.

Hetzelfde heb ik ook al gezien bij foto's van de Vaillant Porsche 934. Sommigen zweren dat de Vaillant logo's een zwarte omlijning hebben, maar ik heb duidelijke foto's waaruit blijkt dat dit niet het geval is. Mijn Vaillant decals hebben die zwarte lijn dan dus ook niet.
Ik denk dat ik ze bij de Belga logos ook niet zal toevoegen.

Maar dit allemaal terzijde natuurlijk ;-))

Wim
Reply With Quote
  #155  
Old 27-08-2015, 19:26
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Heverlee
Posts: 203
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ik denk ook dat het gewoon een blauwe streep is hoor.





Er staat iets als "Pectro" of zo. De foto toont ook het lettertype.



Tuurlijk niet Wim; we zijn er om elkaar te helpen eh
Die Pedro is eigenlijk een grapje van Renaissance. Het is namelijk de handtekening van Pedro,die de decals getekend heeft. Waarschijnlijk wist hij ook niet wat er op stond. In andere jaren stond er trouwens european rallychampionship
Reply With Quote
  #156  
Old 27-08-2015, 19:39
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Heverlee
Posts: 203
Quote:
Originally Posted by bestbalsakits View Post
ik ben er trouwens ook niet van overtuigd dat de BELGA Team logos een zwarte omlijning hebben...
Die zwarte lijn is er niet op de pakjes cigaretten zelf, en ze zit ook niet op de (promotie) stickers uit die tijd. Volgens mij zijn die er maar gekomen doordat de afbeeldingen die als .jpg worden aangeboden op internet, allemaal een compressie hebben ondergaan, en om bij een beperkt aantal bytes het contrast tussen rode achtergrond en witte tekst groot genoeg te maken/houden, trekt die compressie het contrast tussen de voor- en achtergrondkleuren op door een meer contrastrijke, donkere kleur toe te voegen. En dan lijkt het dat er een zwarte lijn rondom zit, maar het is niet zo.

Hetzelfde heb ik ook al gezien bij foto's van de Vaillant Porsche 934. Sommigen zweren dat de Vaillant logo's een zwarte omlijning hebben, maar ik heb duidelijke foto's waaruit blijkt dat dit niet het geval is. Mijn Vaillant decals hebben die zwarte lijn dan dus ook niet.
Ik denk dat ik ze bij de Belga logos ook niet zal toevoegen.

Maar dit allemaal terzijde natuurlijk ;-))

Wim
Ik denk toch wel dat er,zeker rond de grote Belga's een zwarte rand stond. Wellicht niet zo dik als op de decals,maar dit heeft waarschijnlijk een technische reden. De tekeningen zijn in eerste instantie bedoeld om op een 1/43e model te gebruiken,en om dit gedrukt te krijgen "overdrijft" Pedro wel eens (heeft hij me zelf ooit vertelt).
Reply With Quote
  #157  
Old 27-08-2015, 22:03
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by bestbalsakits View Post
Maar... heb geen referentie gevonden dat haspengouw rally meetelde voor 1985 versie.
De Belgische rally's die in 1985 meetelden voor het ERC, en waaraan Robert deelnam zijn:

Boucles de Spa
Haspengouwrally
24 uur van Ieper
Lotto Bianchi Rally
Condroz Rally

Haspengouw was er dus wel degelijk bij

Bron : http://www.ewrc-results.com
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 27-08-2015 at 22:03.
Reply With Quote
  #158  
Old 27-08-2015, 22:06
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Starmodel View Post
Ik denk toch wel dat er,zeker rond de grote Belga's een zwarte rand stond.
Ik ook Patrick.

Attached Images
File Type: jpg 1985_porsche_911_5_real4.jpg (827.5 KB, 890 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #159  
Old 28-08-2015, 07:34
bestbalsakits bestbalsakits is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 16
l'union fait la force ;-)

Merci allemaal om mee te zoeken...
Blauwe lijn zou dus inderdaad: EUROPEAN RALLYCHAMPIONSHIP, kunnen zijn (merci Guy om te vinden dat Haspengouw deel uitmaakte vand eze competitie in 1985. Wikipedia had dat zo niet begrepen, en ik had niet verder gezocht), en dus zal ik die tekst gebruiken in het decal.
'Big attack' gaf de voorzet, 'Sennake' kopte 'em erin.

Het Gr. B - decal, zal zonder 'Pedro' komen. Mss moet ik er 'Starmodel' of 'Patrick' boven zetten ;-)

En idd, belga logos lijken zwarte lijn te hebben, al heb ik ook foto waar dat niet zo duidelijk is. En ik vind het vreemd dat een logo op een wagen andere kleur krijgt dan standaard. Mss druk ik op het decal de zwarte lijn wel apart, zodat gebruiker kan kiezen tussen wel of niet zwarte lijn te gebruiken rondom het belga logo.

Ik kan nu verder met het decal. Er is nog wel wat werk aan...
Moet dan nog de velgen voor en achter 3D tekenen, en dan printen. Maar dat zal wel meevallen denk ik, ze zien er nogal rechtoe-rechtaan uit. En er zal nog wel werk zijn waar ik nu niet zo direct aan denk. Interieur ga ik niet doen denk ik, er zal dus moeten gescratched worden als je dit een beetje juist wil maken.

Ook nog: in mijn initïele post noemde is 'Nismo' per ongeluk 'nisma'. Blijkbaar kan ik dat niet meer corrigeren, dus bij deze dan mijn excuses & rechtzetting.

Nogmaals, allen merci. Et... en avant maintenant

Wim
Reply With Quote
  #160  
Old 28-08-2015, 18:47
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by bestbalsakits View Post
.............................

Ook nog: in mijn initïele post noemde is 'Nismo' per ongeluk 'nisma'. Blijkbaar kan ik dat niet meer corrigeren, dus bij deze dan mijn excuses & rechtzetting.

Nogmaals, allen merci. Et... en avant maintenant

Wim
Er zijn ergere dingen in het leven dan een letter verkeerd typen. Bij KMK een pint en we klappen er niet meer over
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.