De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 8 votes, 5.00 average.
  #46  
Old 12-01-2010, 17:18
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Big attack View Post
Nu ik de foto's zie van jou velgen, vallen ze nog goed mee. Ik denk zelfs dat ze al veranderd zijn tegenover de eerste kits. Bij de velgen die in mijn kit zaten, was het hart totaal niet conisch, maar gewoon vlak. Zelfs het "Ronal" logo stond er niet op.
Aha, vandaar dat het feit dat ze niet correct zijn jou veel rapper opgevallen is waarschijnlijk. De velgen die ik met de kit gekregen heb zijn dus blijkbaar al een aangepaste versie, maar nog niet volledig correct.

Quote:
Originally Posted by Big attack View Post
Indien ik de wagen nu zou moeten bouwen, zou ik opteren voor de achterse velgen van jou kit, gecombineerd met de voorste van Patrick.
Dat is in het aanbod van opties waarschijnlijk de beste, maar de Fuchs velgen in combinatie met Ronal is ook nog mogelijk. Velgen ombouwen is dan optie 3, maar in feite is het niet zo'n goed idee om een ombouw te doen en uiteindelijk weeral slechts een benadering te bekomen van het origineel: dat heb ik nu ook al...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #47  
Old 12-01-2010, 17:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ondertussen is het pakje met de koplampen en achterlichten aangekomen, maar "I am not amused" zelle. Zowel de beide koplampen als de achterlichten vertonen stuk voor stuk luchtbellen en/of gaatjes in het doorzichtig kunststof, en ik weet niet waarmee je dat kan opvullen zonder sporen na te laten. En dan zitten er nog wel 4 achterlichten in, waarschijnlijk omdat ze zo slecht gelukt zijn. Omdat ik er ook van uitga dat Pedro de beste reserve-onderdelen uitgepikt heeft die hij nog liggen had, ga ik geen nieuwe poging wagen om de onderdelen nog eens te reclameren. Ik heb al geschikte koplampen gevonden in de scrapbox, en een oude Porsche 911 van Fujimi werd uiteen gehaald om als donor te dienen voor de achterlichtpartij. Bovendien vertoont dit Fujimi-onderdeel de tekst "Porsche" in het centraal achterlichtdeel, iets wat in het Renaissance deel ook ontbreekt. Trouwens, ook de reeds getoonde Fuchs velgen komen van die Fujimi Porsche... Maar omdat de gerecupereerde achterlichten destijds gewoon geschilderd werden aan de achterzijde ipv te werken met clear, en omdat ik niet weet of ik de verf er zonder schade ga af krijgen, heb ik op Ebay ook geboden op een 911 waarvan een aantal onderdelen ontbreken, maar waar zeker alle lichten in zitten...

Een foto van de triestige lichtpartijen ga ik jullie besparen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #48  
Old 12-01-2010, 17:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Maar foto's van de tussenstand op decal-gebied ga ik jullie wel geven.

Alle Belga-striping werd aangebracht, net als de rode vlakken die meegeleverd waren in de kit zoals de neuspartij en de stukjes op de achterste spatborden. Wat je ziet is het resultaat van een ganse avond werk: eerst alles mooi polishen om een glad en zuiver oppervlak te bekomen, vervolgens de fragiele (maar erg goede) decals zetten en er vooral je tijd voor nemen.

Naar mijn oordeel is het kleurverschil tussen het gespoten rood en het decal-rood miniem. En dan valt het nu nog het meeste op omdat er nog geen andere teksten of sponsors opstaan. Bovendien valt het verschil nu voornamelijk op vanwege het verschil in glans: het gespoten rood blinkt, de decals zijn mat. Eens alles in de vernis staat zal het verschil nog minder opvallen.

Hier zijn de foto's:







Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_41.JPG
Views:	1701
Size:	769.8 KB
ID:	16268   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_42.JPG
Views:	1697
Size:	789.8 KB
ID:	16269   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_43.JPG
Views:	1719
Size:	769.2 KB
ID:	16270   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_44.JPG
Views:	1667
Size:	762.8 KB
ID:	16271  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #49  
Old 12-01-2010, 20:19
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: gingelom
Posts: 526
Achterlichten

"Ik heb al geschikte koplampen gevonden in de scrapbox, en een oude Porsche 911 van Fujimi "

Mischien even wachten met E-bay, en eerst vragen
Van welke Porsche-kit van fujimi wil je de achterlichten gebruiken?
Heb hier nog wel van bijna elke Fujimi porsche, nog ongebruikte overschot liggen.

Last edited by Big attack; 12-01-2010 at 20:20.
Reply With Quote
  #50  
Old 12-01-2010, 20:39
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Probeer de verf er eens af te krijgen met de ovenreiniger van HG, ik heb er van de week een oude geverfde brandblusser ingegooid en 's anderendaags was de verf eraf.

Hoeveel ovenreiniger hebt ge dan wel niet moeten gebruiken, ne liter of 50?
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Guido; 12-01-2010 at 21:36.
Reply With Quote
  #51  
Old 12-01-2010, 20:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Big attack View Post
Van welke Porsche-kit van fujimi wil je de achterlichten gebruiken?
Heb hier nog wel van bijna elke Fujimi porsche, nog ongebruikte overschot liggen.
Maakt niet zoveel uit, want ik moet ze toch aanpassen. Maar ik heb geboden op een Porsche 911 Carrera van Fujimi. Moest je een overschotje liggen hebben kan ik de Fujimi Porsche nog altijd gewoon bouwen eh
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #52  
Old 13-01-2010, 01:16
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Zeer mooi al. Droom al om er ook zo eentje te maken.
En die velgen, ik vind die van Rennaissance toch mooi staan onder de wagen.
Ik kijk al uit naar het vervolg.
Reply With Quote
  #53  
Old 13-01-2010, 13:08
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: gingelom
Posts: 526
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Maakt niet zoveel uit, want ik moet ze toch aanpassen. Maar ik heb geboden op een Porsche 911 Carrera van Fujimi. Moest je een overschotje liggen hebben kan ik de Fujimi Porsche nog altijd gewoon bouwen eh
Indien ik er vrijdag geraak, zal ik mijn Porsche spare-box meebrengen.
Reply With Quote
  #54  
Old 13-01-2010, 17:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Big attack View Post
Indien ik er vrijdag geraak, zal ik mijn Porsche spare-box meebrengen.
Tof! Alvast bedankt.

En nu weer een update.

Gisteren ben ik de ganse avond bezig geweest met het plaatsen van de sponsordecals. Geen onoverkomelijk moeilijkheden hier, alleen heb ik de voorste "Castrol"-decals moeten vervangen door een iets kleiner exemplaar uit mijn sparepart box, omdat de kitdecals net iets te groot waren. In feite is dat een constant gegeven doorheen deze kit: ik heb permanent de indruk dat de sponsordecals allemaal net ietske te groot zijn. Maar dat zie je alleen als je de foto's van de echte Porsche ernaast legt, dus we gaan niet te pietluttig doen.

Voor de rest: gewoon een beetje oppassen dat de decals die deels op de deur en deels op de body staan, mooi op elkaar passen eens de deur op zijn plaats gemonteerd wordt.

Hier en daar heb ik een beetje bijgestipt met een penseeltje; de verf moet nu wat drogen alvorens ik de body in de vernis ga zetten. Na die eerste laag ga ik de body laten drogen zodat ik vrijdag op de meeting een plakdroge Porsche mee kan nemen naar Zolder. Gelieve hem dan wel niet teveel met uw "pollekes" vast te pakken

Hier zijn de foto's:







Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_45.JPG
Views:	1591
Size:	824.6 KB
ID:	16272   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_46.JPG
Views:	1572
Size:	830.5 KB
ID:	16273   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_47.JPG
Views:	1542
Size:	795.0 KB
ID:	16274   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_48.JPG
Views:	1555
Size:	813.9 KB
ID:	16275  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #55  
Old 13-01-2010, 19:50
speedking speedking is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2007
Location: Zele
Posts: 4
Prachtig werk is dat! Maar zou het kunnen dat de decal van de vrouw op het dak 180° gedraaid geplaatst is?
Reply With Quote
  #56  
Old 13-01-2010, 20:00
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
De livery staat em in ieder geval heel goed.
__________________
Reply With Quote
  #57  
Old 13-01-2010, 20:09
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Quote:
Originally Posted by speedking View Post
Prachtig werk is dat! Maar zou het kunnen dat de decal van de vrouw op het dak 180° gedraaid geplaatst is?
Er is inderdaad een verschil tussen de foto's uit post #10 en #12.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #58  
Old 13-01-2010, 20:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by speedking View Post
Prachtig werk is dat! Maar zou het kunnen dat de decal van de vrouw op het dak 180° gedraaid geplaatst is?
Het lijkt me duidelijk dat die 180° gedraaid geplaatst is, ja Maar je zal bedoelen dat hij in werkelijkheid hetzelfde georiënteerd stond als die op de neus waarschijnlijk. En dat is helemaal correct. Ik heb me laten leiden door het bouwplan van Renaissance, maar de referentiefoto's tonen aan dat de Porsche van Droogmans in de Haspengouwrally van 1985 Belga-logo's vertoonde die hetzelfde georiënteerd waren. Die van Reginster lijkt er meer uit te zien zoals het model dat ik gebouwd heb, maar zeker ben ik er niet van omdat ik geen foto heb waar je het dak goed kan zien.

In alle geval heb ik de dakdecal direct verwijderd. Ik had nog een aantal Belga-logo's liggen die wel geen decal zijn, maar wel zelfklevend. Ik wou eigenlijk eerst eens checken of mijn sticker (deze keer mag ik hem echt zo noemen) ongeveer dezelfde diameter had als de decal op het dak, maar per ongeluk raakte de lijm van de sticker de decal aan en trok onmiddellijk een stuk van de decal mee. Daardoor moest ik in elk geval niet meer twijfelen: de decal werd er helemaal afgehaald, de sticker werd op de lege plaats gekleefd. De diameter is ok, het rood van de sticker is een heel klein beetje anders dan dat van het dak, maar nu zit het logo in elk geval goed gepositioneerd en georiënteerd

Bedankt voor de tip, want als de vernis erover zit kan zulke aanpassing natuurlijk niet meer uitgevoerd worden
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #59  
Old 13-01-2010, 20:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Er is inderdaad een verschil tussen de foto's uit post #10 en #12.
Dat klopt. De foto uit post #10 toont dat het logo soms ook achteruit keek, maar juist is juist: in de Haspengouw '85 keek het bij Droogmans althans vooruit. Ik denk trouwens ook dat het Renaissance-logo (net als de andere decals zoals ik al zei) te groot is, en dat het sticker-logo dat er nu opstaat niet alleen juist georiënteerd staat, maar ook beter de realiteit benadert qua diameter.

Vergelijk maar eens de referentiefoto met beide foto's van het model:





Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_49.JPG
Views:	1097
Size:	821.6 KB
ID:	16286  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 13-01-2010 at 20:52.
Reply With Quote
  #60  
Old 13-01-2010, 22:19
306xtreme's Avatar
306xtreme 306xtreme is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2010
Location: dorne
Posts: 460
ziet er reaal goed uit
__________________
addicted to peugeot
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.