|
|
||||
|
||||
secondelijm met bloem
Ik lees regelmatig dat bouwers secondelijm met bloem gebruiken om gaatjes etc op te vullen.
Mijn vraag is nu wat doet die bloem dan precies? Het lijkt mij dat je ook gewoon gaatjes kan opvullen met secondelijm alleen. |
|
||||
|
||||
De bloem zorgt ervoor dat de secondelijm meteen droog is.
|
||||
|
||||
En onmiddelijk bewerkbaar.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Eigenlijk dient de bloem als vulmiddel en de secondenlijm als activator. Je kan trouwens ook andere (zet)meelprodukten zoals aardappelmeel,maizena en dergelijke gebruiken.Heb me ooit eens door een laborant het proces laten uitleggen,maar dat ging mijn petje te boven. De bloem is eigenlijk de vervanger van de microkorrels die in onnoemelijk veel produkten gebruikt wordt. Bloem is gewoon handig in gebruik,heel goedkoop en overvloedig voorradig, en zeg nu zelf,is het niet veel leuker om te kunnen zeggen dat je met bloem je model te lijf gaat dan met zipkicker.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Mayonnaise met bloem???
|
|
||||
|
||||
Nee, secondenlijm met mayonaise schatteke.
Stolt direct...
Jim Hall is Chaparral Last edited by Mech@niC; 01-04-2013 at 10:39. |
|
||||
|
||||
Grapjas, ik doe dat toch liever op mijne friet, zenne.
Ma dan zonder secondelijm hé, anders is na drie frieten uwe mond gesnoerd.
|
|||
|
|||
Is dit alleen van toepassing op Resin modellen of ook op de andere plastic soorten?
|
||||
|
||||
beide.
Mvg, Lesley
|
|||
|
|||
Mooi, dankje!
Dan is dat meteen ook duidelijk.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre. Last edited by Haddewade; 22-05-2013 at 23:42. |
|
||||
|
||||
Meer zelfs: het maakt niet uit welk materiaal er als basis gebruikt wordt; resin en plastic werken net zo goed als metaal of whatever... De secondelijm-met-bloem methode is werkelijk universeel! En het gaat veel verder dan alleen maar om gaatjes mee op te vullen hoor!
Ik heb bv in een andere thread secondelijm en bloem gebruikt om de neus van een resin model te hermodelleren, en dat werkt perfect, zoals je op de foto's kan zien... |
|
|||
|
|||
Wat is de werkwijze van secondelijm met bloem ? Eerst mengen en dan op het model aanbrengen ? Of eerst de lijm en dan de bloem ?
|
|
||||
|
||||
Eerst lijm en dan bloem.
Mvg, Lesley
|