De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 29-04-2002, 17:02
Joosen Joosen is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Antwerpen
Posts: 255
Thumbs up Nog eens .. F1 op de VRT

Uit gewoonte en vanwege "warm-up" ben ik de GP beginnen kijken op RTBF, maar tegenwoordig hebben ze daar ook al commerciële pauzes. Bij de eerste pauze heb ik overgeschakeld op VRT en ik ben niet naar RTBF teruggekeerd. Voor zover het mogelijk is bij zo'n saaie race waarvan steeds de foute beelden worden getoond, hebben Marc en Mr Lammens goed en interessant commentaar geleverd. Marc kent "het wereldje" en heelwat mensen in de paddock en dat begint duidelijk zijn vruchten af te werpen.

Aan de sceptici onder jullie : Probeer het eens, kijk naar een GP op de VRT, het zal niet tegenvallen. Als er niemand naar kijkt gaat men op de duur denken dat er in Vlaanderen geen F1-kijkers zijn, dat zal de budgetten die eraan besteed worden zeker niet ten goede komen en daar zit volgens mij nog altijd de grootste handicap van de reportagen op Vlaamse TV.
__________________
no pain, no gain
no guts, no glory
Reply With Quote
  #2  
Old 29-04-2002, 17:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik vond ook dat Stefaan en Marc het er zeer goed afgebracht hebben, de omstandigheden in acht genomen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #3  
Old 29-04-2002, 18:02
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Maranello
Posts: 481
En weeral 'reklam' op La Une. Normaal niet het geval want de F1 is dan op La Deux maar twas tennis
Reply With Quote
  #4  
Old 29-04-2002, 20:13
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Ik schakel naar VRT als het reclame is op RTBF en helemaal op het einde, ... voor de persconferentie. Toen ze het nog op kanaal 2 gaven deed ik het op exact dezelfde manier.
RTBF spreekt me gewoon meer aan. Mochten we ITV kunnen ontvangen, dan zou ik waarschijnlijk ITV kijken, ... misschien wel ORF of RTL.

Ik vind VRT momenteel een te grote "we zullen wel zien"-factor hebben. Mijn vertrouwen moeten ze terugwinnen, ... doen ze dat niet dan zijn er genoeg alternatieven!
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 29-04-2002, 21:14
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Volledig gelijk TiBo !

F1-fans vergeten blijkbaar snel wat ze ons in t begin vant seizoen gelapt hebben en ze ons nog gaan lappen !
Reply With Quote
  #6  
Old 30-04-2002, 00:28
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
bwa ik ben zo niet voor het doemdenken ...

we hebben ze nooit deftig de tijd gegeven om een deftige uitbouw te doen van hun F1-verslageving ....
Nee, direct waren de verwachtingen een nederlandstalige Tassin & Vigneron ....
Dit is niet haalbaar ... Geef ze gewoon hun tijd, om met de middelen dat ze krijgen een respectabele F1-verslaggeving uit te bouwen ... Hetgeen ze afgelopen weekend presteerden was nog geen topniveau, maar al wel een respectabel niveau ...
Als je enkel tevreden bent met het beste, dan zal je nooit op een nederlandstalige omroep moeten zijn ... die hun markt is echt gewoon te klein .... maar ze doen hun best ...

airco
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 30-04-2002, 09:59
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
Ik heb me nog nooit in zo'n discussie gemengd en ben dat ook niet echt van plan. Dit zal mijn enigste statement zijn omtrent dit onderwerp :
Zoals steeds staan de beste stuurlui aan wal. Ik herinner me discussies waarbij de vermeende subjectiviteit van commentatoren ( de namen laat ik volledig in het midden ) onder vuur werd genomen.
Hetgeen ik tot nog toe gelezen heb over de commentaar op de VRT, getuigt m.i. van behoorlijk veel subjectiviteit. Ik leid daar uit af dat " wij de kenners zijn en zij de stommeriken".
Be my guest en probeer het eens. Als er gewed mag worden wie het eerst door de mand valt zal ik mijn geld zeker niet zetten op de reguliere commentatoren.
Er worden niet voor niets actieve of niet actieve autorenners bij betrokken ter ondersteuning. Verwachten dat de journalist op hetzelfde niveau acteert als de "insider" is een beetje over the top. Vigneron wordt de hemel in geprezen maar weinigen weten hoe hij het een tiental jaren geleden er van afbracht.
Alle begin is moeilijk en kennis bouw je niet op 1, 2, 3 op. Daar gaat tijd overheen en een objectief oordeel in deze zaak is volgens mij gestoeld op het tijd gunnen voor een groeiproces.

Gelieve hiermee rekening te houden en twee keer na te denken alvorens iets te submitten.

I rest my case

Cheers,
Reply With Quote
  #8  
Old 30-04-2002, 12:41
Porsche917's Avatar
Porsche917 Porsche917 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2002
Location: Op de verkeerde plaats van het land als je autosport fan bent
Posts: 53
Kan zijn maar het verschil met K2 is dat Peter Baert een passie heeft voor autosport. Die zal je buiten zijn F1 commentaar ook op circuits aantreffen bij Belcar of andere races.

Stefaan Lammens is geen pure autosportfan. En dat is duidelijk te merken aan zijn commentaar. Men laat toch ook niet iemand die vroeger F1 versloeg plotseling voetbal of wielrennen verslaan?

Het commentaar is al verbeterd maar het contract van de VRT laat te wensen over. K2 heeft altijd de kwalificaties kunnen uitzenden, de VRT plotseling niet?
__________________
Porsche 917: The greatest racing car ever

Reply With Quote
  #9  
Old 30-04-2002, 13:05
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Porsche917
. Men laat toch ook niet iemand die vroeger F1 versloeg plotseling voetbal of wielrennen verslaan?
1 naam : Dirk Abrams
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #10  
Old 30-04-2002, 15:14
Nikke's Avatar
Nikke Nikke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2002
Location: Korbeek-Lo
Posts: 121
Ik heb ook jaren naar RTBF gekeken (wegens geen andere keuze) en het verschil met Canvas is idd wel groot als je zo plots overschakeld.
Maar net zoals hier reeds is aangehaald is het onmogelijk om van in het begin al een Gaëton Vigneron en Thierry Thassin te zijn.
Binnen een afzienbare tijd zeal daar - hopelijk- verandering in komen. Ik zou het allezins niet kunnen om zo een volledige race aan elkaar te babbelen en ondertussen ook nog alles gezien hebben.
Het is natuurlijk ook wel zo dat de VRT de autosportlefhebbers in de steek laat door niet alle qualifs. uit te zenden en door sommige races uit te stellen naar een later uur.

Ps. Anders moet Driesco samen met Marc Goossens de commentaar verzorgen tijdens de F1
Reply With Quote
  #11  
Old 02-05-2002, 14:30
Porsche917's Avatar
Porsche917 Porsche917 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2002
Location: Op de verkeerde plaats van het land als je autosport fan bent
Posts: 53
Quote:
Originally posted by raceboy


1 naam : Dirk Abrams
Dirk Abrams is juist zoals Lammens niet geïnteresseerd in autosport. Hij deed alleen de verslaggeving om dat die hem toen werd opgelegd door de VRT sportredactie.
__________________
Porsche 917: The greatest racing car ever

Reply With Quote
  #12  
Old 02-05-2002, 16:40
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
het was enkel om te zeggen dat iemand die F1 verslog soms wel voetbal kan verslaan he.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #13  
Old 02-05-2002, 16:55
Bam-Bam Bam-Bam is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2001
Posts: 139
Iedere GP een andere kenner of liefhebber in de studio : bv. Van Rossem of bv. (njammie) 2 babes die de verslaggeving doen, laat ons zeggen Tersago & Callens...whoooeehoeeewww!!
Reply With Quote
  #14  
Old 02-05-2002, 17:52
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Porsche917
Het commentaar is al verbeterd maar het contract van de VRT laat te wensen over.
Ik heb de indruk dat de meesten hier het VRT-contract en de kwaliteit van de commentaar op de VRT door elkaar halen. Het is niet de schuld van Lammens en Goossens dat de VRT niet alle GP's live uitzendt of de kwalifs niet uitzendt eh gasten!!!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #15  
Old 02-05-2002, 18:00
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by Bam-Bam
Iedere GP een andere kenner of liefhebber in de studio : bv. Van Rossem of bv. (njammie) 2 babes die de verslaggeving doen, laat ons zeggen Tersago & Callens...whoooeehoeeewww!!
probleem is dat ze meestal de commentatoren niet laten zien he ...

Voor de rest heeft Sennake wel groot gelijk in deze ...

airco
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.