De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 30-05-2007, 17:37
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Short Rally van Oostrozebeke

Een nieuwe rally hier in West-Vlaanderen. Ze hebben heel wat moeite gedaan om een mooi deelnemersveld samen te krijgen. Zo konden ze onder meer enkele "oude" gloriën op hun lijstje noteren: Meer info vind je hier.

Ik probeer zondagmorgen enkele foto's te nemen langs het parkoers. Misschien dat ik ook even op het servicepark probeer te geraken om er pics te nemen van de Pycks... Hehe, van Bart deze keer dus als hij zou starten.

Toch enkele deelnemers hieronder:

- Omer Saelens (Porsche 911 RS)
- Kris Princen (Renault Clio R3)
- Jan Czech (Subaru Impreza)
- Franky Boulat (Opel Astra)
- Filip Dekeerle (Mitsu Lancer evo 9)
- Stefaan Prinzie (Citroën Saxo kit car)
- Didier Duquesne (Toyota Celica GT4)
- Melissa Debackere (??)
- Ronny Hosten (Toyota Corolla)
- Bart Pyck (Renault Mégane)
- Robert Droogmans (Porsche 911 RS)
- Paul Lietaer (Subaru Impreza)
- Nicolas Leune (BMW M3 E90)
- Filip Pyck (Mitsu Lancer evo 6)

Grtzzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #2  
Old 30-05-2007, 18:53
Duval The Best Duval The Best is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 334
Boulat mag je alvast schrappen van die lijst , auto pertotal van in wervik.
Kris Princen heeft forfait gegeven omdat de nieuwe motor van de R3 nog niet gereed is.
Staat Nicolas Leune op de deelnemerslijst? Ik betwijfel het maar het kan juist zijn en hopelijk start Filip Pyck ook !

Toch is het idd een zeer mooi startveld voor de eerste rally die er zal plaatsvinden + de toegang die zelfs gratis is !
Het zal een leuke rally worden zondag en ik zal er ook bij zijn !
__________________
Website :
www.freewebs.com/tmrallysport
Reply With Quote
  #3  
Old 30-05-2007, 20:13
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by Duval The Best View Post
Boulat mag je alvast schrappen van die lijst , auto pertotal van in wervik.
Kris Princen heeft forfait gegeven omdat de nieuwe motor van de R3 nog niet gereed is.
Staat Nicolas Leune op de deelnemerslijst? Ik betwijfel het maar het kan juist zijn en hopelijk start Filip Pyck ook !

Toch is het idd een zeer mooi startveld voor de eerste rally die er zal plaatsvinden + de toegang die zelfs gratis is !
Het zal een leuke rally worden zondag en ik zal er ook bij zijn !
Wat is er dan met Boulat z'n Astra gebeurd in de rally van Wervik?? foto's?

De pechduivel achtervolgt hem dit seizoen precies!
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 31-05-2007, 16:51
dupanton's Avatar
dupanton dupanton is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2007
Location: Oostkamp
Posts: 140
Boulat is aan hoge snelheid in de gracht gegaan, dan tegen een duiker en over de kop geloof ik. Zijn copiloot is gewond. Hij stopt met rally voor dit jaar misschien wel definitief
Reply With Quote
  #5  
Old 31-05-2007, 20:39
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
De co heeft een gebroken rugwervel.
__________________
WRC-prono 2006 kampioen
IRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #6  
Old 31-05-2007, 20:53
Don Kamiel Don Kamiel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2003
Posts: 425
Duez zou de nulwagen rijden, zal ook wel mooi zijn om te zien !
Reply With Quote
  #7  
Old 31-05-2007, 20:53
Duval The Best Duval The Best is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 334
Quote:
Originally Posted by vanni View Post
De co heeft een gebroken rugwervel.
Idd zeer jammer van Boulat en de co !
Ze hadden de wagen nog maar heropgebouwd na Spa en hij is nu helemaal voor de vuilbak.
Hopelijk zien we hen binnen enkele jaren nog terug in de rallysport
__________________
Website :
www.freewebs.com/tmrallysport
Reply With Quote
  #8  
Old 01-06-2007, 17:15
maurice maurice is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2007
Location: woumen
Posts: 11
Unhappy

K Heb foto's gezien van Boulat's Astra, en inderdaad hij was koeke toe zoals ze wel eens zeggen in W-Vl.
Zal ook aanwezig zijn in Oostnieuwkerke, ook voor het nemen van nog enkele detail foto's van de Impreza van Decloedt die een nieuwe belettering heeft gekregen, heb er nog een paar tekort kom de decals te kunnen maken
Reply With Quote
  #9  
Old 01-06-2007, 18:41
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Rally zal zonder mij zijn. Ik ga (waarschijnlijk) niet gaan kijken. Ben vanmorgen aan redelijk hoge snelheid tegen zo'n betonnen vangrail geknald. Niet tegen de zijkant, maar rechtsvoor erop, net waar zo'n wand begint. Even gevlogen, dan op twee wielen en uiteindelijk de spin kunnen voorkomen om zo nog een tweede maal contact te maken met de rail alvorens stil te staan...

Gevolgen voor mij zijn eerder klein. Licht last van nek. Ook de kleine van 3j had geen blessures. De wagen daarentegen... Ik vrees er wat voor. Straks hoor ik meer...

Voor wie het toevallig gezien heeft: het was in de buurt van Menen...

En neen, ik wou niet even Filip Pyck nadoen, zoals mijne mama zo lief vroeg...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #10  
Old 01-06-2007, 19:12
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by maurice View Post
K Heb foto's gezien van Boulat's Astra, en inderdaad hij was koeke toe zoals ze wel eens zeggen in W-Vl.
Zal ook aanwezig zijn in Oostnieuwkerke, ook voor het nemen van nog enkele detail foto's van de Impreza van Decloedt die een nieuwe belettering heeft gekregen, heb er nog een paar tekort kom de decals te kunnen maken
Ik kreeg net een mail binnen met de revieuw van Wervik van Boulat:

Quote:
Review Sezoensrally Bocholt en 12 uren van Wervik : Goed, maar ook zeer slecht nieuws


Zoals vorige keer vermeld hebben we besloten om ons terug te richten op het VAS Kampioenschap. In dit kampioenschap kunnen we zeker sterk terugkomen en vanaf de 2de seizoenshelft terug meestrijden voor de algemene titel. Voor dit doel was iedereen supergemotiveerd - het zou dan ook de 5de opeenvolgende VAS Rally titel zijn - dit zou historisch zijn. Met deze drijfveer hebben we de rallywagen terug perfect heropgebouwd en een 'nieuwe' servicecamionette ingericht.

Op zaterdag 19 mei zijn we in Bocholt van start gegaan voor de Sezoensrally. Deze wedstrijd is voorbeeldig verlopen. De nacht voor de wedstrijd had het nog zeer fel geregend zodat het 's morgens nog zeer glad was. Deze omstandigheden liggen ons blijkbaar wel want halverwege wedstrijd stonden we 2de algemeen (enkel Matterne met Evo9 was voor ons). Tijdens de dag was er een stralend zonnetje en de wegen droogden geleidelijk op, de pk-krachtigere wagens konden hun vermogen beter benutten en staken ons terug voorbij in het klassement. Uiteindelijk zijn we hier als 4de algemeen gefinished - 1ste 2wielaangedreven wagen. De balans van deze wedstrijd was zeer positief : de camionette blijkt zeer handig te zijn ingericht, de rallywagen blijkt zeer degelijk en heeft geen grote kinderziektes gehad. Dit resultaat leverde een boel kampioenschapspunten op - zeker terug een goede herstart in het kampioenschap.



Slechts een week na Bocholt was de volgende grote afspraak : de 12 Uren van Wervik.
Zoals gewoonlijk is er hier een zeer sterk startveld - verschillende grote teams komen in deze rally testen als voorbereiding op de 24 uren van Ieper. Er waren dan ook zeer veel deelnemers en toeschouwers. Tot op de voorlaatste proef heeft de wagen perfect gedraaid zonder het minste probleem - we hadden de eerste plaats in de klasse in handen en waren nog in strijd met de mogelijkheid enkele plaatsen algemeen te verbeteren. Ongeveer 5 km na de start op KP8 is het echter zeer fout gelopen. Op zeer hoge snelheid in een flauwe rechts bocht hebben we de grasberm geraakt - hierdoor zijn we de controle over de wagen totaal verloren - de gevolgen zijn zeer ernstig - we zijn enkele malen overkop gegaan en uiteindelijk tegen een elektriciteitspaal belandt die meteen is gebroken. De klap was zo ernstig dat tevens de rolkooi fel is geplooid - beide bemanningsleden (Marc en ikzelf) zijn overgebracht naar het ziekenhuis in Menen. Onmiddellijk bleek dat Marc ernstig gewond was - na onderzoek werd vastgesteld dat Marc door de impact de onderste ruggewervel heeft gebroken. Ikzelf ben niet gewond. Marc is sinds gisteren overgebracht naar het ziekenhuis in Reet - zijn toestand is stabiel, er is geen gevaar voor verlamming. Sinds gisteren heeft Marc een harnas ter ondersteuning van de rug - met dit harnas kan hij reeds af en toe rechtop zitten en zelfs de eerste stapjes terug zetten. Deze breuk moet geleidelijk aan terug aan elkaar groeien (vergelijkbaar met arm of been breuk). Er zal een minimum herstel periode van 3 maanden nodig zijn. Dit is een zware tegenslag voor het team. Met pijn in het hart zijn we door dit ongeval noodgedwongen om de activeiten te staken - dit betekent meteen het einde van onze 2007 VAS Rallytitel stijd. Wanneer en hoe we eventueel terug in actie kunnen zijn moet nog bekeken worden nadat Marc hersteld is. Ten gepaste tijde houden we jullie op de hoogte.


We moeten verschillende mensen bedanken voor de hulp bij de opbouw de afgelopen maand maar vooral voor de steun de afgelopen dagen tijdens deze zwarte periode.


Met oprechte dank aan allen - we houden jullie verder op de hoogte,

Franky Boulat
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 01-06-2007, 19:25
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: oostnieuwkerke
Posts: 466
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Gevolgen voor mij zijn eerder klein. Licht last van nek. Ook de kleine van 3j had geen blessures. De wagen daarentegen... Ik vrees er wat voor. Straks hoor ik meer...

gaat het anders , moet toch een serieuze dreun zijn geweest .

en al iets meer gehoord van je corolla , hopelijk valt alles mee
Reply With Quote
  #12  
Old 01-06-2007, 19:26
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: oostnieuwkerke
Posts: 466
Quote:
Originally Posted by maurice View Post
K Heb foto's gezien van Boulat's Astra, en inderdaad hij was koeke toe zoals ze wel eens zeggen in W-Vl.
Zal ook aanwezig zijn in Oostnieuwkerke, ook voor het nemen van nog enkele detail foto's van de Impreza van Decloedt die een nieuwe belettering heeft gekregen, heb er nog een paar tekort kom de decals te kunnen maken
zal oostrozebeke zijn zeker
Reply With Quote
  #13  
Old 01-06-2007, 19:29
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by gofastfreddy View Post
zal oostrozebeke zijn zeker
Da zal van de klap zijn... Sla voorlopig beetje alles door elkaar. Nachtje rust (hoop ik) zal goed doen.

Ma voor de rest voel ik me nog goed. Mercikes voor te vragen ;-)
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #14  
Old 01-06-2007, 19:31
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: oostnieuwkerke
Posts: 466
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Da zal van de klap zijn... Sla voorlopig beetje alles door elkaar. Nachtje rust (hoop ik) zal goed doen.

Ma voor de rest voel ik me nog goed. Mercikes voor te vragen ;-)
graag gedaan , een accident is al miserie genoeg
Reply With Quote
  #15  
Old 01-06-2007, 19:45
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Duval The Best View Post
Staat Nicolas Leune op de deelnemerslijst? Ik betwijfel het maar het kan juist zijn en hopelijk start Filip Pyck ook !
Leune heeft startnummer 10, F.Pyck zelfs nummer 4... En den Bart nummer 9
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.