De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 25-08-2010, 22:59
Bruno Vermeeren's Avatar
Bruno Vermeeren Bruno Vermeeren is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2007
Location: Zaventem
Posts: 104
Zolder 24 Hours - 2de plaats ondanks versnellingsbak problemen

Zolder 24 Hours - 2de plaats ondanks versnellingsbak problemen

Afgelopen weekend stond de 32ste editie van de 24 uren van Zolder op het programma. Bruno Vermeeren nam voor de tweede maal in zijn carrière de start van deze loodzware wedstrijd. Samen met Peter Van Audenhove/Jürgen Van Hover en Tom Langeberg bemande hij een Porsche 996 GT3 Cup uit het Speedlover team van André Van Hoof.

Jürgen Van Hover kwalificeerde de wagen op de 1ste plaats in de GTC klasse met een tijd van 1:42.509. Deze chrono was goed voor de 13de plaats in het algemene klassement.

Bruno Vermeeren: “De start verliep vlekkeloos en ik kon onze eerste plaats in de GTC klasse behouden. Om de wagen te besparen reden we rondjes van 1:45 waardoor de Porsche van First Motorsport de leiding overnam. Dankzij een safety car procedure kwam ik terug vlak achter de leider terecht. Eens de safety car procedure voorbij was besloot ik een goed ritme aan te houden en heroverde de eerste plaats. Door de harde strijd en de hitte werd geopteerd om de eerste pilotenwissel vroeger dan gepland door te voeren.”

Jürgen Van Hover nam het stuur over en de Speedlover Porsche klom opnieuw naar de leiding in de GTC klasse.

Bruno Vermeeren: “We reden stilaan richting 8ste plaats in het algemene klassement. Peter Van Audenhove behield gedurende zijn stint de leiding in de klasse en Tom Langeberg klom op naar de 5de plaats algemeen. Rond middernacht kregen we problemen met een wielnaaf. De wagen bleef hierdoor lang in de box voor herstelling en we tuimelden richting 10de plaats in het algemene klassement. In de klasse reden we rond in 2de positie.

In de vroege ochtend nam ik opnieuw het stuur. Het was vrij rustig op de omloop na het uitvallen van enkele deelnemers. De wagen was perfect, de temperatuur in de wagen was aangenaam. Het communicatiesysteem met het team viel spijtig genoeg uit waardoor ik opnieuw vroeger dan voorzien de pitlane opzocht om het euvel te herstellen.

Mijn laatste stint verliep niet zonder problemen. De versnellingsbak had zijn beste tijd gehad en gezien de ruime voorsprong van meer dan 200 ronden op de 3de positie in onze klasse werd de wagen in de box gehouden. Op het einde van de wedstrijd nam Jürgen Van Hover opnieuw het stuur om de eindmeet te halen in 2de versnelling. De inspanningen van het team leverde de 2de plaats in de klasse en de 9de plaats algemeen op.

Het was een geslaagd weekend: een top team en de samenwerking met de andere piloten verliep prima. Spijtig dat we problemen kenden en we de andere Speedlover/Accent Racing wagen vroeg in de wedstrijd verloren na een zware crash. Een algemeen podium was hier zeker mogelijk geweest maar dit is nu éénmaal autosport.”

TV Oost zal weldra een samenvatting brengen van deze 24 uren van Zolder!

Met dank aan onze partners,

BRV Promoteam Racing

PERSBERICHT 25/08/20
__________________
www.brunovermeeren.be

Winning is more than LUCK
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.