De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 17-11-2010, 00:21
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Stuttgart

Hallo Iedereen,


Toen ik in mei van dit jaar naar Donington Park geweest ben om daar het Formule 1 museum te gaan bezoeken en daar de microbe te pakken gekregen hebben, ben ik vorige week voor een dag of 4 naar Stuttgart geweest. En dit voornamelijk om het Porsche, Mercedes en Sinsheim Museums te gaan bezoeken. Toen ik er donderdag toe kwam in de late namiddag, was het de bedoeling om daar Nimpex eens te gaan bezoeken. Dit is een modelbouw winkel dat ongeveer 20 km van Stuttgart ligt. De winkel zelf is niet zo groot, maar er liggen voldoende modellen om gans het leven me door te komen. Verder kon je er ook PE setjes, Decalssets, Resinparts, enz kopen. Om nog maar te zwijgen over de verf die ze daar verkochten. Ik kwam daar voor het eerst 23ml acryl verf tegen van Tamiya, revell, gunze, modelmaster, vallejo, allclad. De winkel zelf wordt door een vriendelijke vrouw uitgebaat die Farah heet. Ben daar natuurlijk buiten gekomen met enkele bouwdozen. Je kan natuurlijk altijd eens een kijkje doen op www.modelkits.de. Vrijdag zijn we(ik en mijn broer) dan het Porsche en het Mercedes museum gaan bezoeken. Eerst was Porsche aan de beurt. Ja man, wat was dat daar. Dat is daar gewoon niet te doen. Echt een aanrader. Ik heb daar foto's met hopen getrokken. Ik moet er wel bij vertellen dat je zeker een halve dag voor dit museum moet uittrekken. Dus nadien was het Mercedes Museum aan de beurt. Dat was daar nog veel erger. Nog groter dan het Porsche, maar dan wel op andere manier. je kwam daar binnen en moest dan de lift nemen naar de 8ste verdieping. Daar aangekomen zag je de eerste mercedes auto's al staan. Per verdieping waren er 2 hallen, waar er in de ene de modellen werden gevolgd van in het begin tot heden en de andere hal was per thema(bussen, bestelwagens, bekende wagens, enz...) Ik kan natuurlijk niet alle details vertellen van deze 2 museums, want dan gaat het een lange thread worden. Ook hier weer veel foto's genomen tot mijn batterij en mijn opslagkaart letterlijk leeg was(had wel nog 2 reserve batterijen en nog 1 geheugen kaart bij). Zaterdag zijn we dan naar het Sinsheim Museum geweest en ik kan daar maar 1 woord over zeggen. Heaven. Ik denk dat dit het Mekka is voor de modelbouwers. Daar staat denk ik alles zoals oldtimers, race auto's, formule 1, drag racers, vliegtuigen, motoren, motoren, enz... Dat is echt een must om dit te bezoeken. Heb daar natuurlijk voldoende foto's genomen tot mijn 2de batterij leeg was. dus was de 3de batterij aan de beurt. Voor dit museum moet je zeker een ganse dag uitrekken, omdat je dan anders niet alles kan zien. Je kan er namelijk ook in de vliegtuigen gaan, maar het dit niet gedaan wegens hoogtevrees. Ik heb natuurlijk ook die foto's allemaal op photobucket gezet, zodat iedereen, van mijn trip kan meegenieten. Hier is de link: http://s1121.photobucket.com/albums/l501/eyckles/

veel kijkplezier en ik hoop dat jullie er van genieten.

Groeten
Lesley

Last edited by eyckles; 17-11-2010 at 01:32.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-11-2010, 10:03
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Leuk verslag! Komt bekend voor We zijn met zo'n 11 man/vrouw van de Paddock begin oktober naar Mulhouse (Frankrijk) geweest om de Schlumpf-collectie te bekijken. Daarna zijn we doorgereden naar Stuttgart om eerst het Porsche- en een dag later het Mercedes-museum te bezoeken.

O ja, ik ben zo vrij geweest om de titel van deze thread even te corrigeren (was "Stuttgard", maar die "d" heb ik veranderd in een "t").
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 17-11-2010 at 10:06.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.