De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rittensport
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 08-02-2006, 03:08
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Pascal
Zal dus uiteindelijk met Raceboy aan de start komen. Voor hem zijn eerste Classic... Zien wel wat het gaat worden.
dieje zatlap
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #17  
Old 08-02-2006, 08:26
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Ale vooruit, weer twee paddockers erbij! Ook voor Danny en mij is het onze eerste wedstrijd en onze doelstelling is simpelweg ons amuseren. Dus als je ergens een groene Suzuki Baleno voorbijsteekt, dan weet je dat Pinzie niet zo goed bezig is :-))).

Veel fun alvast gewenst!
Reply With Quote
  #18  
Old 12-02-2006, 01:37
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Eerste maal deelgenomen , ons vrij goed geamuseerd, ook al was het best moeilijk, ook wel beetje vermoeiend en op gegeven moment dan toch maar de handdoek gegooid helaas ... Was wel tof om enkele andere paddockers weer eens te ontmoeten en zelfs hun latje te mogen lenen (thx nogmaals ervoor). Maar het is zeker voor herhaling vatbaar !!!
Reply With Quote
  #19  
Old 13-02-2006, 02:40
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Stijn en ikzelf hadden nog nooit een team gevormd. Dat was in het begin uiteraard weer wennen aan elkaar. We spraken dezelfde taal en dan komt alles natuurlijk wel goed. Voor Stijn was het bovendien zijn eerste Classic.

Het eerste deel bestond uit (gestileerde) bol-pijl en ingetekende lijn. Deze navigatietechnieken kenden we. Al bij al ging het vanaf het eerste moment goed. Al moesten we hier en daar goed gas geven omdat de TK's nogal kort op elkaar volgden. Om geen tijdstraf op te lopen moet je dan niet treuzelen en vooral niet fout rijden. Enkele momenten was het nipt maar we haalden het steeds... Tot aan de voorlaatste TK. Een ingetekende lijn op zwart/wit kaart en schaal 1/50000. Op zich geen probleem maar we interpreteerden de ingetekende lijn verkeerd. Een natuurlijke blokkade zorgde voor de rest... Al waren we niet de enige. Het verschil was blijkbaar dat de anderen het juiste pad terug vonden maar wij niet. Vervolgens naar het einde van deel 1 gereden waardoor we de twee laatste TK's niet beëindigden. Een hoop strafpunten als gevolg dus...

Deel 1 : 47 ° met 120 punten.

Deel 2 bestond uit (gestileerde) bol-pijl, ingetekende lijn en blinde lijn (oeps). Bovendien waren er 3 RT's in dit deel. Vol goede moed, en met de bedoeling om beter te doen, gingen we terug van start. Na nota 6A (een nota die was bijgevoegd ter verduidelijking) gingen we al de mist in. Voor ons bracht hij dus geen verduidelijking maar verwarring. Dit gevolgd door een beginnersfout (een nogal onduidelijke situatie niet van korterbij gaan bekijken) zorgde ervoor dat we al tijd verloren. Omdat we slechts 14 minuten hadden tot aan de start van RT 1, zorgde dit ervoor dat de eerste RT al direct een hoop strafpunten opleverde. Ook bij de start van RT 2 hadden we onze achterstand nog niet opgehaald waardoor we ons hierover niet meer druk maakten. Opnieuw korte TK's en eindigen met ingetekende lijn (wat al bij al nogal meeviel) zorgde ervoor dat we deel 2 toch nog bevredigend beëindigden.

Deel 1 + 2 : 45 ° met 120 + 98,340 = 218,340 punten.

Deel 3 bestond uit (gestileerde) bol-pijl, ingetekende lijn, blinde lijn, punten en pijlenrit. Deel 3 werd afgewerkt in het donker. Dat is het tijdstip dat we wat meer gewoon zijn van de VAS rittensport. Maar of we het daarom beter gingen doen was niet zeker. Vooral bij gestileerde bol-pijl gingen we hier en daar de mist in. Hier en daar oppassen voor overstekend wild (konijnen en fazanten) die op onze grootlichten afkwamen was de boodschap. Of dat de reden is voor het opnieuw missen van enkele controleborden, ik denk het niet.

Eindstand : 37 ° met 332,048 punten.
15 ° Toertimer.

Ik denk dat de winterstop wat te lang is geweest. We moeten nog wat inlopen...

Al bij al een leuke dag. Mooi weer, wat drassig onverhard, een leuke streek met heel wat niveauverschil. Een aanrader...

C U
Reply With Quote
  #20  
Old 13-02-2006, 09:13
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
@Pascal

Goed resultaat dat jullie behaald hebben. Waar vind jij die info terug over die tussenstand?
Reply With Quote
  #21  
Old 13-02-2006, 09:32
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Wij hebben eigenlijk nog een beginnersfout gemaakt. Toen we besloten de handdoek te gooien, hebben we gebeld dat we opgaven. We waren beter gewoon gereden naar het eindpunt, en daar op gewoon onze puntenkaart ingeleverd. Dan hadden we wel veel strafpunten gehad, maar wel opgenomen in de eindstand. Dit kwam pas bij ons op bij het terug naar huis rijden. Ook op die manier leer je dus dingen bij :-).
Reply With Quote
  #22  
Old 13-02-2006, 09:35
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
@Pascal

Heb al gevonden waar je de tussenstanden en einduitslag gevonden hebt, op hun site :-).
Reply With Quote
  #23  
Old 13-02-2006, 23:49
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Quote:
Originally Posted by Werner333
Voor de eerste keer met een nieuwe piloot in een VW Golf 1.
Dat gaat weer lachen worden.
En of we gelachen hebben.
Het begon al op de weg er naar toe. We waren in een gesprek verwikkeld en misten onze afrit, en ook de volgende en ook de volgende. De sfeer was goed.

Deel 1 verliep prima. Gekende technieken. Zoals Pascal al zei was het wel goed doorrijden van tk naar tk maar we kwamen overal op tijd. De natuurlijke blokkade losten we goed op dankzij de ervaring van mijn piloot. We misten ook geen enkele controle en sloten deel 1 af met 0 strafpunten.

Deel 2 was andere koek. Ik ken wel blinde lijn maar had ze nog nooit moeten "navigeren". Dat viel eigenlijk best wel mee. Dan de rt's. We waren ons zo aan het concentreren op onze tijd dat ik vergat van een controle te noteren op mijn officiel blad.
Na deel 2: 31.056 strafpunten. (16e)

In deel 3 slaagden we erin om 2 controles te missen. Een van de tk's was kantje boordje. We klokten 2 seconden voor het verstrijken van de tijd in.
Op de laatste rt viel onze trip uit. Dan maar op gevoel verder.
Uiteindelijk resultaat: 13e met 95.832 strafpunten, 6e oldtimer.

Allebei tevreden en op naar de volgende.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #24  
Old 14-02-2006, 00:52
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally Posted by Pinzie
@Pascal

Heb al gevonden waar je de tussenstanden en einduitslag gevonden hebt, op hun site :-).
Heb hem niet gevonden op de site maar zaterdagavond, nu ja nacht na de rit meegenomen.

C U
Reply With Quote
  #25  
Old 14-02-2006, 20:15
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Quote:
Originally Posted by Pinzie
@Pascal

Heb al gevonden waar je de tussenstanden en einduitslag gevonden hebt, op hun site :-).
Dit zijn trouwens nog de uitslagen van 2005.
Op de VAS site staan de correcte uitslagen.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #26  
Old 14-02-2006, 21:44
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
@Werner

thx, zo hebben we toch weer iets meer info :-)

Blijkbaar zijn Danny en ikzelf 49e algemeen geworden, en 20e bij de Toertimers.

Er staat wel bij de Toertimers bij het puntenaantal BK. Wat betekent dat aub ???
Reply With Quote
  #27  
Old 14-02-2006, 23:16
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Ik denk "Buiten Klassement".
Er staan trouwens ook leuke foto's op de site van de VAS.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #28  
Old 15-02-2006, 01:38
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally Posted by Pinzie
Blijkbaar zijn Danny en ikzelf 49e algemeen geworden, en 20e bij de Toertimers.

Er staat wel bij de Toertimers bij het puntenaantal BK. Wat betekent dat aub ???
Klopt : 49° algemeen.

Deel 1 : 440 punten
Deel 1 + 2 : 924,532 punten
Algemeen : 3925,532 punten en buiten koers.

Dit omwille van de opgave zoals je hiervoor beschreef.

Voor de rit had ik al het idee : die mannen zijn zot om in deze rit hun debuut te maken. Omdat ik dan echter had begrepen dat je bij 4 X 4 al had kunnen proeven van bolleke-pijl dacht ik dat het wel weer kon. Als ik dan zaterdag zag wat we voorgeschoteld kregen, heb ik toch enkele malen aan jullie gedacht. Nu ja laat me je niet afschrikken. De VAS rittensport is van een ander kaliber. Daarmee bedoel ik : gemakkelijker. Als wil dit dan weer niet zeggen dat het een walk-over is.

Hopelijk zien we je nog terug. Afgaande op ons gesprek van afgelopen zaterdag denk ik hier positief te kunnen op antwoorden.

We zullen in de loop van het jaar nog wel eens een bijeenkomst houden voor rittensporters. Maar geef ons even wat tijd om iets uit te werken.

Tot dan...

C U
Reply With Quote
  #29  
Old 15-02-2006, 08:48
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
We baalden wel dat we hadden moeten opgeven, maar voor we de handdoek werpten, waren we al bezig over de volgende wedstrijd, en voor mij persoonlijk, mag het zelfs opnieuw een classic zijn. We leren er wel enorm veel van bij. Als het enigzins in onze kalender past, willen we heel het seizoen trouwens volmaken, classic en rittensport, dus je zal ons nog wel tegenkomen (met of zonder eigen latje ;-) )...
Reply With Quote
  #30  
Old 24-03-2006, 21:02
666's Avatar
666 666 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 20
Ik heb dit jaar ook deelgenomen aan de ACP classic tour. Tot mijn tevredenheid de 28e plaats algemeen. Wegens drukke werkzaamheden moet ik de volgende ritten laten voorbijgaan. Vanaf de 3 provinciën classic hoop ik er terug bij te zijn.
Als beginnend rittensporter toch 2 vraagjes.
- De natuurlijke blokkade waar hiervor over gesproken wordt, waar vind ik die op de kaart. Ik denk niets gezien te hebben.
- Mag je bij de VAS-classics een GPS gebruiken?

AlVASt bedankt
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.