De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 05-07-2004, 20:46
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Wat de GLPK Viper in de pits presteerde met de Porsche van First, heeft nog iemand dit gezien? Porsche reed binnen, de Viper had net z'n stop gehad en kreeg het sein om door te rijden, kwam op de pitweg op het moment dat de Porsche eraan. Die moest naar links uitwijken en remmen om de Viper op een haar na te missen.

Last edited by Scapa; 06-07-2004 at 11:41.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-07-2004, 21:12
Vertigo Streiff Vertigo Streiff is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Zolder
Posts: 373
deed de Viper dat ?
eigenlijk had de Porsche er moeten opknallen. Niet dat ik anti-First ben, integendeel. Maar kon de Viper niet 5 sec wachten ? Op die seconden komt het nu ook weer niet aan he?
Reply With Quote
  #3  
Old 05-07-2004, 21:20
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
We stonden er met onze neus op te kijken. De piloten op de GLPK Viper vertrekken altijd als halve gekken na een pitstop. Altijd half dwars, wielen spinnend. Niet gewoon maar dat kan er nog mee door blijkbaar. Omdat het nat lag duurde het even voor hij terug grip had (komt ervan als je zo vertrekt) en toen kwam de Porsche er natuurlijk al aan. Dit is blijkbaar aan de koersdirectie ontsnapt...

Last edited by Scapa; 06-07-2004 at 11:42.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-07-2004, 00:00
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Hasselt/Heverlee
Posts: 495
Idd, is mij ook al opgevallen dat ze nogal hevig op het gas gaan na een pitstop (zowel op de beelden van pitstop.tv als de wedstrijden die ik gezien heb). Maar er zal waarschijnlijk eerst een gewonde moeten vallen voor er ingegrepen wordt...

FF
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be
Reply With Quote
  #5  
Old 06-07-2004, 00:20
nils nils is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 20
Ja dat heb ik ook gezien ik stond in de box van mse naast glpk denk ik. Niet slecht bedoeld maar Glpk wordt niet snel bestraft . Ze verwachten misschien dat iedereen stopt voor GLPK
Reply With Quote
  #6  
Old 06-07-2004, 07:19
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
*********** edited by Huudo ***************

deze thread is een afsplitsing uit de thread rond het incident Lamot-Palttala en behandelt andere kleinere incidenten tijdens de afgelopen Eifelrennen.

Zo kan ook deze discussie hier in alle rust verder gevoerd worden.

****************************************
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Guido; 06-07-2004 at 12:37.
Reply With Quote
  #7  
Old 06-07-2004, 19:31
pipo's Avatar
pipo pipo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 191
Quote:
Originally posted by FastFons
Idd, is mij ook al opgevallen dat ze nogal hevig op het gas gaan na een pitstop (zowel op de beelden van pitstop.tv als de wedstrijden die ik gezien heb). Maar er zal waarschijnlijk eerst een gewonde moeten vallen voor er ingegrepen wordt...

FF
Er staat nergens in het reglement dat dit niet mag. Zolang je de maximumsnelheid van 60km/h niet overschrijdt is er niks aan de hand. Elke seconde telt in een race. Als ze al het volk dat niet nodig is in de pitlane er is moesten uitsmijten, het zou veel beter zijn. Ooit al is zelf tegen 60km/h door de pitlane gereden tijdens een race? Met al dat volk dat er rondloopt is dit behoorlijk snel, geloof me vrij.

Last edited by pipo; 06-07-2004 at 19:33.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-07-2004, 22:56
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Hasselt/Heverlee
Posts: 495
Nee, ik heb uiteraard nog niet tijdens een race door de pitlane gereden en ik weet ook dat er in het reglement niks van staat, maar toch blijf ik bij mijn standpunt. Het kan best wel zijn dat er teveel volk in de pits loopt en van mij mogen ze hier ook tegen optreden, maar zoals het nu is vind ik het onverantwoord van de piloten van zulke risico's te nemen. Dat heeft enkel met gezond verstand te maken, niks met reglement.
En er zal ook pas iets gebeuren aan zowel het teveel aan volk als het rijgedrag van de moment dat er eens gewonden vallen. Als de piloten zich aan de situatie aanpassen en hun verstand gebruiken zal dit hopelijk echter niet nodig zijn.

FF
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be
Reply With Quote
  #9  
Old 07-07-2004, 00:06
nils nils is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 20
Het volk is wel een probleem, echte autosportfans weten dat je niet onder de voeten moet lopen bij pitstops enzo maar er zijn altijd beunhazen die denken dat ze er met hun neus opmoeten staan. binnenkort mag er niemand meer in de boxen
Reply With Quote
  #10  
Old 07-07-2004, 00:16
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Asse
Posts: 1,086
Ni alleen incidenten tijdens de race, maar op de terugweg van Nurburg richting E42 enkele belcar piloten tegen gekomen die reden als gekken, alsof ze nog vollop in de koers zaten.
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker.
Reply With Quote
  #11  
Old 07-07-2004, 09:32
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Scapa: GLPK is niet het enige team dat met spinnende wielen en dwars vertrekt hoor. Heb je SRT en Moore al een bekeken? SRT weet ook iedereen en dat van Moore is me opgevallen tijdens Nurburgring.
Oke we hadden moeten wachten met vertrekken maar normaal waren we voor deze Porsche geweest maar door het niet vinden van grip is dat een beetje misgelopen. Hiervoor onze excuses.
Reply With Quote
  #12  
Old 07-07-2004, 09:33
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Weet er iemand wat er met de Jaguar en de BMW Compact (BelgiumRacing) is gebeurd want deze hadden ook stukken. De gele Porsche (denk Speedlovers) hing met de splitter op de grond, dit kwam omdat hij over de brokstukken van de motorkap van de Viper van Cook-Pelle is gereden.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-07-2004, 09:35
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Mss kan dit ook als race-incident beschouwd worden. De BMW Silhouette van KS Motorsport kwam al na de eerste ronde binnen dacht ik met een klapband linksachter
Reply With Quote
  #14  
Old 07-07-2004, 09:39
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2003
Location: Asse
Posts: 386
Was niet echt een incident te noemen...

Was waarschijnlijk het resultaat van brokstukken van het reeds vermelde incident bij de start...
Reply With Quote
  #15  
Old 07-07-2004, 11:07
fiagt's Avatar
fiagt fiagt is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Keerbergen
Posts: 114
Om ff verder te gaan over zo vol gas te vertrekken bij een pitstop. Schnitzer is bij hun laatste pitstop ook zo bruusk vertrokken. Gevolg : 200 meter later in de eerste bocht stonden ze stil.

Ook is dat geel Porscheke dat op die motorkap is gereden ne keer rondgegaan in de Coca-Cola curve.
__________________
www.autosportinside.nl
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.