De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #16  
Old 04-01-2004, 23:00
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
in de "Fun" hadden ze enkele maanden geleden een Heller-pakket met 5 bouwdozen op 1/24 (Focus WRC, 206WRC, SubyWRC2001, EVO7, Xsara WRC) en dit voor 45 euro.
Mss dat er bij uw plaatselijke Fun nog enkele exemplaren liggen

Deze zijn wel niet zo gedetailleerd als Tamiya e.d. maar als ervaren bouwer (d8 ik toch na een 60-tal auto's & 10-tal moto's) kon ik dit toch niet laten liggen.

Check it out
Reply With Quote
  #17  
Old 04-01-2004, 23:03
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Marcosmeister
in de broux kan je nu al een mistsu wrc van makinen kopen waar verf en borsteltjes bijzitten voor 34€ van revell.. zoiets ga ik doen eerste denk k...
Mja, je doet natuurlijk wat je goeddunkt, maar Revell is zeker niet de beste keuze voor een beginner en die verf en borsteltjes zijn van povere kwaliteit hoor...

Bovendien is dat een vrij ingewikkeld kleurenschema en dito decals...

Niet echt een beginners-doos dus.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #18  
Old 04-01-2004, 23:09
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Oh ja , nog vergeten te vermelden dat bij de Heller-kit verf,lijm & een borstel bijgeleverd zijn.
Reply With Quote
  #19  
Old 04-01-2004, 23:28
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
als dat er nog ligt als ik ga kijken dan zullen er rap foto's van zijn denk ik want dan koop ik het
Reply With Quote
  #20  
Old 04-01-2004, 23:57
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
heeft de fun een website?????
Reply With Quote
  #21  
Old 05-01-2004, 00:36
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Sennake
Mja, je doet natuurlijk wat je goeddunkt, maar Revell is zeker niet de beste keuze voor een beginner en die verf en borsteltjes zijn van povere kwaliteit hoor...

Bovendien is dat een vrij ingewikkeld kleurenschema en dito decals...

Niet echt een beginners-doos dus.
lol, binnen enkele weken mogen we't gaan oplossen

"'k zit hier met een Heller kit en dat past langs geen kanten, ook de decals komen niet overeenuit. Wat moet ik nu doen..."

Een verwittigd plekker is er 3 waard.
Reply With Quote
  #22  
Old 05-01-2004, 00:43
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Marcosmeister
als dat er nog ligt als ik ga kijken dan zullen er rap foto's van zijn denk ik want dan koop ik het
Eerst werd het, "zoals Sennake zei" een straatversie, dan een Mitsu WRC van Revell en nu een Heller pakketje van de Fun... en er zullen rap foto's van zijn...

Om een modelbouw projectje tot een goed einde te brengen zijn geduld en uwen tijd ervoor nemen zeker net zo belangrijk als de juiste doos kopen.
Reply With Quote
  #23  
Old 05-01-2004, 08:28
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Tja, goede raad is nochtans niet duur, maar wie hem in de wind slaat moet op de blaren zitten (om eens wat spreekwoorden dooreen te husselen)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #24  
Old 05-01-2004, 08:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Huudo
Eerst werd het, "zoals Sennake zei" een straatversie, dan een Mitsu WRC van Revell en nu een Heller pakketje van de Fun... en er zullen rap foto's van zijn...

Om een modelbouw projectje tot een goed einde te brengen zijn geduld en uwen tijd ervoor nemen zeker net zo belangrijk als de juiste doos kopen.
Idd my dear Huudo, als ik de kwaliteit van de vermelde kits op punten moet beoordelen wordt het dit :
[list=1][*]Tamiya straatversie : 10/10 [*]Revell rallywagen : 7/10[*]Heller rallywagen : 4/10[/list=1]

Wat je tekort komt aan punten moet je compenseren met je modelbouw-ervaring en veel geduld en goede moed.

Bij deze wens ik Marcosmeister dus vééééél goede moed!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #25  
Old 05-01-2004, 14:13
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
De kwaliteit van tamiya is inderdaad veel beter maar dat is de kostprijs ook Ik denk als ge een goedkoop kitje van heller koopt voor +-5€ Je toch al iets kan leren en geen kit van +-25-30€ moet verneuken
__________________
Reply With Quote
  #26  
Old 05-01-2004, 14:32
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Dragonfly
De kwaliteit van tamiya is inderdaad veel beter maar dat is de kostprijs ook Ik denk als ge een goedkoop kitje van heller koopt voor +-5€ Je toch al iets kan leren en geen kit van +-25-30€ moet verneuken
Da's natuurlijk waar. Ik ben vroeger ook met Matchbox en Airfix begonnen en niet met Tamiya.
Alhoewel mijn 11-jarige dochter toch meer plezier beleeft heeft aan een easy-fit van Revell en een Tamiya dan die Porsche 911 van Italeri die voor gene meter pastte. Niet dat ik jullie met een 11-jarige wil vergelijken , 'k wil enkel aangeven dat een goedkope kit niet altijd een goede koop is, maar uiteindelijke maakt iedereen het voor zich uit natuurlijk waar en waarmee hij start.
Reply With Quote
  #27  
Old 05-01-2004, 16:59
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik denk echter niet dat dat Heller-pakket van 5 1/24 wagens + lijm en verf, € 5,- zal kosten. 1 Tamiya-kit zal qua prijs toch wel kunnen concurreren met 5 Hellers vermoed ik.

En natuurlijk doet iedereen wat hij zelf wil, maar wat voor zin heeft het dan om te rade te gaan bij mensen die toch al wat ervaring hebben, om dan 180° om te keren en het tegenovergestelde te doen?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #28  
Old 05-01-2004, 17:03
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Huudo
Da's natuurlijk waar. Ik ben vroeger ook met Matchbox en Airfix begonnen en niet met Tamiya.
Toen wij begonnen bestond Tamiya nog niet eens

Toch niet op 1/24. De allereerste stap van Tamiya in de autosport-wereld dateert van 1967 : de Honda F1 op 1/12...

Tegen dat die dan hier op de markt was, had ik mijn eerste stappen in de modelbouw al gezet (1969 namelijk).

En Tamiya in 1/24 is pas begonnen in 1978! Toen was ik al enkele jaren bezig hoor
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #29  
Old 05-01-2004, 17:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Sennake
Toen wij begonnen bestond Tamiya nog niet eens

Toch niet op 1/24. De allereerste stap van Tamiya in de autosport-wereld dateert van 1967 : de Honda F1 op 1/12...

Tegen dat die dan hier op de markt was, had ik mijn eerste stappen in de modelbouw al gezet (1969 namelijk).

En Tamiya in 1/24 is pas begonnen in 1978! Toen was ik al enkele jaren bezig hoor
hmm, in 1978, op 11-jarige leeftijd, had ik ook al enkele Matchbox-skes in elkaar geknutseld. Moet in 76 of 77 zijn dat ik begonnen ben. 't zou nog tot 1985 duren eer ik aan Tamiya zou beginnen, en gelijk ook met auto's
Reply With Quote
  #30  
Old 07-01-2004, 23:23
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
na al deze bruikbare tips heb ik 2rally wagens gekocht een subaru en een mitsu uit 2001 en er zat een cd bij waar je elk spatje verf digitaal ziet en dus een mooi begin,alleen het verven van de ophanging ging hier en daar een mm'tje buiten de lijntjes maar je kan het nauwelijks zien ... ik zal es proberen een foto te pakken van mijn eerste vlekje verf ooit op een modelbouwwagen

edited: tis vant merk Heller met een laag niveau dus

Last edited by PorscheGT; 07-01-2004 at 23:47.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.