De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 26-02-2011, 01:28
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Tamiya Starcard porsche 911 gt2

Hallo iedereen,

Ik zit met een vraag. Toen ik vorige week mijn kast eens op ruimde kwam ik tot de conclusie dat de body van de starcard taisan porsche was gebroken. Ik heb eens nagevraagd bij een leverancier en kunnen me of te wel de road version body of de Sogo Keibi porsche body leveren, maar niet de starcard taisan. Ik heb gezien via sennake's website dat de body van de road versie het best overeen komst met de taisan. Maar ik kreeg zojuist een mail en zeiden dat beide niet op de chassis zou passen, maar waren er niet zeker van. Weet iemand van jullie of de road versie op de taisan past, want die is bijna identiek?

Groeten,
Lesley

Last edited by eyckles; 26-02-2011 at 01:30.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-02-2011, 10:19
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Waarom de gebroken body niet repareren? Het blijft PolyStyreen en dat is eenvoudig te repareren.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-02-2011, 11:39
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Hij is ook scheef getrokken en dat krijg je volgens mij nooit goed. Heb het al eens gedaan en nooit meer.

Lesley
Reply With Quote
  #4  
Old 27-02-2011, 00:21
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by eyckles View Post
Hallo iedereen,

Ik zit met een vraag. Toen ik vorige week mijn kast eens op ruimde kwam ik tot de conclusie dat de body van de starcard taisan porsche was gebroken. Ik heb eens nagevraagd bij een leverancier en kunnen me of te wel de road version body of de Sogo Keibi porsche body leveren, maar niet de starcard taisan. Ik heb gezien via sennake's website dat de body van de road versie het best overeen komst met de taisan. Maar ik kreeg zojuist een mail en zeiden dat beide niet op de chassis zou passen, maar waren er niet zeker van. Weet iemand van jullie of de road versie op de taisan past, want die is bijna identiek?

Groeten,
Lesley
Volgens mij hebben de 3 bouwdozen dezelfde basis: Zowel dezelfde carrosserie als chassis. Als is er enig verschil tussen de snuit van de Sogo Keibi en de 2 anderen.

De spoilervarianten zitten in elke doos, allen zit er in de roadversie een extra zetel. Je kan zelfs de plannen vergelijken, als de inhoud van de dozen:
Roadversie: http://www.1999.co.jp/eng/10022667
Taisan: http://www.1999.co.jp/eng/10002246
Sogo; http://www.1999.co.jp/eng/10002252 (Geen plannen beschikbaar)
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-02-2011, 00:55
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Ik heb de 3 ondertussen ook al een op Sennake's website vergeleken en kwam ook tot de conclusie dat de Road juist hetzelfde is als de Taisan. Ik heb ook voor de zekerheid op Hobbysearch(1999) eens de Road versie met de Taisan versie vergeleken qua chassis en dat is ook identiek volgens de instructies. Dus tot volgende week de body bestellen bij mijn gewoonlijke Tamiya parts dealer(Rainbow10) in Japan en dan kan ik toch mijn kit bouwen. bedankt voor alle hulp.

groeten,
Lesley
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.