De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Groep build 2015
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 25-09-2015, 23:11
djoene djoene is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2008
Location: Izegem
Posts: 244
BMW Z4 GT3 ' 888' 1/24 fujimi

Hier ben ik met mijn deelname aan de groepsbouw.
Het gaat om de BMW Z4 gt3 van triple eight enginering .
Wat info : (bron : wiki pedia )

Quote:
From Wikipedia, the free encyclopedia

The team's original focus was to design, build and race Vauxhalls on behalf of the General Motors brand in the British Touring Car Championship (BTCC). A close working alliance developed during a decade of success and Triple Eight became Vauxhall's technical partner for motorsport. In 2010, Vauxhall Motors ended its support for the BTCC, however the team continued to compete using Vauxhalls until the end of the 2011 season. From the 2012 season, Triple Eight began to build and race MG6 GT cars on behalf of MG Motors, in a revival of the marque in the BTCC. The following year, the team entered the British GT Championship, running a pair of BMW Z4 GT3s.

Prior to the start of the 2015 season, the team rebranded itself as Triple Eight Racing across all its motorsport programs, introducing a new team name and logo.[1]
Nu dit wetende , hier een foto van de echte wagen : ( foto geleend van google ) :


ziezo , nu de kit :



Ik vond het te moeilijk voor mijn niveau om deze decals te gebruiken. Daarom werd er geopteerd voor de studio 27 decals.
Alsook een pe setje werd aangeschaft , crazy modeler gaas, gordeltjes, resin remklauwen en wat kabeltjes ( waar we later niets meer van zien) .
Nu was ik een stoute bui en heb besloten deze livery toch te maken maar dan met een andere kit ( heb alsook voor deze wat pe aangeshaft). Het word de bedoeling dat deze samen gebouwd worden. ik zal enkel 888 hier bespreken.

Hier een klein overzicht wat er allemaal aangeschaft werd.( het word de eerste keer dat ik buiten het setje pe gordeltjes met pe ga werken).




Dan maar naar de werken.

De roosters werden opgesneden/ geboord. Ook achteraan werd er gesneden. Dit was weliswaar een een delicaat werkje. Je hebt nog een boordje over van 1 mm en de sterkte was uit randje. Dit word dan weer versterkt eens het gaas gemonteerd word.





Ook werd de spoiler al gemaakt. Deze mag toch de zelfde bodykleur hebben.
__________________
Greetz Djoene
Reply With Quote
  #2  
Old 25-09-2015, 23:25
djoene djoene is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2008
Location: Izegem
Posts: 244


vervolg :

Daarna werd alles ontdaan van flash en andere onzuiverheden.
Eerst een primer laag ( army painter spuitbus) , daar na 3 lagen zijdglans zwart ( motip ). Na de decals zal deze een zijdematte vernis krijgen van mr hobby.
Maar zover zijn we nog niet.








Dan maar begonnen aan het onderstel.
Eerst werd de achteras onderhanden genomen. Meegegoten remklauwen er af geknipt. Pe schijven erop alsook de remklauwen.

__________________
Greetz Djoene
Reply With Quote
  #3  
Old 25-09-2015, 23:39
djoene djoene is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2008
Location: Izegem
Posts: 244
vervolg 2 :





dezelfde stappen werden ondernomen aan de voor zijde.
Waardoor we dan dit beeld krijgen.





Dan maar begonnen aan de binnenkant. Rolkooitje gelijmd. In de zetel waren er gaten voorzien om gordeltjes in te steken alsook werden er 2 kleine gaatjes geboord naast het grote. ( weet wel niet toe wat voor nut deze dienen)



Daarna heb ik dashboard al even erbij genomen. De oude schakelaars eraf geschuurd om plaats te maken voor het pe stukje als ook de 'pe - scherm' met toerenteller ,...



Ben nog niet gestopt , ( ziekte verlof doet er veel aan ) en ik heb dan de spiegeltjes in het geel gespoten en de eerste decals gelegd.



Zo dit was de eerste update. alle tips en hulp is welkom want ik ben niet echt thuis in het race gebeuren.
__________________
Greetz Djoene

Last edited by djoene; 25-09-2015 at 23:42.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-09-2015, 23:47
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Hulp???
Gij gaat rapper vooruit op 2 weken ziekteverlof, dan ik op 3 maanden.

Goe bezig
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-09-2015, 23:50
djoene djoene is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2008
Location: Izegem
Posts: 244
Ben der toch al een maand of 2 aan bezig. Had nooit de tijd om deftig verslag te maken. Probeer om iedere avond 1 stukje te maken en zelfs dat haal ik soms niet.
__________________
Greetz Djoene

Last edited by djoene; 25-09-2015 at 23:52.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.