De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #316  
Old 29-12-2005, 16:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Dominique
Wat betreft het verwijderen van de chroom op onderdelen in je kit: javelwater. Gewoon ordinair javelwater. Je onderdeel is in een kwestie van seconden proper, en je houdt een zwart glanzend onderdeel over.
Hangt ervan af wat je onder "seconden" verstaat natuurlijk. Mijn verchroomde Tamiya-onderdelen zitten er nu toch al zo'n 900 seconden in en ik zie nog niets gebeuren eigenlijk...

Haalt het iets uit van ze daar nog uren laten in te zitten of schakel ik over naar de "ovenreiniger-methode"?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #317  
Old 29-12-2005, 22:54
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Sennake
Hangt ervan af wat je onder "seconden" verstaat natuurlijk. Mijn verchroomde Tamiya-onderdelen zitten er nu toch al zo'n 900 seconden in en ik zie nog niets gebeuren eigenlijk...

Haalt het iets uit van ze daar nog uren laten in te zitten of schakel ik over naar de "ovenreiniger-methode"?
Probeer eens met airbrushcleaner van Revell.
Om verf te verwijderen van onderdelen giet ik een beetje cleaner in een potje en met een oud penseel was ik mijn onderdeel in een paar minuutjes tijd mooi proper. Werkt normaal gezien ook op chroomonderdelen maar gaat iets moeilijker.

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
  #318  
Old 30-12-2005, 01:35
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Sennake
Hangt ervan af wat je onder "seconden" verstaat natuurlijk. Mijn verchroomde Tamiya-onderdelen zitten er nu toch al zo'n 900 seconden in en ik zie nog niets gebeuren eigenlijk...

Haalt het iets uit van ze daar nog uren laten in te zitten of schakel ik over naar de "ovenreiniger-methode"?
Works for me!
Met een paar seconden bedoel ik: een paar seconden. Onderdelen die ik er in heb gesmeten waren proper in laten we zeggen 10 à 30 seconden. Ik moet wel toegeven dat het om een oude kit ging (de driewieler). Misschien dat moderne kits een betere kwaliteit verchroming hebben? Alhoewel het ik ook zo had begrepen in een artikeltje in de eerste editie van MAutomobile.com
Kijk daar maar op pagina 18 onderaan.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #319  
Old 30-12-2005, 13:11
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
Ik gebruik om te dechromeren nagellakreiniger van Kruidvat. Werkt goed, en is goedkoop
Reply With Quote
  #320  
Old 02-01-2006, 13:26
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Dominique
Works for me!
Met een paar seconden bedoel ik: een paar seconden. Onderdelen die ik er in heb gesmeten waren proper in laten we zeggen 10 à 30 seconden. Ik moet wel toegeven dat het om een oude kit ging (de driewieler). Misschien dat moderne kits een betere kwaliteit verchroming hebben?
Het werkt hoor. Alleen is de kwaliteit van het chroom bij Tamiya duidelijk superieur aan je driewieler-kit, want nu pas begint de blinkende zijde van het chroom kleine "roestplekjes" te vertonen waar het chroom (op)gelost is. Ik zal dus mijn Porsche 911 GT1 helemaal kunnen voltooiien vooraleer ik verder kan doen met de "Gorilla", maar dat maakt niets uit. Belangrijkste is dat het werkt. En ik heb meer tijd dan geld
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #321  
Old 02-01-2006, 13:47
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Sennake
Het werkt hoor. Alleen is de kwaliteit van het chroom bij Tamiya duidelijk superieur aan je driewieler-kit, want nu pas begint de blinkende zijde van het chroom kleine "roestplekjes" te vertonen waar het chroom (op)gelost is. Ik zal dus mijn Porsche 911 GT1 helemaal kunnen voltooiien vooraleer ik verder kan doen met de "Gorilla", maar dat maakt niets uit. Belangrijkste is dat het werkt. En ik heb meer tijd dan geld
Zou ik u iets durven wijsmaken misschien?
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #322  
Old 05-01-2006, 16:01
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Heb een vraagje, als je een auto in grondlaag hebt gespoten moet je dat dan terug beetjs glad schuuren? en goe kuisen jullie uw wagens?
Reply With Quote
  #323  
Old 05-01-2006, 16:49
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
Heb een vraagje, als je een auto in grondlaag hebt gespoten moet je dat dan terug beetjs glad schuuren? en hoe kuisen jullie uw wagens?
Als ik mijn model in grondlaag heb gezet, kunnen er 2 dingen gebeuren.

1. Er zijn nog imperfecties: model opschuren tot alles ok is, 2de grondlaag nodig
2. Body is ok om in eindkleur gespoten te worden: heel lichtjes opschuren opdat ie netjes glad is, oppassen om niet door de naden te schuren, anders opnieuw 2de laag.

Je kan best fijn schuurpapier (1000 of hoger) gebruiken dat ook geschikt is om met water te schuren. Werkt fijner en sneller.
Dit is trouwens niet alleen van toepassing op de grondlagen, maar ook voor de laklagen.

--------

Wat het 2de deel van je vraag betreft, ben ik niet zeker wat je bedoelt, toch maar even het volgende. Tussen iedere laag - dus voor de grondlaag, tussen 2 grondlagen in, tussen grondlaag en kleurlaag, tussen 2 kleurlagen in - reinig ik het model altijd. Ik was het af met een oude tandenborstel waar een beetje Dreft, Per of ander afwasmiddel opgedaan is. Dus een beetje vloeibare zeep rechtstreeks op de tandenborstel en dan zactjes schrobben in lauw-warm water. Geen heet water gebruiken hiervoor.
Reply With Quote
  #324  
Old 05-01-2006, 17:05
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Bedankt voor de tips

mijn 2 de vraag is voor je de auto spuit,goe kuis je dat?
Reply With Quote
  #325  
Old 05-01-2006, 18:02
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
Bedankt voor de tips

mijn 2 de vraag is voor je de auto spuit, goe kuis je dat?
Zoals ik al uitlegde in mijn vorige reply...

Met een tandenborstel en wat zeepsop.
Reply With Quote
  #326  
Old 26-01-2006, 19:54
Button@'s Avatar
Button@ Button@ is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2005
Location: Hasselt
Posts: 84
Een vraagje :

Ik zit met een idee in m'n hoofd om eens een truck te bouwen van Italeri maar twijfel nog een beetje. Zijn er hier mensen die me kunnen overtuigen om hieraan te beginnen want zou het een beetje zonde vinden van het vele geld voor zo'n model,als het niet echt de moeite is. Geef jullie commentaar maar

Greetz
Reply With Quote
  #327  
Old 26-01-2006, 20:53
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Quote:
Originally Posted by Button@
Een vraagje :

Ik zit met een idee in m'n hoofd om eens een truck te bouwen van Italeri maar twijfel nog een beetje. Zijn er hier mensen die me kunnen overtuigen om hieraan te beginnen want zou het een beetje zonde vinden van het vele geld voor zo'n model,als het niet echt de moeite is. Geef jullie commentaar maar

Greetz
@Button zou zeggen kom af naar onze modelbouwbeurs ON THE ROAD in Maart en je kunt het dan vragen aan de vele standhouders van verschillende landen, het hoe en waarom van vrachtwagens te bouwen.
Greeeetzzzz Vinnie
Reply With Quote
  #328  
Old 26-01-2006, 22:21
Button@'s Avatar
Button@ Button@ is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2005
Location: Hasselt
Posts: 84
@ vinnie

ja,zou wel willen komen ma jabbeke is nogal ver voor mij vrees ik :s
Als er een beurs is die wa dichter is,dan ga'k zeker eens langskomen

greetz
Reply With Quote
  #329  
Old 28-01-2006, 22:25
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
Mijn ervaring met trucks is matig positief. Veel pasproblemen (zeker italeri), zeer veel plakwerk, en die dingen pakken verdomd veel plaats in je vitrine. Maar 't is eens iets anders natuurlijk
Reply With Quote
  #330  
Old 01-02-2006, 18:46
B. the builder's Avatar
B. the builder B. the builder is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 81
Na in de thread over de afgewerkte Subaru WRC de 2004 versie van Sennake gezien te hebben, besloot ik om ook een decalvel met carbonvezel-afbeelding te kopen. 1 Probleem: niet te vinden in mijn buurt, evenmin als Micro Sol / Set om het deftig aan te brengen op de nogal onregelmatig gevormde achterspoiler...

Dus dacht ik aan de Domino, een winkel die hier nogal geappreci?erd lijkt te worden. Als ik bij de zoekfunctie als trefwoord 'carbon' ingeef, krijg ik 8 producten 'aangeboden', maar uiteraard heb ik er maar 1 nodig. Aangezien ik zelf niet veel weet over carbon of decals vraag ik nu aan jullie: welk decalvel heb ik nodig (op het zicht zou ik zeggen : "RE.KC |Decal Kevlar-Carbon")?

Ook vroeg ik mij af of ik aan Micro Sol genoeg heb om decals zich te laten vastzetten, of ik best ook Set gebruik (voor alle decals, welteverstaan, niet alleen die voor de achterspoiler dus).
________
Avandia settlement info

Last edited by B. the builder; 19-09-2011 at 11:57.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.