De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 26-06-2002, 11:09
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Zolder <=> WK Wielrennen

Uci heeft beslist dat het Wk wielrennen van dit jaar waarschijnlijk niet zal doorgaan in zolder.
Dat ten gevolge van het vrijspreken van Frank Vandenbroucke, die terug mag koersen.

De Uci vraagt zich af welke inspraak ze nog hebben als ze zelfs geen renners meer mogen straffen.
Waar het wk dan wel zal doorgaan is nog niet bekend, maar al zeker en vast niet in België.
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 26-06-2002, 11:11
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
En zo is de autosport weer de dupe... Als het wk niet doorgaat in Zolder is de fijne promotie voor het circuit er uiteraard ook niet...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #3  
Old 26-06-2002, 13:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Re: Zolder <=> WK Wielrennen

Quote:
Originally posted by Oneliner
Uci heeft beslist dat het Wk wielrennen van dit jaar waarschijnlijk niet zal doorgaan in zolder.
Waar het wk dan wel zal doorgaan is nog niet bekend, maar al zeker en vast niet in België.
Wat is het nu????
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #4  
Old 26-06-2002, 13:11
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Re: Zolder <=> WK Wielrennen

Quote:
Originally posted by Oneliner
De Uci vraagt zich af welke inspraak ze nog hebben als ze zelfs geen renners meer mogen straffen.
Ik dacht dat het net andersom was? De BWB heeft VDB gestraft en de UCI heeft de straf weer ongedaan gemaakt? Of vergis ik me?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 26-06-2002, 13:15
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik heb het eens uitgepluisd, en dit vond ik bij Het Belang van Limburg :

"De uitspraak van het TAS (Internationaal Sporttribunaal) in de zaak-Vandenbroucke kan zware gevolgen hebben voor de UCI. Dat wordt duidelijk uit het persbericht dat de Internationale Wielerunie dinsdag nog verspreidde. Het TAS oordeelde eerder op de dag dat de Belgische Wielrijdersbond (KWBW) niet bevoegd was om Frank Vandenbroucke te schorsen wegens dopingbezit, maar wel de Vlaamse Gemeenschap. Zijn zes maanden schorsing werden ongedaan gemaakt.

"Ongeacht de beslissing die de disciplinaire commissie van de Vlaamse Gemeenschap eerstdaags in de zaak-Vandenbroucke zal nemen, heeft de uitspraak van het TAS zware consequenties voor de UCI", klinkt het vanuit de hoofdzetel in Aigle. "Zo moeten we bijvoorbeeld vaststellen dat de in Vlaanderen gecontroleerde renners volgens dit verdict niet langer onderworpen zijn aan de reglementen van de UCI, maar aan die van de Vlaamse Gemeenschap", staat er te lezen.

"De UCI moet zich daarom beraden over het nut van de vele controles die uitgevoerd worden na wedstrijden van de internationale kalender in Vlaanderen. Zal het in de toekomst niet beter zijn om die controles over te laten aan de gouvernementele organisaties? Want de UCI de controles laten doen en een andere partij laten oordelen over de disciplinaire procedures op basis van verschillende reglementeringen is totaal onlogisch", vindt de internationale wielerbond. "Het directiecomité van de UCI, dat donderdag vergadert in Aigle, zal er over moeten oordelen of deze situatie geen gevolgen kan hebben voor de wereldkampioenschappen die in oktober op de weg in Zolder gereden worden."

De UCI laat duidelijke taal horen. Dat wordt nog duidelijker uit de laatste passage van het persbericht, die van totale anarchie spreekt in de verhouding tussen de reglementen van sportieve instanties, die geïnspireerd zijn op de medische code van het Internationaal Olympisch Comité, en de reglementen van de verschillende nationale wetten. "

Voorlopig dus wel ongerustheid maar geen aflasting van het WK in Zolder...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 26-06-2002, 13:25
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Re: Re: Zolder <=> WK Wielrennen

Quote:
Originally posted by Sennake


Wat is het nu????
Sennake de helft van de helft is niet de helft maar een vierde...

Als het niet doorgaat in Zolder is het bijna zeker niet in België

Er zou eigenlijk moeten staan "Waar het wk dan wel zou doorgaan is nog niet bekend"
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #7  
Old 26-06-2002, 15:46
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Re: Re: Re: Zolder <=> WK Wielrennen

Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey


Sennake de helft van de helft is niet de helft maar een vierde...

Als het niet doorgaat in Zolder is het bijna zeker niet in België

Er zou eigenlijk moeten staan "Waar het wk dan wel zou doorgaan is nog niet bekend"
Toch iemand die et begrijpt....
SORRY aan diegene die het verkeerd interpreteerden

Ik bedoelde dus idd dat wanneer het WK niet zou doorgaan in Zolder, dat het dan ZEKER EN VAST niet in belgië zal doorgaan
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 26-06-2002, 16:56
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Lier
Posts: 479
Laat jullie toch niet vangen aan de pers die weer veer te ver op de zaken vooruitloopt en domme conclusies trekt.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-06-2002, 18:56
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Stipey
Laat jullie toch niet vangen aan de pers die weer veer te ver op de zaken vooruitloopt en domme conclusies trekt.
die woorden van eve,ntuel aflasten van het WK komen uit de mond van hein Verbrugge zelf.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #10  
Old 26-06-2002, 19:52
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
allemaal diene zever over al dan niet een wk in zolder, en 't ergste van al, VDB heeft eigenlijk niks gebruikt en is enkel betrapt toendertijd op het bezit van (vervallen) ampullekes, waarom het allemaal nog erger maken dan het al is, het parket van derndermonde hebben toendertijd ook ne serieuze show opgevoerd door hem met de handboeien aan te begeleiden... voor de duidelijkheid ik ben ne VDB fan
Reply With Quote
  #11  
Old 26-06-2002, 19:59
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Als ge zo'n ampullen ni moogt hebben en ge hebt ze toch (en het waren er geen 2 of 3)...
Ook al was het naar eigen zeggen voor zijn paarden of hond

Neen, ik ben blij dat hij terug mag koersen, maar als ge iets doet dat ni mag dan dient hij daarvoor gestraft te worden.

Dat hij maar snel trug is en antwoord met de pedalen...
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 26-06-2002, 20:09
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Lier
Posts: 479
Quote:
Originally posted by raceboy

die woorden van eve,ntuel aflasten van het WK komen uit de mond van hein Verbrugge zelf.
En wat is de objectieve waarde van zo'n uitspraak? Juist, nul...

Dat is een uitspraak van 1 persoon die reageert op emoties, zonder enig overleg of nadenken. Uiteraard springt de media daar graag op, want dat is spectaculair, maar verder is de nieuwswaarde nihil; nuanceren doet men namelijk niet meer.
Reply With Quote
  #13  
Old 26-06-2002, 20:24
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Stipey


En wat is de objectieve waarde van zo'n uitspraak? Juist, nul...

Dat is een uitspraak van 1 persoon die reageert op emoties, zonder enig overleg of nadenken. Uiteraard springt de media daar graag op, want dat is spectaculair, maar verder is de nieuwswaarde nihil; nuanceren doet men namelijk niet meer.
als de voorzitter vn het UCI zegt nein dan zal het wel nein zijn. Zoiets als bernie he.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #14  
Old 26-06-2002, 20:39
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by raceboy


als de voorzitter vn het UCI zegt nein dan zal het wel nein zijn. Zoiets als bernie he.
hm... wielrennen valt niet echt te vergelijken met F1 hé, wielrennen wordt beoefend door veel meer renners uit verschillende landen, dus ieder land heeft inspraak in de UCI, en dus normaal wil dat zeggen als Hein Verbrugge iets zegt tegen de pers moet de voltallige UCI daar achter staan, wat mijn gedacht hier niet echt het geval was... Bernie doet gewoon zijn goesting lijkt mij
Reply With Quote
  #15  
Old 26-06-2002, 22:59
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Zijn er eigenlijk ooit al dopingcontroles geweest in de autosport ? Anders ga ik vanuit mijnen studietijd dienen captagon hier weer ies gaan bovenhalen zulle voor de 24 uur. Ik zal wel ver moeten zoeken , maar kan hier me eigenlijk iemand iets over vertellen.
Ik ben wel de mening toegedaan dat iedereen onder ons heel goed weet waar ze mee bezig zijn en dat ze andere levens in gevaar kunnen brengen daarmee.

K'zie Thiers, Schreurs en Geboers al in een potteke pissen na de race
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.