De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 15-12-2012, 14:16
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by NetForce84 View Post
Ze zijn weer goe bezig met den boel naar de kl*ten te helpen.
Eén ding staat dus al vast, BRCC laat ik dus (ook) in 2013 aan mij voorbijgaan
Alle respect voor wat Kronos afgelopen seizoen nog op de rail gekregen heeft. Het deed het beste vermoeden voor 2013. Desondanks zijn er er deze winter dus een zooitje aan het maken. Nu ga je de eerste 15 minuten een kwalificatie krijgen en dan nog 15 minuten echt racen.... Ik geloof niet dat het de spanning echt gaat ten goede komen. Als iemand er echt bovenuit steekt, waarom zou die persoon dan geen 2e keer kunnen wegrijden van het pak? Dit concept is gedoemd om te falen als je het mij vraagt.

Voor mij heeft DSMEC bewezen wat piloten en teams in België zoeken: een goede sfeer, veel tracktime en bovenal een liberaal technisch reglement. Sprinten is allemaal goed en wel maar zie in België geen markt hiervoor. Uiteindelijk willen gentleman drivers veel tracktime.
__________________

Last edited by GT2-R; 15-12-2012 at 14:19.
Reply With Quote
  #17  
Old 15-12-2012, 21:00
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Je zegt daar zoiets.

Waar is de goede ouwe tijd van de DSMEC...
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport
Reply With Quote
  #18  
Old 16-12-2012, 15:46
Mitchio Mitchio is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2010
Location: Belgie
Posts: 158
Ben dit jaar maar liefst drie keer naar de races geweest ... (FIA GT1 Zolder, 24u van Zolder en 24u van Spa), dat is ongeveer een derde van de evenementen die ik normaal bezoek in een jaar. Het enige wat ik echt de moeite vond was 24u Spa: dat was, ondanks de regen, nog eens een topevenement. Het is triestig geworden in België wat betreft evenementen. Ik verlang naar de tijd van de Supermeetings (Belcar, Clio Cup, Yaris Cup, Formule Renault 1.6 ...) en inderdaad iets zoals DSMEC. Vreemd dat het zo moeilijk is om iets als dat terug op poten te krijgen ... Voeg BRCC en BGDC samen, en het is weer in orde, maar natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Verder hoop ik dat de Be Trophy opnieuw kan uitgroeien zoals de Fun Cup van weleer, met een startveld van 100 wagens. Want dat gemiddelde van 12 wagens dit jaar, moet toch echt wel beter.
Reply With Quote
  #19  
Old 17-12-2012, 11:35
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2006
Location: Ollanda
Posts: 364
Quote:
Originally Posted by Mitchio View Post
... en inderdaad iets zoals DSMEC. Vreemd dat het zo moeilijk is om iets als dat terug op poten te krijgen ... Voeg BRCC en BGDC samen, en het is weer in orde, maar natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Vier letters, begint met een R en eindigt met...
Reply With Quote
  #20  
Old 23-12-2012, 15:13
Niels Niels is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2010
Location: Leefdaal
Posts: 705
Opgelet het openingsweekend op Zolder tezamen met FIA GT Sprint werd één week vervroegd en vindt nu plaats op 19 en 20 april en niet 26/27 april!
Reply With Quote
  #21  
Old 23-12-2012, 16:25
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Neem er zondag 21 april ook maar bij
Reply With Quote
  #22  
Old 27-12-2012, 16:44
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Een Benelux Porsche Cup op komst voor 2013. Nu zie ik de BRCC sprint races al helemaal niet meer slagen. De helft van het deelnemersveld was al Porsche 996/997 Cups. Ze kunnen zich maar beter focussen op het laten slagen van de BRCC endurance. Daar ligt volgens mij nog steeds de grootste markt in België.
__________________
Reply With Quote
  #23  
Old 27-12-2012, 21:17
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Een Benelux Porsche Cup op komst voor 2013. Nu zie ik de BRCC sprint races al helemaal niet meer slagen. De helft van het deelnemersveld was al Porsche 996/997 Cups. Ze kunnen zich maar beter focussen op het laten slagen van de BRCC endurance. Daar ligt volgens mij nog steeds de grootste markt in België.
Je mag niet meer deelnemen met een 997 cup in de sprintraces... enkel als GT4
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #24  
Old 09-02-2013, 19:56
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Als dat geen goed nieuws is

Quote:
Na drie jaar afwezigheid keert PK Carsport terug naar de Belgische Autosport. De Limburgse equipe stoomt een Audi R8 LMS klaar voor Anthony Kumpen, Bert Longin en Maarten Makelberge. Met het programma keert de succesvolle tandem Kumpen-Longin terug naar de nationale autosportscène, een plaats waar beide heren reeds hun strepen verdiend hebben. Ook voor promotor Kronos Events kan de komst van het succesvolle duo naar het endurance-kampioenschap gelden als een flinke opsteker.
Bron: http://www.autosport.be/news/dreamte...13-foto-s.html
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport
Reply With Quote
  #25  
Old 09-02-2013, 23:10
Eygmar's Avatar
Eygmar Eygmar is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: Wilrijk
Posts: 306
da is zeker goed nieuws
Reply With Quote
  #26  
Old 24-02-2013, 15:10
Mitchio Mitchio is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2010
Location: Belgie
Posts: 158
Ahaa, eindelijk een team dat het goede voorbeeld geeft!

Ondanks de concurrentie van de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux, wat ik bovendien een schitterend initiatief vind, zie ik heel veel mogelijkheden voor BRCC Endurance.

Maar ook voor de sprints! Aangezien GT's daar niet meer toegelaten zijn vormt de Porsche Cup geen bedreiging voor de sprintraces in BRCC. Laat ons hopen dat enkele andere grote teams het voorbeeld van PK volgen!

Volgens mij ligt de toekomst hier in België inderdaad bij de langere races over drie uur, en laat ons hopen dat ook de 24 Hours of Zolder opnieuw een mooie affiche vormen, al speelt de concurrentie van de PGT3CCB (die in hetzelfde weekend races) hier wel een rol vrees ik ...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.