![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Een groepje studenten van GroepT in Leuven, die afgelopen academiejaar hun 3de jaar industrieel ingenieur succesvol hebben afgesloten, nemen dit jaar een jaartje pauze. Zo maar om lekker niks te doen? Neen, helemaal niet. Ze zijn al sedert de grote vakantie druk bezig met het bouwen van een racewagen op zonne-energie om in 2005 te kunnen meedoen aan de World Solar Challenge!
Doel is om de alternatieve energietechnologie in het daglicht te stellen, alsook de aanwezige technologische know-how in Vlaanderen. Ze krijgen dan ook de steun van een hele trits Vlaamse/Belgische bedrijven, die het project zowel financieel en ook technisch omkaderen. Omdat het om studenten gaat, kunnen ze dus alle steun gebruiken, zoveel is duidelijk. Het feit dat ons aller Frank De Winne, het peterschap aanvaarde voor dit project, getuigt van de amabities van dit project. Ik ben afgelopen vrijdag naar de voorstelling geweest en het ziet er idd veel belovend uit. Er gaat wel nog een gat in hun budget en er wordt hard gewerkt om ook dat nog rond te krijgen. Als dat lukt, lijkt een overwinning zeker in de mogelijkheden te liggen, gezien hun "anders dan anderen" aanpak. Bedrijven en overheidsinstanties zijn in de picture, maar ook particulieren kunnen hun steentje bijdragen door bijv. een zonnecel te adopteren en ga zo maar door. Het ganse project staat in geuren en kleuren beschreven op hun website: Solar Team Vlaanderen zendt zijn zonen uit!! |
|
||||
|
||||
Ge moogt zelfs kiezen welke kleur u zonnecel heeft.
![]()
|
||||
|
||||
't Lijkt mij wel cool om aan zo'n project deel te nemen, als student aan Groep T, was me ook aangeboden geweest om aan dit project mee te werken, maar kwas nu echt niet van plan om daar een jaar mee kwijt te spelen (één jaar kwijt is wel genoeg vind ik
![]() Vorig jaar was een Nederlandse wagen gewonnen, die reed gesponsord werd door Groep T, en tevens één van de teamleden was één van de studenten bij ons. Die wagen heeft dan ook eens in het teken van de Open Bedrijvendag bij ons in't school gestaan, en dat vond ik best wel indrukwekkend. En nu dit jaar dus een groep van enkel ons school. Ik ben alvast benieuwd en wens de gasten veel succes toe!
|
|