De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 7 votes, 5.00 average.
  #61  
Old 25-01-2005, 23:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
De foutjes van het spuitwerk werden weggewerkt en de meeste decals werden op de carosserie geplaatst. Die van de dakverluchting (inclusief de dakverluchting zelf) en de achterspoiler ontbreken nog, evenals die van de wielen, de spiegels en het interieur. Maar je begint toch al te zien waar we naartoe gaan



__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #62  
Old 26-01-2005, 19:03
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: oostnieuwkerke
Posts: 466
IK KAN DA NIE ZO MOOI ALS GIJ HOOR , zal nog veel moeten oefenen.
Reply With Quote
  #63  
Old 26-01-2005, 21:27
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Niet sjiek maar... MEGA SJIEK

Echt mooi werk Sennake! Als ge ziet vanwaar ge komt, amaj!

Die "GT Four" in de spoiler, heb je da zelf gegraveerd of stond dat zo erin?

__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #64  
Old 26-01-2005, 23:29
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Dat stond erin. Het is zelfs zo dat ik het jammer genoeg een beetje weg moeten schuren heb omdat de 2 delen van de spoiler niet goed op elkaar pasten. Oorspronkelijk was de gravering dus iets dieper. Maar goed.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #65  
Old 28-01-2005, 13:05
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Sennake, mag ik vragen waarom je de decals er nu al opzet??
Bij mij gebeurt de decalplaatsing altijd het laatst, dus op het volldig afgewerkt model.
Thx
Reply With Quote
  #66  
Old 28-01-2005, 18:03
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by vanni
Sennake, mag ik vragen waarom je de decals er nu al opzet??
Dat is eigenlijk een zeer goede vraag. En best wel grappig dat je ze uitgerekend aan mij stelt. Waarom? Omdat het de eerste keer in mijn 35-jarige modelbouwcarriere is dat ik dit doe.

Het is namelijk zo dat ik tot op heden geen enkele vernis (in spuitbus) tegengekomen was die niet vergeelt en vooral de onderliggende lagen verf en decals niet "aanvalt". Een neutrale, doorzichtige krasvaste vernis in spuitbus-vorm was er niet op de Europese markt. Tot enkele weken geleden. Nu is er "Topcoat" van MR Hobby (Gunze Sangyo) die absoluut voldoet aan alle eisen die ik hiervoor beschreven heb. Ik heb het busje gisteren voor het eerst getest op mijn Celica en het resultaat is VERBLUFFEND. Foto's zullen zeker volgen.

Maar nu terug naar je vraag. Als je een vernislaag wil spuiten alvorens de details zoals ruitpartijen, spiegels, antennes, enzovoort te monteren, moet dit gebeuren vóór die onderdelen gemonteerd zijn, en nà dat alle verf- en decalwerk achter de rug is. Eens de vernis droog is kan ik bv de ruitrubbers schilderen in een matte kleur, en als het misgaat kan ik zonder gevaar met wat white spirit de foute lijn wegvegen. Dat gaat niet als de vernis er nog niet opzit : wegvegen met white spirit kan gevaarlijk zijn omdat je riskeert je onderliggende verflagen en/of decals weg te vegen, en vooral : als je pas op het einde vernist is ALLES blinkend, en dat is ook niet de bedoeling.

Daarom heb ik de decals er al opgezet en ondertussen zijn alle delen ook al vernist. Op dit moment zijn ze aan het drogen.

Of ik dit nu als standaard-methode ga gebruiken weet ik nog niet. De vernis is veilig, daar ben ik niet bang van, maar als de decals qua glans dicht bij de verflaag liggen, zie ik eigenlijk liever een model zonder vernislaag. Dat sluit ook dichter aan bij het origineel waar de laklaag ook altijd meer glanst dan de stickers die erop gekleefd zijn. Behalve bij F1's misschien.

In dit geval heb ik een uitzondering op mijn regel gemaakt omdat ik het eens wou uittesten en vooral omdat de decals van de transkit enorm mat waren zodat het verschil tussen laklaag en decal té groot was...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #67  
Old 02-02-2005, 21:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Tijdens het wachten op het opdrogen van de vernislaag van de carosserie heb ik weer wat verder gedaan aan het interieur en de wielen.

De wielen werden gedetailleerd, voorzien van decals en geweatherd, de banden voorzien van decals en geweatherd.

Het interieur werd vervolledigd en ik heb wat bekabeling aangebracht (educated guess).



__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #68  
Old 02-02-2005, 23:02
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Veel zal je er waarschijnlijk niet naast zitten met die bedrading.


Mooi en strak werk. Ziet er goed uit, nietwaar mannen?
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #69  
Old 03-02-2005, 20:51
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Of course!

Prachtig
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #70  
Old 05-02-2005, 00:23
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
En ondertussen hebben we natuurlijk niet stilgezeten, en werd de carosserie weer eens aangepakt.

Na het drogen van de 2e laag vernis werden de ruitrubbers geschilderd en de radiatorroosters zwart gemaakt.

Ook de spiegels kregen een CF-behandeling, en 2 lagen vernis. Tenslotte een laag smoke om ze wat donkerder te maken.

De koplampspiegels werden zilver geschilderd en de tankdop werd ingebouwd.

Enkele foto's :




__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #71  
Old 05-02-2005, 00:36
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Nog eentje waar het bij vooruit gaat. Da's allemaal zeer mooi wat er hier te zien is. De paneellijnen lijken me wel voldoende diep om ze wat te kunnen accentueren.
Reply With Quote
  #72  
Old 05-02-2005, 02:36
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Eel sjiek!

Wat me opvalt, je decals zijn al erop en dan verf je pas de ruitrubbers en rooster langs voor?... En dat allemaal met de vrije vaste hand??

Ik zou beter ook eens zo goed verder doen aan m'n Impreza, maar ik raak er niet aan (werken, site...)
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #73  
Old 05-02-2005, 11:43
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by 206WRC-ke
Wat me opvalt, je decals zijn al erop en dan verf je pas de ruitrubbers en rooster langs voor?... En dat allemaal met de vrije vaste hand??
Euh... ja, ik mag mezelf gelukkig prijzen van gezegend te zijn met een vaste hand. Wat niet betekent dat mijn ruitrubbers van de eerste keer strak en recht zijn, hoor. Maar omdat er 2 lagen vernis opstaan die alles wat eronder zit beschermen, kan je acheraf nogal wat foutjes corrigeren met een borsteltje met zuivere white spirit...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #74  
Old 05-02-2005, 11:58
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #75  
Old 06-02-2005, 21:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Allee vooruit, we schakelen nog één keer over naar het chassis/interieur. De laatste keer. Het moet gewoon af vandaag.

De kuipzetels werden voorzien van CF-decals en vernis (aan de achterzijde) en van matzwart, een Recaro-decal en drybrushing (aan de voorkant).



De brandblussers werden zwart gespoten en voorzien van steuntjes met overschot van een foto-ets raampje.



De rolkooi werd met de nodige moeite in het interieur gewrongen. Aangezien de buizen uit witmetaal bestaan en dus zeer zacht en plooibaar zijn enerzijds, en de transkit in een plastic zakje geleverd wordt waardoor de vorm van de metalen delen al zoek is vooraleer je hem koopt anderzijds, heeft het dus heel wat moeite en verbeelding gekost om de delen aaneen te lijmen tot een overtuigend en vooral passend geheel. Maar goed, het lijkt ergens op dus het zal wel ok zijn. Vóór de andere delen ingebouwd werden ziet het interieur mét rolkooi er zo uit :



Nu zijn we klaar om de laatste loodjes aan het interieur aan te brengen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.