![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tijdens de 24 uren van Zolder had ik altijd mijn videocamera in de hand, om belangrijke momenten vast te leggen. Zo heb ik ook de start gefilmd. Maar na de afloop van de 24 uren bij het bekijken van de beelden, viel het me op dat Bert Longin in de GLPK Viper nogal vlug was. Op de beelden is te zien dat De Viper VOOR de witte lijn al de Corvette voorbij was. De polesitter mag het tempo toch aangeven, niet ?
![]() De beelden zijn te bekijken op onderstaande link. http://users.skynet.be/fa043896/start.mpg BRON : www.belgiracing.be Greetzz.. Corvetteboy Last edited by Brecht; 23-09-2004 at 18:34. |
|
||||
|
||||
Volgens mij ben je juist Corvetteboy maar wat baat het nog...
|
||||
|
||||
Baten zal het idd niet veel doen. Maar toch is opvallend dat ik hier nergens wat van heb horen vallen ... .
|
|
|||
|
|||
Wat ik op dit flimpje zie is dat Bert inderdaad voor de Corvette zit als ze de witte lijn passeren MAAR als je het filmpje bekijkt houdt Bert zich mooi aan de regels en rijdt hij juist ietsje achter de Corvette tot het licht op groen springt en dan duwt Bert het pedaal sneller dieper dan de Corvette, dus de Corvette reageerde trager
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Ik zeg niet dat Bert hier in fout gaat ja of nee maar hoe staat het in 't reglement dat vraag ik me af. Ok mss is Bert wel fout maar dan is de concurrentie heel dom geweest om geen klacht in te dienen want daar is 't nu te laat voor.
|
|
||||
|
||||
ach, reken in de uitslag de gebruikelijke stop & go aan, en dan houden ze nog meer dan 15 ronden voorsprong over...
|
|||
|
|||
Dat klopt Marcel dan zullen we het zo bekijken
|
|
||||
|
||||
Tuurlijk kan je ze ALS ze nu echt in de fout zijn gegaan niet meer bestraffen. Maar toch wilden we dit even meegeven dat dit wat bespeculeerbaar was. Het was gewoon wat opmerkelijk dat het zo weinig mensen was opgevallen.
![]() |
|
||||
|
||||
Volgens mij is groen licht groen licht. Waarom staat dat er anders bij? Pas zonder licht zou de situatie vergelijkbaar zijn met die na een SC.
|
|
||||
|
||||
Tijdens de traditionele briefing wordt steeds de startprocedure overlopen.
Tijdens de 24h. ging de wedstrijd van start bij het uitgaan van de rode lichten, bijgevolg gaat Bert daar niet in de fout. Als de lichten uit zijn is de race op gang geschoten en mag er bijgevolg ingehaald worden. Vergelijk het met een stilstaande start, het zou zeer grappig zijn als je voor de witte lijn niet zou mogen inhalen. Daarbij gaat de race ook van start als de lichten uitgaan ( of op groen springen ). |
|
||||
|
||||
@ Goivanni, is dit dan ook de startprodecure voor een normale Belcar wedstrijd van 125 minuten ?
Greetzz.. Corvetteboy
|
||||
|
||||
ben blij dat het toch bij een paar mensen is opgevallen, wel niet de mensen van de koersdirectie maar soit .. zijne 'valse' start heeft weinig uitgehaald want twee ronden later stond hij al terug tweede :-) ook al was het maar voor even :-( dus ja is voorbij en tja..... op naar dit weekend!
|
|
||||
|
||||
Het zijn nog altijd geen sprintraces maar uithoudingswedstrijden in de Belcar. Het is niet omdat iemand iets te vroeg op het gas gaat op de start dat je hem moet uit koers zetten...
|
||||
|
||||
GLPK mag toch alles?
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|