![]() |
inderdaad
|
Quote:
Ja, ik als liefhebber wil alleen het beste van het beste zien. Dus GT1/GT2 und so weiter. Echter de budgetten daarvoor zijn zo goed als niet te vinden. Dus down-scalen. Dus FIA GT3, WTCC of Groep N. Begin dus laag-drempelig voor dergelijke evenementen. Als dat voor deelnemers en vooral de organisatoren succesvol is, kunnen we alsnog bekijken of we de hele zaak kunnen upgraden. Kijk naar de Belcar. Waar komt de omzet vandaan? Juist ja, klasse 3 ! |
@ Mark: jep daar heb je wel gelijk in:)
En GT3's/Silhouete's/WTCC wagen's zitten qua tijden ook wel dicht bij elkaar natuurlijk! Rondje Spa: GT3's: +/- 2.30 Silhouette's: +/- 2.30 WTCC's: 2:32.802 (mits wat meer restrictie ook een 2.30) Maar hoe krijg je dan bv een wtcc wagen naar een wk24hoursrace gelokt? |
Onder privé handen?
|
vraag is dan nog wat een WTCC wagen in een 24u wedstrijd zou komen doen? pure sprintwagens in een uithoudingskampioenschap...
|
Quote:
Kijk naar 24U Dubaï dit jaar, daar reden ook een paar BMW E46 320i S2000 wagens mee en deze zijn volgens mij toch ex wtcc/etcc geweest? (die 2 320i s2000's reden onder 'schuberts motors' officiele bmw team?) Link: quali 24h dubai http://www.raceresults.nu/uitslagen/...s%20overal.htm De top 20 van die wagens, dit zijn bv ook dé wagens die we graag op de grid zouden hebben... + GT3's + pak de top 10 uit btcs (mix silhouette etc) Ik denk ookw el ivm wtcc wagens dat het vooral ex wtcc/etcc wagens zullen moeten zijn... En GT3's... vrees dat zij voorral de campagne van FIA gaan volgen, niet alle teams kunne 24uren wedstrijden aan want diegene die nu FIA GT3 rijden zijn meestal teams met momenteel nog niet groot genoege budgette voor fia gt dus kiezen ze voorlopig nog gt3... Natuurlijk moest alles zoals je vermelde goed georganiseerd en logistiek goed in elkaar zitten, met grote vergoedingen etc;) dan zie ik er wel iets in zitten... en voor de overigen die hier niets inzien, tis hier een forum hé je praat gewoonweg overalls wat in je opkomt hé;) |
Een WK met 24H wedstrijden heeft enkel maar voordelen, zowel voor de organisatoren als voor de piloten. Teams reken ik niet mee, die dienen betaald te worden door de piloten.
Als ik even persoonlijk kijk dan heb (zal) ik dit jaar 25H Fun Cup - 24H Francorchamps - 24h Zolder en 24H Dubai gereden hebben voor de prijs van 1 seizoen Belcar op een GT3 Cup. Zoek maar eens 50.000 euro voor een seizoen Belcar of 50.000 euro voor zo een programma. Ik denk dat je met het tweede veel meer succes zal hebben als piloot. Verplaatsingen, benzine, banden, ed. zal het team altijd doorrekenen aan de piloten. Of je nu als piloot 10.000 - 12.000 of 13.000 euro moet gaan zoeken, het blijft een zoektocht, en die kan je nu eenmaal eenvoudiger vinden voor een mooie aantrekkelijke wedstrijd dan voor bv. een gewone wedstrijd (zonder afbreuk te willen doen aan eender welk kampioenschap). Weet je dat 15.000 euro vinden voor 24H Spa eenvoudiger is dan 2500 euro vinden voor een Belcar Endurance wedstrijd? Wat dat WK 24H Race betreft, voor mij geen probleem, en ik kan jullie met zekerheid vertellen dat er nog heel wat piloten zijn die daar voor te vinden zijn. Jullie willen redenen? - Massa's marketingmogelijkheden om je product te verkopen - Een juiste prijs/aantal uren rijden - Altijd een losse sfeer van ongeveer een week - Veel aandacht van de pers voor teams en piloten - Een 24H wedstrijd is altijd collegialer dan een sprintwedstrijd - Makkelijk te combineren met bv een weekje vakantie - Vrouw en kind hebben er ook wat aan omdat je niet da ganse week bezig bent - Massa's publiek - inkomsten voor de organisator - Randannimatie - De mogelijkheid de wagens te delen met diverse piloten en wisselende piloten. - Het leuke van op verschillende circuits in de wereld te MOGEN rijden - enz, enz... Je ziet dus, er zijn redenen genoeg waarom je een 24H zou rijden. PS: ja, ik ga ook rijden in Dubai (eens zien of ik dienen sjeik daar van zijnen toren kan gaan halen die me met de Volvo liet zitten) Sjeik Hassan El Omar. :) |
Quote:
|
Volgens mij kost dat teveel voor een team. Verplaatsingskosten moet je meerekenen. Welke sponsor uit de Belcar zou dit willen als het niet op tv komt of als hij zijn klanten niet kan uitnodigen wegens te ver (de meeste sponsors zijn Belgisch dus niet echt aantrekkelijk op een internationale markt).
Voor de 24 uur moet een auto gereviseerd worden, als elke race een 24 uurs race is, zal dat een zeer kostelijk plaatje worden. Een RS-motor moet na 30 uur gereviseerd worden maw ook na elke race... |
Quote:
Quote:
|
Wat ik nu heb gezien in dit forum kan dit project wel bestaan.
Alleen het probleem zijn de klassen en het geld. Een goed voorbeeld voor de klassen is de Mil Milhas race. http://www.milmilhasbrasil.com.br/inscritos.asp In klasse GTP1 reden de: FIA GT1: C5-R van GLPK Saleens van Konrad 575 Ferraris van GPC DBR9 van Cirtek ex F550 van JMB in handen van TekProm. maar ook een DTM auto ZF01 een prototype. Je kan het natuurlijk ook anders doen: Iedereen die kan voor de overwinning gaan. meerdere klassen en dan in 1 klasse meerdere groepen zoals bijv: Klasse 1 met FIA GT1, DTM etc. Klasse 2 met FIA GT2, FIA GT3 etc. zodat iedereen voor de klasse overwinning kan gaan maar ook voor de groep overwinning Als er een goede sponsors voor elke evenement komen zodat de kosten lager worden zodat er meer teams komen. Als er teveel teams die willen meedoen erzijn moeten er natuurlijk teams afvallen. Dat kan bijv door een maximale aantal autos per kampioenschap zijn. Voorbeeld (ligt eraan hoe sterk het veld is en hoe groot) Belcar. Klasse 1: 2 of 3 auto's, Klasse 2: 5 auto's en Klasse 3 ook 5 auto's FFSA. GT1: 5 auto's, GT2: 3 auto's etc.. Door dit word waarschijnlijk de National klassen ook groter als de interesse groot word. |
Gingen we het niet simpel houden. Was 1 van de ergernissen van het publiek niet dat ze het bos door de bomen niet meer zagen met al die klassen? Gewoon 1 klasse, als je geen zin hebt om 2de te worden dan blijf je toch gewoon thuis. Wat heeft het voor zin om 1ste te worden in klasse GT317.
GT & Touring, dat zou je nog aan iedereen kunnen wijsmaken - Diesels misschien ook, maar daar zou ik het bij houden |
Quote:
|
@Chauffeur:Als alle piloten en teams er net zoals jouw over denken dan zijn we op goede weg:D
@ICEMAN:Jep KS M3 Silhouette is zéér goed voorbeeld;) En ivm de klassen.. zoals Chauffeur zegt is misschien 1 klasse de beste oplossing. Maar dan moeten de (lichte) GT's & Touring's 996 cups, BMW M3(V6) 320i, . e.d. wagens wel wat sneller gemaakt worden om de (FIA) GT3 en Silhouette's te moeten kunnen volgen... Dus als ik het goed voorheb zouden we volgende wagens toelaten: Lichte GT's Porsche 996 GT3 Cup BMW M3 E36/E46 aanvullend met.........? (in 24h dubai mochten R en RS 996's ook meerijden, max was een 3.6...) FIA GT3's Porsche 997 GT3 Cup Ascari GT3 Ferrari 430 GT3 Venturi GT3 Dodge Viper Comp GT3 AM DBRS9 GT3 Maserati Coupé GT3 Silhouette's BMW M3 Ford Mondeo Jaguar X-type Pugeot 406/407 Opel Astra WTCC/ex-ETCC BMW 320i Alfa Romeo 156 Seat Toledo Chevrolet Nubira (als ik me niet vergis) Lichte GT's en WTCC wagens zullen dus ietwat sneller moeten gemaakt worden voor mee te kunnen... tenzijn dat iet trager rijden mischien een voordeel bied in de 24 uren met benzine... Diesel: vrees ik omdat we maar 1 klasse willen dat dat geen kans maakt... Tenzij we er een klasse Benzine en klasse Diesel van maken:p |
meschien dan ook btcc wagens aan het lijstje toevoegen
opel astra coupé opel astra gtc honda civic honda integra mg zs peugeot 307 ... die chevy wordt ook wel lacetti genoemd ;) |
All times are GMT +2. The time now is 10:59. |