De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Dakar 2006: De aanloop (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9889)

gwyllion 20-07-2005 08:51

Weer spijtig dat het niet om een officiele deelname van BMW Motorsport gaat. Maar 3 snelle wagens die wat concurrentie kunnen vormen voor Mitsubishi en VW, nu Nissan ermee gestopt is.

FIRE 20-07-2005 18:38

Quote:

Kahle startet bei Rallye Dakar
Matthias Kahle geht 2006 bei dem Wüstenmarathon Rallye Dakar an den Start. Ehrgeiziges Ziel ist der Klassensieg und eine Platzierung unter den Top Ten in der Gesamtwertung. Der fünffache deutsche Rallye-Meister stellt sich der Herausforderung zusammen mit Copilot Thomas Schünemann und einem Buggy des niederländischen Profi-Ausrüsters Fast & Speed.
....
Insgesamt sind bei der Rallye Dakar vier Buggys der Niederländer am Start. "Fast & Speed wird das HS Rallye Team und ein weiteres Fahrzeug direkt betreuen und zwei weitere Buggys einem anderen Team zur Verfügung stellen. Damit sind wir in der Lage, ein optimales Service-Konzept mit mehreren Service-Fahrzeugen aufzubauen, die zum Teil bei der Rallye mitmischen," freut sich Team-Manager Henk Hellegers.
....
http://www.rallye1.de/web/marathon/a...wsID=6087&sid=

FIRE 31-07-2005 21:55

• Er doen 32 Nederlandse motorrijders mee.
  • De broers Van Ginkel met hun Ginaf truck doen niet mee omdat ze te laat waren met inschrijven.
  • Het team rond de Nederlanders Leyds en Vaanhof zetten 3 Bowlers in, welke ondersteuning krijgen van 1 service truck.
  • Hubert Auriol gaat een eigen rally raid organiseren.
Bron: RTL Autosport

FIRE 31-07-2005 22:06

KTM coureur Cox stapt over naar een 4x4:
Quote:

Team X-raid added Nasser Al-Attiyah and Alfie Cox to its line-up for Dakar 2006.

German cross country Team X-raid added Nasser Al-Attiyah (Qatar) and Alfie Cox (South Africa) to its line-up for the Dakar Rally 2006 (December 31st, 2005 to January 15th, 2006). X-raid, which runs Diesel powered BMW's in international cross country rallying since 2002, will enter a fleet of BMW X5 and all-new BMW X3 in next year’s desert classic. “The Dakar Rally has never been won in a Diesel powered car”, Team X-raid principal Sven Quandt said. “We are forming a strong team of determined drivers, to fight for that prestigious victory again in 2006.”
De nieuwe X3:
http://www.x-raid.de/mx_cm/newslist/...1121755347.jpg

Volledige artikelen:
http://www.x-raid.de/cgi-bin/mx_cm_archiv.pl?1121755347
http://www.x-raid.de/cgi-bin/mx_cm_archiv.pl?1122811187

Rallyloverke 01-08-2005 15:47

@ Stickerman :

Half off-opic en toch weer niet :

Ik heb gezien dat de EK-race in Maasmechelen je laatste rallycross-wedstrijd met de Saxo wordt, om je daarna voor te bereiden op de Dakar?

Ga je geen rallycross-wedstrijden meer rijden daarna (dit of volgend seizoen?) Jawel toch?

stickerman 01-08-2005 17:17

Ja, na 15 jaar rallycrossen neem ik afscheid van deze sport.
De div.1a waarin ik nu meedoe is op zo'n hoog niveau gekomen dat ik moet afhaken. Meedoen en alles uit mijn kas moeten halen om met een beetje geluk een C-finale te rijden is niets voor mij. Om een motortje dat vlot 9000 rpm haalt, een goeie 200 pk heeft, een andere versnellingsbak en speciale cardans te kopen ontbreken de centen.
Al jaren ga ik mee met het AD-Sport team naar vertrek van de Dakar. Twee jaar geleden ben ik dan voor de eertste keer echt meegeweest in een service truck en ook dit jaar kan ik mee. Dat is een unieke kans want bij AD wordt alles zeer professioneel aangepakt. De wagens waarmee ze dit jaar gaan vertrekken zijn juweeltjes. Het worden echte prototypes en de ambities zijn hoog.
Het avontuur, de onverwachte situaties, de contacten met de plaatselijke bevolking, de competitie, het kampement en last but not least het samenzijn met heel die ploeg spreekt mij enorm aan. Zo fel dat zelfs de rallycross er aan moet geloven.
Trouwens, met zo'n truck op volle kracht door het zand, da's elke dag 1000 km. rallycross.

Op 14 augustus rij ik dus mijn allerlaatste rallycrosswedstrijd, daarna staan zowel mijn wagen als mijn bus te koop. Met spijt in het hart...maar zowel rallycross als Dakar kan ik mij niet permiteren.

Rallyloverke 01-08-2005 17:19

Allez,

Succes in de Dakar! Maar in de rallycross-wereld zullen we je als supporters wel missen. Anderszijds vergeten we zeker je Europese titel -1400 niet!

Nu we weten dat het dan je laatste rallycross is, zullen we wat extra foto's maken die dag!

stickerman 01-08-2005 18:11

Fijn dat je supporter bent maar ik moet toch wel even zeggen dat ik nooit ek-kampioen geweest ben. Wel meestal in de A-finale en dikwijls op het podium gestaan maar nooit een volledig ek-seizoen en dus ook geen kans om kampioen te worden.

Rallyloverke 01-08-2005 21:17

Oei, dan vergis ik me ergens : maar dan toch een vraagje : jij hebt toch -1400 gereden met Citroen AX? Was er in de beginjaren van de -1400 al geen soort officieus EK voor -1400? En als u daar niet EK was, welke Belg is er dan wel EK -1400 kampioen geweest? Bedankt!

stickerman 01-08-2005 23:38

Tony Kuypers had een AX gekocht. Hij wou Europees rijden en stelde me voor om met zijn wagen de Belgische wedstrijden te rijden. Dat was mijn allereerste seizoen en ik werd vice Belgisch kampioen achter nen Hollandse Swift. Tony werd Europees 1400-Cup kampioen.

Supra 02-08-2005 11:48

Heeft er al iemand foto's van de ad-sport proto's???

gwyllion 02-08-2005 12:02

Quote:

Originally Posted by Supra
Heeft er al iemand foto's van de ad-sport proto's???

Ik ben ook benieuwd. Blijft de wagen op een Toyota RAV4 lijken of krijgt hij een ander uiterlijk (zoals Bowler)?

Supra 02-08-2005 20:13

Ik hoop dat alles heel blijft. Een opgave zou jammer zijn na de prestatie van vorig jaar...

FIRE 07-08-2005 19:33

De Nederlandse debutant Vandereijken (?) gaat deelmenen met de oude Toyota van Wauters. De wagen wordt gerund door AD Sport. Bron: RTL Autosport

coli 09-08-2005 16:07

Klopt, de van eikeren (ex ad-sport) toyota was afgelopen weekend te bewonderen bij rotterdam racing, zo ook de witte bowler van raoul en jean-pierre jacobs.

Raceboy 18-08-2005 20:33

Quote:

NASCAR driver Robby Gordon looks almost certain to miss out on making another attempt on the Dakar Rally after Volkswagen said it was unlikely to use him again.

bron: autosport.com
Dus waarschijnlijk geen Gordon.

Autofan 18-08-2005 21:02

Dit nieuws stond ook al op pitstop.tv :)

Raceboy 18-08-2005 21:09

Ik zal nooit meer iets posten wat al ergens anders stond hoor. stel dat mensen dat twee keer lezen :rolleyes:

coli 19-08-2005 23:07

Gordon nu wel of niet in Dakar 2006?
Het schijnt een probleem te zijn met Red Bull, maar Gordon was slim en heeft zijn eigen project gewoon voortgezet.
Dus Gordon gewoon in Dakar 2006 met zijn proto hummers

FIRE 24-08-2005 18:00

Quote:

Originally Posted by coli
Gordon nu wel of niet in Dakar 2006?
Het schijnt een probleem te zijn met Red Bull, maar Gordon was slim en heeft zijn eigen project gewoon voortgezet.
Dus Gordon gewoon in Dakar 2006 met zijn proto hummers

Zijn er alle foto's van deze rally Hummers gepubliceerd?

coli 30-08-2005 13:41

De hummers zijn momenteel in ontwikkeling door Robby Gordon in samenwerking met GM. Het zal eind september worden voordat er iets over naar buiten komt.

stickerman 10-09-2005 14:53

Naar het schijnt zouden er dan toch meerdere Belgische deelnemers ingeschreven zijn.
6 motards, 7 wagens en 5 vrachtwagens. Ook een aantal assistentieteams moeten daar nog bij geteld worden.
In totaal zouden er +-85 BeNeLux-voertuigen in Lissabon aan de start staan.(Competietie+assistentie samengeteld)

Thomaske 11-09-2005 20:08

Hier stond iets anders. Sorry

Mvg...

FIRE 13-09-2005 15:18

Toch nog een Amerikaan in Duitse dienst: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=9667

gwyllion 13-09-2005 16:40

Quote:

Originally Posted by FIRE
Toch nog een Amerikaan in Duitse dienst: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=9667

Ik denk toch dat Robby Gordon meer potten zou kunnen breken. Vorig jaar was hij echt wel snel, maar iets te aggressief ;)

gwyllion 20-09-2005 15:57

Schitterend nieuws: Henrard zal de Dakar 2006 met een prive VW Touareg :eek:
Benieuwd of hij over de laatste evolutie wagen zal beschikken; waarschijnlijk niet want anders zou hij het de fabriekspiloten wel eens lastig kunnen maken ;)

Het volledige persbericht staat op hier

Mr.Dallara 20-09-2005 17:02

Schitterend nieuws!!!

Hopelijk heeft hij veel geluk met de Touareg tijdens de drie slopende weken.

Toch mooi dat VW hem deze kans geeft!

Had ik totaal niet gedacht nadat VW hem geen kansen meer gegeven heeft na z'n VW buggy succes in 2002 (of 2001?)...

Aangezien het om een privé team gaat is de kans redelijk groot dat we de wagen ook tijdens de pré start zullen zien.. :)

Via google kwam ik bij >> www.HardyRacingTeam.com .
Het lijkt me wel een deftig team zo op het eerste zicht.

gwyllion 20-09-2005 17:10

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Via google kwam ik bij >> www.HardyRacingTeam.com .
Het lijkt me wel een deftig team zo op het eerste zicht.

Amai, wat een toeval. HRT staat voor Henrard Racing Team en heeft niks te maken met bovenstaande URL. Onder deze naam runde Stephane Henrard zijn deelname aan Dakar 2005 met 2 VW Tarek buggy; 2de wagen werd door Jean-François Guinot bestuurd.

Bart.Vandecavey 20-09-2005 17:11

Hopelijk kan hij de officiële VW's een ****** laten ruiken... :D

Mr.Dallara 20-09-2005 17:14

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Amai, wat een toeval. HRT staat voor Henrard Racing Team en heeft niks te maken met bovenstaande URL. Onder deze naam runde Stephane Henrard zijn deelname aan Dakar 2005 met 2 VW Tarek buggy; 2de wagen werd door Jean-François Guinot bestuurd.

Tja idd das wel heel toevallig!

FIRE 20-09-2005 18:22

Is inderdaad mooi voor Henrard (en Belgische VW Club?). Volkswagen doet er alles aan om de Dakar te winnen. Het zou me dan ook niks verbazen dat Volkswagen enkele snelle privateers gebruikt voor eventuele ondersteuning aan de fabrieks VW's tijdens de rally.

936lover 22-09-2005 16:51

net foto van nieuwe ADSport proto gezien op hun dakar site

Racingworld.be 22-09-2005 16:51

AD SPORT met maar liefst 7 voertuigen naar de Dakar 2006. Twee wagens in wedstrijd, één vrachtwagen in wedstrijd, twee vrachtwagens in assistentie, één wagen in assistentie en één perswagen ! Een hele vloot...

Bron: mijn mailbox ;)

Bart.Vandecavey 22-09-2005 17:01

Hopelijk hebben ze de kinderziekten van de Rav-4 in deze auto's kunnen vermijden...

936lover 23-09-2005 12:11

volgens de laatste info hebben ze de complete aandrijflijn van de 2005 RAV gebruikt, deze bleek zeer betrouwbaar. toch al een goede basis dacht ik

FIRE 25-09-2005 18:43

Welke voormalige rally coureur (oa WK rallies) uit Belgie is bezig met een Dakar project? De Nederlandse motorcoureur Erik Verhoef zou door hem gevraagd zijn om te navigeren.

Bart.Vandecavey 27-09-2005 11:41

er staan nieuwe foto's op de site van ad-sport :)

Scapa 27-09-2005 13:18

AD dus voor het eerst met een Lexus jeep?

gwyllion 10-10-2005 17:20

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Schitterend nieuws!!!

Hopelijk heeft hij veel geluk met de Touareg tijdens de drie slopende weken.

Toch mooi dat VW hem deze kans geeft!

Had ik totaal niet gedacht nadat VW hem geen kansen meer gegeven heeft na z'n VW buggy succes in 2002 (of 2001?)...

Aangezien het om een privé team gaat is de kans redelijk groot dat we de wagen ook tijdens de pré start zullen zien.. :)

Henrard zal de Touareg testen tijdens Schamrock Rally (30 oktober tot 4 november in Marokkaanse Sahara). En de wagen zal te zien zijn tijdens de pre-start (zondag 18 december
in Brusselse Jubelpark).

gwyllion 10-10-2005 18:25

Volkswagen heeft zijn "Race Touareg 2" (klinkt belachelijk, waarom gooien ze geen Evo in de naamgeving :p): Volkswagen heads to Dakar Rally with further developed Touareg

Een kleine samenvatting van de belangrijkste wijzigingen:
  • de 2.5 5 cilinder TDI is deftig onder handen genomen: nieuwe Bosch motormanagement, dubbele turbo (kleine en grote) met de bekende voordelen (meer koppel over grotere toerentalgebied, meer vermogen en sneller reactie door verminderde turbolag)
  • ophanging verbeterd, o.a. andere schokdemper leverancier gekozen; hierdoor zou Volkswagen eindelijk de Mitsubishi moeten kunnen volgen in het kamelenzand
  • afmetingen/vorm gewijzigd: grotere wielbasis en korter overhang (betere stabiliteit bij hoge snelheden), zwaartepunt en zichtbaarheid verbeterd
  • allerlei kleine details die het comfort verbeteren: meer cockpit ruimte, een snelheidsbegrenser op het stuur (voor snelheidscontroles in dorpen), bereikmeter die berekend hoever nog gereden kan worden aan het huidige verbruik (kwestie om niet zonder naft te vallen zoals tijdens die ene etappe vorig jaar), reversewielen sneller bereikbaar, enz.

De nieuwe wagen zal voor het eerst ingezet worden in de Portalegre Rally (21 tot 23 october in Portugal).

All times are GMT +2. The time now is 10:09.