De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 27-01-2005, 19:54
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Arrow Dakar 2006: De aanloop



Hier is hem weer, de thread over de Dakar, en inderdaad hij is er weer maaaaaaaaaaaaaaaaanden voor de Raid der Raids van start zal gaan.


Maar toch is er nu al wat nieuws te rapen:

- De stad Luik heeft zich kandidaat gesteld voor de Dakar start in 2006, en het gaat hier wel degelijk om de échte start en niet om de Benelux start

Bron: glssport.be
Quote:
16/01/2005 - Luik stelt zich kandidaat voor Dakarstart 2006

Twintig steden hebben zich bij het organiserende ASO kandidaat gesteld om de start van de Dakarrally in 2006 voor hun rekening te nemen. Van Belgische zijde heeft ook Luik zijn kandidatuur ingediend. De Waalse slaagkansen zijn niet minnetjes als men weet dat ASO in het verleden al goed samenwerkte met de stad Luik ter gelegenheid van de start van de ronde van Frankrijk in 2004.

- Zoals al eerder bekend gaat AD-Sport dus in 2006 debuteren in de Dakar met eigen ontwikkelde wagens. Het zou hem gaan om een eigen buizen chassis met er in een Lexus motor. Wauters zal weer van de partij zijn in 2006 bij AD, verder hoopt men bij AD ook nog op namen als Patrick Snijers en Marc Duez om een tweede wagen in te zetten.
Er zal deze keer wel een deftig testproject voorzien zijn voor de ontwikkeling van de nieuwe wagen d.m.v. enkele deelnames aan rally-raids in 2005.


- Pascal Feryn rijdt volgend jaar weer de Dakar, het zal terug met een AD sport wagen zijn. Hij zal wel een andere co moeten zoeken, want Michel Van Den Broeck rijdt maar om de twee jaren mee en dus in 2006 niet. Feryn zegt dat z'n deelname aan de Dakar 2006 met een nieuwe AD wagen zal zijn. Bedoeld hij nu (weer) een nieuwe RAV4 of bedoeld hij een wagen van het project van AD voor 2006???

Bron: glssport.be
Quote:
18/01/2005 - Pascal Feryn volgend jaar met andere co-rijder

“ We zijn enorm tevreden over onze wedstrijd. Het was een korte maar zeer zware Dakar. In de tweede week hebben we wat tegenslag gehad maar dat hoort bij de Dakar. Dinsdag hebben we 6 uur verloren in de rit van Atar naar Kiffa toen een aandrijfriem brak, en donderdag hebben we nog een halfuur verloren toen de gaskabel brak. We zijn eerste Belg en eindigen op een 25ste plaats, vooraf hadden we zeker voor dit resultaat getekend maar als je 13de gestaan hebt dan wil je natuurlijk altijd meer. Maar realistisch gezien was die 13de plaats onhoudbaar. Volgend jaar kom ik zeker terug, met het AD Sport team maar zonder Michel Van Den Broeck. Michel neemt om de twee jaar deel aan Dakar, dus zal ik met een andere co-rijder deelnemen. Maar AD Sport blijf ik trouw. Het team van Albert Vanierschot, onder leiding van teammanager Robert Cornelis heeft schitterend werk geleverd. Volgend jaar zal er een nieuwe auto gebouwd worden, want twee jaar na elkaar met dezelfde wagen rijden is onmogelijk. “

- Mogelijk rijd volgende editie Gella weer mee aan de zijde van Loomans in de Dakar. Ze moet er nog over nadenken, en er moet uiteraard weer een aanbod komen van Loomans kant… Maar ze zou het dus wel weer willen doen… … wel enkel als co van Jacky.

Bron: glssport.be
Quote:
12/01/2005 - Loomans-Vandecaveye ook volgend jaar samen in de Dakarrally?

Jacky Loomans en Gella Vandecaveye zijn na hun verplichte opgave door de wedstrijdleiding op weg naar Dakar waar ze donderdagavond hopen het vliegtuig te nemen naar België. "Het doet pijn om nu al huiswaarts te moeten keren. Ik ga alles nog een beetje laten bezinken maar als ik volgend jaar van Jacky opnieuw de kans krijg om deel te nemen, dan ga ik dat wellicht doen. Let wel op, als ik nog meedoe is het met Jacky en met niemand anders" weet Gella.

- Wat Greg heeft meegemaakt enkele weken terug weten we allemaal, hij is dus vorige week geopereerd. Greg wil dus zelf nu eerst volledig herstellen van z'n serieuze crash en wil dan pas terug aan autosport denken. Maar op Raid-live;com schrijft men al dat het team Dessoude wacht op hem om hem zo snel mogelijk terug in hun team te hebben...
Positief nieuws zou ik zo zeggen Nu maar hopen dat het met Greg zelf goe komt...



Laat ons hier in deze thread al het nieuws bundelen over (onze Belgen in) de Dakar 2006.
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 27-01-2005 at 21:29.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-01-2005, 01:47
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Re: Dakar 2006

Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
- De stad Luik heeft zich kandidaat gesteld voor de Dakar start in 2006, en het gaat hier wel degelijk om de échte start en niet om de Benelux start
Stond enkele weken geleden al in HBVL. Maar zo simpel is het niet. De 20 steden werden aangeschreven door ASO en werden als kandidaat beschouwd. Ze hebben nu een lastenboek gekregen en moeten nu voldoen aan het lastenboek, als ze überhaupt willen meedingen voor dit evenement.
Enkele zaken van het lastenboek : betalen van ca 300.000 €, voldoende slaaplaatsen kunnen aanbieden voor de teams en organisatie, voldoende ruimte hebben voor de start, wagenpark, technische controle enz...

De pittige details stonden natuurlijk niet in de krant. Bovendien zijn er al wat tegenstanders voor een start in Luik. Het is te ver gelegen van het Afrilaanse continent. Al scheelt het niet zo heelveel met Parijs of zeker niet met Arras waar de start enkele jaren geleden plaatsvond...

Maar ja, het is nog ongeveer een jaar...

C U
Reply With Quote
  #3  
Old 28-01-2005, 14:37
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Re: Dakar 2006

Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
- Zoals al eerder bekend gaat AD-Sport dus in 2006 debuteren in de Dakar met eigen ontwikkelde wagens. Het zou hem gaan om een eigen buizen chassis met er in een Lexus motor.
Ik veronderstel dat ze zullen vertrekken van de hele transmissie, ophanging en motor van de RAV4 die ze de voorbije jaren ontwikkeld hebben.
Quote:
Feryn zegt dat z'n deelname aan de Dakar 2006 met een nieuwe AD wagen zal zijn. Bedoeld hij nu (weer) een nieuwe RAV4 of bedoeld hij een wagen van het project van AD voor 2006???
Ik denk dat hij bedoeld dat de RAV4 volledig opnieuw gebouwd zal worden (allemaal nieuwe onderdelen).


Ook niet vergeten dat Henrard ook wel zal willen terugkeren met zijn buggy.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-01-2005, 19:14
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Volgens dit artikel op de Auto Motor und Sport website, wil Volkswagen volgend jaar een diesel maken met een biturbo (kleine en grote turbo). Dit jaar gebruikte ze 1 grote turbo waardoor de motor onderin niks deed en hoog (voor een diesel ) in toeren gehouden moest worden. Door biturbo te gebruiken kunnen ze onderin meer koppel produceren. Dit systeem wordt gebruikt in de BMW 535d (en de BMW X5 van X-Raid) en ook voorgesteld in een Opel Vectra OPC concept car (212 pk uit 1.9).

Quote:
Nicht ganz so fit wie die Starfahrerin ist der Motor des Wüsten-Boliden. 260 PS und knapp 500 Nm, so lauten die Eckdaten des Fünfzylinder-Turbodiesels. "Hochtourig fahren“, empfiehlt Kleinschmidt. Im Drehzahlkeller unter 2.500/min tut sich nicht viel. Erst danach legt sich der Turbodiesel sonor brummend richtig ins Zeug. Bei gut 4.000/min muss aber bereits wieder geschaltet werden. "Auf hartem Untergrund sind wir voll wettbewerbsfähig“, sagt Sportchef Kris Nissen. In den Dünen aber gerieten die VW bislang gelegentlich ins Hintertreffen. Mittels Doppelaufladung wollen die VW-Techniker das Drehmoment und die Fahrbarkeit des Fünfzylinders verbessern. Doch auch ohne die aufwändige Turbo-Technik hat es bei der diesjährigen Rallye Dakar zu Platz drei gereicht.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-02-2005, 18:27
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Op pitstop.tv staat een lijstje (overgenomen van Autosport) van mogelijke autosport disciplines waar Peugeot en Citroen in 2006 zouden kunnen actief zijn.

Citroen zou wel eens samen met Carlos Sainz kunnen deelnemen aan rallyraid.

bron: De toekomst van Peugeot en Citroën
Reply With Quote
  #6  
Old 14-02-2005, 17:46
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Nissan zou stoppen met rallyraid. Ik heb hierover nergens een officieel bericht gevonden, maar het wordt beweerd door mensen op diverse fora.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-02-2005, 19:47
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Ze willen zich vooral gaan concentreren op de 24Heures du LeMans is er gezegt geweest op een andere forum tijdens de speculaties over die Porsche Proto.

Mvg
Reply With Quote
  #8  
Old 14-02-2005, 19:58
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by Thomaske_GLPK
Ze willen zich vooral gaan concentreren op de 24Heures du LeMans is er gezegt geweest op een andere forum tijdens de speculaties over die Porsche Proto.

Mvg
Of ze dan wel kunnen winnen....
Maar ik zou het toejuichen als ze naar Le Mans gaan.

Last edited by FIRE; 14-02-2005 at 20:01.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-02-2005, 16:58
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Het ziet er naar uit dat Volkswagen kosten noch moeite zal sparen om het gat met Mitsubishi te verkleinen tegen de volgende Dakar. Ze zullen in 4 manches van de Cross Country Rally World Cup deelnemen en hebben 5 tests gepland.

Quote:
"We have improved considerably since the Race-Touareg made its debut in January 2004. During the forthcoming months we will leave no stone unturned in our quest to bridge the gap to the leaders." explains Volkswagen Motorsport Director Kris Nissen. "The participation in the Cross Country Rally World Cup is one of the major components, the development programme and tests another." An independent test team within the existing motorsport team structure will be built up. The first of the five test currently planned will be held at the end of February in Morocco.

In the Cross Country Rally World Cup, comprising of six rounds, four starts are planned initially. "At the opening round in Argentina we will start with two Race-Touareg prototypes for Jutta and Bruno. We also plan to compete with other drivers during the season. We also haven't decided the four rallies in which we will compete." states Kris Nissen. "We want to judge ourselves in competition, and in doing so prepare the Race-Touareg, drivers and co-drivers and the entire team purposefully and meticulously for the next Dakar Rally."
uit een persbericht van Volkswagen Motorsport gelicht

Even ter verduidelijking de kalender van de FIA Cross Country Rally World Cup:
Quote:
1. 6th - 12th March Argentina/Chile (Por las Pampas)
2. 1st - 12th April Tunisia
3. 24th - 29th May Morocco
4. 25th June - 2nd July Turkey (Orient)
5. 24th September - 2nd October Egypt (Pharaons Rally)
6. 7th - 14th November United Arab Emirates (UAE Desert Challenge)

Last edited by gwyllion; 17-02-2005 at 17:01.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-02-2005, 14:31
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Mitsubishi gunt Volkswagen geen eenvoudige overwinning in Por las Pampas door op de laatste moment ook 2 wagens in te schrijven met Peterhansel en Roma als piloten.
Reply With Quote
  #11  
Old 24-02-2005, 23:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Zelfs de dames houden van zand De Nederlandse Danielle Goedhart wil deelnemen aan de Dakar 2006 met een motor.

http://www.daniellegoesdakar.nl
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #12  
Old 03-03-2005, 18:26
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by gwyllion
Nissan zou stoppen met rallyraid. Ik heb hierover nergens een officieel bericht gevonden, maar het wordt beweerd door mensen op diverse fora.
Het bericht staat nu officieel op pitstop.tv: Nissan stopt met rallyraid
Reply With Quote
  #13  
Old 03-03-2005, 20:53
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik hoop dat ze zich nu gaan richten op een LMP1 of GTP.
Reply With Quote
  #14  
Old 03-03-2005, 20:55
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally posted by FIRE
Ik hoop dat ze zich nu gaan richten op een LMP1 of GTP.
GT2 misschien met de 350Z?
Reply With Quote
  #15  
Old 04-03-2005, 00:03
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by FIRE
Ik hoop dat ze zich nu gaan richten op een LMP1 of GTP.
Misschien is de Nissan motor in 1 van de Rollcentre Dallaras misschien al een hint in die richting.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.