Quote:
Originally Posted by Guido
Gezien ik de zijruiten van de deuren er ook wil uithalen, zou het best eens kunnen zijn dat ik de ruitpartij gewoon in stukken ga snijden, zijnde de voorruit apart en de achterruit, inclusief de kleine driehoek ruitjes achteraan, apart.
|
Quote:
Originally Posted by BSmodels
(Post 226652)
ga je dan niet met een gat in de ruit zitten, of is ze groot genoeg ?
|
Er zou inderdaad een redelijk groot gat ontstaan, maar de zijruiten zullen worden uitgesneden, dus dat maakt verder niets uit.
Quote:
Originally Posted by Sennake
(Post 226653)
Ik denk dat de ruit gewoon weggesneden wordt omdat ze in "open" positie gebouwd wordt. Maar in elk geval zou ik niet het stuk waar de gleuf te ver uitsteekt wegsnijden, maar wel de gleuf opvullen. Of zie ik dat nu verkeerd? Ik weet niet of dat driehoekje achter de spiegel net zo groot is als de spiegel, of iets groter... Maar dat zal Guido ongetwijfeld wél weten ;)
|
Wel, het driehoekje achter de spiegel is groter dan de spiegel. Dat komt omdat Fujimi je wil doen geloven dat het raamrubber doorloopt rond het gehele raam. Volgens Fujimi dient de speigel bijgevolg een goeie mm of zo verder naar achter te staan, vergeleken met waar ik hem gezet heb. Maar... deze Prelude heeft "frameless" deuren, wat dus wil zeggen dat er geen kader rond de ruit zit. Bijgevolg zitten de rubbers aan de wagen vast. De driehoek van de spiegel, dekt deze rubber dan ook af, waardoor hij helemaal tot vooraan dient te staan. Bijgevolg, krijg je het gleufje te zien achteraan en moet het weg. :)
Heb even deze referentiefoto erbij gezet, zo kan je zien wat ik bedoel. De Prelude op de foto ziet er net zo uit als ik hem aan het bouwen ben. Bron: http://www.allhondafriends.com/
http://www.allhondafriends.com/album...serialNumber=1
Quote:
Originally Posted by Sennake
(Post 226653)
Ik zag trouwens ook op die foto van de rechterspiegel dat je met het uitkrassen (net zoals bij mijn Porsche) doorheen het plastic zit: aan de achterzijde een stukje masking tape plakken helpt ;)
|
Hawkeye... :D
De truc met de tape is mijn procedure voor noodgevallen. Ik ga eerst alles in de primer zetten en de goed vullende eigenschappen van ZeroPaints kennende, vermoed ik dat ik daarmee zal wegkomen. Indien het daarmee niet dicht is, wordt het de tape.
Niet te doen op die plaats. 3 keer gekrast en er "boenk" doorheen... :rolleyes:
|