![]() |
Ik bespeur een tendens ;) Uiteraard moet alles nog definitief bevestigd worden maar ik zie een hele bups eenmalige deelnemers aankomen voor de 24 uur van Zolder 2006. Misschien niet allemaal guest-wagens.........maar dan kopen ze het nummertje van een bestaand team.
Als je dan wat verder gaat denken, zou de 24 uur als Stand-alone event kunnen overleven? Zoja, zou je dan iets van een 24-uurs kampioenschap kunnen organiseren? Barcelona, Dubai, Zolder, Bahrain, Silverstone, ZAC, en Nurburgring. Zou zoiets potentieel hebben? Of de Belcar 24 uur van Zolder en tevens onderdeel van de World Championship 24 hours? |
Quote:
Die van Zolder, Dubaï, Silverstone, Bathrust, Nurburgring etc... Daar een WK 24 Hours van maken zou idd niet onaardig zijn! Maar is daar wel geld voor, om heel de wereld af te reizen? btw, Mark jouw comment is iets voor nieuwe thread?? |
Quote:
Het zou wel een leuk concept zijn, maar misschien moeilijk haalbaar. |
Quote:
|
Quote:
Oke dan is meteen de vraag, welke sponser(s) kan dit aan... Zul je niet rap vinden vrees ik. |
Quote:
Had ik nu regionaal gezegd oke dan begreep ik het wel:p |
Quote:
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen. De lokale organisatoren kunnen blijven werken zoals ze nu te werk gaan. Je krijgt een overkoepelende organisatie die met haar kampioenschap een aantrekkelijke aanvulling kan zijn voor de lokale 24 uurs races. De lokale 24 uurs races kunnen pronken met de status "WK" en rekenen op de inschrijvingsgelden van een extra klasse. Focus dient dan te liggen op de lichte GT wagens (GT3 bijvoorbeeld) en de Toerismewagens (Denk aan de Duller M3). Zie het instant-succes van de 24 uur van Dubhai bijvoorbeeld. Vol veld, iedereen tevreden.......in 2007 gaan ze het weer het organiseren. Als er geld bij moest zouden ze het niet doen ;) De eerste copy-cat zien we al terug in Bahrain. |
Nog een probleem, hoe krijg je deze allen onder 1 WK?
Elk nationaal 24 uurs race zit namelijk onder andere reglementen/kampioenschap Nurburingring onder VLN, Zolder onde Belcar, Bathrust onder Procar, Silverstone onder ... British GT of Britcar? etc... Procar Bathrust vond ik dit: http://www.procar.com.au/StatsBathurst24hr.pdf Zo een soort deelnemers lijst ziet er al aardig uit, maar nog niet op en top K'zou dan denken aan zo iets met 4 klasses: K1: FIA GT1/GTA/GT500/DTM2005/6 K2: FIA GT2/GTB/ex-TA/GT300/SuperV8Stars/DTM...-2004 K3: FIA GT3/GTS/WTCC2005/6 K4: GTC/ex-TB/ETCC ...-2004 Welke Race's/Circuit's? Zolder/Silverstone/Nurburgring/Bathrust/Dubaï/Bahrein Nog kandidaat circuit's? |
Vergeet anders het schoonste circuit? Spa-Francorchamps.
|
Quote:
Ja en? Vrolijk zo houden :) Je maakt gewoon de klasse "WK" aan in de desbetreffende reglementen. Bathurst kun je per direct vergeten gezien de logistieke kosten. Gewoon de Europese races en de races in het midden-oosten. Wat betreft klasse-indeling? FIA GT3, WTCC en Silhouettes a la Megane zijn het maximaal toelaatbare. Geen meuk van FIA GT1, GT2 (alleen in zwaar geknepen toestand), DTM of V8Star. Simpele wagens zoals vroeger ;) |
Quote:
|
dus Zolder heeft geen internationale uitstraling voor u? :confused:
Trouwens er bestaan 2 24 uurs races in Spa & 1 25 uurs race. |
@ Mark: Oké Bathrust valt weg om begrijpelijke reden die je vermelde.
Nu of GT1/GT2 DTM GT300/500 en SUper V8 Stars weglaten en hoofdzakelijk fia gt3/wtcc/silhouette's een goede mix is? Lijkt wel tof, maar is alleen goed voor een middenmoot klasse... Is dat wel genoeg voor succes te boeken? WIlt men niet dat extra'tje meer dat die dtm gt1 v8stars super gt500 wagens wel kunne bieden? @ ICEMAN: Dat zeg ik niet, maar internationale uitstraling zegt niet dat het ook een internationale race is hé... blijft nationaal... En denk niet dat ivm Spa daar ooit part van zou kunne maken, die blijven na al de succes aan fia trouw hoor... |
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 18:26. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.