De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Media Corner (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Onzin, fouten en blunders op het (autosport)net, de verzameling! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11725)

Mark 15-11-2005 23:42

Onzin, fouten en blunders op het (autosport)net, de verzameling!

Heeft u dat ook weleens? Je leest een stukje tekst op een "autosportnieuws" website..............en denkt: Wat een onzin, hou je moeder voor de gek maar mij niet!

Na het lezen van het zoveelste onzin bericht is de emmer vol ;) Ik kan er niet meer tegen :D Komt ie dan hé!

Primeur in deze eeuwig durende thread is voor Junior Strous. E.e.a. na aanleiding van zijn winst in het Engels FRenault Winterkampioenschap 2005

Quote:

Junior Strous Engels Winterkampioen

De Wassenaarder won overtuigend op Brands Hatch de eerste wedstrijd terwijl hij in de afsluitende race enkel Patrick Hogan voor zich moest dulden. Met deze titel op zak voegt Junior zich in het rijtje met illustere namen zoals Formule 1 sterren Pedro de la Rosa, Kimi Raikkonen en Antonio Pizzonia.

http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=2546
Wat een bullshit zeg. Er is een groot verschil tussen de winst van De la Rosa, Raikkonen, Pizzonia en die van Strous. Bij de drie F1-heren was dit aan het prille begin van hun FRenault 2000 carriére...........en Strous is reeds een FRenault 2000 Opa met zijn 3 seizoenen achter de kiezen.

De Engelse Winterkampioenschappen zijn vooral bedoeld om coureurs te laten wennen c.q. testen aan de nieuwe wagen/team met het oog op het volgende seizoen. In het geval bij Strous klopt dat dus van geen kant. Het blaagje heeft al 3!! seizoenen ervaring in de FRenault 2000 en gaat nu de strijd aan met mensen die voor de eerste keer rijden in een FRenault 2000. Ze zijn afkomstig uit de karting of een lagere formule klasse. Meneer had dus elke keer met kop en schouders bij iedere training en/of wedstrijd als nr. 1 op de lijsten hebben moeten staan. Uit zijn eigen press release blijkt dat dit niet het geval is geweest ;) Dat zegt meer over Strous dan over de andere kandidaten.

Wie volgt met een vlijmscherpe analyse over een iets te positieve press release? :D

Stefan 15-11-2005 23:51

plus daarbij dat hij tijdens het Word Series seizoen niet echt uit de verf kwam en een flink aantal coureurs waaronder een aantal nederlanders voor zicht moest dulden

Mark 08-12-2005 00:35

De volgende dader is gevonden, met de desbtreffende kwibus heb ik één overeenkomst..........we hebben hetzelfde soort paspoort :D

De Renault kampioenen kregen een test aangeboden in een WS FR 3.5 wagen op Paul Ricard. De dader van de onzin in zijn press release? Nederlands FR 2.0 kampioen Renger van der Zande.

Quote:

Renger van der Zande maakte gisteren op het Paul Ricard High Tech Test Track in Zuid-Frankrijk grote indruk door bij zijn test in de World Series by Renault 3.5 als allersnelste rookie uit de bus te komen!

http://www.racexpress.com/index.php?nav=Nieuws&nid=1646
Renger doelt hier op een test die diverse Renault-kampioenen kregen aangeboden. Een ding is zeker, Renger van der Zande was niet de snelste Rookie. Heylen had voordien ook nog nooit gereden in een WS FR 3.5 gereden en die was toch iets sneller dan Renger. Resultaten zijn hier te vinden: http://www.renault-sport.fr/fr/world...?csv=24996.csv

De andere namen die voor Renger staan hebben geloof ik ook nog nooit in een WS FR 3.5 wagen gezeten. Behalve de Ammermuller dan............die Duitser heeft dit jaar de snelheid gevonden. Prop die Duitser in een wagen en je ziet hem niet meer terug ;)

Pascal 08-12-2005 02:34

Quote:

Originally Posted by Mark
Prop die Duitser in een wagen en je ziet hem niet meer terug ;)

Een dief :confused: :confused:

C U

Jan 08-12-2005 10:14

:d :d :d

TB8 28-12-2005 21:27

Quote:

De volgende dader is gevonden, met de desbtreffende kwibus heb ik één overeenkomst..........we hebben hetzelfde soort paspoort :D

De Renault kampioenen kregen een test aangeboden in een WS FR 3.5 wagen op Paul Ricard. De dader van de onzin in zijn press release? Nederlands FR 2.0 kampioen Renger van der Zande.

Renger doelt hier op een test die diverse Renault-kampioenen kregen aangeboden. Een ding is zeker, Renger van der Zande was niet de snelste Rookie. Heylen had voordien ook nog nooit gereden in een WS FR 3.5 gereden en die was toch iets sneller dan Renger. Resultaten zijn hier te vinden: http://www.renault-sport.fr/fr/world...?csv=24996.csv

De andere namen die voor Renger staan hebben geloof ik ook nog nooit in een WS FR 3.5 wagen gezeten. Behalve de Ammermuller dan............die Duitser heeft dit jaar de snelheid gevonden. Prop die Duitser in een wagen en je ziet hem niet meer terug ;)

Ik kon het niet laten om toch even te reageren :o

De eerste zin en tevens eerste alinea op de betreffende website: "Renger van der Zande maakte gisteren op het Paul Ricard High Tech Test Track in Zuid-Frankrijk grote indruk door bij zijn test in de World Series by Renault 3.5 als allersnelste rookie uit de bus te komen!" doelt op een zin dat later 'ter sprake komt' in de tweede alinea: "Met een vijfde tijd van alle deelnemende Nationale kampioenen was Renger in de ochtendsessie de snelste rookie."

Renger was dus de snelste rookie van de ochtend en niet van de gehele dag... Keiharde cijfers heb ik overigens niet, maar degene die het betreffende (pers)bericht geschreven heeft is wel goed geïnformeerd.

Natuurlijk kan het ook bij ons (ik heb toevallig ook dat bericht geplaatst op de betreffende website) een foutje insluipen, maar wij zijn wel zorgvuldig en meestal checken wij ook alle binnenkomende berichten op onjuistheden e.d.

Wilde ik toch even kwijt!

bluelite 03-01-2006 08:25

Ik kon niet meteen een topic vinden voor 'andere' fouten van nieuwswebsites, dus geen subjectieve-press-release-toestanden, maar wel grove fouten. Iemand een ideetje of die topic al bestaat? (Zo ja, gelieve deze post erheen te slepen)

Quote:

Momenteel is het enkel de F3 die probleemloos plaatsvindt in Korea. Het land wil in de toekomst wel grotere evenementen organiseren, maar heeft nu nog niet de correcte structuur achter zich.
bron: http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=48
Hm. Heb ik zo mijn bedenkingen bij. Volgens mij wordt de Super Prix sinds 2004 in Bahrein gereden. Is misschien niet zo'n gigantische fout, maar bedenk eens hoeveel moeite ze in Bahrein deden om de Super Prix binnen te halen en dan nog schrijven dat ze op een parking van het stadioncomplex in Changwon rijden. Misschien moest de auteur van het artikel zich maar bij het klakkeloos vertalen van grandprix.com houden, dan was dit niet gebeurd.

Mark 03-01-2006 12:50

Quote:

Originally Posted by TB8
Ik kon het niet laten om toch even te reageren :o

Ik ook niet :D Of het bericht nu wel of niet klopt...........door de titel van het bericht word ik op het verkeerde been gezet. Normaal gesproken zijn de kant en klare stukjes van Insight F1 Motorsport Report goed te lezen.

Daarmee wil ik dan ook meteen mijn pijnpunt kenbaar maken jegens al die sites. Uiteindelijk is het niet meer dan een veredelde "copy & paste" actie. Een kritisch weerwoord op al die berichten lees je niet op die sites. Volgens die sites is het altijd rozegeur en maneschijn in de autosport. Mijn inziens is een persbericht niet meer dan de basis voor een bericht in een krant of op een website. Aan de journalist/redacteur de opdracht om de juiste "kleur / mening" mee te geven aan dat bericht. Je hebt "linkse" kranten, "rechtse" kranten, "groene" kranten en "foute" kranten. Waarom zouden die 350 nederlandstalige autosport cowboywebsites allemaal dezelfde mening hebben?

Mark 03-01-2006 12:56

Quote:

Originally Posted by bluelite
Ik kon niet meteen een topic vinden voor 'andere' fouten van nieuwswebsites, dus geen subjectieve-press-release-toestanden, maar wel grove fouten.

De titel van deze thread is aangepast ;)

Dat bericht rammelt aan alle kanten. Welk Korea? Noord? Zuid? Lijkt me toch wel belangrijk om dat te vermelden in je bericht. Uiteraard is het "Zuid".

In Korea werd besloten dat de F1 toch niet naar hun land kan komen Volgens mij beslist uiteindelijk Bernie of hij met zijn circus op bezoek komt.

bluelite 03-01-2006 17:37

Ze doen het met opzet...

Quote:

Sakon Yamamoto, de Japanner die vorig jaar tijdens het Grand Prix weekend in Japan testte voor Jordan, lijkt een mogelijke kandidaat te zijn maar dat is Kosuke Matsuura, een IRL en Formule Nippon rijder, ook.

bron: http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=57
Kosuke Matsuura... Formule Nippon? Komaan zeg. Die man heeft nog geen Formule Nippon-wagen van dichtbij gezien. De enige Matsuura die wel een FN-wagen van dichtbij heeft gezien is Ken Matsuura, maar dan hebben we het al over een motortuner uit de jaren' 90.

Ze hebben weeral het belangrijkste deel niet gekopieerd...

Grandprix.com:

Quote:

But there is also speculation that the drive could go to a number of other Japanese drivers, notably Kosuke Matsuura, who raced last year in the Indy Racing League and Formula Nippon racer Yuji Ide.
Zie daar... Yuji Ide. En plots weten we allemaal over wie het werkelijk gaat.

En zo komt het dat de lezer verkeerd geïnformeerd wordt.

B.V.S. 10-01-2006 18:12

Geloof het of niet... maar ->dit<- staat dus wel degelijk op de site van het
circuit van Francorchamps. Wil er mij iemand een vertaling bezorgen aub :D

Raceboy 10-01-2006 18:17

zeide gij altij zone rappe van samang? ;)

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11979 :+

B.V.S. 10-01-2006 18:19

Quote:

Originally Posted by raceboy
zeide gij altij zone rappe van samang? ;)

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11979 :+

:o milledju... hier op depaddock ben ik da duidelijk niet.. :D

bluelite 11-01-2006 19:27

Quote:

De komende weken en maanden zal blijken of Mansell, Fittipaldi en andere Patreses opnieuw hun weg vinden naar Terlamen.

bron: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10594
Terlamen? Terlaemen ja...

Kleine fout, maar fout is fout. :o

Mr.Dallara 11-01-2006 20:09

Onlangs verscheen er een persbericht met een previeuw van het BTCS seizoen.

Quote:

Al die prachtige bolides zullen uitgerust worden met banden van Dunlop. De Belgian Touring Car Series wordt immers de 32ste internationale competitie die exclusief met banden van deze fabrikant zal rijden. De deelnemers zullen hun keuze kunnen maken uit een gamma dat bestaat uit slicks en regenbanden (dus geen intermediates) in verschillende rubbersamenstellingen en maten.
Bron: pitstop.tv

De BTCS is dus een internationale competitie geworden! :D :crazy: knettergek! Als ik het goed voorheb, valt het nog steeds onder de VAS/ASAF en heeft het nog niet eens een nationaal statuut... en dan durven ze zich een internationale competitie noemen... :applaus:

Mark 11-01-2006 20:16

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara

Wees blij dat Pitstop dergelijke berichten nog wegstopt in een klein hoekje ;) Ik heb vingers tekort om het aantal cowboysites te tellen die deze persreutel weer als "nieuws" gaan brengen.

Krijg ik weer PM's in de bus van persverantwoordelijken met lange tenen of sites die zich aangevallen voelen? :D

Giovanni 12-01-2006 00:03

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
De BTCS is dus een internationale competitie geworden! :D :crazy: knettergek! Als ik het goed voorheb, valt het nog steeds onder de VAS/ASAF en heeft het nog niet eens een nationaal statuut...

BTCS heeft een nationaal statuut.
Je hebt een RACB licentie nodig om daar te rijden ...
Vergis je niet met de Gentlemen drivers cup, dat is ASAF.
BTW, omdat er al eens een buitenlander komt rijden hoeft men zich nog geen internationaal kampioenschap te noemen.
Daar heb je volkomen gelijk.

Mark 12-01-2006 00:08

Quote:

In de dieselklasse was Schubert Motorsport eveneens voorin te vinden, de BMW 120d bleef de Altenburger Alfa 147 JTD ruim een seconde voor. De Italiaanse Maxicars Seat Leon hield het vaderlandse Auto Traa-Flexipool Racing net achter zich.

http://www.autosport.be/news/6147.awm , 11-01-06 23.03
Wist niet dat Traa-Flexipool Racing een Belgisch team was ;) Op www.pittalk.nl zijn het dan weer Nederlanders :D Als je er op gaat letten is het aantal fouten in de "autosport-verslaggeving" niet mis.........

Mark 21-01-2006 11:27

De vraag is hoe succesvol is die nieuwe BMW Cup in Nederland?

Quote:

Verkoop BMW 130i Cup vlot van start!
Na de presentatie van de BMW 130i Cup tijdens de afgelopen @Home Finaleraces op Circuit Park Zandvoort is de verkoop van de cupauto’s vlot van start gegaan. Het spits werd afgebeten door privé rijder Henry van Os, die op de voet is gevolgd door enkele grote BMW dealers. Naast de nu met enige regelmaat binnenkomende bestellingen groeit de toestroom van aanmeldingen voor de e-mail nieuwsbrief en vragen nog dagelijks. Al met al gunstige ontwikkelingen die de BMW 130i Cuporganisatie natuurlijk positief stemmen over de verwachtingen voor 2006, maar ook aanleiding geven geïnteresseerden aan te sporen niet te lang te wachten met het bestellen van hun BMW 130i Cup auto. Het aantal beschikbare auto’s is namelijk strikt beperkt tot 30 exemplaren.

http://www.racexpress.com/index.php?nav=Nieuws&nid=1472
datum 11 november 2005
Je krijgt de indruk dat die wagens als warme broodjes over de toonbank vliegen. De rij met kandidaten is niet te overzien. Lezen we het volgende op 20 januari 2006:

Quote:

De BMW 130i Cup nu al een succes

Na de eerste bestelling van Henry van Os was het even stil, maar nu komen de bestellingen in rap tempo binnen. Een greep uit de bestellingenlijst: BMW dealer Ekris gaat 2 auto's inzetten, Team Bleekemolen doet met minimaal 4 auto's mee en ook de bekende routinier Cor Euser heeft 2 auto's besteld, evenals het team van Dillon Koster dat met auto's aan de start komt.

http://www.racexpress.com/index.php?nav=Nieuws&nid=1990
datum 20-01-06
Dit klinkt toch erg tegenstrijdig allemaal in die press releases. In het eerste bericht bleven de orders binnen stromen na de eerste bestelling van Henry van Os. In het tweede bericht bleef het even stil na Henry van Os...........

Dus die opmerking van "Een greep uit de bestellingenlijst" zullen we dan maar met een korreltje zout nemen? Het waren toch allemaal ook grote dealers die de wagens kochten? Behalve Ekris zie ik daar geen dealer tussen staan.

Ze hebben de verwachtingen al naar beneden bijgesteld. In het eerste bericht sprak men nog over 30 wagens........dat is in het tweede bericht bijgesteld naar 25 ;)

The Interceptor 21-01-2006 21:20

Volgend paragraafje komt uit het recentste verslagje van de WRC in Monte Carlo, vanop www.pitstoptv.be

Quote:

De resterende 6 proeven van morgen, met nog 2 keer de Turini, zullen uitmaken of Grönholm bij zijn debuut met Ford zijn allerlaatste asfaltrally wint en wie de Fin zal vergezellen op het podium.
Dit moet natuurlijk allereerste zijn, tenzij Peter daar ergens ne glazen bol heeft staan en ons al kan vertellen dat het ook meteen Marcus zijn laatste zal zijn :)

Mark 22-01-2006 20:59

Wederom een landgenoot te pakken die denkt dat wij alles geloven :D :D

Quote:

Ik vind dan ook dat we de lat zo hoog mogelijk moeten leggen. Met alles. Ik was laatst op de fabriek en toen legde iemand me uit dat we na race zes alweer een upgrade zouden krijgen voor de aërodynamica. Waarop ik zei: als we dat nu al weten, waarom zetten we dat er dan niet meteen op? Ik heb dat vervolgens bij meneer Kolles aangekaart met als resultaat dat die aërodynamica er in Bahrein al op zit. En zo moet het ook, want we moeten op de concurrentie veel inhalen.

Column Christijan Albers, www.formule1.nl
Dit is gewoon regelrechte onzin van ons blaagje uit Laeren (op dit moment woonachtig in Antwerpen). Bij elk F1 team is bekend op welk moment in het seizoen bepaalde upgrades, evoluties worden doorgevoerd. Zo is nu al bekend dat Toyota in Monaco aan de start zal komen met een B-spec wagen. Denk niet dat Ralf S. of Trulli gaan zeggen: Hey, als we in Monaco een nieuwe wagen krijgen.......waarom zetten we die dan niet vanaf het begin in? :D :D

Christijan, is het niet zo dat men van start gaat met aerodynamisch pakket A bij het begin van het seizoen. Bij de start van het seizoen begint men met de doorontwikkeling van de wagen en omstreeks wedstrijd 6 is aerodynamisch pakket B klaar. Je moet natuurlijk ook de tijd hebben om evoluties te ontwerpen en te testen in de windtunnel.

Nee, deze column is niet een van zijn sterkste uit zijn repertoire ;)

Baron 31-01-2006 09:08

Op Autosport.be staat in het stukje over Maurer dat twee Chevrolets inzet in het Duitse Procar het volgende :

"Ook Europees Motorsport Manager Guy Nève was opgetogen met de keuze van Maurer. "We zijn er van overtuigd dat Maurer Motorsport een prima ambassadeur voor Chevrolet zal blijken te zijn."

Guy Néve (broer van ex F1-piloot Patrick) kwam midden jaren '90 om het leven tijdens een Belgian Procar wedstrijd op Chimay.
De persoon over wie men het hier heeft is ex-piloot Eric Nève.

Peter Baert 31-01-2006 13:59

Fouten op het forum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Quote:

Dit is gewoon regelrechte onzin van ons blaagje uit Laeren (op dit moment woonachtig in Antwerpen).

Ik denk dat Christijan Albers, door jou omschreven als (verwende) blaag, uit Laren komt. Laren is een mooi dorp vlakbij Hilversum. Sinds kort ken ik de buurt daar vrij goed.

:)

Mark 31-01-2006 14:36

Quote:

Originally Posted by Peter Baert
Sinds kort ken ik de buurt daar vrij goed.
:)

Al op bezoek geweest bij John de Mol? ;)

:o Oops, moet inderdaad Laren zijn i.p.v. Laeren.......... het blijft dezelfde Gooische matras :D :D

Yvonne 31-01-2006 14:50

Quote:

Al op bezoek geweest bij John de Mol? ;)

:Offtopic: Heeft VTM nu ook al contact met John de Mol??

Ik zag op het Pitstop.TV forum wel een oproepje staan over een item met een oudere coureurs. Daar stond iets van "Eyeworks" als producent bij. En dat is weer van Reinout Oerlemans ("Arnie")...;-)

Maar is eigenlijk off-topic, sorry

marcel 18-02-2006 02:12

dit komt van sport.be:

Quote:

De GP van Duitsland zal toch plaatsvinden op het circuit van Hockenheim. Hockenheim kampt met zware financiële problemen.

Vooral de modernisatie van het circuit in 2001 is verantwoordelijk voor de schuldenberg van 28 miljoen euro. De stad Hockenheim wordt nu de enige aandeelhouder van het circuit.

Eerder werd al de Belgische GP van Spa-Francorchamps van de kalender voor 2006 gehaald, nadat besloten werd om de verbouwingswerken aan het circuit af te werken. Daarom zijn er zoals in 2005 geen 19, maar wel 18 Grote Prijzen dit seizoen.
afwerken? ik was niet op de hoogte dat ze al begonnen waren?

Mark 19-02-2006 00:43

Quote:

Originally Posted by bluelite
En ja, ik ben ervan overtuigd dat ik ook meer dan eens een fout schrijf op dit forum, maar ik sta ondertussen andere mensen niet belachelijk te maken.

Ick self tic oock weleenz een fauden op het vorum ;) Voordeel is dat je Baert op zijn fouten kunt aanspreken en dat op een normale manier een reactie volgt. Let wel, we hebben het hier maar over taal- en/of feitenfoutjes.

Enige tijd terug was mij een ernstige fout opgevallen over een rijder die aan Le Mans 2006 zou deelnemen. Althans, volgens de persbabbel van een sponsor. Het duurde geen 24 uur voordat de persverantwoordelijke van dat bewuste team met raadsmannen begon te dreigen jegens mij en/of De Paddock. Ja, u leest het goed! De reden? Smaad en laster jegens persverantwoordelijke..........terwijl de naam van de bewuste pipo niet eens in de berichten op dit forum genoemd werd:eek:

Geen probleem, bericht was een binnen één seconde verwijderd. Hou er wel rekening mee.......wie met hagel schiet en mist, krijgt een kanonskogel terug die raak is :)

Pat 19-02-2006 04:31

@Mark

Je reply zegt veel over wat men denkt over DePaddock.
Blijkbaar komen er hier mensen wel eens kijken over wat er allemaal gezegd
wordt over hun "koetjes en kalfjes".

Er wordt dan toch rekening gehouden met 1200 liefhebbers die alle soorten
media afschuimen, op zoek naar het laatste nieuws over onze geliefde sport.
Dat we er soms een ongezouten mening op na houden, moeten ze er dan
maar bijnemen.

Laat ons daar ook rekening mee houden als we weer eens tegen elkaar beginnen te "bekken" over wie "het" het best weet of dat het nooit niet goed is voor sommigen ...

FIRE 19-02-2006 13:44

Ik dacht eigenlijk dat dit topic bedoeld was voor berichten zoals in de openingspost. Gewone taalfouten vind ik niet echt interessant.

Mark 11-03-2006 23:28

Bij deze nog een fikse flater van racexpress.nl

Quote:

Uitzendschema's A1 Grand Prix (Amerika) en Formule 1 (Bahrein)
Uitgegeven door Tim Biesbrouck 11 maart 2006 00:01 - Print artikel

Uitzendschema's van de A1 Grand Prix in Amerika en de Formule 1 te Bahrein op RTL7, La Deux en Canvas.

RTL7
A1GP Zaterdag 11 maart:
23.05 - 00.55 uur - A1 Grand Prix, Kwalificatie

F1 Zaterdag 11 maart:
11.55 - 13.10 uur - Formule 1, Kwalificatie

A1GP Zondag 12 maart:
12.20 - 14.05 uur - A1 Grand Prix, Kwalificatie (herhaling)
22.20 - 23.15 uur - A1 Grand Prix, Sprintrace
23.45 - 01.19 uur - A1 Grand Prix, Featurerace

F1 Zondag 12 maart:
09.25 - 10.50 uur - Formule 1, Kwalificatie (herhaling)
11.25 - 15.30 uur - Formule 1, Voorbeschouwing; Race; Nabeschouwing

A1GP Maandag 13 maart:
17.50 - 18.20 uur - A1 Grand Prix, Samenvatting

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Nieuws&nid=2463
Heel leuk dat ze programmaboekjes voor de fans napluizen...........alleen de F1 op RTL7?:confused: Dat is toch echt SBS6 ;)

Wat betreft onzin op het net? Albers en zijn MF1 wagen zijn voor geen meter vooruit te branden. Genoeg voer om deze thread gedurende het F1 seizoen in leven te houden :)

TB8 14-03-2006 10:00

Quote:

Originally Posted by Baron
:Offtopic: Ik wil mij niet moeien in de ,overigens boeiende, discussie tussen Peter Baert, Bluelite en de moderators.
Tussen het gekrakeel door vertelt Peter toch nog zinnige praat. Blijkbaar zijn we zover gekomen dat bijna iedereen, ook zelfs doorwinterde insiders, alle PR- en marketingbullshit klakkeloos slikt. Iemand die al eens een kritische bemerking durft te maken, wordt onmiddellijk afgeschoten als een zeveraar en krijgt het verwijt dat hij de autosport kapot maakt. In dit verband raad ik iedereen aan de thread "Speculaties m.b.t. GLPK, Belcar 2006" nog eens door te lezen.

Klinkt misschien schokkend, maar dit is echt de realiteit! Niet alleen de 'fans/bezoekers' vinden dit niet leuk, maar wat te denken van de mensen/teams/organisaties waarover je schrijft... Ik denk niet dat die mensen je aardiger aan gaan kijken :rolleyes: .

Dus: Positief gekleurde berichten, maar die zijn wel voor de promoting van de autosport.

Mark 18-03-2006 14:57

In de afgelopen week was het weer raak rondom het heerschap Verstappen. De oorzaak van deze rel waren zijn prestaties tijdens de afgelopen race van de A1GP op het cicuit van Laguna Seca.

Verstappen kreeg volgens hem onterecht een drive-through penalty vanwege inhalen onder geel. Jos was pisnijdig en reed van woede en frustratie te hard door de pitlane tijdens de drive-through penalty. Gevolg? Een terechte 2de drive-through penalty. Dat was teveel voor Jos, hij kwam nog een keer binnen en stapte uit.

Of de handelswijze van de coureur correct is een andere discussie. Voor mij persoonlijk niet maar het gaat om het verhaal in de media. Dit weekend was natuurlijk een smet op het blazoen van Verstappen. Hoe verkoop je dat in de (Nederlandse) media?

Al gauw kwam het verhaal dat de Sjeik van de A1GP de race-director ontslagen gehad vanwege die eerste foutieve beslissing.

Quote:

A1 race director ontslagen na beoordelingsfout over Jos
(13/3/2006) Gisterenavond is de race director van de A1GP series ontslagen na een beoordelingsfout over Jos Verstappen tijdens de feature race van de GP van Laguna Seca. Dit kwam sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum persoonlijk aan Jos vertellen na de race, mét excuses. "Niet dat ik er qua resultaat wat aan heb maar het is op zijn minst een stukje genoegdoening en een bevestiging dat ik niets fout gedaan heb", aldus Jos Verstappen bij wie de boosheid al weer wat gezakt was.

http://www.verstappen.nl/nieuws/6303.html
Zowat elke Nederlander was zeer te spreken over die goede en dappere beslissing van de Sjeik. Jos viel wederom niets te verwijten. En ach, dat uitstappen van een coureur die betaald word om zijn rondjes af te malen, daar moeten we niet zo zwaar aan tillen was de algemene tendens.

Blijkt het allemaal toch net iets anders in elkaar te zitten ;)

Quote:

De eerste betrokkene die een verklaring gaf was A1 Grand Prix persvoorlichtster Ann Bradshaw.

“Het is absoluut onzin. Die berichten kloppen geenszins. Tim Schenken zal er inderdaad niet bij zijn tijdens de volgende race, maar dat heeft te maken met zijn werkzaamheden als ’Clerke of the course’ tijdens de Formule 1 Grand Prix van Australië. Die wordt in hetzelfde weekend verreden als de A1 Grand Prix van Sjanghai. Je kunt nou eenmaal niet op twee plaatsen tegelijk zijn.”

“Daarnaast heeft Team Nederland ook geen officiële klacht ingediend bij de organisatie. Zolang dat niet het geval is kan de beslissing van een race-director ook geen ontslag tot gevolg hebben.”

http://www.f1today.nl/index.php?loca...&nieuwsid=5705
Dat staat haaks op de prietpraat die wel lezen op verstappen.nl, racexpress.nl . Op Pittalk.nl staat over dit "foute nieuws" ook iets te lezen maar deze nemen wel een afwachtende en kritische houding aan.

Geen ontslag voor de race-director, zou Jos dan toch het onmogelijke gepresteerd hebben? Zelf een beoordelingsfout maken? Ja, zelfs bij Jos is dat mogelijk ;)

Quote:

De organisatie had gelijk. Jos haalde tijdens de gele-vlag-situatie in en had dus volledig terecht een ‘drive-through-penalty’ gekregen. Dat is een vaststaand feit”, aldus Jan Lammers.

1ste drive-though volledig terecht, de tweede drive-through een blunder.........en dan ook nog uitstappen? Oei, 3 fouten op een rijtje.

Quote:

Vooral met dat uitstappen heeft Jan Lammers het erg moeilijk. Hij is stellig van mening dat je, wat er ook gebeurt, nooit mag opgeven en de race gewoon moet uitrijden.

“Uitstappen is uit den boze. Laat vooropstaan dat de verstandhouding tussen mij en Jos erg goed is, maar als hij nogmaals uitstapt hoeft hij nooit meer in te stappen.”

Het is nu zaterdag 18 maart en nog steeds geen excuses of rectificatie van Verstappen(.nl) of racexpress.nl. Zoiets mag je met recht cowboymedia noemen!

TB8 18-03-2006 15:15

Rectificatie zal er bij ons niet komen. Misschien hebben we later nog wel iets hierover.

Raceboy 18-03-2006 15:56

Quote:

Originally Posted by TB8
Rectificatie zal er bij ons niet komen. Misschien hebben we later nog wel iets hierover.

Zo en als die race director nu eens rectificatie eist?

TB8 18-03-2006 16:55

Quote:

Originally Posted by raceboy
Zo en als die race director nu eens rectificatie eist?

Ik weet zeker dat zoiets niet zal gebeuren. Het is jammer wat er allemaal gaande is, wellicht kan ik hier later nog op terug komen. Maar misschien zal dit ook niet meer gebeuren. We'll see, een staartje zal denk ik nog wel volgen.

Mark 19-03-2006 12:51

Quote:

Originally Posted by TB8

Wat is dat voor een raar standpunt? Jullie publiceren, bewust of onbewust, een bericht dat niet blijkt te kloppen. Dan heb je toch de plicht om je lezers achteraf te informeren dat het desbetreffende bericht niet juist was. Of kennen jullie geen verantwoording naar jullie lezers toe?

Nog een bericht waar ik op dit moment enige vraagtekens bij zet:
Quote:

De Nederlands kampioen 2005 in de Formule Renault 2.0, Renger van der Zande is door HWA Mercedes gekozen als eerste rijder voor hun team in het Duits Formule 3 Kampioenschap. De jonge Nijmegenaar is er zeer verguld mee en ziet het als een unieke kans op weg naar de top van de autosport. RaceXpress volgt Renger al vanaf de minikarts van zeer nabij en kreeg de primeur van dit nieuws.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Nieuws&nid=2510
Prachtig nieuws voor Renger van der Zande, alleen waarom kan ik nergens anders een bevestiging krijgen van dit nieuws? Op het moment dat HWA / Mercedes een nieuwe junior in hun programma opnemen verwacht je toch dat daar wel het e.e.a. over te vinden zou zijn op de site van MB, HWA, Formel3.com of Seyffarth. Ik kan nergens iets terugvinden.............

TB8 19-03-2006 20:02

Quote:

Wat is dat voor een raar standpunt? Jullie publiceren, bewust of onbewust, een bericht dat niet blijkt te kloppen. Dan heb je toch de plicht om je lezers achteraf te informeren dat het desbetreffende bericht niet juist was. Of kennen jullie geen verantwoording naar jullie lezers toe?

De informatie die wij hebben ligt iets gevoelig. Als wij uiteindelijk nog iets naar buiten brengen over deze kwestie, dan zal ik hier verslag doen.

Quote:

Nog een bericht waar ik op dit moment enige vraagtekens bij zet:

Prachtig nieuws voor Renger van der Zande, alleen waarom kan ik nergens anders een bevestiging krijgen van dit nieuws? Op het moment dat HWA / Mercedes een nieuwe junior in hun programma opnemen verwacht je toch dat daar wel het e.e.a. over te vinden zou zijn op de site van MB, HWA, Formel3.com of Seyffarth. Ik kan nergens iets terugvinden.............

RaceXpress is nauw betrokken bij Renger en hij gunde ons de primeur. Er staat een uitgebreid interview op de website dus je kunt er in ieder geval wel van uit gaan dat het waar is ;) Dat andere mensen traag zijn met info kunnen wij niets aan doen. Zie voor dezelfde info en contact gegevens: www.rengervanderzande.com.

Mark 23-03-2006 17:08

Quote:

Originally Posted by TB8
Er staat een uitgebreid interview op de website dus je kunt er in ieder geval wel van uit gaan dat het waar is ;)

Dat er een HWA-MB motor in de wagens van Seyffarth ligt dat geloof ik wel. Zelfs nog dat er technische en finaciële ondersteuning is van HWA en/of MB (NL) voor Seyffarth en/of Renger van de Zande maar ik lees nergens anders dat Renger van der Zande een officieel coureur is van HWA. Lijkt me toch een nuance-verschil ;)

Wel gek dat ik op de officiële Duitse F3 pagina lees dat Cyndie Allemann de eerste coureur is van Seyffarth. ;)

Volgend foutje:
Quote:

Phoenix Racing richting FIA-GT met Aston Martin DBR9!

Het team, gevestigd op de Nürburgring (en ex-DTM team), zal een Britse bolide inzetten voor Andrea Piccini en Jean Denis Deletraz.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Nieuws&nid=2596
Ex-DTM team, hmmmmmmm, de Opels zijn idd weg bij Phoenix........als vervanger daarvoor hebben ze nu 2 Audi's in het DTM (Abt & Kaffer). Staat zelfs te lezen in een ander artikel op racexpress.nl ;)

bluelite 23-03-2006 18:25

Quote:

Wel gek dat ik op de officiële Duitse F3 pagina lees dat Cyndie Allemann de eerste coureur is van Seyffarth. ;)

Renger Van der Zande rijdt normaal gezien met het nummer 8, Allemann met het nummer 9. Dat staat althans op de website van Seyffarth.

Mark 10-04-2006 22:07

Quote:

Originally Posted by TB8
Het wordt steeds interessanter!

Die zin klopt voor 100% ;)

De volgende:
Quote:

Originally Posted by TB8
Tweede Nederlander in Champ Car Na Charles Zwolsman zal ook Nicky Pastorelli naar Amerika gaan!

Volgende week zal Nicky een twee-jarig contract tekenen bij Dale Coyne Racing en 9 april is z'n eerste race!

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=12696

Ik mag dan wel status van "nationale azijnpisser" hebben maar helaas krijg ik alweer gelijk m.b.t. de berichtgeving op racexpress.nl Ik mis trouwens wat berichten over de Belcar first race.........oude links werken niet meer. Zijn die berichten foetsie? :confused:

All times are GMT +2. The time now is 06:58.