![]() |
Onzin, fouten en blunders op het (autosport)net, de verzameling!
Heeft u dat ook weleens? Je leest een stukje tekst op een "autosportnieuws" website..............en denkt: Wat een onzin, hou je moeder voor de gek maar mij niet!
Na het lezen van het zoveelste onzin bericht is de emmer vol ;) Ik kan er niet meer tegen :D Komt ie dan hé! Primeur in deze eeuwig durende thread is voor Junior Strous. E.e.a. na aanleiding van zijn winst in het Engels FRenault Winterkampioenschap 2005 Quote:
De Engelse Winterkampioenschappen zijn vooral bedoeld om coureurs te laten wennen c.q. testen aan de nieuwe wagen/team met het oog op het volgende seizoen. In het geval bij Strous klopt dat dus van geen kant. Het blaagje heeft al 3!! seizoenen ervaring in de FRenault 2000 en gaat nu de strijd aan met mensen die voor de eerste keer rijden in een FRenault 2000. Ze zijn afkomstig uit de karting of een lagere formule klasse. Meneer had dus elke keer met kop en schouders bij iedere training en/of wedstrijd als nr. 1 op de lijsten hebben moeten staan. Uit zijn eigen press release blijkt dat dit niet het geval is geweest ;) Dat zegt meer over Strous dan over de andere kandidaten. Wie volgt met een vlijmscherpe analyse over een iets te positieve press release? :D |
plus daarbij dat hij tijdens het Word Series seizoen niet echt uit de verf kwam en een flink aantal coureurs waaronder een aantal nederlanders voor zicht moest dulden
|
De volgende dader is gevonden, met de desbtreffende kwibus heb ik één overeenkomst..........we hebben hetzelfde soort paspoort :D
De Renault kampioenen kregen een test aangeboden in een WS FR 3.5 wagen op Paul Ricard. De dader van de onzin in zijn press release? Nederlands FR 2.0 kampioen Renger van der Zande. Quote:
De andere namen die voor Renger staan hebben geloof ik ook nog nooit in een WS FR 3.5 wagen gezeten. Behalve de Ammermuller dan............die Duitser heeft dit jaar de snelheid gevonden. Prop die Duitser in een wagen en je ziet hem niet meer terug ;) |
Quote:
C U |
:d :d :d
|
Quote:
De eerste zin en tevens eerste alinea op de betreffende website: "Renger van der Zande maakte gisteren op het Paul Ricard High Tech Test Track in Zuid-Frankrijk grote indruk door bij zijn test in de World Series by Renault 3.5 als allersnelste rookie uit de bus te komen!" doelt op een zin dat later 'ter sprake komt' in de tweede alinea: "Met een vijfde tijd van alle deelnemende Nationale kampioenen was Renger in de ochtendsessie de snelste rookie." Renger was dus de snelste rookie van de ochtend en niet van de gehele dag... Keiharde cijfers heb ik overigens niet, maar degene die het betreffende (pers)bericht geschreven heeft is wel goed geïnformeerd. Natuurlijk kan het ook bij ons (ik heb toevallig ook dat bericht geplaatst op de betreffende website) een foutje insluipen, maar wij zijn wel zorgvuldig en meestal checken wij ook alle binnenkomende berichten op onjuistheden e.d. Wilde ik toch even kwijt! |
Ik kon niet meteen een topic vinden voor 'andere' fouten van nieuwswebsites, dus geen subjectieve-press-release-toestanden, maar wel grove fouten. Iemand een ideetje of die topic al bestaat? (Zo ja, gelieve deze post erheen te slepen)
Quote:
|
Quote:
Daarmee wil ik dan ook meteen mijn pijnpunt kenbaar maken jegens al die sites. Uiteindelijk is het niet meer dan een veredelde "copy & paste" actie. Een kritisch weerwoord op al die berichten lees je niet op die sites. Volgens die sites is het altijd rozegeur en maneschijn in de autosport. Mijn inziens is een persbericht niet meer dan de basis voor een bericht in een krant of op een website. Aan de journalist/redacteur de opdracht om de juiste "kleur / mening" mee te geven aan dat bericht. Je hebt "linkse" kranten, "rechtse" kranten, "groene" kranten en "foute" kranten. Waarom zouden die 350 nederlandstalige autosport cowboywebsites allemaal dezelfde mening hebben? |
Quote:
Dat bericht rammelt aan alle kanten. Welk Korea? Noord? Zuid? Lijkt me toch wel belangrijk om dat te vermelden in je bericht. Uiteraard is het "Zuid". In Korea werd besloten dat de F1 toch niet naar hun land kan komen Volgens mij beslist uiteindelijk Bernie of hij met zijn circus op bezoek komt. |
Ze doen het met opzet...
Quote:
Ze hebben weeral het belangrijkste deel niet gekopieerd... Grandprix.com: Quote:
En zo komt het dat de lezer verkeerd geïnformeerd wordt. |
Geloof het of niet... maar ->dit<- staat dus wel degelijk op de site van het
circuit van Francorchamps. Wil er mij iemand een vertaling bezorgen aub :D |
|
Quote:
|
Quote:
Kleine fout, maar fout is fout. :o |
Onlangs verscheen er een persbericht met een previeuw van het BTCS seizoen.
Quote:
De BTCS is dus een internationale competitie geworden! :D :crazy: knettergek! Als ik het goed voorheb, valt het nog steeds onder de VAS/ASAF en heeft het nog niet eens een nationaal statuut... en dan durven ze zich een internationale competitie noemen... :applaus: |
Quote:
Krijg ik weer PM's in de bus van persverantwoordelijken met lange tenen of sites die zich aangevallen voelen? :D |
Quote:
Je hebt een RACB licentie nodig om daar te rijden ... Vergis je niet met de Gentlemen drivers cup, dat is ASAF. BTW, omdat er al eens een buitenlander komt rijden hoeft men zich nog geen internationaal kampioenschap te noemen. Daar heb je volkomen gelijk. |
Quote:
|
De vraag is hoe succesvol is die nieuwe BMW Cup in Nederland?
Quote:
Quote:
Dus die opmerking van "Een greep uit de bestellingenlijst" zullen we dan maar met een korreltje zout nemen? Het waren toch allemaal ook grote dealers die de wagens kochten? Behalve Ekris zie ik daar geen dealer tussen staan. Ze hebben de verwachtingen al naar beneden bijgesteld. In het eerste bericht sprak men nog over 30 wagens........dat is in het tweede bericht bijgesteld naar 25 ;) |
Volgend paragraafje komt uit het recentste verslagje van de WRC in Monte Carlo, vanop www.pitstoptv.be
Quote:
|
Wederom een landgenoot te pakken die denkt dat wij alles geloven :D :D
Quote:
Christijan, is het niet zo dat men van start gaat met aerodynamisch pakket A bij het begin van het seizoen. Bij de start van het seizoen begint men met de doorontwikkeling van de wagen en omstreeks wedstrijd 6 is aerodynamisch pakket B klaar. Je moet natuurlijk ook de tijd hebben om evoluties te ontwerpen en te testen in de windtunnel. Nee, deze column is niet een van zijn sterkste uit zijn repertoire ;) |
Op Autosport.be staat in het stukje over Maurer dat twee Chevrolets inzet in het Duitse Procar het volgende :
"Ook Europees Motorsport Manager Guy Nève was opgetogen met de keuze van Maurer. "We zijn er van overtuigd dat Maurer Motorsport een prima ambassadeur voor Chevrolet zal blijken te zijn." Guy Néve (broer van ex F1-piloot Patrick) kwam midden jaren '90 om het leven tijdens een Belgian Procar wedstrijd op Chimay. De persoon over wie men het hier heeft is ex-piloot Eric Nève. |
Fouten op het forum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Quote:
:) |
Quote:
:o Oops, moet inderdaad Laren zijn i.p.v. Laeren.......... het blijft dezelfde Gooische matras :D :D |
Quote:
Ik zag op het Pitstop.TV forum wel een oproepje staan over een item met een oudere coureurs. Daar stond iets van "Eyeworks" als producent bij. En dat is weer van Reinout Oerlemans ("Arnie")...;-) Maar is eigenlijk off-topic, sorry |
dit komt van sport.be:
Quote:
|
Quote:
Enige tijd terug was mij een ernstige fout opgevallen over een rijder die aan Le Mans 2006 zou deelnemen. Althans, volgens de persbabbel van een sponsor. Het duurde geen 24 uur voordat de persverantwoordelijke van dat bewuste team met raadsmannen begon te dreigen jegens mij en/of De Paddock. Ja, u leest het goed! De reden? Smaad en laster jegens persverantwoordelijke..........terwijl de naam van de bewuste pipo niet eens in de berichten op dit forum genoemd werd:eek: Geen probleem, bericht was een binnen één seconde verwijderd. Hou er wel rekening mee.......wie met hagel schiet en mist, krijgt een kanonskogel terug die raak is :) |
@Mark
Je reply zegt veel over wat men denkt over DePaddock. Blijkbaar komen er hier mensen wel eens kijken over wat er allemaal gezegd wordt over hun "koetjes en kalfjes". Er wordt dan toch rekening gehouden met 1200 liefhebbers die alle soorten media afschuimen, op zoek naar het laatste nieuws over onze geliefde sport. Dat we er soms een ongezouten mening op na houden, moeten ze er dan maar bijnemen. Laat ons daar ook rekening mee houden als we weer eens tegen elkaar beginnen te "bekken" over wie "het" het best weet of dat het nooit niet goed is voor sommigen ... |
Ik dacht eigenlijk dat dit topic bedoeld was voor berichten zoals in de openingspost. Gewone taalfouten vind ik niet echt interessant.
|
Bij deze nog een fikse flater van racexpress.nl
Quote:
Wat betreft onzin op het net? Albers en zijn MF1 wagen zijn voor geen meter vooruit te branden. Genoeg voer om deze thread gedurende het F1 seizoen in leven te houden :) |
Quote:
Dus: Positief gekleurde berichten, maar die zijn wel voor de promoting van de autosport. |
In de afgelopen week was het weer raak rondom het heerschap Verstappen. De oorzaak van deze rel waren zijn prestaties tijdens de afgelopen race van de A1GP op het cicuit van Laguna Seca.
Verstappen kreeg volgens hem onterecht een drive-through penalty vanwege inhalen onder geel. Jos was pisnijdig en reed van woede en frustratie te hard door de pitlane tijdens de drive-through penalty. Gevolg? Een terechte 2de drive-through penalty. Dat was teveel voor Jos, hij kwam nog een keer binnen en stapte uit. Of de handelswijze van de coureur correct is een andere discussie. Voor mij persoonlijk niet maar het gaat om het verhaal in de media. Dit weekend was natuurlijk een smet op het blazoen van Verstappen. Hoe verkoop je dat in de (Nederlandse) media? Al gauw kwam het verhaal dat de Sjeik van de A1GP de race-director ontslagen gehad vanwege die eerste foutieve beslissing. Quote:
Blijkt het allemaal toch net iets anders in elkaar te zitten ;) Quote:
Geen ontslag voor de race-director, zou Jos dan toch het onmogelijke gepresteerd hebben? Zelf een beoordelingsfout maken? Ja, zelfs bij Jos is dat mogelijk ;) Quote:
Quote:
|
Rectificatie zal er bij ons niet komen. Misschien hebben we later nog wel iets hierover.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Nog een bericht waar ik op dit moment enige vraagtekens bij zet: Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
Wel gek dat ik op de officiële Duitse F3 pagina lees dat Cyndie Allemann de eerste coureur is van Seyffarth. ;) Volgend foutje: Quote:
|
Quote:
|
Quote:
De volgende: Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 06:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.