De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-12-2005, 14:27
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Geen onzin in een persrelease maar je moet eens lezen wat voor schandalen men durft publiceren op de site van het circuit van Spa

http://www.spa-francorchamps.be/test_rally/index_nl.htm
Reply With Quote
Old 26-12-2005, 15:06
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Geen onzin in een persrelease maar je moet eens lezen wat voor schandalen men durft publiceren op de site van het circuit van Spa

http://www.spa-francorchamps.be/test_rally/index_nl.htm
Mannetje lief...dit moet wel de slechtste vertaling ooit zijn!
Ik snap niet dat ze zoiets niet laten proeflezen. Ik begrijp gewoon de helft van het artikel niet! Of raakt hier iemand wijs uit: "De voorgerecht is technisch hoewel ke seconde is snell."

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 26-12-2005, 16:24
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular

Volgens mij is dat gewoon met een of ander gratis vertaalprogramma vertaald..

De beste is toch:

Het circuit van de badplaats-francorchamps.... Ze waren zo enthousiast dat ze zelfs Spa vertaald hebben

Last edited by kulgan; 26-12-2005 at 16:27.
Reply With Quote
Old 26-12-2005, 17:47
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

toegang via de bron (source) is ook wel geslaagd
Old 26-12-2005, 19:17
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

"Inbegrepen in de begroting"

Echt toepasselijk die tekst.
Old 27-12-2005, 01:22
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Die tekst is ronduit hilarisch.
Wat moet ik mij voorstellen bij "commissarissen van trekken, verlatenheid, verplichte toevlucht"?
Reply With Quote
Old 27-12-2005, 01:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

We krijgen ook nog iets uit de hemel als ik de aankondiging lees op de frontpage van .spa-francorchamps.be

Quote:
Spa-Francorchamps "Etmalen Testen Betoging" :
Berinden uw seizoen voor en testen uw meteoor op een koers van 5 km.
Wellicht dat we door een betoging deze meteoor kunnen voorkomen We lachen er wel om maar het is te triest voor woorden. Is dit nu een bedrijf wat je serieus kunt nemen? De uitspraaK: Op Spa kan en mag alles is wederom waarheid geworden
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-12-2005, 01:40
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Mark
We krijgen ook nog iets uit de hemel als ik de aankondiging lees op de frontpage van .spa-francorchamps.be

Wellicht dat we door een betoging deze meteoor kunnen voorkomen We lachen er wel om maar het is te triest voor woorden. Is dit nu een bedrijf wat je serieus kunt nemen? De uitspraaK: Op Spa kan en mag alles is wederom waarheid geworden
Och man, zo grappig. Ik ben het zaakje aan het uitprinten en ga dit na de kerstvakantie aan mijn taalcollega's laten zien. Denk dat we dit als 'schoolvoorbeeld hoe-het-niet-moet' kunnen gebruiken!

Last edited by Belle; 27-12-2005 at 03:21.
Reply With Quote
Old 27-12-2005, 01:49
Pascal Pascal is offline
A4993

Ook het inschrijvingsformulier is de moeite. Ik denk als je zo een "afstand van verhaal" ondertekent, je nadien voor een rechtbank nog gelijk gaat halen...

Jongens, jongens, jongens toch....

C U
Reply With Quote
Old 27-12-2005, 01:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Belle
Och man, zo grappig. Ik ben het zaakje aan het uitprinten en ga dit na de kerstvakantie aan mijn taalcollega's laten lezen. Denk dat we dit als 'schoolvoorbeeld hoe-het-niet-moet' kunnen gebruiken!
Blijf nog ff doorprinten

http://www.zandbak.net/column/3108.jpg

De NL-versie voor baanposten tijdens de GP F1 2004 in Spa.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-12-2005, 11:03
insanity's Avatar
insanity insanity is offline
De Paddock Regular

Amai, wat een schrikbewind

... je wordt permanent gezien ... zelfs als de camera's stuk zijn ...

Zouden ze in plaats van miljarden aan F1-contracten te verkwisten eens niet beter een cursus Nederlands organiseren voor de heren van de RACB...

( vergeef me als camera's, cursus en contracten met een 'k' moeten )
Old 27-12-2005, 11:50
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

volgens mij stelt Happart dit allemaal zelf op
Old 27-12-2005, 12:07
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

... en weten dat wij vorige jaar uit de boot vielen bij Spa Francorchamps omdat we in een vertaaltest 1 fout hadden.
Ik geef toe, het is bijzonder moeilijk om goede vertalers te vinden, en als je er dan eentje kan vinden is hij onbetaalbaar. Iemand die als jonge autosportliefhebber perfect NL-FR/ FR-NL kan zou best eens goed zijnen of haren boterham kunnen (bij)verdienen.
Wij geven grof toe dat we elke week problemen hebben met vertaalwerk. Zo hebben we mooie contracten moeten weigeren omdat we de juiste mensen niet hadden om de job te aanvaarden.
Reply With Quote
Old 27-12-2005, 16:19
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Chauffeur
... en weten dat wij vorige jaar uit de boot vielen bij Spa Francorchamps omdat we in een vertaaltest 1 fout hadden.
Ik geef toe, het is bijzonder moeilijk om goede vertalers te vinden, en als je er dan eentje kan vinden is hij onbetaalbaar. Iemand die als jonge autosportliefhebber perfect NL-FR/ FR-NL kan zou best eens goed zijnen of haren boterham kunnen (bij)verdienen.
Wij geven grof toe dat we elke week problemen hebben met vertaalwerk. Zo hebben we mooie contracten moeten weigeren omdat we de juiste mensen niet hadden om de job te aanvaarden.
Het probleem met vertaalwerk is dat het vaak enorm onderschat en ondergewaardeerd wordt.
Het is niet omdat je een taal vlot spreekt, dat je een tekst met gemak vertaalt, zeker niet als het gaat om autosport.
Het is dan ook niet omdat ik in het Nederlands-Engels-Frans ben opgevoed, dat ik zonder probleem alles in die talen kan vertalen. Autosport heeft een specifieke vakjargon en die heb ik ook moeten leren. Al vind ik het wel leuk om dat allemaal bij te leren. Maar om toch maar aan te tonen dat er redelijk wat werk bij komt te kijken en dat er ook daarom zoveel geld wordt gevraagd. Voor een professionele vertaler betaal je trouwens ook voor de opleiding en niet alleen voor de tijd die hij erin steekt.

Ik heb mezelf ook voorgenomen om het minder te gaan doen want daar kruipt gewoon teveel tijd in en in sommige gevallen wordt er echt wel misbruik van gemaakt. Af en toe een vriendendienst, tot daar toe, maar meer niet.

Reply With Quote
Old 12-01-2006, 16:05
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle
Mannetje lief...dit moet wel de slechtste vertaling ooit zijn!
Ik snap niet dat ze zoiets niet laten proeflezen. Ik begrijp gewoon de helft van het artikel niet! Of raakt hier iemand wijs uit: "De voorgerecht is technisch hoewel ke seconde is snell."
Het is sinds vandaag wel beter vertaald moet ik zeggen.

ze zullen het hier wel gelezen hebben zeker.

Race-groeten,
Jo Smets
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules