![]() |
|
Quote:
|
Quote:
|
Dit is nu eens een perfect voorbeeld van
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13297 |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
T'is alleen de vraag of ze ALLE deelnemers dit schriftelijk meegedeeld hebben. |
Toch blijf ik bij mijn standpunt: maak die snelle Corvette's toch niet trager!
SRT en GLPK hebben er hard aan gewerkt om ze zo snel te krijgen, en dan vooral SRT om hun wagen competief op te kunne stellen tegenover die van GLPK... Vind dat men beter de 'zwakkeren' kan helpen ivm restrictoren groter te maken, achtervleugels groter etc... ipv onze TOP wagens in ons 'nationaal' GT kampioenschap te 'verzwakken'... Stel dat RACB dit toch niet wilt doen dan zit er niets anders op dan de Vette's spijtig genoeg 'trager' te maken, en dit liefst al vanaf BMR. En ivm die tijd dat ze moeten krijgen voor als er zo een uitspraak wordt gedaan ivm aanpassingen van reglement zoveel dagen voor de volgende race... als dit zo is, en dat is het dus zoals we lezen in het reglement, vind ik dit toch wel 'dom' van RACB dit nu aan te kondigen. ALs er niet genoeg tijd voor is kondig het dan gewoon aan na de BMR... |
De trageren sneller maken of de snelleren trager maken heeft toch hetzelfde effect: de snelheid wordt meer gelijk :rolleyes:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
btw die van JMT die worden tegen BMR nog sneller, ze zouden 5 seconden sneller draaien op Spa na hun testen en wijzigingen die ze hebben gehouden. |
Quote:
ik denk dat het huidige snelheidsverschil toch aan de reglementen ligt, ze of verdenk je SRT er van vorig jaar (toen het verschil een pak kleiner was) maar half werk geleverd te hebben? waarschijnlijk niet |
Maar op die manier is er voor GLPK of SRT toch ook geen fun meer aan? Bedoel, ik zou mij toch gaan vervelen als ik het hele jaar door het moet opnemen tegen één concurrent.
Ik volg ook wel de stelling van Raceboy ivm de Porsches of andere wagens sneller maken. Bedoel, je kan wel een krachtige wagen hebben, maar je moet die ook nog de baas kunnen. Niet makkelijk om de vele pk's op de piste te houden als je dat niet gewoon bent. Je moet die snelheid er nog kunnen uithalen ook... |
Quote:
Of een vorm van norm-tijden, zoals de BTCS kent. Rijdt je te snel, dan krijg je ballast voor de rest van het seizoen. Dan blijft het veld wel 'bij elkaar'. Voor de coureurs wordt het dan een sport (misschien) om zo dicht mogelijk tegen die tijd aan te zitten. Want zoals Belle aangeeft, het lijkt mij ook niet boeiend voor teams om maar één concurrent te hebben. En het is zeer frusterend voor de rest om als maximaal haalbare 4e te zijn... |
Enerzijds past men de reglementen van de Belcar aan om FIA-GT wagens toe te laten en zo 'de grote jongens' aan te trekken. Dan, wanneer de twee teams in kwestie enorme budgetten investeren in hun wagenpark, gaan ze die vele miljoenen-kostende wagens terugschroeven omdat er geen spanning meer is.
Akkoord - er is ook geen spanning op deze manier. Anderzijds, mocht ik meneer Kumpen of meneer Selleslagh wezen, zou ik wel elders mijn miljoentjes weten te investeren... Gaan we op deze manier onze mooie Corvettes niet verliezen? |
Quote:
Maar het is dus volgens mij vooral door sponsorbelangen dat ze in de Belcar blijven rondtoeren... Tja, die grote jongens in de Belcar? Hadden ze dan echt een stormloop verwacht? Als je de keuze hebt tussen kampioenschappen als de LMS, FFSA en andere, dan weten de meesten ook wel wat kiezen denk ik... |
Quote:
in Belcar sponsors blij houden, en het geld in een ander kampioenschap steken |
Quote:
Porsches sneller? Corvettes trager? Daar ligt de oplossing ook niet in. De C5R was vorig jaar niet de wagen met de meeste PK's maar toch de snelste van het stel. Meeste PK's waren te vinden bij PSI. Voor bevestiging hiervan? Vraag het eens aan Menten of blonde Markus. Die C5R heeft de prettige c.q. nadelige eigenschap dat die kist in een bocht bijna net zo snel is als op een recht stuk. Je wint de meeste tijd in een rondje op de langzame secties (de bochten dus) als je daar een sneller bent dan de concurrentie. Relatief gezien vormen die langzame secties de grootste brok in de opbouw van de rondetijd. Wegligging en aero-pakket van de C5R schijnen nu eenmaal superieur te zijn. Oplossing lijkt mij dus te zitten om de bochtensnelheid van de C5R terug te schroeven of te verhogen bij de anderen. Ben weer eens eigenwijs ;) :) Weet iemand overigens of we het duo Menten-Maes terugzien tijdens de schoolreisjes-race? Van het weekend vernomen van een leverancier die weleens in Thimister komt dat de bewuste bi-turbo nog steeds in de "specificatie Bianchi" te aanschouwen is. De verhouding Menten - Maes lijkt me gezien bepaalde publicaties kort na de Home Race ietwat bekoeld te zijn. |
Hoeveel Vipers tijdens deze schoolreisjes-race? Gokje: 2 stuks.
Eentje is zeker: Quote:
|
Quote:
edit, link werkt nu wel, zijn dus Cup Vipers. |
Quote:
|
En jammer - want trouwe supporter vanaf de eerste SRT-verschijning in de Belcar zijnde - maar zeer zeer begrijpelijk. Dank U RACB :no:
|
ivm de Vipers,
Die Signa Dodge Viper Competition is dus al zeker, maar die van Rudolph komt waarschijnlijk toch ook? Weet er trouwens iemand iets ivm die van AD, of hun GTS-R nu nog mee gaat rijden...? |
AD Sport is vandaag met de Viper in Zolder om te testen - Rudolph Racing trouwens ook...
http://i6.tinypic.com/157lxg2.jpg |
gaan ze hem dan toch inzetten?
|
Het ziet er wel naar uit * hij is nog steeds Belcar-bestickerd * maar voor het antwoord hierop zullen we een reactie uit het AD-Sport kamp moeten afwachten denk ik - of gewoon wachten tot donderdag :eek:
|
@ Insanity: Prachtige foto:eek:
Jep ik hoop dat hij zal meeracen, toch zonde zo'n wagen op stal te laten? @ Jawaddeman: Bedankt voor je PM, zag er positief uit;) Welcome Back Viper (GTS-R):worship: |
Miss is de Viper alternatief voor in klasse GT Nationaal mee te rijden tijdens de 24uren van Spa...
|
Quote:
|
Er was sprake van de VBM-Viper uit Frankrijk...
|
Quote:
Om in de Belcar de klassen meer competatiever ten opzichte van elkaar te laten racen zal de regelgeving inderdaad de langzamere sneller moeten maken en de snellere langzamer door gewicht en restrictoren te plaatsen. Bijkomend zou niet verkeerd zijn om het minimaal gewicht van de wagen INCLUSIEF de piloot te wegen. Ook is het zo dat er nu ook al verschillenden rond rijden die gewicht moeten bijplaatsen om het minimaal gewicht volgens het regelement te kunnen halen, deze wagens worden hierdoor ook al benadeeld en zullen hierdoor veel moeilijker een podiumplaats kunnen halen. Verschillende wagens mogen ook geen grotere splitter steken waardoor de bochtensnelheid trager zal zijn. Als hierdoor per klasse de reglementering zou bijgesteld worden zou het veld korter bij elkaar komen qua prestaties en het eindkampioenschap er al heel anders uit komen te zien. |
Quote:
Stond allemaal te lezen in nieuwsbericht van VBM op de ffsa gt site. Hoort infeite thuis in thread 24H SPa...Mark zou je hem kunnen verplaatsen... |
Met welke wagen komt G&A Racing, want op de website staat dat de Mosler is aangekomen. Word er al mee gereden?
|
Quote:
Greets, Dr. Jozz |
Gaat waarschijnlijk toch rijden!:worship: . Zie: http://www.gna-racing.be/new/nieuws/detail.php?id=5
Greets, Dr. Jozz |
Kan de Mosler mee met de corvettes, of is hij meer een wagen voor de top 10?
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 11:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.