De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar Midsummer Race, de aanloop. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13306)

marcel 19-06-2006 17:58

de vettes krijgen kleinere restrictoren

eea op www.pitstop.tv

Viper GTS-R*** 19-06-2006 19:10

Quote:

Originally Posted by marcel
de vettes krijgen kleinere restrictoren

eea op www.pitstop.tv

Dat is al een begin:) stel dat dit nog niet genoeg zou geven dan nog de achtervleugen van de porsche's... het komt wel in orde tegen begin volgend jaar ;):D

Mark 19-06-2006 22:14

Quote:

Maar ook nu zit er een adder onder het gras. In art. 5.3.1 van het Technisch Reglement staat dat RACB Sport een wijziging van de restrictoren "schriftelijk en uiterlijk 14 dagen voor het begin van een meeting aan alle deelnemers zal melden". De teams zijn evenwel pas vandaag 19 juni schriftelijk op de hoogte gebracht, of slechts 10 dagen vóór de Belcar Midsummer Race van 29 juni.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11889 / reglement Belcar
We zijn weer vertrokken voor een discussie ;)

JPMontoya 19-06-2006 22:47

Dit is nu eens een perfect voorbeeld van
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13297

Raceboy 19-06-2006 23:33

Quote:

Originally Posted by Mark
We zijn weer vertrokken voor een discussie ;)

Welke discussie. De corvettes moeten geen kleinere restrictoren plaatsen. Spijtig, maar als de RACB zich niet aan zijn eigen reglementen kan houden.

Bramzel 19-06-2006 23:34

Quote:

Originally Posted by Mark
We zijn weer vertrokken voor een discussie ;)

Hoezo? Regels zijn toch duidelijk? 14 dagen = 14 dagen, dus de wijziging kan pas ingaan bij de volgende race.

pipo 19-06-2006 23:51

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Hoezo? Regels zijn toch duidelijk? 14 dagen = 14 dagen, dus de wijziging kan pas ingaan bij de volgende race.

Maar?? Het adendum is goedgekeurd door de RACB op 13/06/2006 , tel daar 14 dagen bij, en je komt op 27/06/2006, ofwel 2 dagen voor de race.
T'is alleen de vraag of ze ALLE deelnemers dit schriftelijk meegedeeld hebben.

Viper GTS-R*** 20-06-2006 11:20

Toch blijf ik bij mijn standpunt: maak die snelle Corvette's toch niet trager!
SRT en GLPK hebben er hard aan gewerkt om ze zo snel te krijgen, en dan vooral SRT om hun wagen competief op te kunne stellen tegenover die van GLPK...

Vind dat men beter de 'zwakkeren' kan helpen ivm restrictoren groter te maken, achtervleugels groter etc... ipv onze TOP wagens in ons 'nationaal' GT kampioenschap te 'verzwakken'...

Stel dat RACB dit toch niet wilt doen dan zit er niets anders op dan de Vette's spijtig genoeg 'trager' te maken, en dit liefst al vanaf BMR.

En ivm die tijd dat ze moeten krijgen voor als er zo een uitspraak wordt gedaan ivm aanpassingen van reglement zoveel dagen voor de volgende race... als dit zo is, en dat is het dus zoals we lezen in het reglement, vind ik dit toch wel 'dom' van RACB dit nu aan te kondigen. ALs er niet genoeg tijd voor is kondig het dan gewoon aan na de BMR...

gwyllion 20-06-2006 11:25

De trageren sneller maken of de snelleren trager maken heeft toch hetzelfde effect: de snelheid wordt meer gelijk :rolleyes:

Raceboy 20-06-2006 11:29

Quote:

Originally Posted by gwyllion
De trageren sneller maken of de snelleren trager maken heeft toch hetzelfde effect: de snelheid wordt meer gelijk :rolleyes:

niet mee akkoord. Je kan de tragere wagen wel sneller maken, maar kunnen de piloten in die wagen dat nog wel aan dan?

Viper GTS-R*** 20-06-2006 11:34

Quote:

Originally Posted by raceboy
niet mee akkoord. Je kan de tragere wagen wel sneller maken, maar kunnen de piloten in die wagen dat nog wel aan dan?

JA, de piloten van PSI konden hun 'snellere' Porsche van vorig jaar toch ook aan.

Raceboy 20-06-2006 11:41

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
JA, de piloten van PSI konden hun 'snellere' Porsche van vorig jaar toch ook aan.

Je gaat alleen de PSI sneller maken en niet de Van Sandes?

Viper GTS-R*** 20-06-2006 11:49

Quote:

Originally Posted by raceboy
Je gaat alleen de PSI sneller maken en niet de Van Sandes?

Maarnéén, als je er 1tje sneller maakt doe je dat bij ze allemaal hé, en Van Sande kan ook wel met een snellere Porsche rijden, heeft dit heel de tijd bij PSI gedaan.
btw die van JMT die worden tegen BMR nog sneller, ze zouden 5 seconden sneller draaien op Spa na hun testen en wijzigingen die ze hebben gehouden.

marcel 20-06-2006 14:06

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Toch blijf ik bij mijn standpunt: maak die snelle Corvette's toch niet trager!
SRT en GLPK hebben er hard aan gewerkt om ze zo snel te krijgen, en dan vooral SRT om hun wagen competief op te kunne stellen tegenover die van GLPK...


ik denk dat het huidige snelheidsverschil toch aan de reglementen ligt, ze

of verdenk je SRT er van vorig jaar (toen het verschil een pak kleiner was) maar half werk geleverd te hebben? waarschijnlijk niet

Belle 20-06-2006 14:42

Maar op die manier is er voor GLPK of SRT toch ook geen fun meer aan? Bedoel, ik zou mij toch gaan vervelen als ik het hele jaar door het moet opnemen tegen één concurrent.

Ik volg ook wel de stelling van Raceboy ivm de Porsches of andere wagens sneller maken. Bedoel, je kan wel een krachtige wagen hebben, maar je moet die ook nog de baas kunnen. Niet makkelijk om de vele pk's op de piste te houden als je dat niet gewoon bent. Je moet die snelheid er nog kunnen uithalen ook...

Yvonne 20-06-2006 16:03

Quote:

Originally Posted by gwyllion
De trageren sneller maken of de snelleren trager maken heeft toch hetzelfde effect: de snelheid wordt meer gelijk :rolleyes:

Wat dacht je van beiden...zodat de snelheid meer gelijk gaat worden.

Of een vorm van norm-tijden, zoals de BTCS kent. Rijdt je te snel, dan krijg je ballast voor de rest van het seizoen. Dan blijft het veld wel 'bij elkaar'. Voor de coureurs wordt het dan een sport (misschien) om zo dicht mogelijk tegen die tijd aan te zitten.

Want zoals Belle aangeeft, het lijkt mij ook niet boeiend voor teams om maar één concurrent te hebben. En het is zeer frusterend voor de rest om als maximaal haalbare 4e te zijn...

insanity 20-06-2006 16:56

Enerzijds past men de reglementen van de Belcar aan om FIA-GT wagens toe te laten en zo 'de grote jongens' aan te trekken. Dan, wanneer de twee teams in kwestie enorme budgetten investeren in hun wagenpark, gaan ze die vele miljoenen-kostende wagens terugschroeven omdat er geen spanning meer is.

Akkoord - er is ook geen spanning op deze manier. Anderzijds, mocht ik meneer Kumpen of meneer Selleslagh wezen, zou ik wel elders mijn miljoentjes weten te investeren... Gaan we op deze manier onze mooie Corvettes niet verliezen?

Belle 20-06-2006 17:04

Quote:

Originally Posted by insanity
Akkoord - er is ook geen spanning op deze manier. Anderzijds, mocht ik meneer Kumpen of meneer Selleslagh wezen, zou ik wel elders mijn miljoentjes weten te investeren... Gaan we op deze manier onze mooie Corvettes niet verliezen?

Inderdaad, ik zou er niet van verschieten moest SRT volgend jaar enkel FFSA doen (of iets anders). Dat zou ik alleszins doen. Voor GLPK...ja, dan moeten ze al een andere sponsor gaan zoeken want Sporza heeft niet veel aan reclame maken in Frankrijk, tenzij ze FFSA zouden gaan coveren. :)
Maar het is dus volgens mij vooral door sponsorbelangen dat ze in de Belcar blijven rondtoeren...

Tja, die grote jongens in de Belcar? Hadden ze dan echt een stormloop verwacht? Als je de keuze hebt tussen kampioenschappen als de LMS, FFSA en andere, dan weten de meesten ook wel wat kiezen denk ik...

marcel 20-06-2006 18:10

Quote:

Originally Posted by Belle
Maar het is dus volgens mij vooral door sponsorbelangen dat ze in de Belcar blijven rondtoeren...

dat is mij al langer duidelijk

in Belcar sponsors blij houden, en het geld in een ander kampioenschap steken

Mark 21-06-2006 00:34

Quote:

Originally Posted by Belle
Bedoel, je kan wel een krachtige wagen hebben, maar je moet die ook nog de baas kunnen. Niet makkelijk om de vele pk's op de piste te houden als je dat niet gewoon bent. Je moet die snelheid er nog kunnen uithalen ook...

Zet Raceboy, Belle of ondergtekende in een dikke bak...............we komen echt niet onder de 2.00 ;) Als we al 1 rondje zonder brokken kunnen rijden :D

Porsches sneller? Corvettes trager? Daar ligt de oplossing ook niet in. De C5R was vorig jaar niet de wagen met de meeste PK's maar toch de snelste van het stel. Meeste PK's waren te vinden bij PSI. Voor bevestiging hiervan? Vraag het eens aan Menten of blonde Markus.

Die C5R heeft de prettige c.q. nadelige eigenschap dat die kist in een bocht bijna net zo snel is als op een recht stuk. Je wint de meeste tijd in een rondje op de langzame secties (de bochten dus) als je daar een sneller bent dan de concurrentie. Relatief gezien vormen die langzame secties de grootste brok in de opbouw van de rondetijd. Wegligging en aero-pakket van de C5R schijnen nu eenmaal superieur te zijn.

Oplossing lijkt mij dus te zitten om de bochtensnelheid van de C5R terug te schroeven of te verhogen bij de anderen. Ben weer eens eigenwijs ;) :)

Weet iemand overigens of we het duo Menten-Maes terugzien tijdens de schoolreisjes-race? Van het weekend vernomen van een leverancier die weleens in Thimister komt dat de bewuste bi-turbo nog steeds in de "specificatie Bianchi" te aanschouwen is. De verhouding Menten - Maes lijkt me gezien bepaalde publicaties kort na de Home Race ietwat bekoeld te zijn.

Mark 21-06-2006 19:17

Hoeveel Vipers tijdens deze schoolreisjes-race? Gokje: 2 stuks.

Eentje is zeker:
Quote:

24 Heures de Spa : Voici la Viper Signa Motorsport

Le bolide sera aligné en guise d'entraînement lors de la manche Belcar du jeudi 29 juin (Zolder), et elle devrait aussi être de la partie lors du Test-Day des 24 Heures de Spa, le 5 juillet

http://www.turbomagazine.be/des_info...id=5062&back=1

Integra 21-06-2006 20:25

Quote:

Originally Posted by Mark
Hoeveel Vipers tijdens deze schoolreisjes-race? Gokje: 2 stuks.

Eentje is zeker:

Over wat voor Viper(s) gaat het ? (link werkt niet momenteel)
edit, link werkt nu wel, zijn dus Cup Vipers.

AlainH 21-06-2006 20:44

Quote:

Originally Posted by Belle
Inderdaad, ik zou er niet van verschieten moest SRT volgend jaar enkel FFSA doen (of iets anders).

Vandaag gelezen in La Derniere Heure, een interview met Patrick Selleslaghs. Zijn laatste zin ( vertaald ) : 'volgend jaar zien ze mij niet meer in de Belcar'

insanity 22-06-2006 07:48

En jammer - want trouwe supporter vanaf de eerste SRT-verschijning in de Belcar zijnde - maar zeer zeer begrijpelijk. Dank U RACB :no:

Viper GTS-R*** 22-06-2006 08:42

ivm de Vipers,
Die Signa Dodge Viper Competition is dus al zeker, maar die van Rudolph komt waarschijnlijk toch ook? Weet er trouwens iemand iets ivm die van AD, of hun GTS-R nu nog mee gaat rijden...?

insanity 22-06-2006 13:31

AD Sport is vandaag met de Viper in Zolder om te testen - Rudolph Racing trouwens ook...

http://i6.tinypic.com/157lxg2.jpg

marcel 22-06-2006 15:41

gaan ze hem dan toch inzetten?

insanity 22-06-2006 15:47

Het ziet er wel naar uit * hij is nog steeds Belcar-bestickerd * maar voor het antwoord hierop zullen we een reactie uit het AD-Sport kamp moeten afwachten denk ik - of gewoon wachten tot donderdag :eek:

Viper GTS-R*** 22-06-2006 17:40

@ Insanity: Prachtige foto:eek:
Jep ik hoop dat hij zal meeracen, toch zonde zo'n wagen op stal te laten?
@ Jawaddeman: Bedankt voor je PM, zag er positief uit;)

Welcome Back Viper (GTS-R):worship:

MichelRacing 22-06-2006 18:54

Miss is de Viper alternatief voor in klasse GT Nationaal mee te rijden tijdens de 24uren van Spa...

Viper GTS-R*** 22-06-2006 19:10

Quote:

Originally Posted by MichelRacing
Miss is de Viper alternatief voor in klasse GT Nationaal mee te rijden tijdens de 24uren van Spa...

Dat zou pas mooi nieuws zijn, tot nu toe reed er elk jaar 1tje mee (viper gts-r) dus moest AD dit kunnen voortzetten... zullen we eens aan jawaddeman moeten vragen? :)

Grig-O 22-06-2006 21:48

Er was sprake van de VBM-Viper uit Frankrijk...

El Torro 22-06-2006 22:12

Quote:

Originally Posted by Yvonne
Wat dacht je van beiden...zodat de snelheid meer gelijk gaat worden.

Of een vorm van norm-tijden, zoals de BTCS kent. Rijdt je te snel, dan krijg je ballast voor de rest van het seizoen. Dan blijft het veld wel 'bij elkaar'. Voor de coureurs wordt het dan een sport (misschien) om zo dicht mogelijk tegen die tijd aan te zitten.

Want zoals Belle aangeeft, het lijkt mij ook niet boeiend voor teams om maar één concurrent te hebben. En het is zeer frusterend voor de rest om als maximaal haalbare 4e te zijn...

BTCS is een zeer loyaal kampioenschap qua reglementering, maar de regel "normtijden" zijn spijtig genoeg niet autosport minded, in de autosport wil men de snelste ronde neerzetten, dat mag hier dus niet zonder bestraft te worden, vreemde (autosport)regel !
Om in de Belcar de klassen meer competatiever ten opzichte van elkaar te laten racen zal de regelgeving inderdaad de langzamere sneller moeten maken en de snellere langzamer door gewicht en restrictoren te plaatsen.
Bijkomend zou niet verkeerd zijn om het minimaal gewicht van de wagen INCLUSIEF de piloot te wegen.
Ook is het zo dat er nu ook al verschillenden rond rijden die gewicht moeten bijplaatsen om het minimaal gewicht volgens het regelement te kunnen halen, deze wagens worden hierdoor ook al benadeeld en zullen hierdoor veel moeilijker een podiumplaats kunnen halen.
Verschillende wagens mogen ook geen grotere splitter steken waardoor de bochtensnelheid trager zal zijn.
Als hierdoor per klasse de reglementering zou bijgesteld worden zou het veld korter bij elkaar komen qua prestaties en het eindkampioenschap er al heel anders uit komen te zien.

Viper GTS-R*** 22-06-2006 22:18

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Er was sprake van de VBM-Viper uit Frankrijk...

Ja, in het begin van het seizoen melde 1 van de twee piloten (Patrick Bornhauser ofwel Olivier Thévenin) dat hij het wel zag zitten om een exotische race mee te rijden buiten het FFSA GT kampioenschap en vermelde hierbij de woorden 'endurance race' en 'Spa'... Hij zei dat met zijn team (VBM), piloten en de wagen (viper gts-r) een goed resultaat mogelijk zou zijn... (podium in nationale klasse en top 10 algemeen).
Stond allemaal te lezen in nieuwsbericht van VBM op de ffsa gt site.

Hoort infeite thuis in thread 24H SPa...Mark zou je hem kunnen verplaatsen...

Supra 23-06-2006 14:35

Met welke wagen komt G&A Racing, want op de website staat dat de Mosler is aangekomen. Word er al mee gereden?

GT2-R 23-06-2006 20:42

Quote:

Originally Posted by Supra
Met welke wagen komt G&A Racing, want op de website staat dat de Mosler is aangekomen. Word er al mee gereden?

Denk niet dat ze ermee gaan rijden. Waren donderdag niet aanwezig. En aangezien er maar één racedag is denk ik niet dat ze ermee zullen racen...:-(

Greets, Dr. Jozz

GT2-R 24-06-2006 10:41

Gaat waarschijnlijk toch rijden!:worship: . Zie: http://www.gna-racing.be/new/nieuws/detail.php?id=5

Greets, Dr. Jozz

Supra 24-06-2006 12:14

Kan de Mosler mee met de corvettes, of is hij meer een wagen voor de top 10?

Integra 24-06-2006 16:16

Quote:

Originally Posted by Supra
Kan de Mosler mee met de corvettes, of is hij meer een wagen voor de top 10?

De Mosler zou vooraan in GT2 moeten staan.

Belle 24-06-2006 16:23

Quote:

Originally Posted by Integra
De Mosler zou vooraan in GT2 moeten staan.

Klasse 2 bedoel je. Ik weet het, ben aan het muggeziften. :p


All times are GMT +2. The time now is 11:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.