![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools
![]() |
Rate Thread
![]() |
#1
|
||||
|
||||
Zijn de mensen die de Belgische Autosport steunen nog welkom op Circuit Zolder?
Ik ben nu enkele jaren vrijwilliger (marshal) voor Circuit Zolder. Maar de laatste tijd begin ik me steeds minder en minder welkom te voelen. Het is precies zoals een huwelijk. In het begin is alles perfect, dan begin je je te ergeren aan de kleine dingen en uiteindelijk barst de bom en volgt er een scheiding.
Ik zit nu in de fase van het ergeren aan kleine dingen. Ik zal hier enkele dingen opnoemen die ik dit weekend nog heb meegemaakt: Op zaterdagmorgen was er een briefing voor de marshals. Deze briefing was zeer pover te noemen. En dat terwijl de World Endurance Championship voor de eerste keer in Zolder kwam rijden en er dus veel nieuwe zaken uitgelegd konden worden. Op zondagmorgen was er dan weer totaal geen briefing. De mensen die zaterdag niet konden komen moesten dan maar alles van hun collega's te horen krijgen die wel op zaterdag aanwezig waren. De vaste marshals van Circuit Zolder waren gedegradeerd in hun functie. Wij mochten enkel op interventie staan, de vlaggen werden door bezoekende marshals gezwaaid. De reden hiervoor zou zijn dat deze marshals andere vlagsignalen kennen. Klopt, ze kennen er een paar meer. Maar waarom zouden wij deze niet kunnen aanleren? En vlaggen met de kleur wit en blauw heb ik van het hele weekend maar sporadisch gezien. Daar stond dan wel tegenover dat er te pas en te onpas met geel werd gezwaaid. Er werd zelfs geel gegeven voor én na een stilgevallen motor. Hoort er dan na de gele vlag geen groene te zijn? Gelukkig zien bepaalde medewerkers van Circuit Zolder deze veiligheidskwestie ook en wordt er al nagedacht over een oplossing voor volgend jaar. Als er dan niets is gewijzigd haal ik deze tekst nog wel eens boven ![]() Op zaterdagavond wil ik na een zeer warme dag iets fris gaan drinken in een café dat gelegen is op het terrein van Circuit Zolder. Ik rij dus met mijn auto naar de hoofdingang en wordt daar tegengehouden. Ik beschik over verschillende kaarten voor toegang en parking maar mag niet binnenrijden. Ik mag zelfs met mijn eigen wagen over het circuit rijden en in alle Paddock zones parkeren, maar ho! Ik mag na de wedstrijden van die dag niet binnen via een openbare weg. Toeval of niet, maar in de Knack van enkele weken geleden stond dit artikel (het eigenlijke artikel is nog een stuk langer en zeer interessant voor mensen die wat over Thierry Boutsen willen weten): Quote:
Voor de mensen van Circuit Zolder aan de top die zich hierdoor aangevallen voelen, lees nog eens de laatste alinea van Boutsen ![]() Wat zijn de problemen van de andere mensen die actief de autosport steunen met betrekking tot Circuit Zolder? Ik denk bijvoorbeeld aan de media, het medisch personeel, de toegangscontroleurs, de teameigenaars, de piloten, ... |
#2
|
||||
|
||||
Zoals klassiek is in België heeft ook onze auto- en motorsport te lijden onder een gigantisch logge administratie. Frisse nieuwe ideeën worden door grijzende sportparia's snel onder de mat geveegd.
Je mag nooit vergeten dat de meeste van onze instellingen en hun leiding annex werking nog dateren vanuit een tijd dat Franstalige adel de plak zwaaide over onze reglementerende instellingen. Er zijn ondertussen landen waar men het begrepen heeft (deze manier van denken is inderdaad niet alleen van toepassing op België). Kijk maar eens naar Bayern Munchen. Een hele generatie ex-topvoetballers hebben de club overgenomen en teruggebracht waar ze hoorde. "Der Kaiser" schopte het zelfs tot voorzitter van de nationale bond en slaagde erin het WK voor Duitsland binnen te halen. Het wordt tijd dat onze voormalige gloriën bij ons hetzelfde doen. Schop die elitaire en wereldvreemde bobo's van hun stoel en vervang ze door mensen uit de sport. We hebben in alle gemotoriseerde sporten mensen die aan de top gestaan hebben. Stop met klagen in interviews en neem de koe bij de horens ! |
#3
|
||||
|
||||
See you in Zolder (als je binnen mag
![]()
__________________
http://www.skylimitevents.com Last edited by A.J.; 03-07-2006 at 16:21. |
#4
|
||||
|
||||
Kan iemand mij dit artikel van Knack eens bezorgen...
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
Ach,....pfff, laat ze maar doen, 't is gewoon puur tijdsverlies.
|
#6
|
||||
|
||||
Even over hetgeen was ik lees in het artikel van Boutsen.
- Persconferentie was om 6u én niet om 3u. (ook in een gerenomeerd blad worden fouten geschreven) - Leuk ding trouwens die persconferentie op het dak van de Vrachtwagen van TBR (Lekkere Bacardi & goeie broodjes ![]() -Over de figuur Boutsen - Emabele figuur al moet ik eerlijk zijn dat hij wel hautaine overkomt wat ook niet bij sommige mensen altijd zo goed overkomt. -Laten we wel een kat een kat noemen ook. Boutsen teert op zijn successen maar of hij de laatste tijd echt iets doet voor de autosport lijkt me sterk. Heb soms het gevoel als die bij TBR op bezoek is dat het een verplichting is maar dat hij er niet met plezier zit. - T doet wel pijn om te lezen voor mij én al de Mecaniekers/Ingenieurs die betrokken zijn bij de Mégane's van TBR te lezen dat Boutsen blijkbaar geen oog heeft voor ons......Nochtans de persconferentie was op het dak van de Mégane trailer.
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() De dag dat ik geen "official" meer ben zal als een verluchting werken. Ik werk geen hele week om me op mijne vrije zaterdag te laten afzeiken door een (foutief?) geinstrueerde eikel aan de poort om me de les te laten lezen. Hoe ging dat ook alweer van de druppel en de emmer? ![]() Mailtje naar de desbetreffende verantwoordelijke is inmiddels de deur uit.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#8
|
|||
|
|||
En waarschijnlijk binnenkort een boos mailtje terug.
![]() Die verrekte oranje kereltjes toch. ![]() Doen zoals ik Mark: den plas over, altijd meer dan welkom en een heeeeeeeeeeeeel goede behandeling. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
Tja Eddy (en Mark), ik heb hetzelfde gevoel in NL (het ligt iets gecompliceerder, overigens), dus wees gerust, dit is allemaal niet aan één land of circuit gebonden. Volgens de KNAF kan ik niet een UK marshalslicentie hebben en tegelijkertijd een NL rijderslicentie, dus zijn mijn inspanningen vanaf de zijlijn helaas opgehouden. Ik geef inmiddels toch de voorkeur aan het rijden, als er absoluut een keus moet worden gemaakt. Ach, ik deed het pas een jaartje of 27, dus wat maakt het nou helemaal uit. Er zijn immers genoeg ervaren marshals.... Ik mis het wel, maar ja, het is niet anders.
![]()
__________________
Ja, het is een Volvo. Maar ik race wel! ![]() |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
Misschien gaan jullie nu allemaal steigeren maar ik wil toch wel een klein beetje advocaat van de duivel spelen.
Boutsen klaagt dat hij niet met zijn wagen binnen kon rijden en dus niet op tijd ging zijn op de persconferentie om 3 uur.. JPMontoya verteld ons nadien dat de persconferentie om 6 uur was en niet om 3 uur en er is niemand die aanstoot neemt aan zulk een flagrante leugen??? Trouwens moest het nu nog zo zijn dat hij er om een andere reden dringend om 3 uur moest zijn dan kon hij nog altijd gebruik maken van zijn telefoon om aan het team te melden dat hij eraan kwam en er iemand moest klaar staan met de nodige doorlaatbewijzen of een shuttle. Het is tenslotte nog altijd een klein uurtje rijden vanuit Brussel naar Zolder. Tijd genoeg dus om iets te regelen. Ik vind dat je de mensen die aan de poort en/of tunnel staan niets kan verwijten. Zij doen hun job. Het is niet omdat het een bekend persoon is dat die zomaar mag binnenrijden. Laten we eens doordenken: de mensen aan de poort laten Boutsen doorrijden want: "hij is bekend en doet veel voor de Belgische autosport" en dus mag hij een beetje meer dan jan modaal. De sponsors van pakweg Bart Mampaey Racing doen ook veel voor de Belgische autosport, (een groot stuk uit eigenbelang, maar ze kunnen hun geld ook aan het voetbal geven hé) mogen die dan ook zo binnenrijden of niet? Tenslotte kent niemand deze mensen van gezicht. BMR doet ook veel voor de Belgische autosport middels hun deelname aan een internatinaal kampioenschap. Mogen die dan ook meer op het circuit dan iemand anders? Er zijn hier veel marshalls aanwezig; zouden jullie zeggen: de wagen van BMR heeft wel ingehaald onder geel maar we maken geen rapport op want dat team helpt om Belgë op de wereldkaart te zetten in de autosport? Ik hoop van niet. Ik wil maar besluiten dat iedereen zijn job doet zoals hij geïnstrueerd werd. En dan kan je alleen afwachten of iedereen zijn instructies opvolgt. Of dat goede of slechte instructies waren laat ik in het midden maar de persoon die Boutsen tegenhield heeft tenminste zijn job naar behoren uitgevoerd en zou hier felicitaties moeten voor krijgen. Over Ottooke die tegengehouden werd kan ik niet oordelen of dit gerechtigd was want ik ken de instructies en mogelijke doorlaatbewijzen niet. Laat het duidelijk zijn dat ik al dikwijls aan die poort binnensmonds staan vloeken heb omdat ik niet binnenmocht hoewel ik gewoon iets kwam afleveren en een kwartier later terug zou buitenrijden. Maar ik ben nog nooit in discussie gegaan met die mensen. Ik zet mij ergens aan de kant en bel iemand die het maar moet oplossen als hij zijn materiaal wil krijgen.
__________________
van waar komen je eurobiljetten en waar gaan ze naartoe?? kom het te weten op eurobilltracker |
#12
|
|||
|
|||
Groot probleem hier is dat de kontrole mensen tegenwoordig niet meer lang dat werk doen. De vaste mensen kennen hun vaste klanten, met geldige doorlaat (er zijn ook te veel verschillende kaarten) en doen dan helemaal niet moeilijk.
De nieuwelingen willen zich dan natuurlijk doorzetten en (soms) ook wel gewichtig doen met hun verworven "machtspositie". Dat in dat kluwen van kaarten je als nieuweling niet altijd weet wie wel en wanneer binnen mag, kan ik begrijpen. Maar, soms overdrijven ze wel degelijk. Bij de WSR was wel doorgegeven dat 's avonds de toegang aan de tunnel zou beperkt worden. Dan kunnen ze wel zeggen: ok parkeer maar aan de Wheels (gratis reklame Andy, effe aan denken) als je dan toch daar naar toe wil. Kan geen probleem zijn, want ze kunnen mooi zien of je hun orders opvolgt. Doe je het niet: effe melden aan de verantwoordelijke en weg kaart. Simpel. Maar zo ver denken ze niet natuurlijk. Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad, maar het hangt er ook natuurlijk vanaf hoe men iets vraagt (zegt). |
#13
|
||||
|
||||
Er staat trouwens een poort aan de camping dus ze kunnen 's avonds iedereen naar de wheels laten rijden en de toegang tot de paddock beperken.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#14
|
|||
|
|||
Ik probeer echt geen oude zeurpiet te worden maar noem me eens een middelgrote of grote "organisatie" waar je nog echt het gevoel hebt dat de beleidsmensen weten wat ze doen. Of het nu een sportorganisatie of de overheid betreft, de heren staan mijlenver van de basis van waaruit alles dient te vertrekken.
Eén lichtpunt, uit wanorde ontstaat orde en ooit staat er wel eens iemand recht die uit de puinhoop iets moois creëert. Ondertussen doen we wel wat anders. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|