De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   BRL V6 klasse in het BTCS (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13462)

FIRE 10-07-2006 17:24

Quote:

Originally Posted by ICEMAN
BRL was idd heel tof om te zien. Vooral die crash van de 2 BRL Lights by ons aan de Rea. Van my moge ze meer naar Zolder komen die BRL's. :D

Quote:

België kent de klasse BTCS, waarin wordt gereden met peperdure silhouet- en GT-wagens. De ELF BRL-V6 bewijst dat snelle rondetijden, een relatief bescheiden budget en spannende, spectaculaire races goed samen kunnen gaan. De organisatie van de BTCS heeft daarom belangstelling om een klasse rond de BRL-V6 op te zetten. Harry Maessen: “De komende week gaan we met de BTCS in gesprek. Het is de bedoeling dat er volgend jaar een veld van aanvankelijk 20 en uiteindelijk maximaal 30 auto’s aan de start verschijnt.”
...
http://www.autosport.nl/actueel/news...8&bericht=3338

Mark 10-07-2006 21:59

Op zich een leuk bericht maar er gaan toch enkele alarmbellen af ;) Laat ik voorop stellen dat de BRL V6 serie een leuke klasse is geworden om naar te kijken.

In het bewuste bericht zijn heel wat veronderstellingen te lezen. Loopt Maessen niet een beetje te hard vooruit? Zo te zien is er belangstelling, niet meer en niet minder. De wagens technisch exact hetzelde houden? Gaat het Nationaal Kampioenschap Toerisme aka BTCS dan volgend jaar sprintjes houden? Er zal toch wel iets gesleuteld moeten worden aan die wagens om ze 90 minuten te laten rijden, laat staan 12 uur.

Het verleden heeft meerdere malen bewezen dat de uitspraken van Maessen met een korreltje zout moeten worden genomen. Wat is de uitkomst van de samenwerking met NASCAR? Nooit meer iets van gehoord. De diverse ovals in Noord-Limburg en Duitsland? De bouw van een BMW fabriek in Venray?

Indien er iets van BRL wagens in een ander jasje richting BTCS gaan ben ik benieuwd hoe de PRC groep omgaat met de huidige Silhouettes. Of komt deze klasse onder de huidige silhouettes te staan? Want zo slecht is die Silhouette klasse dit jaar niet in de BTCS.

Fonne 10-07-2006 22:54

Quote:

Originally Posted by Mark
Op zich een leuk bericht maar er gaan toch enkele alarmbellen af ;) Laat ik voorop stellen dat de BRL V6 serie een leuke klasse is geworden om naar te kijken.

In het bewuste bericht zijn heel wat veronderstellingen te lezen. Loopt Maessen niet een beetje te hard vooruit? Zo te zien is er belangstelling, niet meer en niet minder. De wagens technisch exact hetzelde houden? Gaat het Nationaal Kampioenschap Toerisme aka BTCS dan volgend jaar sprintjes houden? Er zal toch wel iets gesleuteld moeten worden aan die wagens om ze 90 minuten te laten rijden, laat staan 12 uur.

Het verleden heeft meerdere malen bewezen dat de uitspraken van Maessen met een korreltje zout moeten worden genomen. Wat is de uitkomst van de samenwerking met NASCAR? Nooit meer iets van gehoord. De diverse ovals in Noord-Limburg en Duitsland? De bouw van een BMW fabriek in Venray?

Indien er iets van BRL wagens in een ander jasje richting BTCS gaan ben ik benieuwd hoe de PRC groep omgaat met de huidige Silhouettes. Of komt deze klasse onder de huidige silhouettes te staan? Want zo slecht is die Silhouette klasse dit jaar niet in de BTCS.

Dat van de NASCAR wordt aangewerkt die zouden naar nederland komen. Naart schijnt kent idereeen daar Harry Maessen weten alemaal zijn adres van buiten . Ik dacht dat dat iets voor volgend jaar in Venray zou zijn. En van de BTCS daar zouden ze op die BRL's andere caroserie op zetten.

vortex 10-07-2006 23:11

Even recapituleren:1. was het niet zo dat Belcar en BTCS volgend jaar samen moesten? 2. Zon bericht komt niet zomaar uit de lucht gevallen. 3. Een dergelijke sprintformule zou in de Belgische autosport meeeer dan welkom zijn.

Zou het dan zo kunnen zijn dat de BRL-B een nieuwe sprintklasse wordt volgens de huidige BRL formule, dus niet deel uitmakend van de endurance formule die voorbehouden is aan GT en touring?
2 endurance klassen, 2 heats BRL-B en Formule Renault 1600 als de basis van het Belgian Power Pack:eek:

Als Maessen de formule in Belgie of wellicht zelfs breder in Europa wil uitzetten zou dat tevens de redding zijn in 2007 voor H Ernst met zn Dutch Power Pack. Wanr met 2 identieke velden binnen de Benelux kan je niet meer spreken van een onafhankelijke Benelux Racing Leage, dan gaan het dus nat. kampioenschappen worden. Tis maar een gedachte natuurlijk, he.

@Mark: leuk dat je in de korte pauze toch de moeite hebt genomen even langs te komen. Altijd tof eindelijk een gezicht te weten achter de naam.:)

tony s 10-07-2006 23:14

Jaaa Harry is echt wel bekend in in the USA.

Uit Autosport.nl

Afgelopen zondag is Phil Bastiaans op het Autodromo Hermanos Rodriguez in Mexico City actief geweest voor Porsche Mexico. "Tijdens de race van de Nascar Busch Series heb ik VIP's van Porsche Mexico rondgereden in een Carrera GT”, aldus Phil.

“Het was voor mij de eerste kennismaking met de Nascar series, maar ik ben verkocht!", verklaarde Bastiaans. "De show, het geluid en de snelheid zijn absoluut top. Ik heb met een aantal teambazen kennisgemaakt, waaronder Richard Childress en Jack Roush. Ik heb hen verteld over de BRL bij ons in Nederland en men wist ervan!"

“Dit seizoen zal ik, door steun van Harry Maessen en Frans Collé, uitkomen in de BRL-V6, dat absoluut is uitgegroeid tot de koningsklasse", vervolgt Bastiaans, die daarin zal uitkomen voor het team van Collé Rental en Sales, echter in een andere kleurenstelling dan zijn Collé-teamgenoten Donald Molenaar en Sander van Es. Samen met dit rappe duo gaat hij voor het kampioenschap.

Mark 12-09-2006 22:34

Blijf het raar vinden dat we alleen maar iets lezen van dit initiatief op een Nederlandse site ;)

Quote:

De gesprekken met de BTCS vinden nog altijd plaats, aldus ‘Mr BRL’ Harry Maessen. “We wachten nu nog op goedkeuring van Audi. Het hele project is vertraagd nadat de BTCS-Audi van onder meer Verbergt enige tijd geleden is uitgebrand.” De betreffende auto is (of eigenlijk: was) een peperdure silhouette-auto die helemaal los staat van het hier beschreven initiatief.

http://www.autosport.nl/actueel/news...5&bericht=3874
Eerst zien, dan geloven ;)

Mark 13-09-2006 20:33

“We wachten nu nog op goedkeuring van Audi. Het hele project is vertraagd nadat de BTCS-Audi van onder meer Verbergt enige tijd geleden is uitgebrand.”

Goedkeuring Audi? BTCS Audi? Zit Dubois Racing er dan weer tussen? Gaat Dubois dan de Belgische BRL V6 in licentie bouwen? Hopenlijk komt er in de komende dagen meer info los over bepaalde uitspraken in het desbetreffende stukje op autosport.nl

Fonne 14-09-2006 23:25

Quote:

Originally Posted by Mark
“We wachten nu nog op goedkeuring van Audi. Het hele project is vertraagd nadat de BTCS-Audi van onder meer Verbergt enige tijd geleden is uitgebrand.”

Goedkeuring Audi? BTCS Audi? Zit Dubois Racing er dan weer tussen? Gaat Dubois dan de Belgische BRL V6 in licentie bouwen? Hopenlijk komt er in de komende dagen meer info los over bepaalde uitspraken in het desbetreffende stukje op autosport.nl

Ik heb eens gehoord bij de Belgian Audi club en daar weten ze van niks.
Het was het eerste dat ze er van hoorden.
Bij Dubois zijn ze momenteel de laaste hand aant leggen aan de nieuwe Audi silhouhette.

Mark 14-09-2006 23:48

Quote:

Originally Posted by Fonne
Ik heb eens gehoord bij de Belgian Audi club en daar weten ze van niks.
Het was het eerste dat ze er van hoorden.
Bij Dubois zijn ze momenteel de laaste hand aant leggen aan de nieuwe Audi silhouhette.

Dat lijkt me toch geen onbetrouwbare club, dat maakt bepaalde uitspraken van een bepaalde persoon nog merkwaardiger ;)

Een volgende indicatie dat er ergens toch iets niet klopt:
Quote:

Hoewel de prachtige Silhouettes in het BTCS op dit moment voor spektakel zorgen zijn het volgens de insiders de Toerwagens die hier de toekomst hebben.

http://www.autosport.nl/actueel/news...892&rubriek=28
Geen Silhouettes in de BTCS? Zou kunnen..............wellicht dan verder als stand-alone klasse? Leuk stukje overigens. Kalender 2007 is al bijna bekend zou ik zo zeggen :)

Volgens mij zijn we weer iets op het spoor ;)

FIRE 15-09-2006 13:34

Ik volg BTCS niet of nauwelijks, maar de silhouettes vormen toch de ruggegraat van dit kampioenschap. De enige tourwagen die ik zo weet is de prachtige SEAT Leon en GS BMW.

J.E. 15-09-2006 17:34

Niet paniekeren !!

Het project BRL / BTCS zou zijn om samen iets op Europees vlak iets op te starten.

Wat er volgend jaar met de BTCS gaat gebeuren hangt "natuurlijk" samen met de keuzes die de RACB en zolder gaan maken voor de toekomst van de Belcar.
Maar er bestaat een kans dat de GT's wegvallen uit de BTCS. Van Bellingen, Slaus, Thiry en co kunnen gerust zijn. Zij blijven de koningsklasse van de BTCS.

Zoals je in het stuk van Willem kan lezen staat ook een blik op de kalender voor volgend jaar.

Deze komende weken zijn trouwens ook belangrijk voor een bepaalde geanuleerde sprintklasse van een niet nader uit te spreken Frans merk.
Laten we als Belgische autosportfanaten onze vingers en tenen kruisen....
Zonder te beginnen over de voor en nadelen van zo een sprintklasse. Het blijft actievol en dat heb ik ditjaar maar bitter weinig gezien op de Belgische bodem!

FIRE 15-09-2006 19:52

Quote:

Originally Posted by J.E.
Deze komende weken zijn trouwens ook belangrijk voor een bepaalde geanuleerde sprintklasse van een niet nader uit te spreken Frans merk.

Touring Cup?

Raceboy 15-09-2006 20:00

clio cup.

Lijkt me sterk dat ze in 2007 terug beginnen. meestal lopen wij een jaar achter op Engeland.

J.E. 15-09-2006 21:26

@Raceboy:

Die info klopt niet. De cup is dit jaar met de nieuwe cups van start gegaan in Duitsland met een nieuw formaat van 43 minuten met pitstop! Iedereen zit achter op schema zo zullen bv Engeland, Frankrijk en Italie van start gaan met de "new look" Clio's. Trouwens de Engelse Cup lijkt goed op weg om einde van de maand een SOLD OUT bordje op de paddock te kunnen hangen.

Bij ons zou de start ook voor 2007 zijn. Na het persbericht van Renault zijn de mails blijven binnenstromen van mensen die een sprintserie "pur sang" zien zitten. Er zijn nu heel wat gesprekken aan de gang met mogelijke organisatoren. Endurance is mooie en voorzien van leuke bolides, maar geef toe we kijken allemaal graag naar een sprintkampioenschap met een 20 'tal auto's bv.

De Belcar series zijn leuk, maar dit lijkt me toch te missen op de Belgische scene.

Mark 16-09-2006 00:28

Quote:

Originally Posted by J.E.
Maar er bestaat een kans dat de GT's wegvallen uit de BTCS. Van Bellingen, Slaus, Thiry en co kunnen gerust zijn. Zij blijven de koningsklasse van de BTCS.

Zoals je in het stuk van Willem kan lezen staat ook een blik op de kalender voor volgend jaar.

GT's mogelijk weg uit de BTCS? Die moeten weg uit de BTCS. Sterker nog, die hadden daar nooit mogen rijden ;)

Wat betreft de huidige BTCS silhouettes, ben er nog lang niet zeker van dat ze terugkeren in het huidige BTCS-concept. Gezien de nivo-verschillen kun je de klasse T6 beste als stand-alone race laten rijden.

Baron 16-09-2006 13:15

Quote:

Originally Posted by Mark
Wat betreft de huidige BTCS silhouettes, ben er nog lang niet zeker van dat ze terugkeren in het huidige BTCS-concept. Gezien de nivo-verschillen kun je de klasse T6 beste als stand-alone race laten rijden.

Lijkt me ook een logische evolutie, en zit ook geheel op de lijn van de visie van de RACB: GT's alleen in de Belcar, Tourings alleen in de BTCS.
Over het feit of die silhouettes nu al dan niet echte tourings zijn, is al menige discussie gevoerd. Gezien het niveauverschil met de andere toerwagens en het brede draagvlak dat in België voor dit soort wagens intussen ontstaan is, lijkt het me niet onlogisch de silhouettes in een aparte race (met sprintformat?) te laten rijden.

Mark 26-09-2006 20:08

Er zeer zeker geen BRL-achtige klasse in de BTCS! Bron? ene Lahaye ;)

Quote:

"Met de huidige situatie in de Belcar en de BTCS is er zeker geen plaats voor een nieuwe formule. Als de BRL vijf jaar geleden bestaan had dan had ik het concept onmiddelijk geaccepteerd!''

Bron: Start, nr. 10 2006
Er is zoals reeds eerder te lezen was in deze thread het plan opgevat om een Europese challenge op te zetten. De BRL wil expanderen in Europa. In elk gastland rijden dan enkele nationale toppers van het desbetreffende land mee. Voor Belgie zou de PRC groep dan de partner zijn.

tony s 03-04-2007 20:07

Weer een talent in de BRL V6 klasse en wel Duits Formule 3 vice kampioen Ferdinand Kool .
Hebben al heel wat coereurs met naam rondgereden de laatste jaren .
Petje af voor Harry Maessen .
Info : http://www.racexpress.com/index.php?...tikel&nid=6402


All times are GMT +2. The time now is 04:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.