De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Geen Belgische Clio Cup in 2007! .....maar wel in 2008!...geen in 2009? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14468)

Mark 30-09-2006 22:25

Geen Belgische Clio Cup in 2007! .....maar wel in 2008!...geen in 2009?
 
Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Moeten we dit allemaal serieus nemen ?

Staan toch wel rare uitspraken in dat interview:

Quote:

De A1GP past precies in het concept van de PRC groep, waar Christia Lahaye de ar trekt met de Clio Cup, Roadsters, BTCS en Volkswagen Fun Cup. Wij willen samen een evenement creëren,
Buiten de tikfouten is die passage over de Clio Cup wel merkwaardig. Anno 2006 is er geen Belgische Clio Cup. Of doelt men op de voormalige Cup? Maar die was dan weer in handen van Renault BeLux. Of gaat de PRC group in 2007 de cup organiseren?

Quote:

Ook zijn wij in gesprek Harry Maessen van de BRL-V6 klasse in Nederland. Ook hij is geïnteresseerd in ons concept.
Maessen en uitspraken? Altijd met een korreltje zout nemen, zie: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13462

Quote:

Wat overigens wel belangrijk is, de officiële RACB van België staat achter ons. Zij hebben ook een adviserende rol. Maar dit is allemaal als de optie eenmaal binnen is.”
Bestaat er dan ook een piratenversie van de RACB? :D

J.E. 01-10-2006 12:04

PRC en een andere organisatie zijn in onderhandeling met Renault voor de organisatie van de CLIO CUP 2007 in België.

De beslissing wie het contract krijgt volgt in de volgende weken...

Mark 20-11-2006 22:14

Quote:

Originally Posted by J.E. (Post 193925)
PRC en een andere organisatie zijn in onderhandeling met Renault voor de organisatie van de CLIO CUP 2007 in België.

De beslissing wie het contract krijgt volgt in de volgende weken...

Niemand krijgt het contract voor 2007 volgens een artikel in Turbomagazine nr. 151

Renault BeLux heeft onvoldoende fondsen om twee series te ondersteunen. 2007 is het laatste jaar voor de FRenault 1.6............daar gaan de centjes naar toe. Renault Sport stopt met de ondersteuning voor deze klasse, vanaf 2008 zou er dan een gebrek aan reserve onderdelen kunnen onstaan. Vandaar dus 2007 als laatste jaar. Gebrek aan onderdelen? Is toch gewoon een Tatuus-produkt:confused:

Daarnaast kon men het (te kleine ?)budget niet toekennen aan een promotor, of waren de geoffreerde prijzen te hoog? In ieder geval geen CUP in 2007. Jammer.

JPMontoya 20-11-2006 23:37

Jammer want aan een cup hebben we terug nood in Belgie.

Mr.Dallara 21-11-2006 19:59

Zeer jammer!

Het verhaal dat er in 2008 mogelijk geen spare parts meer gaan zijn van Tatuus is ook maar priet praat vind ik... De formule wagentjes hebben ook stukken, support en revisies nodig van Renault-Sport zelf... mss wringt daar het schoentje... :(

Als je ziet wat voor een prachtige positieve spiraal deze serie heeft doen onstaan qua jong talent in de éénzitterij in België, kan ik niet begrijpen dat Renault Sport België er niet verder mee wilt...
Al die buitenlanders komen niet zomaar rijden in België... voor mij is het één succes verhaal (op het eerste jaar na toen het onmogelijk leek om iets dergelijk op te starten).

:( :( :(

JPMontoya 21-11-2006 22:30

Ik snap wel dat Renault Sport er na dit jaar de brui aan geeft met de Formule Renault 1.6

Een kampioenschap dat voor het 5de jaar loopt in 2007 is toch een prachtig engagement van Renault Sport maar op een gegeven moment is het gewoon tijd om af te zwaaien en iets nieuws te proberen. Wat ongetwijfeld de Clio Cup in 2008 zal zijn...en ik snap wel dat je 2 kampioenschappen niet draaiende kan blijven houden - toch zeker niet voor een klein Renault Sport filiaal als Renault-Sport Belux.

Ander goed nieuws is wel de Europese Clio Cup in 2008!

ICEMAN 21-11-2006 23:36

En wat heeft het Mégane project dan gekost voor Renault Sport België? :confused:

JPMontoya 22-11-2006 09:31

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 194088)
En wat heeft het Mégane project dan gekost voor Renault Sport België? :confused:

Inderdaad, dat was me nog ontgaan. De inzet van de Meganes in de BTCS zal ook nog wel wat gekost hebben maar ongetwijfeld significant minder dan een hele serie op te zetten of draaiende te houden.

Raceboy 23-03-2007 01:50

In GB zitten ze met een probleem: de ophanging blijkt nogal breekgevoelig.

JPMontoya 14-05-2007 17:04

Maar wel in 2008

Quote:

Renault België Luxemburg en Renault Sport Technologies hebben de traditie om hun producten in de autosport in te zetten. Daarom hebben ze besloten de draad weer op te pikken en vanaf 2008 op onze circuits een Renault Sport Clio Cup te organiseren.

De officiële voorstelling aan rijders, teams en pers komt er op zaterdag 9 juni, in het kader van de 12 uur van Spa.

Noteer echter maar al dat:

* De Renault Sport Clio Cup 2008 zal worden georganiseerd worden in het kader van zes meetings (waaronder de World Series by Renault), met telkens twee races van ongeveer dertig minuten.
* Michelin zoals steeds onze trouwe partner blijft.
* Er voor de winnaar een mooie prijs is weggelegd, die op 9 juni zal worden onthuld.
* De wedstrijdleiding, dezelfde als bij de huidige FR1.6, een nultolerantie zal aanhouden.
* Er 25 Clio’s zullen worden toegelaten.
* De organisatie in handen is van het team van Track on Time.

Voor de terugkeer van deze populaire en spectaculaire formule, allicht het enige sprintkampioenschap voor toerismewagens in België, hopen de organisatoren een maximum aan goede rijders te lokken.

Bron Renault-Sport / Autosport.be
Maar 25 wagens toegelaten. Dit zal rap uitverkocht zijn...

Mark 14-05-2007 19:30

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 210149)
Maar 25 wagens toegelaten. Dit zal rap uitverkocht zijn...

Waarom maar 25? budgetaire kwestie voor Renault BeLux?

buchinski 15-05-2007 09:39

Brengt mij met een gerelateerde vraag op dit forum waar toch ook heel veel insiders zitten : "wat met de monoposto's?"

Begrijpelijk misschien dat Renault zoals hoger gezegd er mee kapt na een serie 5 jaar te hebben ondersteund. Maar gaat België dan het enige land in West-Europa worden zonder eigen éénzitter serie?

Ik hoorde op Francorchampagne verleden jaar een aantal mogelijke alternatieven uit de mond van enkele teammedewerkers. Buiten the obvious two, FR onder eigen beheer en helemaal geen monoposto's, hoorde ik een eventuele terugkeer van Formule Ford of het inbouwen van Fiat ipv Renault in de Tatuus chassis. Ik weet niet in hoeverre deze pistes realistisch zijn of in hoeverre deze daadwerkelijk kunnen gevolgd worden?

Yannick R 15-05-2007 15:56

Ik heb gehoord dat Duitsland misschien de 1.6 ging "overnemen".

Bramzel 15-05-2007 18:07

Quote:

Originally Posted by buchinski (Post 210234)
Maar gaat België dan het enige land in West-Europa worden zonder eigen éénzitter serie?

De Benelux heeft een F3 programma, maar dat gaat onder de noemer 'Duits F3' ;) Uitleg? Zie de stand in het kampioenschap aldaar ;)

buchinski 21-05-2007 10:22

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 210260)
De Benelux heeft een F3 programma, maar dat gaat onder de noemer 'Duits F3' ;) Uitleg? Zie de stand in het kampioenschap aldaar ;)

Nice one ;)

maarre... vergeet niet dat Verdonck uit de FR1600 leerschool komt en dat het slechts gaat om 2 Belgjes in een buitenlandse competitie.

2 Belgen in een buitenlandse serie maakt dat nog geen "instapklasse". De budgetten die trouwens rondgaan in de F3 zijn talloze malen hoger dan in de eigen Belgische FR1600.

bluelite 21-05-2007 11:11

Een rijder moet naar de Duitse F3 8 à 10 maal zoveel geld meebrengen. Tenzij je voor Astromega (in de 1.6) rijdt. Dan spreken we van 3 à 4 maal.

Zelfs mij werd gevraagd of ik het zag zitten om de 1.6 te organiseren. Daaruit blijkt duidelijk dat de teams verder willen in de 1.6. Ik wil het kampioenschap graag organiseren, maar met welk geld aub?

Raceboy 31-05-2007 12:13

meer info uit autosport:

*1 buitenlandse race (waarschijnlijk Nürburgring)
*50 rijders op Spa (25 Belgische + buitenlanders)
* Thierry Tassin is organisator (rare keuze vermits zijn verleden?)
* Wie smerig rijdt vliegt eruit , we noteren dat

Mark 12-12-2007 23:32

De Clio Cup is in aantocht..........we zijn nog niet van start of de eerste waardeloze persbabbel hebben we te pakken! Pfffffff, kijk ik lees graag die dingen maar probeer geen onzin te verkopen. Er is altijd wel een azijnpisser die te vinden die de zeepbel doorprikt ;)

Quote:

Nieuwe Clio Cup: startgrid en kalender bijna volledig

“Er zijn nu reeds een vijftiental deelnemers officieel ingeschreven en we hebben nog eens vijftien inschrijvingsformulieren opgestuurd, die we een dezer ingevuld terug verwachten”, stelt Thierry Tassin, hoofd van Track on Time, de organisatie achter het kampioenschap 2008. Hij herinnert er ook aan dat het aantal rijders dat het volledige kampioenschap kan rijden is vastgelegd op 25 en dat de poststempel (of fax!) bij de laatste inschrijvingen de doorslag zal geven.

De beperking van ons startveld is ingegeven door veiligheidsredenen, maar ook omdat we maar recht hebben op 25 ‘Belgische’ plaatsen bij de vier wedstrijden (tweemaal twee) die we samen met onze Duitse collega’s rijden in het kader van de ‘World Series by Renault’, begin mei in Francorchamps en eind augustus op de Nürburgring. Daar mogen maximaal 50 Clio’s aan de start staan.”

Persreutel o.a. te vinden op:
http://www.autosport.be/news/11320.awm
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3615 (inclusief foutieve datum)
Het reguliere Belgische veld Clio's mag niet meer dan 25 bedragen vanwege veiligheidsredenen? Nou, die wil ik dan weleens weten Tassin! Maak me wijzer, maak me slimmer.............met de kennis die ik nu bezit kan ik niet anders concluderen dat je uit je nek ligt te lullen!

Zelfs als de Duitsers niet meedoen mogen er vanwege "veiligheidsredenen" niet meer dan 25 wagens meedoen? Zo lees ik die zin......... u ook, lezers van De Paddock? Wel gek dat als de Duitsers op bezoek komen dat opeens 50 wagens kunnen zijn.

Uit mijn beperkte kennis weet ik dat startvelden voor toerisme wagens op Zolder of Spa makkelijk de 60 kan overtreffen. Exacte aantallen zijn te berekenen via de formule die te vinden is op de FIA-site.

Een paar jaar terug reden de Nederlandse Clio's (de echte cowboys in dit verhaal) met dik 50 wagens op Spa en Zolder. Ok, na het eerste rondje waren dat er dan nog een stuk of 40 ;)

Hoe dienen we het bericht van die Tassin dan wel te lezen? Althans, zo lees ik het.......u hoeft het met mijn visie niet eens te zijn ;)

-Belux / Track on Time hebben een order / optie geplaatst voor 25 wagens of boekhouding gemaakt die gebaseerd is op 25 deelnemers;
-Er zijn 15 wagens verkocht;
-Er zijn nog 10 wagens beschikbaar
-Er zijn nog 15 "persmapjes / inschrijvingsformulieren" aangevraagd voor de resterende 10 wagens
-Die 15 "prospects" zullen niet allemaal positief bevestigen
-M.a.w., we mogen blij zijn met 20 deelnemers
-In centjes uitgedrukt, de beoogde omzet blijft op dit moment 20% achter bij de prognoses.

Conclusie: De Belgische Clio Cup 2008 is nog lang niet uitverkocht maar zijn er wel 25 budgetten te vinden in Belgie tussen € 40.000 en € 60.000 voor een jaartje Cup racen?

(Opbouw budget: aanschaf Clio is € 31.000, in het meest gunstige geval afschrijven op drie jaar. Operationele kosten voor een jaartje racen zijn normaal gesproken gelijk aan de nieuwwaarde van een wagen)

bluelite 13-12-2007 00:15

25 "Belgische" rijders + 25 "Duitse" deelnemers = 50 deelnemers.
Stel je nu voor dat er in België 35 deelnemers zijn en in Duitsland 40. Dan zitten we aan 75. Wie ga je dan thuislaten? De rijders die niet in de top 25 van het land geklasseerd staan? Nee, dan zijn er tien rijders (vijftien in Duitsland) die van zich laten horen omdat ze niet mogen meedoen... Want wat verkoop je aan je sponsoren? Inderdaad: dat je tijdens de World Series by Renault mag rijden voor een groot publiek. Stel je nou eens voor dat tien rijders moeten thuisblijven. Hoe leggen ze dat dan aan hun sponsors uit? Voor aanvang van het seizoen kan je toch onmogelijk bij een bedrijf aankloppen en zeggen: "Ja, het is wel interessant want we rijden tweemaal tijdens de WSR... tenminste als ik in de top 25 sta". Renault Sport/Track on Time heeft hier wel een punt.

Mark 13-12-2007 00:59

Quote:

Originally Posted by bluelite (Post 224538)
Stel je nu voor dat er in België 35 deelnemers zijn en in Duitsland 40. Dan zitten we aan 75. Wie ga je dan thuislaten?

Niemand! Kijk in de trainingen / kwalificaties zijn voldoende oplossingen te bedenken om 70/80 wagens te laten starten. Zie de NL Clio Cup in 2001 tijdens de races in BE / NL. Dan maak je er een hoofdrace van met de 50 snelsten en eventueel de resterende 30 krabbers in een support-race. Dan word de FRenault 2.0 two-seater demo op zaterdag maar een half uurtje korter;)

Desondanks wil ik je enigzins volgen m.b.t. WSbR weekends, dat neemt niet weg dat ik nog steeds niet de term veiligheid snap omtrent de andere meetings ;)

bluelite 13-12-2007 11:21

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 224539)
Desondanks wil ik je enigzins volgen m.b.t. WSbR weekends, dat neemt niet weg dat ik nog steeds niet de term veiligheid snap omtrent de andere meetings ;)

Ik begrijp helemaal wat jij wil zeggen, alleen is dat niet haalbaar. En natuurlijk kan men tijdens de niet-WSR-meetings evengoed 50 auto's laten rijden. Maar dan zit je met het probleem dat 25 van die auto's niet welkom zijn tijdens de WSR. En dat zijn nu net de weekends die voor elke rijder van belang zijn. Dan is er volk....

tarzancorner 13-12-2007 11:30

WIe zegt dat de Duitsers er 25 hebben een gedeelte van het veld van
vorige jaar werd aan gevuld door Nederlandse clio's (VERSCHUUR)
Het is toch veel mooier om twee volle velden te zien tijdens WSBR weekends
alleen de belangstelling is er niet om clio cup te gaan rijden,het zal de
geschiedenis wel zijn en de kosten.:rolleyes:

tarzancorner 13-12-2007 12:52

Op http://www.renault-sport.de/ is meer terug te vinden
van de Duitste clio cup 2008.:gas:

Autosport.be 14-12-2007 18:52

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 224534)
Conclusie: De Belgische Clio Cup 2008 is nog lang niet uitverkocht maar zijn er wel 25 budgetten te vinden in Belgie tussen € 40.000 en € 60.000 voor een jaartje Cup racen?

Mijn gok: Ze hebben gewoon nog niet genoeg inschrijvingen, en ze willen de potentiële deelnemers wat onder druk zetten om snel in te schrijven. Ik verwacht een startveld van minder dan 20 auto's in 2008, en nog een pak minder tegen het einde van het seizoen.

Mij zal je hoogstwaarschijnlijk niet zien in 2008. De zin is er wel, maar de kosten zijn minstens 50% gestegen sinds de laatste editie waar ik wel van de partij was (2004), en dat is toch net wat te veel voor mijn bankrekening...

We zullen zien...

Mark 20-01-2008 14:07

Quote:

Het twintigtal rijders die zich reeds hebben ingeschreven voor de nieuwe Clio Cup Belgium 2008 waren deze namiddag aanwezig op de overvolle stand van Renault in paleis 5 van het Autosalon.

De herlancering van de Clio Cup wordt geplaatst in het teken van de gezelligheid en toegankelijkheid in de paddock én de fair-play, zowel op de piste als daarnaast”, benadrukte de viervoudige winnaar van de 24 uur van Francorchamps. “Zij die met de botsautootjes willen spelen, moeten maar naar de kermis trekken.”

Geen sprake meer van hoge herstelkosten aan het koetswerk dus. “Ons team van technische commissarissen en onze wedstrijdleiding zijn goed gerodeerd. We zullen een nultolerantie toepassen.

persbabbel Renault
We zaten enkele weken terug dus goed met de voorspelling dat er nog geen 20 deelnemers waren ;)

Mooie woorden over net rijgedrag, even vastleggen voor het nageslacht.

Bart.Vandecavey 21-01-2008 11:15

In afwachting van de terugkeer van een andere kampioen is het team van Wim Coekelbergs ook verheugd de deelname van Pierre-Yves Hardenne te kunnen aankondigen. De ex van Justine Henin is bezeten door gemotoriseerde sporten en koos voor de Clio Cup om zijn debuut in de autosport te maken.

Bron: persbericht op pitstop.tv

Waar zou die dat geld vandaan gehaald hebben :D

ICEMAN 21-01-2008 17:39

Benieuwd of het Philip Jacobs dit jaar lukt om kampioen te worden. Ik gun het hem van harte!

Brecht 21-01-2008 19:11

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 227325)
Benieuwd of het Philip Jacobs dit jaar lukt om kampioen te worden. Ik gun het hem van harte!

Ja zeker, sympathieke kerel die zeker weet hoe hij aan het stuurtje moet draaien. Hoop dat ie een vuist kan maken.

crosserke 21-01-2008 20:45

Een twintigtal wagens zijn ingeschreven maar de zitjes zijn nog niet allemaal ingevuld.

tiggel 24-01-2008 01:42

alles word duurder eh dusja zonder sponser kunde het niet doen denk ik

Mark 05-05-2008 21:04

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 227226)
Mooie woorden over net rijgedrag, even vastleggen voor het nageslacht.

2 weekends verder:
Quote:

Deze keer is er echter meer aan de hand. De cowboys van dienst, David De Saeger en Romain Troonbeeckx, zijn twee tieners met weinig gevoel voor verantwoordelijkheid, maar des te meer ongepaste aggressiviteit. Een niet onbelangrijk detail is dat ze uitkomen voor het officiële team van Renault Sport, Delahaye Racing.

http://www.autosport.be/news/12186.aspx

Quote:

Dat de “zero tolerance” weinig om het lijf heeft, blijkt ook uit de deelname van Thierry Boetsch in Francorchamps. Fransman Boetsch ramde tijdens het openingsweekend in Zolder onder gele vlag een interventiewagen. Een baanpost, die in de auto zat, werd gewond naar een ziekenhuis afgevoerd. Maar Boetsch mocht in Francorchamps dus weer aan de start komen.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=4720
Er zijn zo van die zekerheden in het leven en dit is er eentje ;) Hard en netjes racen in een Clio schijnt niet te kunnen.

Het viel me trouwens op dat er bijna 40 deelnemers in het programmaboekje stonden, die heb ik niet gezien op zaterdag. Iemand een idee?

Autosport.be 05-05-2008 22:53

Het feit dat die 2 jonge mannekes doen wat ze doen kan je hen niet kwalijk nemen.

Hoe zou je zelf zijn: je papa heeft veel geld, je wil racen, je bent nog een snotneus en beseft niet dat je met levensgevaarlijk speelgoed speelt. Op 16-jarige leeftijd is dit niet eens zo verwonderlijk.

Als de organisatie dan zomaar laat begaan, dan geeft dat maar één signaal aan hen: doe maar verder, niets mis mee. Het publiek smult ervan.

Wie is hier dan de schuldige?

Bramzel 06-05-2008 09:43

Quote:

Originally Posted by Autosport.be (Post 233380)
Het feit dat die 2 jonge mannekes doen wat ze doen kan je hen niet kwalijk nemen.

Hoe zou je zelf zijn: je papa heeft veel geld, je wil racen, je bent nog een snotneus en beseft niet dat je met levensgevaarlijk speelgoed speelt. Op 16-jarige leeftijd is dit niet eens zo verwonderlijk.

Ik zou het daar mee eens kunnen zijn als er niet zoveel andere 16-jarigen in andere competities zouden meerijden zonder idioterie. Dit is echter wel het geval, er zijn wereldwijd talloze 'pubers' van onder de 18-jaar actief. Afgelopen weekend nog weer een heel veld van die kindjes actief mogen zien in het JTCC hier in Zweden, waar de jongsten 15 zijn. Afgezien van iets geleun hier en daar geen noemenswaardige incidenten. De schuldigen in dit geval? De rijders, en niemand anders dan de rijders.

Volano 07-05-2008 23:25

"Naar aanleiding van het podium-incident waarbij Philip Jacobs betrokken was, werd beslist dat Jacobs geschorst wordt voor de eerstvolgende meeting van de Clio Cup 2008. Daarbovenop krijgt hij een voorwaardelijke schorsing van 2 jaar voor deelname aan gelijk welk Renault Sport kampioenschap."

bron: http://autosport.be/news/12204.aspx

Zo'n gedrag is natuurlijk niet goed te praten.

buchinski 07-05-2008 23:35

Quote:

Originally Posted by Autosport.be (Post 233380)
Het feit dat die 2 jonge mannekes doen wat ze doen kan je hen niet kwalijk nemen.

Hoe zou je zelf zijn: je papa heeft veel geld, je wil racen, je bent nog een snotneus en beseft niet dat je met levensgevaarlijk speelgoed speelt. Op 16-jarige leeftijd is dit niet eens zo verwonderlijk.

Als de organisatie dan zomaar laat begaan, dan geeft dat maar één signaal aan hen: doe maar verder, niets mis mee. Het publiek smult ervan.

Wie is hier dan de schuldige?

Als je close racing wil dan eindigt dat hier en daar in tranen, dat is een bijna zekerheid. Maar er is hier toch ook sprake van zekere spelletjes en afrekeningen "in de coulissen". Als neutrale observator heb ik toch wel heel andere dingen gezien dan wat er her en der als mening verkondigd werd. Samengevat gaan voor mijn mening alle betrokkenen hier in de fout. Hopelijk heeft iedereen zijn lessen getrokken en zijn mening kunnen zeggen. Zulke incidenten verder blijven uitspitten is nefast voor de serie en voor het imago van autopsort in het algemeen.

Het blijft wel vreemd hoe eenzelfde incident door verschiedene mensen compleet anders kan worden geïnterpreteerd.

@Mark : voor het programmaboekje schijnt door diegene die het samengesteld heeft gewoon de lijst overgenomen te zijn van alle inschrijvingen ooit. Er stonden inschrijvingen tussen waarvan je op voorhand wist dat die niet zouden meerijden (aangezien het éénmallige deelnames waren) Zo krijg je natuurlijk een verkeerde lijst.

ICEMAN 12-05-2008 11:11

Clio Cup België zal NOOIT sportief verlopen.

FIRE 03-10-2008 20:26

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 233623)
Clio Cup België zal NOOIT sportief verlopen.



Quote:

Racing for Belgium trekt zich terug voor het slotweekend van de Belgische Renault Clio Cup. In het team van Wim Coekelbergs zitten Michel Heydens en Guillaume Dumarey, die allebei in de running waren voor de titel, resp. de algemene en de juniortitel.

Het rommelt al het hele seizoen in de Clio Cup, maar nu ontploft de bom toch wel helemaal. Racing for Belgium laat verstek gaan, omdat RfB-rijder Philip Jacobs de start is geweigerd. Volgens Track on Time van Thierry Tassin, de organisator van de Clio Cup, heeft Jacobs te laat voor de meeting ingeschreven. Om te kunnen deelnemen moet een rijder vijf dagen vòòr de start van het evenement zijn inschrijving overmaken.

...

Het is vreemd dat Track on Time Jacobs de start weigert. Zo weten we dat bvb. Menno Kuus zich pas op 30 september of 3 dagen vòòr de meeting heeft ingeschreven. Maar Kuus mag wel deelnemen.

Eerder dit jaar kwam het al tot een zware aanvaring tussen Track on Time en Racing for Belgium rond Jacobs. Toen kreeg het team van Tassin en Renault België van de RACB Sportrechtbank ongelijk (zie ons bericht van 22/5/2008), omdat Track on Time probeerde om Jacobs wegens disciplinaire redenen te schorsen.
Bron: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6032

Commentaar overbodig, enkel :rolleyes:

ICEMAN 06-10-2008 08:47

ToT gunt RfB gewoonweg de titel niet. Waarom mag Menno Kuus dan wel deelnemen aan de meeting en RfB-rijder Philip Jacobs niet:confused:

Raceboy 02-03-2009 13:44

In 2009 zou er dan weer geen zijn volgens steeds sterker circulerende geruchten.

Mark 02-03-2009 19:18

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 244700)
In 2009 zou er dan weer geen zijn volgens steeds sterker circulerende geruchten.

Leybaert gaf enkele weken terug al een voorzetje voor het eventuele niet doorgaan: http://www.autosport.be/news/2009/01...EenGemisteKans


All times are GMT +2. The time now is 19:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.