![]() |
Geen Belgische Clio Cup in 2007! .....maar wel in 2008!...geen in 2009?
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
PRC en een andere organisatie zijn in onderhandeling met Renault voor de organisatie van de CLIO CUP 2007 in België.
De beslissing wie het contract krijgt volgt in de volgende weken... |
Quote:
Renault BeLux heeft onvoldoende fondsen om twee series te ondersteunen. 2007 is het laatste jaar voor de FRenault 1.6............daar gaan de centjes naar toe. Renault Sport stopt met de ondersteuning voor deze klasse, vanaf 2008 zou er dan een gebrek aan reserve onderdelen kunnen onstaan. Vandaar dus 2007 als laatste jaar. Gebrek aan onderdelen? Is toch gewoon een Tatuus-produkt:confused: Daarnaast kon men het (te kleine ?)budget niet toekennen aan een promotor, of waren de geoffreerde prijzen te hoog? In ieder geval geen CUP in 2007. Jammer. |
Jammer want aan een cup hebben we terug nood in Belgie.
|
Zeer jammer!
Het verhaal dat er in 2008 mogelijk geen spare parts meer gaan zijn van Tatuus is ook maar priet praat vind ik... De formule wagentjes hebben ook stukken, support en revisies nodig van Renault-Sport zelf... mss wringt daar het schoentje... :( Als je ziet wat voor een prachtige positieve spiraal deze serie heeft doen onstaan qua jong talent in de éénzitterij in België, kan ik niet begrijpen dat Renault Sport België er niet verder mee wilt... Al die buitenlanders komen niet zomaar rijden in België... voor mij is het één succes verhaal (op het eerste jaar na toen het onmogelijk leek om iets dergelijk op te starten). :( :( :( |
Ik snap wel dat Renault Sport er na dit jaar de brui aan geeft met de Formule Renault 1.6
Een kampioenschap dat voor het 5de jaar loopt in 2007 is toch een prachtig engagement van Renault Sport maar op een gegeven moment is het gewoon tijd om af te zwaaien en iets nieuws te proberen. Wat ongetwijfeld de Clio Cup in 2008 zal zijn...en ik snap wel dat je 2 kampioenschappen niet draaiende kan blijven houden - toch zeker niet voor een klein Renault Sport filiaal als Renault-Sport Belux. Ander goed nieuws is wel de Europese Clio Cup in 2008! |
En wat heeft het Mégane project dan gekost voor Renault Sport België? :confused:
|
Quote:
|
In GB zitten ze met een probleem: de ophanging blijkt nogal breekgevoelig.
|
Maar wel in 2008
Quote:
|
Quote:
|
Brengt mij met een gerelateerde vraag op dit forum waar toch ook heel veel insiders zitten : "wat met de monoposto's?"
Begrijpelijk misschien dat Renault zoals hoger gezegd er mee kapt na een serie 5 jaar te hebben ondersteund. Maar gaat België dan het enige land in West-Europa worden zonder eigen éénzitter serie? Ik hoorde op Francorchampagne verleden jaar een aantal mogelijke alternatieven uit de mond van enkele teammedewerkers. Buiten the obvious two, FR onder eigen beheer en helemaal geen monoposto's, hoorde ik een eventuele terugkeer van Formule Ford of het inbouwen van Fiat ipv Renault in de Tatuus chassis. Ik weet niet in hoeverre deze pistes realistisch zijn of in hoeverre deze daadwerkelijk kunnen gevolgd worden? |
Ik heb gehoord dat Duitsland misschien de 1.6 ging "overnemen".
|
Quote:
|
Quote:
maarre... vergeet niet dat Verdonck uit de FR1600 leerschool komt en dat het slechts gaat om 2 Belgjes in een buitenlandse competitie. 2 Belgen in een buitenlandse serie maakt dat nog geen "instapklasse". De budgetten die trouwens rondgaan in de F3 zijn talloze malen hoger dan in de eigen Belgische FR1600. |
Een rijder moet naar de Duitse F3 8 à 10 maal zoveel geld meebrengen. Tenzij je voor Astromega (in de 1.6) rijdt. Dan spreken we van 3 à 4 maal.
Zelfs mij werd gevraagd of ik het zag zitten om de 1.6 te organiseren. Daaruit blijkt duidelijk dat de teams verder willen in de 1.6. Ik wil het kampioenschap graag organiseren, maar met welk geld aub? |
meer info uit autosport:
*1 buitenlandse race (waarschijnlijk Nürburgring) *50 rijders op Spa (25 Belgische + buitenlanders) * Thierry Tassin is organisator (rare keuze vermits zijn verleden?) * Wie smerig rijdt vliegt eruit , we noteren dat |
De Clio Cup is in aantocht..........we zijn nog niet van start of de eerste waardeloze persbabbel hebben we te pakken! Pfffffff, kijk ik lees graag die dingen maar probeer geen onzin te verkopen. Er is altijd wel een azijnpisser die te vinden die de zeepbel doorprikt ;)
Quote:
Zelfs als de Duitsers niet meedoen mogen er vanwege "veiligheidsredenen" niet meer dan 25 wagens meedoen? Zo lees ik die zin......... u ook, lezers van De Paddock? Wel gek dat als de Duitsers op bezoek komen dat opeens 50 wagens kunnen zijn. Uit mijn beperkte kennis weet ik dat startvelden voor toerisme wagens op Zolder of Spa makkelijk de 60 kan overtreffen. Exacte aantallen zijn te berekenen via de formule die te vinden is op de FIA-site. Een paar jaar terug reden de Nederlandse Clio's (de echte cowboys in dit verhaal) met dik 50 wagens op Spa en Zolder. Ok, na het eerste rondje waren dat er dan nog een stuk of 40 ;) Hoe dienen we het bericht van die Tassin dan wel te lezen? Althans, zo lees ik het.......u hoeft het met mijn visie niet eens te zijn ;) -Belux / Track on Time hebben een order / optie geplaatst voor 25 wagens of boekhouding gemaakt die gebaseerd is op 25 deelnemers; -Er zijn 15 wagens verkocht; -Er zijn nog 10 wagens beschikbaar -Er zijn nog 15 "persmapjes / inschrijvingsformulieren" aangevraagd voor de resterende 10 wagens -Die 15 "prospects" zullen niet allemaal positief bevestigen -M.a.w., we mogen blij zijn met 20 deelnemers -In centjes uitgedrukt, de beoogde omzet blijft op dit moment 20% achter bij de prognoses. Conclusie: De Belgische Clio Cup 2008 is nog lang niet uitverkocht maar zijn er wel 25 budgetten te vinden in Belgie tussen € 40.000 en € 60.000 voor een jaartje Cup racen? (Opbouw budget: aanschaf Clio is € 31.000, in het meest gunstige geval afschrijven op drie jaar. Operationele kosten voor een jaartje racen zijn normaal gesproken gelijk aan de nieuwwaarde van een wagen) |
25 "Belgische" rijders + 25 "Duitse" deelnemers = 50 deelnemers.
Stel je nu voor dat er in België 35 deelnemers zijn en in Duitsland 40. Dan zitten we aan 75. Wie ga je dan thuislaten? De rijders die niet in de top 25 van het land geklasseerd staan? Nee, dan zijn er tien rijders (vijftien in Duitsland) die van zich laten horen omdat ze niet mogen meedoen... Want wat verkoop je aan je sponsoren? Inderdaad: dat je tijdens de World Series by Renault mag rijden voor een groot publiek. Stel je nou eens voor dat tien rijders moeten thuisblijven. Hoe leggen ze dat dan aan hun sponsors uit? Voor aanvang van het seizoen kan je toch onmogelijk bij een bedrijf aankloppen en zeggen: "Ja, het is wel interessant want we rijden tweemaal tijdens de WSR... tenminste als ik in de top 25 sta". Renault Sport/Track on Time heeft hier wel een punt. |
Quote:
Desondanks wil ik je enigzins volgen m.b.t. WSbR weekends, dat neemt niet weg dat ik nog steeds niet de term veiligheid snap omtrent de andere meetings ;) |
Quote:
|
WIe zegt dat de Duitsers er 25 hebben een gedeelte van het veld van
vorige jaar werd aan gevuld door Nederlandse clio's (VERSCHUUR) Het is toch veel mooier om twee volle velden te zien tijdens WSBR weekends alleen de belangstelling is er niet om clio cup te gaan rijden,het zal de geschiedenis wel zijn en de kosten.:rolleyes: |
Op http://www.renault-sport.de/ is meer terug te vinden
van de Duitste clio cup 2008.:gas: |
Quote:
Mij zal je hoogstwaarschijnlijk niet zien in 2008. De zin is er wel, maar de kosten zijn minstens 50% gestegen sinds de laatste editie waar ik wel van de partij was (2004), en dat is toch net wat te veel voor mijn bankrekening... We zullen zien... |
Quote:
Mooie woorden over net rijgedrag, even vastleggen voor het nageslacht. |
In afwachting van de terugkeer van een andere kampioen is het team van Wim Coekelbergs ook verheugd de deelname van Pierre-Yves Hardenne te kunnen aankondigen. De ex van Justine Henin is bezeten door gemotoriseerde sporten en koos voor de Clio Cup om zijn debuut in de autosport te maken.
Bron: persbericht op pitstop.tv Waar zou die dat geld vandaan gehaald hebben :D |
Benieuwd of het Philip Jacobs dit jaar lukt om kampioen te worden. Ik gun het hem van harte!
|
Quote:
|
Een twintigtal wagens zijn ingeschreven maar de zitjes zijn nog niet allemaal ingevuld.
|
alles word duurder eh dusja zonder sponser kunde het niet doen denk ik
|
Quote:
Quote:
Quote:
Het viel me trouwens op dat er bijna 40 deelnemers in het programmaboekje stonden, die heb ik niet gezien op zaterdag. Iemand een idee? |
Het feit dat die 2 jonge mannekes doen wat ze doen kan je hen niet kwalijk nemen.
Hoe zou je zelf zijn: je papa heeft veel geld, je wil racen, je bent nog een snotneus en beseft niet dat je met levensgevaarlijk speelgoed speelt. Op 16-jarige leeftijd is dit niet eens zo verwonderlijk. Als de organisatie dan zomaar laat begaan, dan geeft dat maar één signaal aan hen: doe maar verder, niets mis mee. Het publiek smult ervan. Wie is hier dan de schuldige? |
Quote:
|
"Naar aanleiding van het podium-incident waarbij Philip Jacobs betrokken was, werd beslist dat Jacobs geschorst wordt voor de eerstvolgende meeting van de Clio Cup 2008. Daarbovenop krijgt hij een voorwaardelijke schorsing van 2 jaar voor deelname aan gelijk welk Renault Sport kampioenschap."
bron: http://autosport.be/news/12204.aspx Zo'n gedrag is natuurlijk niet goed te praten. |
Quote:
Het blijft wel vreemd hoe eenzelfde incident door verschiedene mensen compleet anders kan worden geïnterpreteerd. @Mark : voor het programmaboekje schijnt door diegene die het samengesteld heeft gewoon de lijst overgenomen te zijn van alle inschrijvingen ooit. Er stonden inschrijvingen tussen waarvan je op voorhand wist dat die niet zouden meerijden (aangezien het éénmallige deelnames waren) Zo krijg je natuurlijk een verkeerde lijst. |
Clio Cup België zal NOOIT sportief verlopen.
|
Quote:
Quote:
Commentaar overbodig, enkel :rolleyes: |
ToT gunt RfB gewoonweg de titel niet. Waarom mag Menno Kuus dan wel deelnemen aan de meeting en RfB-rijder Philip Jacobs niet:confused:
|
In 2009 zou er dan weer geen zijn volgens steeds sterker circulerende geruchten.
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 19:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.