![]() |
Het deed enorm plezier om tijdens Racing Festival te zien dat er nog mensen zijn die Michel steunen. Met dank aan de kleine maar toch zo "grote" Clio Cup.
http://www.race-rally.be/2004/racing...ge.asp?Ref=196 http://www.race-rally.be/2004/racing...ge.asp?Ref=193 Foto's: www.race-rally.be |
Ik heb hier toch mijn twijfels bij... Waarom steunen ze hem? Omdat hij vastzit voor een ongeval waar hij niet rechtstreeks de schuld van was, of omdat ze het niet erg vinden dat hij overdag aan 250 km/h over de autosnelweg racet? Zoals de meesten hier vind ik dat piloten een voorbeeldfunctie hebben. Zoals een BV ooit zei is iemand die om twee uur 's nachts 180 doet op de E40 geen potentieel moordenaar. 250 overdag, tussen gezinnen die op weg zijn naar de 1000km vind ik toch al iets anders...
|
Quote:
Echter de sticker actie van het team "racing for Belgium" kan ik niet waarderen. Om in deze fase van de zaak al zo sterk partij te kiezen lijkt me niet verstandig. Benieuwd welke sticker ze gaan plakken tijdens de Masters als Heydens idd schuldig bevonden word aan bepaalde feiten. Als ze nu zo sterk hun standpunt laten gelden, wat hun goed recht is, moeten ze ook kleur bekennen als ze fout zitten met hun standpunt. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Probeer je eens in te beelden hoe het moet zijn om in de cel te zitten, als je anders elke dag als een vrij man rond loopt! |
Quote:
En dan heb je nog altijd het recht om dit verkeerd te vinden. Dezelfde stickers zouden dus naar mijn mening ook perfect tijdens de Belgian Masters kunnen gebruikt worden, gelijk welke uitspraak. |
Quote:
|
Quote:
Of de wagens elkaar al dan niet geraakt hebben speelt mijn insziens weinig rol... met zo'n snelheden kan je moeilijk een verdedigbaar argument aanhalen, dat men dan nog openlijk steun betoond aan zulke feiten... |
Quote:
Iemand die bewust de verkeersregels in een zodanig grote maat overtreedt dat er iemand de dood door vindt, al dan niet gewild, verdient niet beter. En het feit dat hij in Lantin werd gezet duidt er volgens mij toch wel op dat de politie en het gerecht over een aantal bewijzen beschikken die zwaar genoeg zijn om hem daar te zetten. Over die stickers zou ik het volgende willen zeggen: De teamgenoten steunen Michel, waar ik niets op tegen heb. Maar dat ze dat op zo'n publieke manier doen kan ik niet begrijpen. Wat als Heydens nu eens schuldig blijkt te zijn? Welke stickers gaan ze dan ophangen? Gaan ze misschien roepen dat het Belgische gerecht zijn werk niet goed doet? |
Quote:
|
Toch raar dat dit soort zaken altijd BREED uitgesmeerd word. Als anderen het doen is het na 2 dagen al vergeten. Hiermee wil ik niet zeggen dat dit goedgekeurd moet worden.
|
Quote:
Zie jij dit als vermoorden? Zeg nu niet van nee want het staat duidelijk in je tekst! Zo'n streng forum en uitspraken zoals deze worden dan wel geduld? Dit gaat er bij mij niet meer in. |
Toen Bertrand Gachot in een Britse gevangenis terecht kwam wegens het aanvallen van taxi chauffeur stond heel autosport minnend Belgie achter onze F1 piloot ondanks dat hij een onwettelijke handeling had gedaan en de wetten had overtreden. Toen was dat sympathiek om op te komen voor een piloot en nu terwijl nog geen schuld bewezen is mag er geen steun betuigd worden. Rare wereld...
|
Quote:
En de uitspraken die ik doe zijn voor mijn rekening, daar heeft het forum niets mee te maken. Wanneer de mods/admins vinden dat dit niet hoort mogen ze mijn posts altijd verwijderen. AJ, die affaire rond Gachot heb ik niet meegemaakt, maar als de taxichauffeur niets verkeerd had gedaan dan was ook Gachot zwaar in de fout gegaan. Mijn steun zou hij dan ook niet gehad hebben. Als de chauffeur wel iets verkeerd had gedaan, dan is de reactie van Gachot ergens wel te begrijpen, maar natuurlijk niet goed te keuren. De taxichauffeur is dan ook niet omgekomen he. En over dat steunen van piloten terwijl er nog geen schuld bewezen is: ik denk dat we over 2 verschillende zaken bezig zijn. Er is het feit dat Heydens overdreven snel heeft gereden en hierdoor (al dan niet onopzettelijk) iemand de dood heeft ingejaagd. Ik praat hier over het feit dat hij veel te hard heeft gereden. Jij praat over het feit dat er iemand is omgekomen. Dat laatste is nog niet bewezen en daar zeg ik voorlopig niks over. Ook moet je bij een dergelijk ongeval met twee zijn, dus beide heren hebben zich schuldig gemaakt aan overdreven snelheid en allebei mogen ze daarvoor gestraft worden. Helaas is het anders afgelopen voor één persoon. Overigens word deze hele zaak rond Heydens enorm opgeblazen door de pers en ook door ons momenteel. Neem het met een flinke korrel zout en respecteer ieders mening. Wacht ondertussen rustig het onderzoek en eventueel vonnis af en laat ons dan nog maar eens spreken over de strafmaat en dergelijke. |
Even nog het volgende meegeven van mijn kant.
Laten we ons vooral niet vangen aan hetgeen de 'tegenstanders' van de autosport graag hebben, nl. zelf een potje ruzie beginnen maken onder elkaar. ;) Natuurlijk zijn er, net zoals in iedere zaak die de media haalt, voor- en tegenstanders. En ook in deze is dat duidelijk niet anders. Echter, het ging in feite over de steunactie op de Mégane en ik ga me dus ook beperken tot die feiten. Toen ik het zag, dacht ik "hmm, toch wel een beetje raar". Maar goed, wie ben ik? Ik neem dan ook aan dat diegene die de stickers geplakt hebben, er wel hun redenen voor gehad hebben. Wat ze eventueel in een later stadium gaan doen, laat ik voor hun rekening en ook daar spreek ik me niet over uit. God zij dank leven we nog altijd in een samenleving waar iedereen relatief gezien kan laten en doen wat ie wil, zolang er derden geen hinder van ondervinden. En het lijkt mij dat er van deze stickeractie niemand rechtstreekse hinder van gehad heeft. Tijd brengt raad. ;) |
heb net bericht gekregen dat Michel weer vrij is !
|
Quote:
Andy heeft snelle boodschappers ... Dank je wel. Waarom de stickers op onze wagens stonden ? Wel om dat wij Michel als Teammaat, piloot en bovenal als vriend wilden steunen in de zeer moeilijke periode. Over het ongeval gaan wij niet oordelen dat zal juridisch wel zijn gang gaan. Waar wij wel willen en wouden over oordelen, is over het onrecht Michel werd aangedaan in de media in 't algemeen. Michel is een uiterst sympatiek en vakbekwaam piloot. Hij heeft een fantastische voeling over de auto en kan dit ook perfect overbrengen naar onze technische mensen. Zij waarderen Michel niet alleen om zijn vakbekwaamheid maar ook om zijn medewerkingsympathie, gevoel voor humor en zijn interesse. Michel is iemand die ZEER GOED overweg kan met het hele team. Dat is hetgeen waarvoor wij Michel steunen. 'k Hoop dat jullie dat begrijpen en ook waarderen. Echte vrienden heb je in je leven niet zoveel. En vrienden laat je niet in de steek ook niet in moeilijke periodes . Laten we samen Michel steunen om wat hij is als piloot, vriend, teammaat, autosportliefhebber,.... en hopen dat we hem nog vaak op 't circuit mogen begroeten en in actie te zien krijgen :) ;) :) |
Dit vind ik nu heel mooi verkondigd Wim. Hopelijk zien we Michel snel terug op het circuit.
|
Quote:
Quote:
Ten eerste, welkom op dit forum. De reactie van jouw en je teamgenoten begrijp ik maar hebben jullie ook eventueel gedacht aan de reacties in de algemene media op deze actie. Mocht later blijken dat Heydens op een of andere manier schuld treft? In je eigen bericht spreek je over de bedenkelijke rol die de algemene media hebben gespeeld ten tijde van het ongeluk........ Mensen "demoniseren" in de media is geloof ik de laatste mode onder journalisten. |
Quote:
|
Tja, "de" media hebben het dus weer gedaan. "De" media.
Iemand vandaag "Het Nieuws" gezien op VTM? Daarin heeft Heydens voor het eerst zijn versie van de feiten kunnen geven. Een verslag zonder enige bij-kleuring of wat dan ook. Heydens liet wel nog snel vallen dat eigenlijk zowat alle piloten in het gewone verkeer over de schreef gaan. Een piloot die het eigen nest bevuilt ... |
tjah, maar ondertussen hebben Q-music en HLN, vertegenwoordigers van "de" media het wel over de rally-piloot Michel Heydens, terwijl hij volgens mij nog nooit aan een rally heeft deelgenomen... doen ze dat nu gewoon om de rally-sport nog eens te bevuilen?
|
Daar geef je het zelf aan, marcel.
Het gaat niet over "de" media, maar over sommige media. En bovendien, voor het brede publiek, de autosport-leek, zijn we allemaal één pot nat. Dat brede publiek kent het verschil niet tussen rally of circuit. Als sommige redacties al het verschil niet kennen. De meeste schade is vanavond in het VTM-Nieuws toegebracht door Michel zelf. Want, het vooroordeel van het brede publiek is nu bevestigd door een piloot, die net uit de cel komt. "Zie je wel dat al die "rallypiloten" allemaal wegpiraten, moordenaars zijn? 't Is ne piloot zelf die het gezegd heeft!". Maar laten we in alle rust morgen weer bouwen aan een positief imago voor de autosport. Tot de volgende ***** langskomt ... |
Quote:
En ja, morgen weer verder werken aan ons projectje... |
Quote:
Ik heb hier al van in het begin gepleit voor de vrijlating van Michel. Sommige grotere criminelen lopen vrij rond, terwijl iemand die een voorlopig onbewezen verkeersovertreding begaat voor 3 weken de bak in wordt gedraait. De bestuurder van de verongelukte wagen heeft nog steeds zelf op het gaspedaal geduwd. Niemand zal hem daartoe gedwongen hebben of voor hem op het gaspedaal geduwd hebben en zeker Michel niet. Chapeau voor de mensen van Racing for Belgium, sommige mensen weten vriendschap nog te appreciëren, in voor- en tegenspoed. Wim bedankt voor de toelichting. Iemand die Michel wat beter kent kan niet anders dan sympathie hebben voor deze persoon. De meeste negatieve commentaar lees ik hier wel van de baanmarshals. Blijkbaar zijn dit allemaal heel brave chauffeurs, die zich allemaal heel mooi aan de verkeersregels houden en nooit een kmtje te hard rijden. Laat staan dat ze dan ook nog iemand moordenaar gaan noemen. Vind deze uitspraak toch wel heel cru van een jonge gast. Als we in Duistland waren hoefde deze discusie niet gevoerd te worden, daar is er geen maximum snelheidslimiet op de meeste autosnelwegen. Daar zijn deze snelheden dagelijkse kost. Toen ik onderweg was naar de Nurburgring, toen de Belcar daar te gast was, vlogen ze mij daar ook voorbij alsof ik stilstond. En dat waren heel veel wagens met een Belgische nummerplaat, autosportliefhebbers die dezelfde bestemming als mij hadden. Ik zei het al eerder hier op het forum: Wie zonder fout is werpe de eerste steen. Ter verduidelijking wil ik even onderstrepen dat dit mijn persoonlijke mening is en niet dat van het raceteam of de garage Beliën. In sommige gevallen is de keuze van een alias niet altijd de beste. |
Quote:
Ik vind een PROFFESIONELE chauffeur (vrachtwagen en colli dienst) die met zijn voeten op het dashboard ligt en cruise controle op met achter zich 40ton veel gevaarlijker dan 2 mensen die met een auto 200 rijden. Deze proffesionele chauffeurs maken dagelijks ongelukken met soms tientallen gekwesten en of doden dit komt op de dag zelf even aan bod in het nieuws en deze chauffeurs rijden de week nadien al terug rond met de zelfde ingesteldheid. Mijn mening is dat men sensatie nodig heeft op het nieuws. Hoe dikwijls heeft men het al niet gehad over Phaedra Hoste die ook graag snel onderweg is. Volgens mij kan heydens niet veel ten laste worden gelegt, buiten zijn boete voor te snel rijden maar ondertussen weet heel belgie dat hij al 3 weken heeft vastgezeten. |
[QUOTE]Originally posted by BMW Beliën
[B] Ik zou het niet beter kunnen zeggen, volledig mee eens. Dat is de nieuwe generatie, GRAAG TRAAG, :frusty: daar krijg ik het van hé. En al die stomme snelheids remmers; de verantwoordelijke hiervoor zouden beter eens in de bak zitten, dat is pas een echt moordwapen, waar zijn ze mee bezig? Veilig verkeer??? Snel rijden is zeker niet gelijk aan ongevallen veroorzaken hé! En wie bepaald wat te snel is?? Met een 2pk 120km/h rijden is gevaarlijker dan met een Porsche 250km/h rijden. |
[QUOTE]Originally posted by pascual
[B] Quote:
België is zo dichtbevolkt dat men het overdag niet kan toelaten om aan onverantwoord hoge snelheden te rijden. En ook al is het een autosportpiloot (om terug on topic te komen ;) ) iedereen denkt van zichzelf toch dat hij de beste chauffeur is? niet? ;) |
Quote:
Mij gaat het meer om het feit dat Michel aan het racen was. Ik heb hier in de buurt enkele jongeren wonen van ongeveer mijn leeftijd, ze hebben mij al enkele keren bijna aangereden door te racen tegen elkaar. Daar kan ik dus absoluut niet tegen. Ook het aangehaalde voorbeeld van truckers met cruise control en voeten op het dashboard heb ik zelf al dikwijls gezien. Om nog maar eens een straffe uitspraak te doen: als die mensen een dodelijk ongeval veroorzaken mogen die ook 3 weken in de bak zitten... |
Ik heb net vernomen dat MH vrijgelaten is.
Dat vind ik *persoonlijk* wel een goede zaak, er is nog geen uitspraak en zijn misdaad is van minder gewelddadige/brutale/voorbedachte aard als die van, wat ik dan echte criminelen noem, die vrij blijven rondlopen tot aan de uitspraak. Maar de uitspraak bij vrijlating van MH die ik lees op pitstop.tv, daar val ik toch van achterover. Quote:
En hoeveel schade hij er de autosport mee berokkent ... En slightly off topic. :) Er is iets voor te zeggen dat piloten bij snelheid x meer controle over hun voertuig hebben als normale weggebruikers bij snelheid x-? en zij het inschattingsvermogen hebben om dat op de juiste plaatsen te doen, (250 overdag onderweg naar FChamps reken ik daar niet bij) maar die redenering (lees advanced rijbewijs :D) is politiek niet te verkopen. Snelheid hard aanpakken in naam van veiligheid, fair enough maar misschien ineens gordeldracht en onoplettend rijgedrag even meenemen? my2c, Jochen |
Quote:
Als er op een ongelimiteerd stuk autobahn een zwaar ongeluk gebeurt wordt er bekeken of een van de betrokkenen de ADVIESSNELHEID van 130 niet aan het overschreiden was. Als dat zo was wordt daar rekening mee gehouden mbt tot aansprakelijkheid! Uitspraken in de zin van persoon A wisselde idd van rijstrook maar persoon B zijn snelheid was overdreven/onaangepast dus deelt hij schuld/is verantwoordelijk zijn dan mogelijk. Ook kunt ge op een ongelimiteerd stuk een (anonieme) politiewagen voorbijsteken en die kan u dan staande houden, en evt beboeten, omdat u snelheid naar hun expert mening onaangepast was. Meestal begint dat met een vermaning en afh van de reactie ... Maw als ge op de Duitse Autobahn boven de 130 gaat is dat op EIGEN verantwoordelijkheid en staan verzekering en politie klaar om er op "te pakken" als er iets gebeurt. Maw, ge doet wat ge denkt dat verantwoord is maar als het misgaat zijt ge mee verantwoordelijk. In Belgie doen ze schijnbaar niet liever als u uit pure geldklopperij op de meest onlogische limiteringen te pakken (schoolzones op zondag, onbebouwde zones die toevallig binnen bebouwde kom vallen enz). En ik spreek uit pijnlijke ervaring. In Duitsland staat er op die schoolzoneborden trouwens een tijdsbeperking. Een tijdsbeperking in Belgie is al helemaal te mooi, maar de courtesy om op Zondag niet te gaan flitsen een begin. Soit, ik vind het ginder dus zelf een mooi systeem, En ergens klopt het toch niet dat ge voor eenzelfde "feit" (vb 170 rijden overdag op een lege baan) In Duitsland geen straf krijgt en 40km verder in Belgie een zware misdaad begaat. Ik ken zo toch geen andere voorbeelden van verschillen in justitie tussen Belgie en buurlanden. Voila, tis eruit ;) Groeten, Jochen |
Quote:
Wees gerust, bij mij staat de teller ook vaak boven de wettelijke toegestane snelheid. Maar met 250 km/n uur elkaar opjagen doe ik dus niet........vanaf 140/150 vind ik het wel welletjes. Wat wel kan zijn is dat iemand die geen binding met de coureur of team heeft, een iets objectievere kijk op zaak heeft ;) Misschien kijken wij verder als onze neus lang is............"the bigger picture" ;) |
Quote:
Verder blijven jullie maar hameren over het racen en elkaar opjagen op de openbare weg. Als je de reactie van Michel hebt gezien en gehoord, denk ik wel dat het duidelijk is dat ze niet aan het racen waren, anders had hij wel vlugger gemerkt dat Rene niet meer volgde. Samen ergens naartoe rijden aan hoge snelheid staat bij mij nog steeds niet gelijk aan racen. :no: |
DAt werd de dag na het ongeval al meteen onkent door een porsche rijder in 'De Morgen'. Het blijkt namelijk dat hoe sneller je rijdt met een Porsche hoe veiliger het voelt. Maar ineens is er dan een punt waarop er maar een klein steentje op de weg moet leggen, waardoor dat wiel voor een fractie geen grip heeft en hop je bent weg.
|
Sorry maar de Morgen of een anonieme Porscherijder vind ik echt geen referenties op dat vlak.
Dat soort gequote uitleg lijkt mij echt uit de mond te komen van iemand die geen knijt verstand heeft van snel gecontroleerd rijden met een auto.$ Hoe sneller een auto rijdt, hoe meer E hij heeft en hoe moeilijker hij uit balans te brengen is, van koers te veranderen. Wielen in de lucht, even het gras of curb meepakken, met de moto landen met het voorwiel dwars, geen probleem (eigen ervaring). (uitzonderingen zoals de McLaren F1 instabiliteit bij vol accelereren bij 300+ km/h te nagelaten) Maar dat is maar mijn gedacht O-) Het valt gewoon niet te ontkennen dat een moderne "sport"wagen met oplettende en bekwame piloot aan 150 veiliger is als een Astra (we hebben de zondebok gevonden :D) met bomma aan 120. Maar zoiets kan je niet opnemen in de wet! De maximum snelheden zijn zo gesteld dat bomma in haar Astra geen gevaar is aan die snelheid op die plaats, en zo moet het. Maar begin dan niet met eerstgenoemde te demoniseren/vervolgen zonder omstandigheden van naderbij te bekijken (ik heb het hier nu niet over het MH incident) my2c, Jochen |
All times are GMT +2. The time now is 22:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.