De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Geen Belgische Clio Cup in 2007! .....maar wel in 2008!...geen in 2009? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14468)

Mark 30-09-2006 22:25

Geen Belgische Clio Cup in 2007! .....maar wel in 2008!...geen in 2009?
 
Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Moeten we dit allemaal serieus nemen ?

Staan toch wel rare uitspraken in dat interview:

Quote:

De A1GP past precies in het concept van de PRC groep, waar Christia Lahaye de ar trekt met de Clio Cup, Roadsters, BTCS en Volkswagen Fun Cup. Wij willen samen een evenement creëren,
Buiten de tikfouten is die passage over de Clio Cup wel merkwaardig. Anno 2006 is er geen Belgische Clio Cup. Of doelt men op de voormalige Cup? Maar die was dan weer in handen van Renault BeLux. Of gaat de PRC group in 2007 de cup organiseren?

Quote:

Ook zijn wij in gesprek Harry Maessen van de BRL-V6 klasse in Nederland. Ook hij is geïnteresseerd in ons concept.
Maessen en uitspraken? Altijd met een korreltje zout nemen, zie: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13462

Quote:

Wat overigens wel belangrijk is, de officiële RACB van België staat achter ons. Zij hebben ook een adviserende rol. Maar dit is allemaal als de optie eenmaal binnen is.”
Bestaat er dan ook een piratenversie van de RACB? :D

J.E. 01-10-2006 12:04

PRC en een andere organisatie zijn in onderhandeling met Renault voor de organisatie van de CLIO CUP 2007 in België.

De beslissing wie het contract krijgt volgt in de volgende weken...

Mark 20-11-2006 22:14

Quote:

Originally Posted by J.E. (Post 193925)
PRC en een andere organisatie zijn in onderhandeling met Renault voor de organisatie van de CLIO CUP 2007 in België.

De beslissing wie het contract krijgt volgt in de volgende weken...

Niemand krijgt het contract voor 2007 volgens een artikel in Turbomagazine nr. 151

Renault BeLux heeft onvoldoende fondsen om twee series te ondersteunen. 2007 is het laatste jaar voor de FRenault 1.6............daar gaan de centjes naar toe. Renault Sport stopt met de ondersteuning voor deze klasse, vanaf 2008 zou er dan een gebrek aan reserve onderdelen kunnen onstaan. Vandaar dus 2007 als laatste jaar. Gebrek aan onderdelen? Is toch gewoon een Tatuus-produkt:confused:

Daarnaast kon men het (te kleine ?)budget niet toekennen aan een promotor, of waren de geoffreerde prijzen te hoog? In ieder geval geen CUP in 2007. Jammer.

JPMontoya 20-11-2006 23:37

Jammer want aan een cup hebben we terug nood in Belgie.

Mr.Dallara 21-11-2006 19:59

Zeer jammer!

Het verhaal dat er in 2008 mogelijk geen spare parts meer gaan zijn van Tatuus is ook maar priet praat vind ik... De formule wagentjes hebben ook stukken, support en revisies nodig van Renault-Sport zelf... mss wringt daar het schoentje... :(

Als je ziet wat voor een prachtige positieve spiraal deze serie heeft doen onstaan qua jong talent in de éénzitterij in België, kan ik niet begrijpen dat Renault Sport België er niet verder mee wilt...
Al die buitenlanders komen niet zomaar rijden in België... voor mij is het één succes verhaal (op het eerste jaar na toen het onmogelijk leek om iets dergelijk op te starten).

:( :( :(

JPMontoya 21-11-2006 22:30

Ik snap wel dat Renault Sport er na dit jaar de brui aan geeft met de Formule Renault 1.6

Een kampioenschap dat voor het 5de jaar loopt in 2007 is toch een prachtig engagement van Renault Sport maar op een gegeven moment is het gewoon tijd om af te zwaaien en iets nieuws te proberen. Wat ongetwijfeld de Clio Cup in 2008 zal zijn...en ik snap wel dat je 2 kampioenschappen niet draaiende kan blijven houden - toch zeker niet voor een klein Renault Sport filiaal als Renault-Sport Belux.

Ander goed nieuws is wel de Europese Clio Cup in 2008!

ICEMAN 21-11-2006 23:36

En wat heeft het Mégane project dan gekost voor Renault Sport België? :confused:

JPMontoya 22-11-2006 09:31

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 194088)
En wat heeft het Mégane project dan gekost voor Renault Sport België? :confused:

Inderdaad, dat was me nog ontgaan. De inzet van de Meganes in de BTCS zal ook nog wel wat gekost hebben maar ongetwijfeld significant minder dan een hele serie op te zetten of draaiende te houden.

Raceboy 23-03-2007 01:50

In GB zitten ze met een probleem: de ophanging blijkt nogal breekgevoelig.

JPMontoya 14-05-2007 17:04

Maar wel in 2008

Quote:

Renault België Luxemburg en Renault Sport Technologies hebben de traditie om hun producten in de autosport in te zetten. Daarom hebben ze besloten de draad weer op te pikken en vanaf 2008 op onze circuits een Renault Sport Clio Cup te organiseren.

De officiële voorstelling aan rijders, teams en pers komt er op zaterdag 9 juni, in het kader van de 12 uur van Spa.

Noteer echter maar al dat:

* De Renault Sport Clio Cup 2008 zal worden georganiseerd worden in het kader van zes meetings (waaronder de World Series by Renault), met telkens twee races van ongeveer dertig minuten.
* Michelin zoals steeds onze trouwe partner blijft.
* Er voor de winnaar een mooie prijs is weggelegd, die op 9 juni zal worden onthuld.
* De wedstrijdleiding, dezelfde als bij de huidige FR1.6, een nultolerantie zal aanhouden.
* Er 25 Clio’s zullen worden toegelaten.
* De organisatie in handen is van het team van Track on Time.

Voor de terugkeer van deze populaire en spectaculaire formule, allicht het enige sprintkampioenschap voor toerismewagens in België, hopen de organisatoren een maximum aan goede rijders te lokken.

Bron Renault-Sport / Autosport.be
Maar 25 wagens toegelaten. Dit zal rap uitverkocht zijn...

Mark 14-05-2007 19:30

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 210149)
Maar 25 wagens toegelaten. Dit zal rap uitverkocht zijn...

Waarom maar 25? budgetaire kwestie voor Renault BeLux?

buchinski 15-05-2007 09:39

Brengt mij met een gerelateerde vraag op dit forum waar toch ook heel veel insiders zitten : "wat met de monoposto's?"

Begrijpelijk misschien dat Renault zoals hoger gezegd er mee kapt na een serie 5 jaar te hebben ondersteund. Maar gaat België dan het enige land in West-Europa worden zonder eigen éénzitter serie?

Ik hoorde op Francorchampagne verleden jaar een aantal mogelijke alternatieven uit de mond van enkele teammedewerkers. Buiten the obvious two, FR onder eigen beheer en helemaal geen monoposto's, hoorde ik een eventuele terugkeer van Formule Ford of het inbouwen van Fiat ipv Renault in de Tatuus chassis. Ik weet niet in hoeverre deze pistes realistisch zijn of in hoeverre deze daadwerkelijk kunnen gevolgd worden?

Yannick R 15-05-2007 15:56

Ik heb gehoord dat Duitsland misschien de 1.6 ging "overnemen".

Bramzel 15-05-2007 18:07

Quote:

Originally Posted by buchinski (Post 210234)
Maar gaat België dan het enige land in West-Europa worden zonder eigen éénzitter serie?

De Benelux heeft een F3 programma, maar dat gaat onder de noemer 'Duits F3' ;) Uitleg? Zie de stand in het kampioenschap aldaar ;)

buchinski 21-05-2007 10:22

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 210260)
De Benelux heeft een F3 programma, maar dat gaat onder de noemer 'Duits F3' ;) Uitleg? Zie de stand in het kampioenschap aldaar ;)

Nice one ;)

maarre... vergeet niet dat Verdonck uit de FR1600 leerschool komt en dat het slechts gaat om 2 Belgjes in een buitenlandse competitie.

2 Belgen in een buitenlandse serie maakt dat nog geen "instapklasse". De budgetten die trouwens rondgaan in de F3 zijn talloze malen hoger dan in de eigen Belgische FR1600.


All times are GMT +2. The time now is 12:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.