Mini challenge
Maxime Soulet beseft heel goed wat er op het spel staat voor zijn carrière (hij zou dit weekend twee titels kunnen pakken, in de MINI en de Formule Renault 1600), maar ook voor concessiehouder Jean-Michel Martin en zijn partner Inno. Hij heeft zich goed voorbereid op de afspraak, met nog een privé-testsessie afgelopen donderdag in Zolder.
« Die test was heel vruchtbaar, » verklaart de piloot uit Waver. « We hebben eindelijk gevonden waarom het niet altijd even goed ging sinds het begin van het seizoen. Onze kleine afstellingproblemen zijn opgelost. Ik denk dat we het kleine trucje gevonden hebben waar Ugeux, Bouvy en de anderen reeds enige tijd van profiteren. Er kan wel eens een verrassing uit de bus komen tijdens de kwalificaties. We hebben een korte briefing gehad met Jean-Michel Martin en het staat vast dat ik aan de start kom om te winnen. Tweede of derde worden in het kampioenschap interesseert me niet. Het wordt alles of niets. Ik gooi al mijn mogelijkheden in de strijd. Tot nu toe was ik de kleine, vriendelijke jongen van het peloton. Voortaan ga ik niet meer opzij. »
Gevonden op autosport.be
Wat ze bedoelen met die kleine afstellingproblemen weet ik niet! Wij hebben al alles gedaan, met verschillende piloten en hulp en raad van andere teams, onze Mini blijft achterop (bij de eerste 6a7) en zeggen dat wij dan nog de minst zware Mini hebben. Ik vind het verschil wel heel groot, soms 1 sec. tussen de 1e en de 2e en dan de rest met nog enkele seconden achterstand.
|