![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Maxime Soulet beseft heel goed wat er op het spel staat voor zijn carrière (hij zou dit weekend twee titels kunnen pakken, in de MINI en de Formule Renault 1600), maar ook voor concessiehouder Jean-Michel Martin en zijn partner Inno. Hij heeft zich goed voorbereid op de afspraak, met nog een privé-testsessie afgelopen donderdag in Zolder.
« Die test was heel vruchtbaar, » verklaart de piloot uit Waver. « We hebben eindelijk gevonden waarom het niet altijd even goed ging sinds het begin van het seizoen. Onze kleine afstellingproblemen zijn opgelost. Ik denk dat we het kleine trucje gevonden hebben waar Ugeux, Bouvy en de anderen reeds enige tijd van profiteren. Er kan wel eens een verrassing uit de bus komen tijdens de kwalificaties. We hebben een korte briefing gehad met Jean-Michel Martin en het staat vast dat ik aan de start kom om te winnen. Tweede of derde worden in het kampioenschap interesseert me niet. Het wordt alles of niets. Ik gooi al mijn mogelijkheden in de strijd. Tot nu toe was ik de kleine, vriendelijke jongen van het peloton. Voortaan ga ik niet meer opzij. » Gevonden op autosport.be Wat ze bedoelen met die kleine afstellingproblemen weet ik niet! Wij hebben al alles gedaan, met verschillende piloten en hulp en raad van andere teams, onze Mini blijft achterop (bij de eerste 6a7) en zeggen dat wij dan nog de minst zware Mini hebben. Ik vind het verschil wel heel groot, soms 1 sec. tussen de 1e en de 2e en dan de rest met nog enkele seconden achterstand. |
|
|||
|
|||
Re: Mini challenge
Quote:
Wij hebben als jong team het geluk te kunnen werken met kleppers als Palttala en Mollekens en hebben tevens al heel wat geïnvesteerd in testdagen en dat werpt vruchten af. Ik hoop dat het besluit van je thread geen insinuaties in deze of gene richting zijn want dat zou bijzonder jammer zijn, Joost JJ Motorsport |
|
|||
|
|||
Mini Challenge gaat verder in 2005. Het nieuwe exemplaar "Editie 2005" stond tijdens het weekend van de Masters in de Mini Paddock. Wat juist de wijzigingen zijn, weet ik niet precies. De mini zou volgens insiders dezelfde worden als deze die momenteel in Duitsland worden ingezet. Bovendien zou er een Europese Cup komen.
Insiders kunnen dit misschien bevestigen en wat verder uitleggen... C U |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
C U |
|
||||
|
||||
Quote:
Prachtig, tijdens de F1 in Spa reden de Duitse Mini's, en die vond ik qua uiterlijk veel mooier als de Belgische. Oordeel zelf:
|
||||
|
||||
De kit omvat een echt racestuur, andere deurpanelen en dat vleugeltje. Voor wat betreft de banden waren ze er nog niet helemaal uit dacht ik. Ze zouden de Duitse en Belgische Mini's (één of meerdere dunno) samen willen laten rijden dus dan moeten de banden hetzelfde zijn...
Best dus nog even wachten. Binnen een paar weken weten we meer. |
|
||||
|
||||
De Duitse mini-cup staat op Dunlop in België op Pirelli...
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Er zal tevens een versnellingsbak met kortere verhoudingen gemonteerd worden en een sperdifferentieel. Deze worden getest in Duitsland voor het ogenblik. De motor zou ook een lichte evolutie krijgen tot 210 PK (o.a. met andere injectoren). Indien je mee wil dingen voor de titel zullen er heel wat aanpassingen moeten gebeuren en daar hangt natuurliojk een serieus kostenplaatje aan. De MINI Challenge is al peperduur, het zal er niet op verbeteren. Wat de combinatie met de duitsers betreft, heb ik de indruk dat België zich volledig moet aanpassen aan de duitsers, willen we er samen mee rijden.
|
|
||||
|
||||
Re: Mini challenge
Quote:
Dit weekend lagen de kwalificatietijden duidelijk dichter bij elkaar dan het vorige weekend in Francorchamps. Ook wij stonden altijd te kijken van de grote verschillen in de kwalificaties, terwijl we bijna de beste tijden draaien in de wedstrijd. Het enige verschil dat ik zie is dat de polemannen meestal met nieuwe banden rijden en dat wij maar met 4 nieuwe banden per weekend rijden. Toen ik Jan Horemans in Francorchamps confronteerde met het feit dat Gunther Raus een snellere wedsrtijdronde reed dan Kurt Mollekens, gaf deze spontaan het antwoord dat Kurt de tweede wedstrijd niet op nieuwe banden had gereden. Kurt reed in de kwalificaties 3 seconden sneller dan Gunther. Dat weekend reed Kurt Mollekens met 3 nieuwe sets banden(12stuks dus). Zo wordt de Mini Challenge wel heel erg duur. Maar om mee te doen voor een podiumplaats zal het blijkbaar nodig zijn. |
|
|||
|
|||
Re: Re: Mini challenge
Quote:
In Spa hadden we echter een probleem met de banden in de tweede trainingsssessie en zo misten we een paar banden voor de tweede race. Maar om nu te stellen dat Kurt en markus alleen scoren omdat wij nieuwe banden monteren, lijkt me wat cru. Wij verzorgen alles van a tot z en hopen dan zo hoog mogelijk te scoren. Sportieve groeten, JJ Motorsport Last edited by joost; 19-10-2004 at 19:58. |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
5000€ die je alweer minder hebt in je budget van het nieuwe jaar die je anders wel goed kon gebruiken om aan andere dingen te besteden zoals wedstrijden op het internet of een internetsite. Ik moet wel zeggen dat slicks beterkoop zijn dan de Pirelli Zero Corsa waar we nu mee rijden. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|