View Single Post
Old 18-04-2005, 09:17
Pascal Pascal is offline
A4993

2*60 minuten zie ik éénmaal in het seizoen wel zitten. We kunnen echter geen objectieve beoordeling geven van deze editie gezien extreme en externe omstandigheden van afgelopen weekend. (Er was wel spektakel en spanning, maar toch...) We zitten namelijk in Spa...

De Belcarteams traden aan als nevenprogramma, zoveel is duidelijk. Dat is natuurlijk een keuze waarmee je als promotor akkoord gaat of niet...

Ten eerste was de Belcarpaddock verspreid over de paddock en hier en daar vonden we nog een verdwaalde Belcarvrachtwagen. Het grootste deel stond weliswaar wel samen. Al konden we vaststellen dat sommige teams verbroederden om toch wat aanvaardbare ruimte te hebben.

Ten tweede was er slechts één vrije qualif van 30 ' en twee timed qualifs van 30 '. Dat is ruimschoots minder dan wat we gewoon zijn.

Aan de andere kant was er heel wat publieke belangstelling. Groot was mijn verbazing op zaterdagmorgen om vast te stellen dat de parking "Ster" op een mum van tijd vol liep. Aan alle kanten zagen we zelfs tentjes staan. De echte gekken weerstonden aan de bakken water die uit de lucht kwamen. Ik zag en hoorde Duitsers, Engelsen, Nederlanders , Fransen, Denen, Italianen... Ik weet natuurlijk ook wel dat de meeste van deze bezoekers voor de LMES kwamen maar de Belcar werd ook goed bekeken. Tijdens vooral de start en eigenlijk ook de hele wedstrijd stond er rijkelijk veel volk langs de piste. Het is uiteraard een uitgelezen kans om je in de kijker te rijden.
En op Spa hadden ze dit blijkbaar goed ingeschat want heel wat drankenstalletjes en frituren waren open. Tijdens reguliere wedstrijden zijn deze allemaal gesloten.

Maar aan de Belcarorganisatie zou ik de volgende tip geven : luister in de debriefing vooral naar de deelnemers en pas dan naar de RACB.

C U
Reply With Quote