View Single Post
  #7  
Old 29-07-2006, 00:15
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Mark
Zonder de reglementen te raadplegen ................maar redenerend met een gezond boerenverstand. In het Brits GT 2 geweigerd vanwege een carbon-chassis. Dan moet FIA GT2 ook onmogelijk zijn....... Het zijn beide SRO-kampioenschappen met zo goed als identieke reglementen.

thread van een paar maanden terug: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=12220
Als ik zoek op "carbon" in het "FIA GT2 Technical Regulations" document dan vind ik alleen deze paragraaf:

Quote:
5.2.6) The following are forbidden unless fitted on the road
car available for sale:

Variable valve timing (*)
Variable length/diameter inlet systems (*)
Variable geometry turbo/superchargers (*)
Titanium, except for connecting rods, valves and valve retainers,
heat shields
Magnesium, except for standard production mechanical parts
which are described on the Homologation form
Ceramic components
Carbon or composite materials, except when used in clutches
and non-stressed covers, lids or ducts.

(*) These devices cannot be modified, but they can be neutralised
or removed.
Dus volgens deze paragraaf zou het geen probleem mogen zijn. Misschien is het Britse GT niet op alle punten gelijk aan FIA GT? In Belcar zijn er toch ook wat onduidelijkheden geweest omtrend de GLPK Corvette?
Reply With Quote