Quote:
Originally Posted by Integra
Even een vergelijking, een 997 RSR kost nu zo'n 350 000 euro, een GT3 Aston Martin DBRS9 zo'n 275 000 euro, is dat verschil de moeite? NEE, zeker niet als ze nog een paar seconden sneller moeten kunnen.
|
Kromme vergelijking. Zet zo'n 997 RSR maar eens tegenover een 997 GT3, dan heb je een eerlijke vergelijking.
Op DailySportsCar stond een vergelijking tussen de DBR9 (Huidig GT1) en de DBRS9 (Nieuwe GT1). Dan heb je het over enorme kostenbesparingen. Aanschafprijs van 845.000 voor de oude GT1 tegen 379.000 voor de nieuwe GT1. Motoren die de 50% meer kilometers kunnen maken voordat ze gereviseerd kunnen worden, en dan ook nog eens een revisie die de helft goedkoper is. Om jouw vergelijking er bij te pakken: voor het geld waarmee je nu in het GT2 rijd, rijd je straks ruimschoots in het GT1.
Je ziet momenteel in alle klasses dat neerschalen de oplossing is, of men het nou leuk vind of niet. WRC is aan het doodbloeden, IRC de toekomst. STW ging kapot door de kosten, S2000 is booming. GT1 en GT2 stromen leeg terwijl GT3 overal opbloeit.
Ik kan het alleen maar toejuichen. En ookal zijn het maar voorstellen, reken maar dat dit wel doorgaat. Als ze Ratel nou alleen eens ophoud met dat vervelende doorrammen van zijn Wereldkampioenschap wat hoe dan ook zal hebben, dan zou het nog wel eens heel goed kunnen komen.