![]() |
|
|
||||
|
||||
GT3 is zowel GT1 als GT2 in 2009? GT4 is dan weer GT3, volgt u nog?
Quote:
GT1 wagens, zoals ze nu bestaan: Quote:
GT2 wagens, zoals ze nu bestaan: Quote:
Wat dan met de huidige GT3 klasse? Die gaan ze opsplitsen in GT1 / GT2. Dan worden de huidige GT4's maar GT3's. Alle voorstellen worden gedaan om de kosten te besparen, echter deze zin begrijp ik dan niet: Quote:
Alle quotes uit: http://www.fiagt.com/system/_download.php?key=161
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Verdomde prutsers
![]() Even een vergelijking, een 997 RSR kost nu zo'n 350 000 euro, een GT3 Aston Martin DBRS9 zo'n 275 000 euro, is dat verschil de moeite? NEE, zeker niet als ze nog een paar seconden sneller moeten kunnen. En wat gaat Corvette racing hier bvb van zeggen? Ongeveer 10 opeenvolgende jaren in ontwikkeling met de C5R en C6R ... Of Koenigsegg ... Een jaartje racen en dan de showroom in? Nog zoiets, kosten drukken ... Waarom de kosten drukken? Het team met het meeste geld koopt de beste auto's (en nog liefst zo veel mogelijk ook), de beste piloten, ik begrijp niet hoe zoiets de competitie kan bevorderen ... Gaan ze dan de GT's weeral vertragen? De huidige GT's zijn op Monza al 1-2 seconden trager dan in 2003/2004. (1:43 - 1:44 hoog) Idioten ... ![]() Gelukkig gaat het momenteel nog maar om een voorstel ...
![]() Last edited by Integra; 12-09-2007 at 10:37. |
|
||||
|
||||
En wat met 24h Races? Takel dienst zal gelukkig zijn.
|
|
||||
|
||||
Ik volg nog, en als ze al die merken binnen twee jaar op de piste krijgen, dan krijgen we een leuk kampioenschap!
![]() Ik verdien toch wel de titel van grootste optimist op De Paddock, niet? (Veel andere kandidaten zijn er geloof ik niet.. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Op DailySportsCar stond een vergelijking tussen de DBR9 (Huidig GT1) en de DBRS9 (Nieuwe GT1). Dan heb je het over enorme kostenbesparingen. Aanschafprijs van 845.000 voor de oude GT1 tegen 379.000 voor de nieuwe GT1. Motoren die de 50% meer kilometers kunnen maken voordat ze gereviseerd kunnen worden, en dan ook nog eens een revisie die de helft goedkoper is. Om jouw vergelijking er bij te pakken: voor het geld waarmee je nu in het GT2 rijd, rijd je straks ruimschoots in het GT1. Je ziet momenteel in alle klasses dat neerschalen de oplossing is, of men het nou leuk vind of niet. WRC is aan het doodbloeden, IRC de toekomst. STW ging kapot door de kosten, S2000 is booming. GT1 en GT2 stromen leeg terwijl GT3 overal opbloeit. Ik kan het alleen maar toejuichen. En ookal zijn het maar voorstellen, reken maar dat dit wel doorgaat. Als ze Ratel nou alleen eens ophoud met dat vervelende doorrammen van zijn Wereldkampioenschap wat hoe dan ook zal hebben, dan zou het nog wel eens heel goed kunnen komen. Last edited by Bramzel; 12-09-2007 at 17:46. |
|
||||
|
||||
Ondanks al de kritiek op de voorstellen moet je Ratel wel een ding nageven. In het verleden is al gebleken dat zijn ideen uiteindelijk wel een succes bleken te zijn. Dankzij die voorturende waakzaamheid van Ratel bestaat het FIA GT kampioenschap nog altijd en is de kwaliteit de afgelopen jaren altijd aanwezig gebleven...
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ben wel benieuwd hoe ze bv. een huidige Aston/Viper/Corvette GT3, (allen +5l, dus worden de nieuwe GT1's) gaan omvormen tot GT1 waardige wagens. Een earodynamica pakket, grotere restrictoren en dan moet zo'n wagen van een 2.30 op Spa evolueren tot 2.20 en liefst wat minder... Heb er zo men twijfels bij, kijk het Dodge Viper concept om van een GT3 een GT2 te maken. In Italiλ is Racingbox er al een tijdje mee bezig, maar tot op heden weinig Internationaal over gehoord. ORECA praat er ook maar weinig over. M.a.w., als je van een huidige GT3 al niet zo gemakelijk er een GT2 kunt van maken, hoe ga je er dan een waardige GT1 van maken? Wil niet negatief zijn, wens alle constructeurs/teams/SRO en derden geluk want het lijkt mij niet zo'n eenvoudige taak/opdracht. TENZIJ je de kant van SUPER GT (JGTC) wilt uitgaan natuurlijk ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
Verschil tussen huidige GT2 en toekomstige GT2 (= huidige GT3):
Verschil tussen huidige GT1 en toekomstige GT1 (= huidige GT3 + extras)
Je ziet dus een halvering in aankoopprijs en een nog grotere factor in onderhoudskosten. |
|
||||
|
||||
Geweldig, GT1's met 650 pk en een gewicht van 1300 kg of 600 pk en 1250 kg. Dat ze heel de prul dan opdoeken, want van GT's zal er weinig of niets meer overblijven.
|
|||
|
|||
Schrijf eens naar de FIA, misschien kan je Vinatier vervangen?
|
|
|||
|
|||
Ik vind het allemaal maar waardeloze oplossingen. Naar mijn idee is de FIA GT de afgelopen jaren flink aan het opbloeien. Waardeloos idee om er GT3 wagentjes van te maken. Halve bak is het, nu heb je tenminste echt snelle wagens met flink wat geluid. Kijk naar de Belcar, vind ik ook halve bak geworden, vorig jaar nog echte kanonnen, nu veredelde straatauto's. Nope, voor mij is het allemaal geen verbetering.
|
|
||||
|
||||
Voor mijn portemonee is het goed aangezien ik nu geen GT1 modelauto's hoef te kopen
![]() Is dit alleen voor FIAGT? of gaan ze dit ook toepassen LMES, ALMS en Le Mans (hoop van niet...)? |
|
||||
|
||||
Quote:
GT3 op zich is een goed concept, maar het kan mij (net zoals toerwagenracen) matig tot niet boeien.
|
||||
|
||||
Toen de GT1 klasse uit de Fia-gt gehaald werd kon je dezelfde opmerkingen maken als nu. De diversiteit zal in ieder geval op verbeteren en die halve proto's vliegen er dan uit...
|
|||
|
|||
Quote:
Er valt misschien wel een aardige kostenreductie te realiseren voor de deelnemers aan het FIA GT kampioenschap (en enkele nationale kampioenschappen) maar globaal werken 2 (of meer) setten met regels alleen maar averechts. Waarom probeert Ratel niet eerst met beide organisaties d.m.v. bijvoorbeeld een denktank een gezamenlijk idee te vormen en dat dan vervolgens te lanceren (vanaf 2010 of zo)? Ratel's probleem ligt m.i. op het gebied van de tv rechten en niet op het gebied van de betaalbaarheid van de wagens. IMSA heeft uitstekende tv deals, de ACO heeft ze niet nodig maar voor Ratel ligt dat wel even anders. Hij heeft na zijn ruzie met Eurosport weinig meer kunnen bieden aan de doorsnee, niet-digitale, autosportkijker. Opmerkelijk omdat 1 van de redenen van de breuk met Eurosport was dat Ratel bezwaar maakte tegen kortere races die het beter zouden doen op tv. Ondertussen heeft Eurosport het gat opgevuld met de International GT Open van Jesus Pareja wat een flink succes is geworden. En nu wil Ratel juist wel kortere races! Prachtig ook dat Ratel geen goed woord over heeft voor het succes van Pareja; je zou eens een conculega een compliment geven, gaat toch weg! ![]() Indien de ACO + IMSA niet meedoen aan Ratel's nieuwste gedachtenkronkels is mijn verwachting dat het FIA GT kampioenschap vanaf 2009 in korte tijd leegloopt. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|