Quote:
Originally Posted by Bramzel
Kromme vergelijking. Zet zo'n 997 RSR maar eens tegenover een 997 GT3, dan heb je een eerlijke vergelijking.
Op DailySportsCar stond een vergelijking tussen de DBR9 (Huidig GT1) en de DBRS9 (Nieuwe GT1). Dan heb je het over enorme kostenbesparingen. Aanschafprijs van 845.000 voor de oude GT1 tegen 379.000 voor de nieuwe GT1. Motoren die de 50% meer kilometers kunnen maken voordat ze gereviseerd kunnen worden, en dan ook nog eens een revisie die de helft goedkoper is. Om jouw vergelijking er bij te pakken: voor het geld waarmee je nu in het GT2 rijd, rijd je straks ruimschoots in het GT1.
|
Op
http://www.projectlemans.de/content/view/3509/163/ kan je de cijfers vergelijken.
Verschil tussen huidige GT2 en toekomstige GT2 (= huidige GT3):
- Porsche 997 GT3 RSR
- aankoopprijs: 360.000 €
- vervangenmotor: 78.000 €
- revisiekosten: 30.000 €
- onderhoudsinterval: 5.000 km
- Porsche 997 GT3 Cup
- aankoopprijs: 180.000 €
- vervangenmotor: 38.000 €
- revisiekosten: 20.000 €
- onderhoudsinterval: 10.000 km
Verschil tussen huidige GT1 en toekomstige GT1 (= huidige GT3 + extras)
- Aston Martin DBR9 GT1 (2007)
- aankoopprijs: 845.000 €
- vervangenmotor: 141.000 €
- revisiekosten: 59.000 €
- onderhoudsinterval: 4.500 km
- motorkosten per seizoen: 160.000 €
- Aston Martin DBRS9 GT3 (2007)
- aankoopprijs: 309.000 €
- vervangenmotor: 38.000 €
- revisiekosten: 17.500 €
- onderhoudsinterval: 6.000 km
- motorkosten per seizoen: 35.000 €
- Aston Martin GT1 (2009)
- aankoopprijs: 367.500 €
- vervangenmotor: 59.000 €
- revisiekosten: 26.500 €
- onderhoudsinterval: 5.000 km
- motorkosten per seizoen: 63.500 €
Je ziet dus een halvering in aankoopprijs en een nog grotere factor in onderhoudskosten.