Quote:
Originally Posted by BSmodels
laat U geen twee keer vangen hé 
|
Aan iedereen, gelieve u allemaal te onthouden van suggesties betreffende eventuele mishaps, want het was weeral prijs vandaag...
De verchroomde onderdelen kwamen mooi gestript uit het ovenreiniger sopje, dus tijd om de lampen, grille en wielen onder handen te nemen. Alclad was een optie, maar aangezien het een testmodel is en aangezien ik nog wat oefening kon gebruiken voor Bare Metal Foil (nog zo een van mijn favorieten

), werd het dus BMF voor de lichten en grille.
De eerste lamp ging eigenlijk als een fluitje van een cent. Grote lap uitgesneden en alles zonder scheuren, netjes op zijn plaats gemasseerd gekregen. De 2de dan, wat een gesukkel was dat. 45 minuten aan bezig geweest en 5 pogingen moeten ondernemen. Uiteindelijk ben ik er geraakt door niet meer met een grote lap te werken, maar met 5 kleine stukken. "Pinkers" aangestipt en even aan de kant gelegd om te drogen.
De grille dan maar. Aan de randen eerst mat zwart geverfd - wat droogt enamel mat zwart toch lekker snel - opgeschuurd en opnieuw een grote lap BMF erop. Uitgesneden, ingewerkt en klaar. Niet echt perfect, maar vanop een afstand wel ok. Dus goed genoeg. Zullen we eens even proberen of dat ding nog wel past nu de BMF erover heen zit. Hmmm, gaat precies wat stroefjes, iets meer druk om hem op zijn plaats te krijgen en yep, hij zit!
Maar... wat is dat... "dju toch want", in het bovenste hoekje (zie pijl) is er een nekje verf afgesprongen... Even laten rusten en nadenken.

Ik kan 3 dingen doen:
- spot repair, maar daar zie ik tegenop gezien het maar een klein plekje is en het benodigde werk niet in verhouding staat tot
- aanstippen met zilver en compounden
- als optie 2 niet gaat, een extra striping op de motorkap aanbrengen in het verlengde van de zijstriping. Camouflage heet dat dan...
Ik zie morgen wel wat ik ermee aanvang.
Toch nog wat verder gedaan aan de lichten. Wilde ze toch ook even passen om te zien of het ook zou wringen. Hij wringt wel wat en de lensjes passen niet helemaal. Toch ziet het er redelijk leuk uit eens alles gemonteerd is. Dit is nog maar een voorlopige droogmontage om een idee te hebben.
Morgen werken we gewoon verder, want mijn attitude "Ich bin der Joeri", schijnt geen indruk te maken op deze "Duitse" kit.